Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Katedrála a pomníky
Autor: Zbloudilý (Občasný) - publikováno 28.10.2005 (08:16:51)

Katedrála a pomníky…….

 

Dnes jsem byl na pohřbu. Na pohřbu ženě, kterou spousta lidí pohrdala protože nebyla bohatá. I Ti lidé se s ní přišli rozloučit. Ukázali se aby byli vidět tak položili vpředu kytku, přesunuli se dozadu, podívali se na sebe a on povídá: "Dem, už nás viděli." Stál jsem vzadu a rozjímal. Vím, že podle konvencí by se to nemělo, ale já se usmíval. Vzpomínal jsem na tu ženu tak, jak jsem ji znal já. Ženu plnou lásky, humoru, pochopení.... Co na tom, že neměla peníze? Měla plné srdce lásky a rozdávala lásku plnými hrstmi. Obyčejnou a proto tak vzácnou. Pohřbívali ji do země. A cesta k jejímu vykopanému hrobu vedla kolem přepychových hrobek lidí, kteří už dnes nikomu nic neříkají. A tak skončila vlastně "Na hřbitově při zdi". A já si uvědomil, že největší pomník člověka není ani ze žuly, ani z mramoru, není to luxusní hrobka ani pyramida ani chrám…. Je to poselství lásky které po sobě zanecháme. S Bohem Maruško a vím, že by ses mě zase zeptala: „Co to piješ? Dej si štamprdličku...“

Taky se mi dnes dostala do rukou MF DNES která na první stránce oznamuje, že církev vyhrála spor o Chrám Svatého Víta! Jaké krásné zasloužilé vítězství pokračovatelů Ježíše Krista. Budiž jim přáno.

Jen se ptám sám sebe, kdo je vlastně tím správným pokračovatelem Krista? Žena, která rozdávala lásku a teplé slovo bez toho, aby za to něco chtěla, nebo církev, která kromě slov o křesťanské lásce vyznává i zvyky Farizejských. Zvyky v oblibě chrámů nacpaných světským majetkem, zvyky kněžích kteří jezdí na nedělní kázání o pokoře v novém luxusním autě.

Nemluví ze mě závist, té jsem dalek. Jen vidím, že církev nevychovává věřící, skutečně věřící lidi ale pánbičkáře. Odrecituj verš, pomodleme se. Všichni školometsky odříkají pár modlitbiček, zajdou ke zpovědi, očistí se od hříchů, vyjdou před „Chrám páně“ a spustí se sousedkou debatu o tom, jak kdo byl hrozně oblečený, jak ten či ona tomu nebo onomu zahýbá….. Jsem hluboce věřící člověk. Ale takovou ani jakoukoliv církev nepotřebuji. Jsem svému Bohu zodpovědný za své činy. A věřte, že můj Bůh je úplně stejný, jako je stejný pro každého z nás. Nejsem schopen pochopit lpění církve na majetku. Nejsem schopen pochopit církevní Svaté Války.

Vážím si lidí kteří dokázali svou lásku povznést nad vše. Jan Hus, Jan Pavel II, Matka Tereza, Kardinál Tomášek, Josef Lux. Ano to jsou svatí lidé bez toho, že by je církev musela svatořečit.

Víte, Kristus zbořil chrám. Chrám zasvěcený světským majetkům. A do tří dnů postavil chrám nový. Chrám který si nikdo nemůže koupit, nemůže ho vysoudit. Může ho pouze vybudovat. Chrám víry, lásky a porozumění. Měli bychom podobný chrám nosit ve svém nitru. Hýčkat si ho a nezabíjet penězi, spory, konzumem. Dávat svůj chrám k dispozici potřebným, bezplatně a bez odpustků. A také bez otázky „Co za to?“. Církev vyhrála jeden světský spor. Snad proto že svědkové z minulosti již nemohou svědčit. Ale ve víře v chrámy duše začíná prohrávat svým školometstvím. Nechme luxusní chrámy a kaple farizejským a hledejme svoji víru tam, kde Ježíš kázal. Pod širým nebem v přírodě, ve městě, na vesnici. Prostě všude. Protože naše planeta ZEMĚ, je tím největším Chrámem Páně. A sami posuďme, jak s tímto Chrámem zacházíme. Věřme. Věřme v lásku a mějme i víru v člověka. Ale nevěřme vykladačům Božího slova. Nikdo z nás nepotřebuje prostředníka pro dialog s Bohem.



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Pavel - 28.10.2005 > Dobré vyjádření.... Dneska vyhrává majetek. Slušní lidé celého světa, spojte se. Neslušní se proti vám spojili už dávno!!!
<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Dík. To je pravda, a jakou budeme mít fangli? To je přeci nutné při tak všeříkajícím hesle. Co třeba růže? jé vidíš to, taky mám hezký fotečky růží. Ale dík za Tvůj názor.
<reagovat 
čtenář Jitka - 28.10.2005 > :-) Koukám, že tady jsme u nějaké nové církve.... Kde máte přihlášky? Bane, je na tom hodně pravdy. Dneska jsou pro každýho důležitý prachy. I když na druhou stranu, co třeba bezdomovci? Jak můžu milovat špinavýho, oslyzlýho chlapa který se za mnou žene a žebrá na pivo?
<reagovat 
čtenář klára tydýt - 28.10.2005 > hmmmmmm.... Když už se tu dá psát i takhle... To se tedy přihlásím... Dobrý
<reagovat 
Tydýtek (Občasný) - 28.10.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
eKlárka (Občasný) - 28.10.2005 >  Ahojki Tobě o Bože........
Body: 5
<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Díky za váš zájem. Jitko, vím, že to asi dost dobře nejde milovat takového bezdomovce jakého jsi popsala. Ale když ho vidíš, neměla bys ho asi ani nenávidět. V tomhle případě si myslím, že je to důvod k zamyšlení. Jak se tam ten člověk dostal... Na to dno? Jsou všichni jen líní? Nebo je potkalo něco, co jim ublížilo, dostalo na dno? A nikdo neřek, pojď, pomůžu Ti. Nevím jestli milovat, to je silné slovo tak, jak si ho vykládáme v dnešní době. Přemýšlet, jak změnit systém. Jak jim pomoci na nohy. Sice vratké ale vlastní. Já sám nevím. Recept na to nemám. Třeba když nás bude přemýšlet víc? Že bysme něco vymysleli? Ježíš nerozdává ryby ale učí je chytat. Tak já Ti nevím. Jinak dík za body a doporučení. Budu se snažit vás nezklamat.
<reagovat 
Teee (Občasný) - 28.10.2005 > Ahoj, a ty bezdomovci..... Já vím, opakuju se po předchozích. To jako máme přijít a říct, pojďte pane, já vím, jak vás dostanu ze dna... Asi tak?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Teee> Hm, tak to asi nepůjde. Ale co třeba někdo, kdo má dost peněz na spoustu životů? Není on vlastně taky svým způsobem postižený? Rozumíš tak jako ode zdi ke zdi. Jeden, o všechno přišel a druhý všechno získal. Díky své píli, vytrvalosti, cílevědomosti. Krásné vlastnosti které mu byly dány do vínku. Co když tu cílevědomost napře tímhle směrem i on? Vždyť ten bezdomovec (říkejme mu třeba Jarda), vždyť ten Jarda otravuje i jeho. A kdyýž ne jeho, tak manželku nebo děti. Vadí mu to ale štítivě se odvrací. A tohle skutečně nezvládne stát... Zájmy politiků jsou ryze osobní (čest vyjímkám) a ten marast, který žijeme na ulici ten je vůbec nezajímá. O to víc musí zajímat nás ostatní. I obě zdi. Milovat znamená pomáhat.
<reagovat 
eJéňa (Občasný) - 28.10.2005 > Co s tím? Je to hrozně najivní... Ani jedni ani druzí o něco takovýho nestojí..... Ale diskuze dobrá. Ještě si musím vlastně přečíst i ten článek. Ale podle diskuze ddoporučuju. A bezdomovci by měli fasovat aspoň deodoranty.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Přečti. A dík za doporučení. Stojí, nebo nestojí... Jardovi v zimě bude určitě krušno takže o nějakou pomoc bude stát. A ta druhá strana? (tak jí pojďme říkat třeba Jirka). Ten přeci taky stojí o to, aby se nebál vystoupit ze svého auta, aby se nemusel štítit přejít chodník nebo kolem zastávky... asi má každý v sobě důvod proč "o to" stát. Jen si ho musí najít. Paradoxem je, tedy aspoň v naší zemi, že to byli třeba ještě před pěti lety kamarádi a teď se jeden štítí druhého. Paradoxní a smutné.
<reagovat 
Pindruše (Občasný) - 29.10.2005 > o...
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 28.10.2005 > Hm, pěkná úvaha. V mnohém máš pravdu,ale jsou tu i tací věřící, kterým panbíčkaření není vlastní.
Doporučil 
<reagovat 
 Zbloudilý (Občasný) - 28.10.2005 > Lamarski> Vím že tu jsou. Také jsem věřící. Jen říkám, že tito opravdoví věřící nepotřebují žádného prostředníka mezi nimi a Bohem. Víš, je to porovnání obyčejné věřící ženy na straně jedné a církve, která by se měla chovat skromně na straně druhé. Je to porovnání přístupu k životu a toho, jak si kdo vysvětluje Kristovu víru v lásku. A ta víra, to je ten chrám co slíbil do tří dnů postavit. A díky svému utrpení ho i postavil....
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 29.10.2005 > Zbloudilý> Já jsem pochopila, o čem jsi psal. Sama jsem poznala dost lidí, kteří se jen za víru s církví v zádech schovávají. Klidně hřeší, a pak stačí se jen pomodlit a mají vymalováno. S tím chrámem Sv. Víta jsi trefil do černého:)
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 29.10.2005 >

Hm.......

Ano. Konenčně. Konečně to také slyším i od věřícího člověka, že  není andělem ten, co chodí do kostela

ne,nechci aby sis myslel, že se posmívám věřícím , nebo že je nemám  rád , nebo že bych je chtěl nějak urážet. Sám se dokonce obdivuji víře a chtěl bych věřit a nejde to,  ale to je vedlejší.

Křesťani mi nevadí.Ty co nenávidím nazývám "křesťánky." Neboli lidé, co třeba  se chovají podle Desatera , ale svou morálku vnucují i jiným.

Příklad za všechny : Když jsem ještě kdysi chodil na základní školu, tak v zastupitelstvu obce seděla křesťanka. A ta požadovala, aby se v naší škole zakázala výuku sexuální výchovy. Stalo se tak.

Nebo jsme měli jet na divadelní představení "A do pyžama !" Komedie pojednávající o manželské nevěře.Kvůli slovu "nevěra" jsme nikam nejely. vážená křesťanka poslala do školy dopis se stížností.

Anebo křesťani co desatero hlásají, ale nejednají tak. O tom ostatně pojednáváš v této úvaze.

Anebo ti, co si myslí že jsou nadřazení nad nás ateisty.Že oni jsou ti spravedlivý,mravní a my jsme hmyz.....To jsou všechno "křesťanci."

To jsou všichni lidé zaslepeni svou vírou.

 

Vždycky když je potkám , říkás si : Neblbni. Tohle nejsou  jediní křesťani. Někteří se dokážou chovat správně.

 

(Jo a ty asi křesťánek nebudeš. jinak by jsi mě za mou "Alfu i Omegu" asi pěkně zpranýřoval)    

 

   

 

 

 

 


<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 30.10.2005 >

Křtěný nejsem a tak asi nejsem ani křesťan. Ačkoliv, jsem součástí celé civilizace která si říká křesťanská tak asi trochu křesťan budu. Věřím v Krista.a v to, co hlásal. On skutečně nepotřeboval chrámy k tomu, aby lidi přesvědčoval, jak je jedinečný. On vlastně ani nechtěl nikoho přesvědčovat o své jedinečnosti a vyjímečnosti. Miloval lidi a to mu stačilo ke štěstí. Pomáhal lidem a to mu stačilo k seberealizaci.

Kdyby církev neměla Krista, musela by si ho vymyslet. Jako fangli. Jako vějičku, jako symbol, kterému se sama zpronevěřila. Myslím si, že církev je sama jedním z hlavních viníků stavu současné morálky. Přetvářka, fízlování.... Nevidímk rozdíl mezi církví a komunisty. Alespoň v tomto směru. Krásný příklad je farář z Hoštic. Od pana Trošky. Podporuje drbny proto, aby věděl co se kde šustne...

A tak asi ani nejde o to, jestli jsem či nejsem křesťan. Spíš si myslím že jsem. A kovaný. Jde o to, jakou reklamu a jaký marketing poskytuje Křesťanství sama církev. Papež Jan Pavel II. Byl vyjímkou. Spousta kleriků ho trpěla se zatnutými zuby. Měl jistě konzervativní názory, ale byl o nich přesvědčen! A navíc, ve stopách Krista dokázal šířit lásku a porozumění. A to se bohužel nedaří zaslepencům a nadutcům ve většině církví a náboženství. Nejhorší reklamu svému produktu pak dělají lidé typu poslance Karase. To je jako ta tvoje věřící dáma zastupitelka. A věř nebo nevěř:-))) to jsou ti, co dávájí na odiv že jsou věřící všude to vykřikují, vnucují své názory a zapškle nenávidí všechno, co neodpovídá jejich názorům a představám. To nejsou křesťani ani křesťánci. Nemají s ideou Křesťanství nic společného. Křesťan nemůže a nechce nenávidět. Křesťan miluje. A tím pádem a na závěr, nežijí podle desatera. V desateru je jedno přikázání které porušují každý den. "Miluj bližního svého". Já to doplním citací z fantastického filmu Mella Gibsona Umučení Krista: Miluj bližního svého, miluj i své nepřátele protože zač by tě potom měl Pán odměňovat? Takže církev asi není křesťanská a Tvoji křesťánci asi nejsou křesťanští a moji pánbíčkáři asi nejsou křesťanští. Na druhou stranu nechci je soudit. Ani sám Bůh nesoudí člověka dokud nenastal jeho poslední den. A co se týče mě, chci být dobrým křesťanem. Snad se mi to aspoň trochu daří. Krásný den ve spolek


<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 30.10.2005 > Jo, jo, Karas je tedy síla! A nový papež se mi také dvakrát nezdá...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2005 > spousta lidí jí pohrdala, protože nebyla bohatá a naopak na hřbitově míjíme přepychové hrobky těch, kteří už dnes dávno nikomu nic neříkají a..

..ne, to nemá cenu, já na to kašlu a v žádném případě se zde nebudu pouštět do diskuze, jen tě upozorňuji, že jako redaktor prózy požádám administratora tohoto serveru, aby mi zjistil, zda nicknamy Tydýtek, Pindruše, eJéňa, Tee a eKlárka neovládá týž člověk jako nickname Zbloudilý
<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 31.10.2005 > Co je zlé naq vnitřních pocitech a jejich vyjádření? Učil jsem se nesoudit jiného na jehož místě jsem nebyl. Ti lidé o kterých píšeš jsou skuteční z masa a krve. Odpust, možná jsem se provinil tím, že jsem jim řekl, aby se podívali na můj článek. Máte tím pádem pět nových členů krom mě. Ale to neřeším. Vyjádření vlastního názoru, věřím ještě není zakázáno. a že se někdo odhodlá, vést diskuzi mimo jiné i přes volně přístupný portál... Možná by stálo za úvahu ho zpoplatnit. Ale k tomu, proč jsem psal to co jsem psal. To skutečně byl tak silný pocit, že se musel dostat ven. Odpusť mi to.  
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2005 > nikdo ti nic nezakazuje

prověření těch entit nic není, tvá verze je pravděpodobná, nicméně přichází v úvahu i ta druhá a já proto admina požádal, aby mi to zjistil, toť vše
<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 31.10.2005 > A ta druhá verze zní, že jsem se pravděpodobně pokusil obohatit. Nebo tak něco. Aha.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2005 > ale ne, jde o to, že když se zde objeví nový autor a jeho (nikterak výrazný) příspěvek se vyhoupne do hitparády nejdoporučovanějších textů na Totemu a to díky hlasům lidí, které tady do té doby nikdo neviděl a kteří krom udělení doporučení právě tvému textu neudělali ani nepřečetli na našem serveru nic jiného, tak se tato možnost také nabízí

a já jen požádal admina, aby to zjistil, pokud se k tomu dostane tak uvidíme
<reagovat 
Zbloudilý (Občasný) - 1.11.2005 > Dobré ráno, nevím, jaká kritéria jsou zde stanovena pro pojem výrazné či méně výrazné. Navíc nikdo z nás, nevěděl a neví, jaká kritéria jsou zapotřebí pro doporučení článku. Pokud tento článek pronikl do hitparády, pak se omlouvám neb to je věc, kterou jsem po něm určitě nechtěl. Jestli že děvčata a chlapci doporučily tento článek, pak jen proto, že tam existovalo tlačítko na doporučení. Místo doporučení tam zadejte třeba TOP, nebo Hitparáda totemu. Aby bylo jasné že se hlasuje. A ne doporučuje. Věř mi že hlasování o popularitě asi u prózy není to pravé ořechové. Ale přizpůsobím se a pro příště jim zakazuji jakákoliv doporučení. A propos, Tebou vybrané citace jsou silně vytržené z kontextu. Měj se krásně a přeji Ti úspěšný den.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter