Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Diktát pohlcování z kolekce Tělo v duši
Autor: jafa (Občasný) - publikováno 21.10.2005 (20:00:00)
následující v kolekci>
 

namažu si dlaň máslem a rybičkami a kousnu si

druhou rukou, ještě ulepenou od cukru, se profackuju


oči tě už nechtějí vidět, ale nervy se nemůžou dočkat vrtačky,

která se předtím dobývala do tvých zubů,

křeslo mě unáší zpátky do země poddajnosti


něha chlebu, který se nechá sníst

zásoby na zimu

přežrání

zahlcenost od prvního polknutí do posledního vyplivnutí

už nemůžem, a ještě jíme


...dva roky nekousat...


už nechceme, a ještě

 

... spolu                                                                                                                                                               spíme...



Poznámky k tomuto příspěvku
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 21.10.2005 >
Body: 5
<reagovat 
markýza andělů (Občasný) - 21.10.2005 > Nechápu nepřirozený kult vychrtlosti.
Body: 5
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 21.10.2005 >

už nechceme, a ještě

spolu spíme

 

tuším, že to není o anorexii...


Doporučil 
<reagovat 
Zrzohlávka (Občasný) - 22.10.2005 >

Je to pididetail, ale "vrtačka" ... mno slovo nic moc. Možná kdybys měl v rukávu jiný obraz...;o)

 

K příspěvku jako takovému - hmmmmmmm, je to dobré. Je to uspokojivě dobré...(Bez druhé sloky bych já osobně asi hodnotila ještě výš. Ta tam ani nemusela být...)


Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 25.10.2005 > tak jo, pointa to příjemně posunula od přežírání ke konzumu obecnějšího druhu ;o)

nejvíc se mi líbí "dva roky nekousat"
Body: 4
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 22.10.2005 > a co anorektici? sexizmus mě se.e......
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.10.2005 > drfaust> já myslím, že autorka je holka, a sexismus tu apriori žádnej není ;o)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 25.10.2005 >

jenže ty tu seš ve chvíli, kdy už tu není to věnování.... a když je někde věnování: anorektičkám (viz moje poznámka), tak já se prostě nemohu neozvat, že poruchy příjmu potravy nejsou jen ženská záležitost (jak si většina žen myslí), což vůbec ovšem nemusí souviset s dílem nebo autorkou...

 

prostě jen poznámka k věnování


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.10.2005 > drfaust> vždycky se můžeš neozvat :o)
já to věnování viděla - a pochopila jsem ho jako věnování ženám podobně postiženým jako autorka/lyrický subjekt básně, kde nakonec ani o žraní moc nejde ;o)
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 25.10.2005 >

já mám k poruchám příjmu potravy svůj vlastní specifický vztah...

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.10.2005 > drfaust> ...kterej autorka chudák nemůže tušit a asi ani neměla na mysli ;o)
<reagovat 
Claw (Občasný) - 26.10.2005 >

jíme x spíme ani ne

 

a co já anorexie společného s přejídáním sim tě?


Body: 4
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 27.10.2005 > Claw> to je těžká otázka...asi tak: jde o sebekritiku zaměřenou proti neschopnosti postavit se svobodně vůči tělu... souběžně se znechucením nad tím, jak se nechám ovládat tělesností ve výše popsaném smyslu, se u mě dostavuje znechucení nad pohlcováním ve významu přímém (je dobré i to, jak nechutenství a znechucení etymologicky souvisí)...kdyby šlo o nutnou biologickou potebu, byli bychom jaksi z obliga, protože proti tomu nelze dělat nic, ale pokud jde o požitky (přejídání), je to příležitost pro vztek vůči sobě-
nejsem anorektička, ale na základě tohohle prožitku cítím jistou solidaritu vůči nim a snad i nějaké minimální pochopení-
neumím to dobře říct, a proto ta básnička taky není nijak "dobrá". Na druhou stranu, v těch textech, v nichž mám pocit, že je sdělení mnohem promyšlenější a chytře zakódované, je ve výsledku většinou nerozkódovatelné, takže tahle nahozenost má třeba taky něco do sebe (kdo málo dělá, málo zkazí:)
Bylo by to opravdu na hlubší rozbor, tak se omlouvám za povrchnost.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 25.10.2005 >

nemůže, ale co já s tím? já normálně vyjadřuju svůj postoj, co je na tom divnýho? to je prostě jako bych nmikde nemohl mít poznámku o tom, že poruchy příjmu potravy se netýkají jen žen...? dělá to tu kde kdo, tak proč bych jednou já nemohl mluvit směrem od díla? dělaj to přeci všichni.

 

a autorku jsem ze sexizmu neobviňoval, jestli si to myslíš. jen jsem poznamenal, že mě sere.

 

Co se tady děje?

 

Jsem nějak mimo.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 25.10.2005 > drfaust> no tak snad radši mailem :o)
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 27.10.2005 > drfaust> To se velice omlouvám. Opravdu jsem to nevěděla a je to zajímavý. Věnování s dovolením ponechám. Jestli snad trpíš anorexií, je mi to opravdu líto. Napsala bych k tomu ještě něco, ale pokora už mi nedá.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 29.10.2005 > Jsi docela hnusně ironická. Jak je ctěná libost.

A ještě jedna věc! Celý to tu není rozhovor s tebou, ctěná jafo, ale s Kelly.

A když jsi jafo u toho: Co ty víš o mně, mém zdraví atd?
--------------

Jinak je to tu explicitně vidět, reakce, která je směřována tobě je tato: a co anorektici? sexizmus mě se.e......

Ostatní jsou v kontextu jasně pro Kelly.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 29.10.2005 > a sexisty/tky fakt nemůžu vystát.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 31.10.2005 > drfaust> Proboha, to je omyl! Já to myslela vážně, ne ironicky. Co se stalo - co Tě přimělo, aby sis to tak vyložil? Je mi to líto.

Nereagovala jsem na nic než na Tvůj dotaz, proč ve věnováni figurují jen anorektičky (a přiznání, že je to pro Tebe citlivý téma, které opravdu nebylo adresováno mě, ale bylo mi přístupný), tak se (a mě) prosím neplaš.
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 31.10.2005 > co se stalo? já mám v poslední době z lidí tady docela strach. úplně jsem přestal věřit v jejich upřímnost. Pár žertů, nedorozumění a tyky nedobrý vlastní duševní stav. tak se omlouvám. pokud pak, po různých zkušenostech, člověk na upřímnost narazí, tak jí nevěří a automaticky to překládá jako něco jiného.
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 29.8.2009 > tohle je taky povedený. zvykl jsem si na galerii krutostí v tvých básničkách, to jest, čtu je jinak, vnímám je jinak, vím, že to jimi nekončí, že je to i tvůj způsob vyjadřování opaku. - první dva verše jsou zdrcující nápad a dál to má taky smysl. tady se mi zvlášť líbí, jak se významy vlní, jak se do přehlednýho místa zatočí ještě další, složitější význam. myslím na obraz "křeslo mě unáší zpátky do země poddajnosti", nebo i ten následující verš. - že je to o ženě, to je volba autorky. poslední dva verše jsou dobrý (a snad i logický, zákonitý ve smyslu básně) rozšíření, bez nich by tomu konci něco chybělo.
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
2 3 4 (5) 6 7 8 9 10 12
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter