Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Mystický zážitek a jeho popis
Autor: romann (Občasný) - publikováno 13.8.2001 (15:47:30), v časopise 13.8.2001
Popsat mystický zážitek je věcí praxe. Je vůbec otázkou, zda to dělat, nebo raději ne. Odpověď je složitá, v některých případech ano, v jiných ne. Zjednodušeně je možno říci, že popis zážitku nemůže vystihnout ani dvacetinu jeho intenzity i významu a obsahu a pokud se o to pokusíme, nevyhnutelně ho degradujeme. Na druhé straně si čtením alespoň trochu přibližujeme jeho atmosféru a to může pomoci přesvědčit některé naše části, jež mají sklon k jeho odmítání. Velký význam mají pro začátečníky.
Zkušení hovoří o svých meditacích podobně zasvěceně jako horolezci a jejich slova bývají druhým nesrozumitelná. Každý okamžik totiž tvoří určitá božská síla. Nižší jsou podobné lidskému, vyšší se mu vzdalují až neuvěřitelně do myšlením zcela nepochopitelných ohromujících světů. Ponor říká, jak hluboko jsou v Nich a zbytek do sta procent tedy ukazuje na zbylé myšlení, jež vše vnímá. Kdyby byl ponor sto procent, nic myšlenkového bychom si nezapamatovali. Ono tedy překládá prožitky do slov, což se mu nemůže podařit, protože ani nemůže vše pochopit a slova nejsou schopná to vyjádřit. Je možné jen říci, zda to byl výukový proces nebo terapeutický, jaký stupeň Jinakosti, tj. božské odlišnosti od našich představ prožili, jaké božské síly v jakých ponorech se střídaly atd.


Poznámky k tomuto příspěvku
kuato (Občasný) - 20.9.2001 > popisovat zkušenost, když už v ní nejsem je skoro k ničemu.. :O/
<reagovat 
racpav (Občasný) - 14.8.2001 > Sam se nemuzu dockat sveho prvniho mystickeho stavu...
Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 15.8.2001 > bez dokonalého Učitele se mystika dělat nedá, tot má zkušenost, my na to máme channeling
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.8.2001 > Nejsložitější Romanne na psaní je podat věci druhému tak, aby je on, nezasvěcený do věci, pochopil.Souhlasím s Tebou ale v tom, že v lecčems bez názorné ukázky jsou dobré rady drahé.
Jak tam však píšeš o zkušených a začátečnících, v tomto mystickém světě, či jak jej mám nazvat, mi občas vadí jedna věc. Kdosi se prohlásí za učitele, za zkušeného učitele a začne kázat. Jakmile jej, říkejme mu žák, však na něco upozorní, učitel, místo aby se zamyslel, žákovi začne podsouvat své teorie. To spěje k jednomu - buď žáka znechutí, či jej přiměje myslet stejně a to je ještě podle mého horší, než-li kdyby pro něj nic neudělal. Zabí tím v něm nové nápady. Ono pak odvolávání se na božské věci, tam bych byl také opatrný. To mi připadá jak odvolávání se myši přikrčené v koutě na ten mocný kout, jako na osud. Lidská mysl je svobodná a za podobné situace si může sama. Jako ta myš, která tam neměla prostě lézt, která, kdyby se byla předtím zamyslela, mohla vlézt do blízké díry a tak být pod ochranou oné mocné zdi. Boha nepopírám, je to sice osobní věc, ale věřím v něj, jen nemám rád, když se za něj druhý napůl prohlašuje či zda na něj hází své vlastní nedostatky. Nic takového tam přímo neříkáš, jen narážím na prožívání těch božských sil, to mi připadá podivné.
<reagovat 
romann (Občasný) - 17.8.2001 > pust se do channelingu nebo mystiky a uvidis sam, zkusenost je nejlepsi argument. Me slo hlavne o to najit zajimave lidi a to uz jsem nasel. Psanim se nic poradneho neda delat.
<reagovat 
Jedi (Občasný) - 20.8.2001 > Romane, Martin narazi na tve nedostatky...

<reagovat 
Jedi (Občasný) - 20.8.2001 > Martin: Dokonaly ucitel..o kterem Roman mluvi je sam Zivot.. jemne vnimani tohoto Zivota..., jemne nuance, narazky, symboly atd. Kdyz je clovek nevidi dostane pres prsty.., jinak receno situace se vyvijeji tak jako kdyz je nevidi...:-)
A je pravda, ze zjemnovanim sveho vnimani toho citime vice, ego je tam take pritomno, muze rust, a clovek se v urcityach etapach muze citit jako ucitel,kdyz ma co rici budiz. Stale je clovek se svymi klady a zapory, a postupne se vyviji, treba z pohledu cloveka na ulici velice rychle ale z pohledu Boha je to jen nepatrny stripek.
Tlak vyviji protitlak a nebo odevzdani a pochopeni

Body: 5
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.8.2001 > jedi, davej i prispevky, vsak jich mas dost mystickych
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter