Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šuldovci - rozbor
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 15.10.2005 (12:12:30)

Proč nebyl správně pochopen příspěvek nicku Born to Be Child na fóru, které si kladlo za úkol analyzovat rozložení mocenských vlivů na Totemu? Vinu na tom nese špatný korektor, který ponechal až děsivou řadu překlepů - místo egila je tam egril, místo drfausta fraust - tito všichni jsou pak označeni jako "šaldovci", což čtenáře mate. Netuší totiž, co má společného brilantní polemik a strážná věž dobrého literárního vkusu s tímto klanem. Odhalil jsem, že i zde si zařádil tiskařský šotek. V textu nemělo stát "šaldovci", nýbrž "šuldovci" - a o tomto fenoménu bych rád pohovořil.

 

Jak je možné, že vznikne cosi jako klan šuldovců? Vysvětlovat to pouhým "vrána k vráně sedá" by bylo velmi zjednodušující - neboť vidíme, že například v komunitě Virválu (nazvané BBC velmi správně "též šuldovci nové doby") se poblíž vran potkávají i kachny a slepice, aniž by to vadilo přítomnosti chytrých sojek.

 

K rozkrytí vzniku fenoménu šuldovců je třeba chápat psychologii skupiny. Obecně panuje mylný názor, že skupina je inteligentnější než jedinec. Jenže opak je - mimo oblasti direktivně řízeného výzkumu - pravda. Stane-li se vysoce inteligentní jedinec součástí skupiny o rozdílných intelektech, nepozdvihuje nijak kvocient celé skupiny, ani nezískává IQ ve výši aritmetického průměru skupiny. Jeho IQ se počtem členů skupiny vydělí. Jakkoliv se jedná o mystickou záležitost mimo veškerou empirii, je profil skupiny vždy součtem všech negativních vlastností jednotlivých participantů a inteligence jejího jednání bude nižší než než aritmetický průměr vypočtený z intelektu jejích příslušníků. Obecně vzato je jeden jediný blbec schopen strhnout celou skupinu na intelektuální dno.

 

Z těchto mystických důvodů není na celém světě možné najít jedinou politickou stranu, ani jediný parlament, který se projevuje inteligentně. Sloučením šesti vybraných intelektů do stáda nevznikne elitní klub, nýbrž skupina šuldovců. Stačí se podívat na libovolný film a na první pohled rozlišíme, zda se jedná víceméně o výsledek práce intelektuálního solitéra, nebo brainstormingu - čili konference šuldovců.

 

Z toho důvodu bych byl jistě pravidelným čtenářem blondýnina blogu, možná bych četl i třeba toho g-morra, kdyby ráčil uznati svou příslušnost k intelektuální sféře (čemuž se stejně nevyhne) a nehrál si stále na bagristu, možná kvůli kouzlu nechtěného bych koukal na web ztratily, o Mice vlastně nevím pořád nic a Max promine - ve velkých dávkách ho nemusím, možná - kdysi - dávno - nebo v budoucnosti bych se zajímal i o to, co se honí v hlavě egilovi, faustovi nebo zkrveživovi, kdyby...

 

Kdyby předkládali výsledky své práce, nikoliv konference šuldovců...

 

"Pamatuješ přece, jak jsme spolu nad tou knihou hovořili o problematice výstaby metafory..."

 

"Já vím, já vím. Děkuju, že jsi mi to připomněl!!! Příště na to budu MYSLET!!!"

 

Základní chrakteristikou šuldovce je bohužel to, že ho nepředěláš. I když si totiž v záblescích prozření možná uvědomí, že podepsal smlouvu s ďáblem a z intelektuála jménem ten a ten se stal prostě jedním ze šuldovců, pocitu, že ve více se to lépe táhne, už nikdy nedokáže odolat.

 

"Umělci a intelektuálovi prospívá, je-li osamocený - jako umělec." Dylan Thomas.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > promíjím...
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 15.10.2005 > šuldovci - to je milý, to se mi líbit :)))
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 15.10.2005 > doporučovala jsem a téčko to nějak ignoruje, tož doporučuji znovu
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 15.10.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 15.10.2005 > felipe, ty jsi stejně blogrish :)) ráda si čtu tvý poznámky, i když mě semotamo vytočej
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > MiKa> jo...i když dalo se to zparodovat ještě víc...musíme domluvit 27.10 ten brejnstorming šuldovců...
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 15.10.2005 > Max Bubakoff> no jo, musíme něco vyšuldovat :)) ale nezapomeň si předtím vydělit svý iq počtem šudlů (to neni překlep, to je upgrade:) na jeden hospodskej stůl  
<reagovat 
celej on (Občasný) - 15.10.2005 > Jasně jasně úvaha...nějak nejsem zúčastněn problematiky tak bych do toho neměl asi kecet noo...
To bude asi pro jiné hřištátko...
Na začátku otázka...odpověd následuje...rozbor později a konec uniká do jiných sfér...o.k. je to asi pro klan lidí v kterým nejsem(asi se to týká těch výšše jmenovaných)...
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > Přinutila jsi mě - doufám, že je to naposledy - otevřít na Seznamu anglicko-český slovník. Překládané slovo "blogrish" ani žádné jemu podobné však nebylo nalezeno.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 15.10.2005 > freeworld> ono taky nalezeno být nemohlo - to je můj vlastní termín: blog + ogrish :))) a ještě ke všemu nemyšleno ve zlym :) jako že blogující s grádama, a to značnýma - tak sorry, jestli se tě to dotklo
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > avi bbc. .)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > freeworld> ty vole...todle budeš až v BBC...mno....:)))
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > hele - vobšouste - když ty jsi to dotáhl až do tisku, není důvod, abych já nenabral kurz BBC a PenClub. :)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > freeworld> dyk já nic neřikám...já tleskám...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > ale už skutečně věřím, že freeworld není felipe....protože Filip Sklenář má smysl pro humor...;) aspoň jak já ho poznal...virtuelně
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > sarkasmus je taky druh vtipnosti, Maxi - stejně jako sardonický úšklebek. v podstatě ani h u m o r není k smíchu... k smíchu je tak nejspíš duchaplnost, ale ani ta není k řehotu.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > freeworld> já se taky většinou neřehtám...jen se cudně usmívám...měj se svobodný světe...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 15.10.2005 > jo...a my...čížkové, říkáme vošoust...:)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > nikdy se ty cizí řeči dobře nenaučím. :)
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 15.10.2005 > můj tatínek (nemanželské dítě) se jmenoval Josef Šulda, bez legrace, má to v křestním listě. před tím, než ho si vzal za vlastního jeden dobrý člověk a dal mu své příjmení.-)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > DDG - A přitom je to téma tak zajímavé, až z něj mrazí... Postřehl jsi někdy - například v restauraci - jak se ke stolu trousí příjemní a zdvořilí lidé zjevně na výši, a jen co se u stolu sesednou, promění se okamžitě (aniž si stačili poprvé objednat) v bandu blbečků?
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 16.10.2005 > freeworld> noo viděl jsem i sesednutí kolem normálního rozhovor...ale přiznávám že i to jsem viděl:)
<reagovat 
Sponsored by Mars (Občasný) - 16.10.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 16.10.2005 > 8¨-))))))))))))))
Doporučil 
<reagovat 
zirael (Občasný) - 16.10.2005 >

Myslím, že neumíš psát, chlapče.

"Nicka odnikud" je dost pěkný slovní spojení - nepopírá se to náhodou?  

A jestli budu posuzovat, jestli ty umíš psát? Samozřejmě, že ano.

Ještě na mě chvíli dupej, seš u toho legrační.


<reagovat 
MiKa (Občasný) - 16.10.2005 >

já taky pořád nad tou felipeho úvahou uvažuju :) a zajímalo by mě, jestli jemu samotnýmu se vydělilo iq, když přispíval do různých periodik, na nichž se podílelo vícero lidí, nebo jestli v jeho případě jde o výjimku potvrzující pravidlo? :)))

jinak ale musím říct, že jeho varování nesdružovat se ve větších uskupeních beru skutečně vážně - už jen s ohledem na blížící se nebezpečí nákazy ptačí chřipkou -- nikdy nemůžu vědět, zda někteří šuldovci / některé šuldovky nepobývali /y  mezi stěhovavými ptáky v dunajské deltě, že ano? :))))


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Miko - jsem si dokonale jistý, že jsem nepřispíval nikam, kde by existovalo jakékoliv "uskupení". A to do takového extrému, že z možnosti stát se hlásnou troubou těch, kteří organizovaně proti uskupením bojují - jsem vycouval. (Nemluvím konkrétně, ale Ty si jistě 2 a 2 spočteš.)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Takže to shrnu - nedokázala jsi nic, neumíš nic, ale budeš "hodnotit" ty lepší, úspěšnější a schopnější, kteří si získali respekt odborníků.

To patří k životu. Ale já - stát jednou jedinkrát ve tvé pozici - bych se okamžitě oběsil.
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 16.10.2005 > freeworld> no vidíš, felipe, a proto jsem řekla, že jsi takovej blogrish - zabloguješ a už se tu houpaj mrtvoly na špagátu :))) chudinka zir, my se jí složíme na věnec -- vzpomínáme s láskou, šuldovci :))))
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Miko... Já bez dalších komentářů... :)))
<reagovat 
zirael (Občasný) - 16.10.2005 > utíkej do pošty, viselče
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Případným čtenářům svrchu napsaných diskuzních příspěvků se neomlouvám - veřejná masturbace je právem dominantních samců. :)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Myslíš, že neumím psát, děvče?

Promiň, ale pojď na fakta. Rozhodl jsem se věnovat psaní vážně přesně před rokem bez jakékoliv kvalifikace, která by mě k tomu opravňovala. Za ten rok jsem stihl publikovat román - do Vánoc publikuji další knihu, stát se kmenovým autorem nejserioznějšího nezávislého webu, redaktorem zdravotnického magazínu s nákladem 33 000 kusů (skončil jsem, protože mi málo zaplatili za ta dvě čísla, co jsem jim napsal), od nového celostátního literárního periodika mi přišla nabídka (od nich) ke spolupráci, dvě nakladatelství mě lanaří - já nevím, jak stihnu odevzdat do 3. ledna nové rukopisy, které odevzdat mám, a nějaká nicka odnikud - tedy ty - bude posuzovat, jestli já umím psát?

Update:

To už nemluvím o "menšinových" tištěných periodicích a třeba o tom, že kdykoliv něco napíšu s chutí a drajvem, vyvolám smršť, která se převalí přes 10 webů a 80 blogů... Takže - děvenko - lidi jako ty mi mají vykat.

Update 2:
Ráčíš mě tedy prosím seznámit s tím, co ty jsi dokázala na literárním poli za poslední rok krom blbých pindů na četu serveru Totem?
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 16.10.2005 > freeworld> 

stejne nakonec chcipnes a na tomhle nesejde. idiota pravdepodobne nenapises (i kdyz to nelze vyloucit), tak co je za problem?

 

 


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Na tom nesejítí - to je právě věc názoru. Já chci po sobě nechat pár slov někomu, komu se nějak šiknou stejně, jako se mně šikla nějaká knížka třebas i neznámého autora - a měl jsem pocit, že ji ten člověk před stovkou nebo třemi let psal pro mne.

Ale dosti slabošského vysvětlování!

NEBUDEME PODÁVAT ŽÁDOST VE TROJÍM VYHOTOVENÍ RADĚ PRO ŘÍZENÍ NESMRTELNOSTI. POSTAVÍME SE ZÁDY KE SKÁLE ČI STROMU A BUDEME BOJOVAT, JAKO BY BOJOVAL UDATNÝ MÝVAL S NĚJAKÝM ZASRANÝM ČOKLEM. (W. S. Burroughs)

:)
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 16.10.2005 > freeworld> 

jo, jasne. ja si cenim sbirky meho dedy. zanechal spoustu pisemnosti, znamena to pro me hodne. planuju totez  

 

nicmene na 'uspech' je treba se vysrat. nesnazit se o cokoliv. psat to, jak to cejtis - a bejt k sobe uprimnej (priznat si, jo, tohle je sracka. a tamto, to je hodne dobry). jestli s tim nakej chodici potrat ma problem, tak s tim ma problem a at si treba zasune prst do oka.

 

WSB..hah...mimochodem, WSB je hustej pripad akorat nevim, jak myslel

 

love is most natural painkiller for all.

 

myslel "laska je dobra k tomu ucelu", nebo "mimo 10000dalsich veci, laska je dobra k onomu ucelu"?

 

komentar ukoncim heslem:

 

regard all critics as dangerous and useless

 

 


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > koukám, že slečna Matějková vystřelila z nejtěžšího redaktorského kanónu: "Já ti ukážu, jak s tebou zametu. Tady máš JEDEN BOD, abys věděl, ty hajzle..."

chicht...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 16.10.2005 > boduju dohromady text i reakce pod tím.

text je jakejsi snad zručnej pokus o satiru. (v kratších literárních útvarech nelze sklenářovi upřít preciznost). můj šálek čaje to není. a dejme tomu, že to beru ako nadsázku: bejt solitér má svý kouzlo, mě všechny týmy, za který kopu, obohacujou - a každej máme právo na svůj názor i způsob smyslu pro humor.

autorovy reakce níže jsou pak pro mě ukázkou ubohosti, zamindrákovanosti a sprostoty.
Body: 1
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 17.10.2005 > Ztratila> to je právě to - já si taky myslím, že v takových bloggerských poznámkách, krátkých úvahách je felipe - coby stylista - dobrej, mě osobně třeba tenhle textík pobavil a neurazil -- felipeho iq je zcela jistě vysoký, diskutabilní je ovšem jeho eq - zdá se mi, že občas škrundá proklatě nízko  :)) však proto tolik obhajuje solitéry -- jeho příliš výrazné ego se jednoduše nesnese s ostatními lidmi -- být solitérem je prostě jeho úděl a myslím si, že docela těžkej
<reagovat 
zirael (Občasný) - 17.10.2005 >

ty seš ještě ubožejší, než jsem si myslela. a - jaký výsměch - ty ses tady kdysi oháněl net-etikou...

smaž tu poznámku, která byla určená soukromým očím (nemám ve zvyku se vystavovat veřejně) a pospěš si s tím.

 

 

a pak už zalez.


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 17.10.2005 >

(už som písala, že sa nemám zapodievať, ale keď ty si tak polemická osobnosť a ja rada polemizujem a aj to viem, že ja tebe za to nestojím, ale mám pred sebou klávesnicu, dá sa ťukať, nikto na mňa nekričí )

 

všetkým prospieva, keď idú sami za seba, ale úplne všetkým:

 

- alkoholikom (až až až, čím skôr sa osamostatniť a pochopiť, že pijem SAM, nie preto, že ... to a to je na hovno, ale JA SOM NA HOVNO)

- všetkým ďalším závislákom

- mne

- tebe

- nám

- im...

 

snažiť sa z tohto všeobecného faktu poznania vyčleniť "nadľudí - umelcov, intelektuálov"... - to je akoby pribehol matematik a vykrikoval - diferenciálna rovnica je rovnejšia, ako lineárna rovnica

 

Nie je zlé tvoje myslenie.

Nie je zlé, že sa snažíš upozorniť na veci, čo ťa štvú.

Nie je zlé nízkosť pomenovať nízkosťou.

 

Ale je zlé: nízkosť si zamieňať s neschopnosťou, s nemohúcnosťou, dokonca so vkusom a podobne.

Svoje pádne argumenty sám potopíš výsmechom iných, ktorý sám osebe nie je k veci, ale je iba ako "nástroj zla", čo následne zamlží aj to dobré, čo si napísal.

 

 

ja mám k textu poznámočku

Obecně panuje mylný názor, že skupina je inteligentnější než jedinec.  - blbosť jak mraky, odjakživa panuje názor, že masy sú neovládateľné jedincom, že jedinec tam stráca slobodu, že urobí aj niečo, čo sám nikdy by neurobil. Ovšem ako prevzatie moci jednej potrhlej vlády druhou potrhlou vládou to funguje, aspoň na nejaký čas sa akože čosi zmení. Skupina sa používa ako mocenský nástroj na ovládanie situácie.

" v jednote je sila"

 

Inak dosť dobre nechápem, ako zabrániť skupinkovaniu pri hoci tej najrafinovanejšej sránke. Predsa ak má niekto podobné názory ako ja, vidím, že trochu do mňa vidí a ja do neho, priťahuje ma, zaujíma ma, úplne automaticky zdieľam jeho názory a ak odporujem, tak iba v zásadných otázkach, keď sa nepohodneme v dôležitých veciach.

 

Máš silný pocit slobody, nezávislosti, časom pochopíš (áno, tvrdím, že si príliš nladý na niektoré pochopenia, to ale neznamená, že nemáš čo povedať a nemáš niektoré životné pravdy prešlapané, hoci tam, kde ich nemá prešlapané 80 percent starých ľudí), že ta sloboda je o inom. To, čo sa ti teraz javí, akože slobodné, vôbec až tak slobodné nie je.  Inak s tým, ako hľadať vydavateľa a pod. - tam si veľa preskákal zrejme, tu máš skúsenosti, ktoré ti nikto nevezme. Je úplne jedno, ako jedinec rástol - boj o presadenie svojho diela sa nikdy nikomu nezľahčí. Jední začnú od ... (však vieš, kde si začínal), aby prešli k ... Je záhadou, ale zrejme sa nikdy nikomu nepodarilo hneď na prvý krát zaklopať do správnych dverí. Nie je to chybou dverí, je to z nedostatku skúseností, kam vlastne ja patrím.

 

Pochop, je vec ČITATEĽA, ako ťa posudzuje. Je to jeho súkromné právo, ako ťa vidí. Je úplne jedno, či celý svet uzná Malého princa, ak sa mi nepáči a mám voči autorovi výhrady, autor ma za moje výhrady môže napadnúť, ale nie argumentom: všetci to čítajú. Alebo nech si moje argumenty nevšíma vôbec. 

 

Okrem toho, že tu kecáš o skupinkách - všimol si si, že ty sám ich PODPORUJEŠ. Ty sa tu bavíš s ... a s ktorým jednotlivcom sa bavíš? Nevšimla som si, stále lezieš do skupín. Jednotlivec musí napísať najmenej román hodný Bernarda Showa, aby si si ty ráčil niečo všimnúť. Vieš, že bordel je preto, lebo tam ľudia chodia, nie preto, že ho niekto sprovozoval.

 

Ak chceš bojovať so skupinami, rozbíjať ich, tak si musíš uvedomiť jeden základný fakt:

 

nie je to isté: uznávať veľkých a bojovať proti skupinkám... chápeš, to sú dve veci, každá o niečom úplne inom.

Rozhodni sa, čo vlastne z tých dvoch vecí chceš, zatiaľ to pletieš dokopy.

 

pekný článok, ktorého ovšem sám si nástrojom, aj keď sa budeš biť do pŕs, že to tak nie je

 

 

A gratulujem ku budúcej filmovej kariére. Len dúfam, že to nebude taká somarina, ako od nášho Pišťánka, ten mi liezol riadne na nervy.

 

 

  - ja som psychológ... ale určite zmyslom tohto tvojho textu nebolo napísať, že sa chystá filmová verzia, však... , no ale ako inak to povedať, nie? Ja to toto vôbec nemám za zlé. Ja to považujem za normálnu ľudskú vec. Trošku vodlesa...

 

a filozofické rozpravy - milujem, nech sú akokoľvek zle či dobre napísané

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Milá Zirael.

Mýlíš se v celé řadě bodů.

1. Redaktora odborných textů z oblasti medicíny nedokáže dělat každý - musíš mnoho nastudovat, abys vůbec pochopila, o čem ctění docenti píší, a pak to po nich převedla do lidské řeči.

2. Vydala jsi povídku? Gratuluji... To je velmi málo. Za recenzi ve Tvaru (zařídil g-morr) bych se já styděl. Do Literárek Jakuba Patočky bych nenapsal ani řádku - a to z důvodů, které jsou známy celé kulturní veřejnosti. Patočkovy Literárky jsou páriové, o kterých se ve slušné společnosti vůbec nehovoří.

3. Po mém románu "neštěkl pes" takovým způsobem, že se prodává, čte, chodí mi díky němu nabídky na další romány a ve středu mám první předběžné jednání týkající se filmové verze. Je třeba podotknout, že filmaři se ozvali sami. Tato informace je bez podrobností - embargo.

4. Nevím, o jakém "zeleném peří" mluvíš. Máš na mysli můj pořad pro Vltavu? Tam nešlo o žádné "zelené peří", nýbrž o samostatný poetický cyklus režírovaný Markem Tomanem, básníkem, současným kulturním atašé ČR.

5. Znova upozorňuji. Na české kulurní scéně NENÍ plátek s horší pověstí, než jsou hnědo-zelené Patočkovy Literárky, ze kterých byli vyhnáni všichni kmenoví autoři.

A teď už zmizni, ty neschopné pometlo. :)))


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> Povídka byla velmi dobrá. Recenzi ve Tvaru jsem nezařídil, je to obráceně, poporsil jsem oni Zirael, poněvadž jsem předpokládal, že ji napíše dobře. A to se taky stalo -- a vcelku na tom nic nezmění, kde vyšla či nevyšla.
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 17.10.2005 >

Jako úvaha to rozhodně je napsané dobře, bohužel jako čtenář, který není zasvěcen do tajů problematiky ukryté mezi řádky a adresované do vlastních rukou, jsem nepochopila lidově řečeno "vo co de":)), ale jak jsem psala na začátku ...


Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 17.10.2005 >

Filipe, na totemu smějí všichni uživatelé hodnotit podle vlastního uvážení všechny příspěvky. Více se dozvíš, pokud klikneš vlevo nahoře na ÚVODEM a budeš pokračovat sloupkem dolů do NÁPOVĚDY.

Bodování není výsadou redaktorů, bodovat můžeš i ty. Měj se hezky a brzy zase napiš něco rozjařeného a veselého.


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 16.10.2005 > Ta citace WSB je ze Školy mého života. Vykládám si ji za

a) jako sentimentální povzdech muže, který už umíral. (ŠMŽ už "psal" neschopen dojít na záchod)

b) jako vsuvku jeho kamarádů, kteří tu knihu ve skutečnosti editovali, slepili, a přišlo jim krásné takto symbolicky a lidsky uzavřít Burroughsovo dílo. Myslím, že je jeden člověk, který by nám na to odpověděl - Josef Rauvolf. Bohužel se s ním neznám, ale snad se jednou seznámím.

Jinak - ad sebekritičnost. Mimo články - tam občas pronikají nějaké unáhlenosti - mám tolstojovský odpad: cca. 90%. Znáš třeba v současné ČR někoho tak skromného, který by jako já tvrdil - za deset let jsem autorem 3, resp. 2 geniálních básní a ostatní jsem vyhodil? :)
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> 

treba rauvolfa potkas:)

 

ja bych chtel potkat harlan ellisona.

 

"za deset let jsem autorem 3, resp. 2 geniálních básní a ostatní jsem vyhodil" to je rozumne:-)

 

ja nektery svy stary kusy nemuzu uz ani citit, a to pisu teprv rok a neco.

 

 


<reagovat 
zirael (Občasný) - 17.10.2005 >

Ano, mám na to jiný názor. Především s ohledem na to, kolik a jakých lidí se už tím způsobem "prezentovalo". U M.T. jsem přirozeně byla i na pozvání jeho ženy, toho času též v Talinu.

 

Je milé, že hovoříš o svém "odlišném" vkusu v momentě, kdy jsi ode mne nečetl ani řádku. Diletantismus bývá vlastnost, kterou vyčítáš jiným.  


<reagovat 
freeworld (Občasný) - 17.10.2005 > Zirael - možná máš jiný názor, já považuju celostátní prezentaci poezie oficiálním rozhlasem ve věku 15-16 let jako důležitý bod životopisu. Ad M. T.: ví o tvých návštěvách v Estonsku jeho manželka, nebo už se rozvedl?

G-morr - čili jsi jí to zařídil. Obecně se Ti líbí dost podivné věci. Nesnižuju Tvou erudici, mám jen diametrálně odlišný vkus. Sešli jsme se jen jednou - když jsi správně označil mou báseň Za nehty šafrán jako geniální.

MiKa... :))) Zajímavý je, že to funguje vždycky znova. Halt kdo umí, tomu by nemělo být upíráno.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> 

Filipe, dobře víš, že zařídil, jak jsi ho napsal, je zařídil denunciační. Slovíčkařit samozřejmě můžeš, já v tom dál nejedu. Pověděl jsem své.

Znovu bych tě chtěl ale upozornit, že tu zveřejňuješ - bez dovolení - soukromou korespondenci a že by ses za to měl omluvit. Vše ostatní by do té doby mělo být považováno za odvádění pozornosti od tvého sprosťáctví.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter