Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Soutěže na Totemu
 > Soutěže na Totemu
 > Prázdninová fotka
 > Podzimní listí
 > Dým bramborové nati
 > Česká zima (poezie)
 > Česká zima (próza)
 > Česká zima (fotografie)
 > Česká zima (ostatní výtvarno)
 > Podzimní depky (poezie)
 > Podzimní depky (próza)
 > Podzimní depky (fotografie)
 > Podzimní depky (ostatní výtvarno)
 > MULTIdepky
 > Mé nejlepší dílo (poezie)
 > Mé nejlepší dílo (próza)
 > Mé nejlepší dílo (fotografie)
 > Mé nejlepší dílo (výtvarno)
 > Mé nejlepší dílo (grafika)
 > Mé nejlepší dílo (multimédia)
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - próza
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - poezie
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - foto
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - výtvarno
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - multimédia
 > MĚSTO (moře, kuře, stavení) - úlety
 > Podzimní depky 2 (poezie)
 > Podzimní depky 2 (próza)
 > Podzimní depky 2 (fotografie)
 > Podzimní depky 2 (ostatní)
 > Pod povrchem (poezie)
 > Pod povrchem (próza)
 > Pod povrchem (fotografie)
 > Pod povrchem (ostatní)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (poezie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (próza)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (fotografie)
 > Soutěž - Doširoka otevřené (ostatní)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (poezie)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (próza)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (foto)
 > Soutěž - Pojďte se chvíli bát (ostatní)
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Milosrdná tlaková níže
Autor: CelticMystery (Občasný) - publikováno 29.11.2005 (11:16:11)


Dneska nebylo počasí o nic přívětivější, než včera, ale nikdo nic zvláštního nečekal. Díval jsem se, jak  ve vydýchaném vzduchu dělnického vlaku všichni poklimbávají a stropní světlo blikalo na scénu jako vystřiženou z legendy o spících ¨Blanických rytířích. Někde zlobil elektrický spoj uklepaný na nekonečných cestách po železničních pražcích, ale nikomu to nevadilo. Viděl jsem, jak za oknem se od východu trhá oblačnost, ale s rozedněním se obloha zatáhla znovu smutnou šedivou roletou. Cítil jsem, jak hrozně mi zase chybí modrá. Modrá jako Modrava, kam jsme kdysi vyrazili na běžkách z údolí od Čeňkovy pily přes Antýgl a křižovali jsme stříbrem pokryté bílé pláně, dokud nás nezastavil ostnatý drát. Díval jsem se tehdy vzhůru do nekonečné modři prozářené slunečními paprsky a někde hrozně daleko a vysoko letělo letadlo. Modrá a bílá, jiskřící sníh, mráz a ticho, co vyvolává v uších pískání. Nevím, jak dlouho jsem tam stál. Někdy mívá čas úplně jiný rozměr.  Pak až v pozdním odpoledni se stíny prodloužily a sníh lehce zrůžověl snášejícím se soumrakem. Vydřená místa na ztichlých sjezdovkách  a okolních pláních přikryl lehký stříbrný  poprašek a  bílá stopa vedoucí kamsi domů se začala ztrácet v přicházející tmě. V několika chalupách na protějších svazích se pomalu rozsvěcela světla. Od západu se k nám s noční tmou blížila milosrdná tlaková níže. V noci zakryl nový sníh otisky našich lyží v zakázaném pásmu, kudy chodíval kdysi sám Král Šumavy, a  stejným studeným sněhem tlaková níže pokryla na dlouhý čas i naše duše. 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 29.11.2005 > Já nevim jestli je to tak hodně depresivní, ale  líbilo se mi to. A znám ten kraj, takže milá připomínka.
<reagovat 
 CelticMystery (Občasný) - 29.11.2005 > Soutěžící> Depresívní jsou asi jenom ty vzpomínky. Ale ty jsou moje. Díky za poznámku.
<reagovat 
c212h (Občasný) - 29.11.2005 > Rozporuplný postoj k zařazení tohoto příspěvku do soutěže. Postoj vyvěrající výhradně z osobních pocitů. Nádherné, slyším vrzání firnu a cítím jak se přibývajícími hodinami mění v namodralý led, ve kterém je těžké držet stopu. V ledové stopě zůstávají dlouho otisky a nic na tom se nezmění, když na ní napadne nový sníh. Je to stejné jako s otisky v duších... Proč rozporuplný postoj? Radost a povznášející pocity vyvolává vzpomínka na místa, která tak miluji a důvěrně znám. Hluboká deprese nastoupí, když se podívám z okna, za nímž je špinavé, šedé  cosi. Ruce si mohu zahřát tak nanejvýš o šálek kávy a dívat se do žeber ústředního topení, není lákavá představa. Deprese z toho, že tam nahoře u mně doma je jiskřivý sníh a krb a všechno, skoro všechno po čem toužím, jen tam v tuhle chvíli nemůžu být...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 10.12.2005 > dobrý záchvěv
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter