Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

  SEZNAM RUBRIK
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Boj dobra se zlem?
Autor: romann (Občasný) - publikováno 25.11.2005 (13:51:02)

Že dobro bojuje se zlem je jedno z mnoha rčení, které patří do opravníku všeobecně přijímaných omylů. Nad tím, že je to zhola nemožné, se kupodivu snad nikdo nepozastavil.

Pokud by totiž dobro bojovalo, pak by to nebylo dobro, ale zlo. Druhý důvod je v porušení základního, všeobecně platného Principu podobnosti. Dobro se se zlem nikdy nemůže sejít, jako se nemůže sejít levá a pravá strana či sever s jihem.

Co je vlastně dobro? Existuje vůbec? Mnoho lidí tvrdí že ne, že je to jen naše konvence, ale to je pouze další mýtus. Dobro a zlo jsou hlavně projevem základní duality. Ta je věčná a neměnná, i když opět řada lidí tvrdí, že jednou skončí.

Dobro můžeme přirovnat jako směr do středu, k sobě. Zlo naopak od sebe, proti sobě. Jsou to hlavní archetypy ovlivňující karmu, ale to je naštěstí častěji přijímáno. Máme jistě své nedostatky v chápání v tom, co dobro je a co už není. Vyšší Já v tom má daleko větší rozhled. Kdo to umí, může se Ho zeptat na podrobnosti konkrétního případu.

Vždy je totiž kombinace obou. Ryzí dobro, jako i zlo, je spíše představa. Jejich vzájemná souvislost je symbolizována mnoha obrazy, např. monádou dvou ryb v kruhu. A kdo tedy bojuje se zlem? Opět zlo, tedy jeho kombinace s dobrem.



Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 25.11.2005 > já to zas nedal do Filozofie a nemohu to změnit. Prosim redaktora, dík.
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 5.12.2005 > Jin a jang, dualita. Ano dualita existuje, ovšem mimo tento fyzikální vesmír, kde není ani prostor, ani čas, hmota a ani energie, není ani dobro ani zlo. :-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 5.12.2005 > i duchovnich svetech to je. Ale v Absolutnu je opravdu vše Jinak, Potencionalitou. Ale ona se jen naplnuje, takze duality nejsou špatně, ale přirozenou náplní, Obrazem, projevem Absolutna. A už jsme v ezoterice, tak stop.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.12.2005 > romann> To máš pravdu, stop. Pokud bychom já nebo Ty znali absolutní pravdu, tak si myslím, že tu vůbec nebudeme a ani si nebudeme takto psát... :-))) Ale myslím to v dobrém.
<reagovat 
romann (Občasný) - 5.12.2005 > já a hlavně Miloš jsme zažili moc vysoké Pravdy v božském světě. Pro mě to bylo vždy ohromující, on si už zvykl. Ale vyjdeš z meditace a zas máš těch ubohých IQ 110 :-( a nevíš nic jen střípky, Viz:
http://mystika.mysteria.cz/milos.htm
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.12.2005 > romann> To je divné, já to co prožiju, tak pak už mám a vím... :-) Ale asi je to individuální.
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.12.2005 > ale v meditaci je to jinak. Když máš IQ 200-100 000, v těhle mezích se meditace pohybují, jsi více či méně bohem. Jakmile se vrátíš do člověka s IQ 110, to, co je nad už nechápeš. Některé informace také jsou úmyslně blokovány. Ostatně zkus to a uvidíš sama. Popisují to bez vyjímky všichni co to zažili.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 6.12.2005 > romann> Ale snad chápeš, že každý to může prožívat různě, já mám jinou zkušenost a taky to ostatním nevnucuji. Každý si musí najít tu svoji duchovní stezku, která jemu vyhovuje.
Omezení si dáváš jedině Ty sám sobě. Protože duchovní bytost omezení nemá. To si děláš sám,... a není to vůbec potřeba. :-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.12.2005 > :-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 19.1.2006 > romann> Teď jsem si všimla, že jsi to asi omylem nedal do žádné rubriky. To je ale opravit, tak si to kdyžtak přesuň. ahoj :-)
<reagovat 
Aenica (Občasný) - 28.7.2008 > Souhlasím s autorem. Na vyšších úrovních neexistuje dobro a zlo, tam už je jen láska. Ovšem v té naší stále jaksi přetrvává etický a neetický záměr...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter