Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
týden s Tedem - celý
Autor: Luk Malér (Občasný) - publikováno 31.10.2005 (10:27:31), v časopise 31.10.2005

 

Pondělí 15.8

 

Vydatně a furt, jako že nikdy nepřestane. Takhle nějak pršelo o povodních, snad i o potopě. Start. Multivan hladově vyráží a jeho 170 koní jede jak z praku. Jenže jen do první zácpy na Letný. Stojatost počasí prosákla do dopravy. Dalších pár olezlých posunovaček.

Ted se těší na spaní v autě. Je mu 14, skautovi. On the road mu nic neřiká. Bereme máti k sestře. Nestíhá, o čem povídáme, reaguje o tři věty později. Sama od sebe říká věci, kdy my nechápem, proč říká tohle, teď a nám.

Dálnici na Hradec halí metrová závěj dešťové tříště. Brzdová světla obtížně pronikají a vypadají jak potenciální smťáčci. Teď ovšem všechny blinkry. Že už smrťáčci krouží. Naštěstí jen pár plechů – cizích.

Oběd v motelu Kopičák. Jen pár reklamních předmětů připomíná rok 2005. Obsluhu i hosty dovezli z 80. let. I jídlo.

V Kostelci nad Orlicí procházka po náměstí zděsí zaprděností městysů. Cesta k dědově domku je úděsně krátká. Chceme se s máti jen rozloučit, strýc a teta zvou dál. Strýc mlčí. Než něco řekne, na vteřinu tiše a pomalu odhalí přední zuby. Teta a máti mluví furt, beze smyslu bez pointy.

Tady je Krakonošovo, moh by říct Trautenberk, nebejt to Žamberk. Snaží se tvářit hrdě. Na malém kousku místa nechaném horami vypadá legračně. Musí se stáčet obtáčet dotáčet. Všichni s ním.

Chápu, proč měli hipíci dodávky. Sedíme výš, tedy vidíme a dojedem dál. Nejsme ty vobyčejný blbý nízký osobáky, ani ty nevohrabaný náklaďáky. Výhody obou.

Cestou do Jeseníků auta odpadaj. Z lesů jsou haldy zeleně. Do cesty nelezou. Furt leje. Na řídkých mýtinách kytky všech barev. Až se do nich opře slunce, průchozí zešílí z těch vůní.

Autokemp v Hlučíně. Přivítání: jo tak dovolenkovat se chceš? Hákovat máš! V půl deváté vše zavírá. Poslední tři černý lahváče (černý fakt nemusim) mi prodává rozpačitě recepční. Vlastně tam není, vlastně mi nic prodat nesmí. Na terasu bufetu si pozval kamarády na grilovačku. Prodavačka odešla na šuk.

Pivka do auta. Odjíždíme do nejvzdálenějšího kouta kempu. Ted čte fantasy. Na rozkládacím stolku píšu tohle.

Mezitím volám Evě. Příměří po dóst hustý hádce – i varianta stěhování. V klidu teď počítáme mrtvé a raněné.

Rozkládáme zadní lavici a sklápíme sedadla v 2. řadě. Navazují. Spacáky a spíme v poho. Ve čtyři se mi chce chcát. Leje. Jen otevřu dveře. Není poznat, co dopadá na zem.

undefined

 

Úterý 16.8.

 

Probouzíme se v 9 pryč. Recepční měl pravdu. Teplá voda jen do 9. Trest za úsporu je upatlaná vomlácenost. Při odjezdu recepční s prodavačkou z bufetu nadávaj, jak málo berou.

Někdo vzal všechny součásti průmyslového města, přidal ještě mnoho dolů a hutí, vyhodil a nechal to tak, jak to dopadlo. Kde zbylo místo, dal náměstí. To je Ostrava, navíc couvá ze slepé uličky bolševické industrializce. Do volných míst parky pole haldy zeleně. Ale Stodolní si své místo našla. Je to ona, i když teď spí – dožívá minulou noc, připravuje se na další.

Multivan maká na jih do Beskyd. Ted vypráví o táboře. Přidávám vlastní storky ze svých dětských až jinošských, ale spíš přemejšlim, jak s nim proberu jeho ranou onanii, u kerý jsem ho přistih. Zatím jsem mu jen řek, že je to v podstatě normální a že nemá cenu, tvářit se kvůli tomu jak hromádka neštěstí.

Beskydy jsou zamženě kouzelné. Na Slovenský hory však nemaj. Všechny horaly ten déšť splách do údolí, takže ty jejich pospojované vesnice měří nekonečněkrát 60km/h a strašně mockrát přechodů.

Po chodníku dou dvě holky. Smějou se. Ze silnice je baví naparující se tuctoň. Držim směr – hodně vpravo. Uskakuje a mává ručičkama. Z oken naše zdvižené prostředníky.

Obídek v motorestu. Ceny jsou i numericky nižší než v Čechách. Na výborných haluškách mám málo brynzy, Tedovi se jinak dobrý řízek koupe v nálivce ze sterilované zeleniny. Na celou restauraci jedna slánka. Hajzly jak ve čtyřce. Servírka zpomalené utrpení Kristovo. Chápu Zápaďáky v situacích, kerý nám přídou normální.

Před Tescem v Žilině, západně zabaleným zbožím v socialistickém kabátě (ve vomlácenym baráku vybíraj na hajzlu prachy dvě nasraný báby, v přízemí si musíme vzít po řevu prodavačky vzít vozejk, ač chcem jen flašku vody) rozpřahuje ruce Andrej Hlinka v obžalobě, jak málo peněz sem Češi napumpovali.

Průsmyk pod Strečnem je jedna velká vášeň. Češi se dojmou kopečkama.

Ružomberok nestojí za vystoupení z auta. Cesta na Donovaly je malý Rakousko. Cesta z nich jak pád z dobře placeného místa.

Centrum Bánské Bystrice je jedna ulice, rozšířuje se v náměstí jak had, kterej jednou sežral trh a už mu zůstalo. Radost pohlédnout na některé domy. Zas leje, jako že nikdy nepřestane. Nespíme v autě, ale na ubytovně. Montovanej barák mezi novými byty poskládanými do domů. Před nima parkujou auta stejnejch debilů, kerý teď seděj v baru tý ubytovny, jen znali lepší lidi a lepší příležitosti.

S Evou příměří. Jen dva vojáčci po sobě začnou střílet. Ihned je stahujem.

 


Poznámky k tomuto příspěvku
markýza andělů (Občasný) - 31.10.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
hajka (Občasný) - 31.10.2005 > no to je neco onacejsiho, jsem si to konecne louskla cely, to vis, my sklerotici, takhle to nestihneme zapomenout....:o)))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2005 > co lidi neudělaj pro sebezviditelnění.. :-)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > Václav Mráz> no hrůza - já bych je za to střílel...... tys to fakt poslal do časáku?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 31.10.2005 > Luk Malér> no jo, poslal
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > Václav Mráz> ano, známka dobrého vkusu
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 31.10.2005 >

konečně jsem si to pročetla celý.

je to fakt povedený. seš zajímavej týpek.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > lhostej> copak, to já vim i bez tebe , ale mé ješitnosti dělá dobře, když to slyší - zvláště pak z dívčích úst....
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 31.10.2005 > už jsem všechno řekla u posledního příspěvku, takže teď jen: celku D - jen bych trochu pilovala
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > MiKa> a já bych furt nerejpal , samo že máš pravdu, ale kolikrát mi to eště řekneš?
<reagovat 
 Lhostej (Stálý) - 31.10.2005 > Luk Malér> 

teda ty seš vysmajlenej :o)

 

hele, ale teda za ty hrubky ti mám chuť strhnout aspoň jeden strup!

klidně ti udělám korektury - zdarma.


<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 31.10.2005 > Luk Malér> to víš, učitelská důslednost   kdyby někdo náááhodou nečet, co jsem napsala předtim
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > lhostej> 

furt lepší než mi třeba utrhnout prst.

 

korektora třeba by, ale bacha, někeré hovorovosti sou húsmyslně.


<reagovat 
 Lhostej (Stálý) - 31.10.2005 > Luk Malér> 

to je mi jasný.

 

tak ok. za chvíli ti to kopnu...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > lhostej> a kdy že to máš ten koncert?
<reagovat 
 Lhostej (Stálý) - 31.10.2005 > Luk Malér> 

pokud vim, tak moje druhý já má koncert teď ve čtvrtek v Balbínce, ale já tam nebudu.

až v prosinci...


<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 31.10.2005 >

jojo...takhle je to hnedka lepší...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 31.10.2005 > Max Bubakoff> ďyk
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 2.11.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 8.11.2005 > mňamka. Hanzelka a Zikmund jsou vedle tebe aucajdři.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 9.11.2005 > stanislav> Doufam, že vedle nich já nebudu jak Favorit (Škoda).
<reagovat 
mefisto (Občasný) - 9.11.2005 > jedním dechem
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 14.11.2005 > samozřejmě !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
mavis cruet (Občasný) - 16.11.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 20.11.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
delikt (Občasný) - 29.11.2005 >

Líbí se mi. Četla jsem to po jednotlivých dílech a na pokračování mi to přišlo lepčí než takhle naráz..

Líbí se mi forma - krátké komenty a postřehy s vykutálenejma přirovnáníma. Co se mi ale hoooooodně nelíbí - ten češtin, jak dostal na prdel, pančeli... A NEMÁM na mysli úmyslné hovorovosti :)

A nejen češtin gramaticky, ale i překlepy, který opraví i blbej word..

Jo, taky bych uvítala víc fotek reportážních namísto prodejního letáčku multyvany.. :))

Hodně se mi líbí občasné prolínání reality "on the road" a reality domácí.. A některý postřehy, jak jsem již byla zmínila, jsou opravdu... kurňa, chybí mi slovo... sqěllý! ;)


Doporučil 
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 15.1.2006 >
Body: 5
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 18.5.2006 >

pjekně se to četlo...

 

jen to autíčko je trochu nudný, jeli jsme už mnohem lepšíma... by se nám po dvou hodinách omrzelo asi...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 7.8.2006 > Pobavils. Líbí se mi ta úsečná forma...ale bacha, časem se to přejí (viz. Vonnegut, třeba). Jinak, já už se těším na romány ve formátu .ppt.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.8.2006 > Bobr> myslíš jako podařeně peprný text? ;-))))))
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 7.8.2006 > Luk Malér> Jasně, formát dost ounavnejch cintů mi leze krkem.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 7.8.2006 > Bobr> a co že je z tebe archeolog - skoro rok starý textííík.... no ale ďyque
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 7.8.2006 > Luk Malér> Chlapče, já byl vždycky na starší - jako bys mě neznal....no ale de rien, mensieur.
<reagovat 
delikt (Občasný) - 12.8.2006 >

Je fakt dobrej, aj po čase... Uložim si ho.


Body: 5
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 3.11.2006 > to je dobrý psycho..takhle navečír 8¨-)))))))))
Doporučil 
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 3.11.2006 > born to be child> 

hele eště nebylo psycho v poledne a xvačině

 

Dík


<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 3.11.2006 > Luk Malér> ke svačině si dávám měrku 8¨-))))))))
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 4.11.2006 > born to be child> čeho?? anebo dvě?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter