Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pravidla
Autor: Balcarka (Občasný) - publikováno 8.11.2005 (18:38:23)

 Pravidla
 

 

 

    Večer se rozeběhl docela  v pohodě. Trochu se pilo trochu se jedlo, kecalo se, vedly se i vášnivé protinázorové debaty, smálo se, až někteří brečeli.
    A někteří také mrzli, protože přestože byl letní srpnový večer, tak byla docela zima. Právě kvůli zimě se většina odstěhovala od venkovního posezení dovnitř k baru.
    Padl tedy názor, že když už tu stejně není nic k snědku a víno už taky došlo, jít na Včelák, což byl asi tak nejslušnější podnik, kde se schází normální lidi a dá se tam hrát bowling.
    Jeden z kluků nepil alkohol,  protože tu byl autem. Tak jsem já, Vlk, ten co měl to auto a jeho holka nastoupili do auta. Petra jela na  kole a Jarek s Verčou se rozhodli, že ještě v domě trochu poklidí, a pak přijdou pěšky. Nebylo to totiž daleko.
    Seděla jsem vzadu napravo vedle Vlka. Hned co jsme vycouvali z vjezdu, začal řidič dělat kraviny a mimo jiné rychle sešlápl plyn. Auto se rozjelo velkou rychlostí.  Neujeli jsme ani 500 metrů a...
    „Bacha poliši!“ řekla ta holka a začala chvatně šahat po pásu, který neměla zapnutý. Řidič se chová stejně.
    „Dělej, jako že sis ho zrovna odepnula.“ dává pokyn.
    Mávají na nás, že máme zastavit. Auto zajíždí k policistům. Jeden z nich ho obchází a naznačuje řidiči, aby otevřel dveře. Otevře je a zaznívá klasická věta: „Dobrý den pane řidiči. Vaše doklady, řidičský průkaz a doklady od auta.“ Tak uboze ohraná věta.
    Vyhrabává občanku a papíry. Trochu mi zatrnulo, protože jsem si vzpomněla, že sebou nemám občanku.
    Venku ho poliš varuje, aby jsme si my vzadu zapnuli pásy, jinak mu dá litr pokuty.
    Ten kluk nastupuje zpátky, ještě nám to zopakoval, kdyby jsme náhodou neslyšeli. Zabouchl dveře a už se rozjíždíme. My vzadu šaháme po pásech, ale ony jsou za sedačkama, ale i tak se snažíme nafingovat, že si je zapínáme.
    V tom buchot na kapotu a policista obíhá auto.
    „Pane řidiči, Vy si ze mě děláte srandu! Já Vám to říkám podobrém, aby se ti vzadu připoutali, jinak Vám doopravdy dám 1000 korun pokuty!“
    Motor byl opět vypnut. A vystoupujeme z auta, protože musíme dostat ty pásy zpod sedaček.
    Kolem projíždí Petra na kole a to hodně nenápadně, aby si ji policajti nevšimli, protože nemá světla.
    Asi po čtvrt hodině je konečně uvolňujeme, nasedáme do auta a zavíráme dveře.
    „Čuráci, jak kdyby neměli nic jiného na práci!“ ulevuji si. Ostatní taky klejí. Oni zmínění čuráci nám pořád svítí do auta a čekají až se vzadu připoutáme.
    Tak jsem to zaklapla a zvedám ruce dlaněmi k nebi na výraz: Stačí? Jsem připoutaná.
    Jsou tak zaujetí náma vzadu, že si ani nevšímájí nepřipoutání těch vpředu. Rozjíždíme se.
    „Ha, ha. Já to držím v ruce!“ směje se Vlk vedle mě a pouští konec pásu, který se namotává zpět.
    „Sou to hajzli!“ poznámka ze předu.
    Vyrazili jsme do tmavé noci.
   „Bacha auto!!!“ zděšený křik té holky ze předu. Rána. Doopravdy to šlo rychle, ale člověk to viděl jako ve zpomaleném filmu. Nemáš síly reagovat na situaci, ale máš možnost si vše  velice podrobně prohlédnout, jako by to byla sama zlomyslnost života.
   Síla všechny hodila dopředu. Já cítila velký tlak na hrudníku. Pás. Ostatní letěli dopředu. Řidič vyrazil hlavou sklo a zkončil daleko od auta. Vlk narazil na přední sedadlo a měl nepřirozeně zkroucený krk a ta holka byla Bůh ví kde, ale na sedačce rozhodně ne.
   Bylo to jako ve snu. Nic ti nedochází, nic tě nebolí. Otočila jsem hlavu a viděla, jak za náma běží ti policajti a vzadu za nimi Verča s Jarkem. Pak jsem omdlela.

          Konec

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Bílý Tesák (Občasný) - 8.11.2005 > V tom hnědým pozadí se to dost blbě čte.Až to změníš, tak mě upozorni.
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 8.11.2005 > Dog.White> upozorňuji
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 8.11.2005 >

Taková mravoučná povídka, přímočará, kratíčká. Až moc kratičká. Proč ne, ten mravoučný záměr,který ostatně nese celou povídku, je možna ponechat , ale to co jsi tady ukázala je pouhý fragment tvé myšlenky.Chtělo by to tu povídku pořádně rozepsat, přidat zátočiny, výšiny,  slepé uličky.  Vystihnout atmosféru tewmné noci, vystihnout náladu na večírku [TOTEM CENSORED - TOO LONG ]

 

No nic , měj se.


<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 8.11.2005 > Dog.White> jsem minimalista, tvořím styl alá "tady máš podmět, myšlenku a zamysli se" Vím, že mnohým tanto styl nevyhovuje, ale už je to tak.
Ne ja někdy to rozvedu někdy ne, tohle je případ, kdy sem to nerozvedla.
díky za reakci
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 8.11.2005 > Dog.White> já bych řekl že krátké povídky se na totemu těší ohromného ovace...v tom problém nevidím...ikdyž já taky radši delší...
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 8.11.2005 > DondedoG> a já spíš kratší:)
tak příště dám delší, chceš? :)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 8.11.2005 > DondedoG> 

Ano, je to tak. Mají velké ovace.

Já ale třeba odmítám stylyzovat své povídky do pár řádků kvůli bodování.


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 8.11.2005 > Dog.White> Tleskám ti! Já jsem napsal pár kraších kousku ale většinou tam šlo o nápad.
Taky nehodlám psát strankové povídky aby se to sekretářkám dobře četlo i za vyrušování...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 8.11.2005 > Balcarka> jak chceš:) Ale u delších dostaneš něco ve smyslu: ten formát není na internetové poměry...
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 8.11.2005 > Dog.White> ta povídka byla psaná dřív než sem vůbec věděla, že nějaký totem existule, nebyla vůbec zkracovaná a já tady upřímně povídky nečtu až na vyjímku, takže v tomhle směru nevím
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 8.11.2005 > DondedoG> vidím, že si člověk nevybere, tak se vykašlu na dýlku a bude :)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 8.11.2005 > Balcarka> kašli na to...přesně dělej jak se tobě líbí
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 8.11.2005 > DondedoG> chrmly, chrmly kašlu na to :)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 9.11.2005 >

Výhodou krátkých povídek je, že nezaberou čtenáři mnoho času. Nevýhodou, že všechny chyby (stylistické i gramatické) jsou hned vidět a působí rozpačitě.

Povídka tématem určitě není špatná. Popis událostí je trochu ochuzen o popis osob (nemyslím fyzický). Nicméně jako řidič můžu říct, že takhle nějak si představuji řidičské umění těch děcek, co jezdí po silnicích a frajersky porušují předpisy a vyhlášky.

Několik chybek, které jsem zaznamenala:

debaty se vedly; smálo se, až někteří brečeli; vycouvali z vjezdu; zapnuli pásy, jinak mu dá litr pokuty (nebo) za litr pokutu; v domě trochu poklidí, a pak přijdou pěšky; dělej, jakože sis ho zrovna odepnula; my ze zadu ´jsme´ šaháme po pásech; policista obíhá auto; člověk to viděl;

- uprostřed používáš tak asi 4x;

- ten co měl to auto a jeho holka nastoupili do auta - dají se použít spíš synonyma, ale to je jen taková maličkost ;)


<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 9.11.2005 > Lamarski> děkuju za upozornění na chyby, psala sem to už dřív a pak sem to ještě upravovala do času, z gramatikou sem už na tom trochu líp od té doby nebo teda aspoň se snažím :)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 10.11.2005 > Lamarski> Hele, hele, tady se zase někdo pěkně rozjel !!!!!
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 10.11.2005 > Balcarka> Já jsem to nechtěla nějak shazovat, jen by byla škoda to nechat ladem:)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 10.11.2005 > Dog.White> 

Závidíš viď, ale neboj i na tebe dojde


<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 10.11.2005 > Lamarski> jistě, já neberu, žes to chtěla shazovat, to vůbec, tón ve tvém textu nezněl nijak povýšeně nebo tak. Jsem ráda žes mi to opravila :)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 10.11.2005 > Balcarka> To jsem ráda, jinak by mě to mrzelo;)
<reagovat 
Pilla (Občasný) - 10.11.2005 > pro mne je to dobré:)
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 10.11.2005 > Pilla> díkes :)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 10.11.2005 > Já čoveče nevím, mě to příjde nijaké. Jakmila si se zmínila o poliších a pásech a zasraných pravidlech bylo mi jasné žo to skončí jak ty pásy zachranují život...takže za pointu tě chválit nemůžu.

Přišlo mi vtipné použití PROTOŽE PŘESTOŽE hned za sebou.
Nepochopil jsem ještě jednu skutečnost: "Vlk, ten co měl to auto" ho neřídil? Ale nepil protože tam byl autem?
Seděla si vedle něho vzadu vpravo....kdo teda řídil to fáro? Podle popisu to vypadá že jste jeli tři..Vlk co má fáro...ty a vlkova kočka ale, když jste se vyborourali tak to schytal i ten pro mě neznámý řidič...
K tomu se ještě stahuje tohle:"Ostatní taky klejí." - Jestli jste tři tak ostatní jsou jen dva...

Celkově mě to nenadchlo...

Body: 2
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 11.11.2005 > DondedoG> Kritiku příjmám, pointa je prohlédnutelná, beru. Ale příště čti pozorněji:

Tak jsem já, Vlk, ten co měl to auto a jeho holka nastoupili do auta.

Já, Vlk, ten co měl auto a jeho holka-to jsou čtyři, kdyby to bylo vlkovo auto použiju tam: Vlk, který měl to auto nebo něco jiného...
Toť vše :)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.11.2005 > Balcarka> Aha..no vidiš já to chával jako Já + Vlk, ten co měl to auto + jeho holka...asi tak no Možná by to šlo odlišit Ten co měl to auto...nevím no..
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 11.11.2005 > to znám...doporučuji a 5 a pasy nebo taky :http://www.totem.cz/enda.php?a=83672
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 11.11.2005 > buryzon> och, díky, ale trochu sem nepochopila spojitost s tím obrázkem
<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 11.11.2005 > Balcarka> taky jsem nemělpas...unpas.A bouchnul do hlavy.
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 11.11.2005 > buryzon> to si dopadl ještě dobře, takže tvůj snímeček hlavy, už to chápu :)
<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 11.11.2005 > Balcarka> 

ano


<reagovat 
agovirin (Občasný) - 13.11.2005 >
Body: 1
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 13.11.2005 > agovirin> vidím, že názory jsou velmi odlišné
<reagovat 
vrtusík (Občasný) - 20.12.2005 > Docela jo, ale je tam jedna věc, která to kazí - nejednotnost času. Když je polovina v minulém, nelze najednou přejít do přítomného a zase na koci minulit.
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 20.12.2005 > vrtusík> aha, no to bylo schválně, chtěla sem tomu dát prostor, takový pokus :)
<reagovat 
 vrtusík (Občasný) - 20.12.2005 > Balcarka> aha
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter