Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
RAMMSTEIN : Mutter
Autor: Tomáš (Občasný) - publikováno 5.8.2001 (00:16:50), v časopise 8.8.2001
RAMMSTEIN : Mutter     (Motor Music / Universal)

Kapelu Rammstein není nutno dlouze představovat. Po dvou deskách a jednom živém albu vydává tato východoněmecká formace desku "Mutter" a chtě nechtě by měla většina hudebních fandů uznale pokývat hlavou. Napadá mě postupná etapa vývoje kapely: lehký zážeh při první desce "Herzeleid", střední tempo při "Sensucht" a exploze na desce "Mutter". To, co nám tito pánové přinášejí v jedenácti skladbách, je naprosto přesná, strojová, chladná a na druhou stranu smutná, melancholická a náladová hudba. Nutno připočítat výjimečně povedené melodie v každém refrénu. Většina z těchto atributů je na minulých deskách jaksi zatlačena do pozadí, jako by to vypadalo, že si vše schovali pro "Mutter". V každém koutku desky na posluchače čeká překvápko - smyčce v "Mein Herz Brennt"; nádherný ženský vokál s krásnou melodií v "Sonne"; hromadné stadiónové echo, které doplňuje zpěváka Tilla v refrénu "Ich Will" (velmi povedené); melodická šeptaná sloka v jinak tvrdší "Feuer Frei!"; titulní skladbu "Mutter" zdobí klenutá smyčcová linka s ozdobnou melodií - celkově má každá skladba své malé kouzlo. Nemusí se to moc zdát, ale přes drsnou slupku této kapely je někde hlouběji schováno jádro velmi emocionálních muzikantů. Jediným problémem se mi zdá častá podobnost s jinými kapelami - mnohokrát jsou z desky slyšet zvuky, které vytvořili Ministry, Laibach, Skinny Puppy nebo Kraftwerk - např. kytarový motiv ve skladbě "Zwitter" jako by vypadl z desek White Zombie. Ale toleratním posluchačům to radost z poslechu nezkazí. Vždyť kdo je dneska na kost originální? A závěrem - zapomeňte na žvásty o tom, že jsou Rammstein skupina s nacistickými sklony. Přečtěte si texty, poslechněte hudbu a poté vynášejte soudy!


Tomáš Alexandr 9/10


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 24.3.2002 >
Body: 3
<reagovat 
Cavalera (Občasný) - 5.8.2001 > Hm ... Mutter skutečně na první poslech zaujme lepší kvalitou zvuku a chytlavými riffy .... ovšem po delším poslechu je to jedna z těch kapel, které těžží pouze z omýlání jednoho, popř. dvou základních riffů po dobu 5-ti minut ... Jediná přednost Rammsteinů je zvuk .... mám radši kapely, které tvoří muziku, která není na jeden poslech a i po několika posloucháních se v ní dají objevovat vychytávky jejích tvůrců ...
<reagovat 
Cavalera (Občasný) - 5.8.2001 > J8 taky ACDC moc nežeru:-)) .. ostatně ..i oni jsou přeci jen o malinko různorodější a aspoň ozvláštněný sólíčkem, byť jsou ta sóla jak tři bráškové:-)))
<reagovat 
 Tomáš (Občasný) - 5.8.2001 > Cavalera> Tak se trochu zaposlouchej. Tahle kapela je na tom zalozena - Stejnak jako AC/DC - Tricet let hrajou jeden riff a kazdy jim to zere - Kazda kapela ma svoje!
<reagovat 
 Čtenář - 6.8.2001 > Cavalera> Na ja - na "Mutter" jsem taky napocital tri solicka - nic moc co? - alespon v tom neni bordel.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter