Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Oproti (1998 - 2002 )
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 2.12.2005 (21:22:46)

Kámen leží na strunách...

 

tak kámen křiku tíží struny lyr

jak hráči šachu humor věže vzal

tak hřímal  ďábel růžovými rty

o duši v oko hrál a hrál

sta scének herec za oponu skryl

pak mýdlem řeči prkna umýval

pryč slávy !  - zbývá dlaha shnilosti

obol říjí pých, pach kdejakosti

 

loďka připlouvá.......

 

teď  parník hlučných plesů přiráží

jak mizí v teplých vlnách vratké kry

tak nevnímáván pocit vcházívá

ze svalů, šíjí, očí plamenných

dny vrství spousty nových plantáží

úsměvů oblých, sladkých, dětinských

ach, není lehké kostým zachovat

po tichém obřím hmotném splachování

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
fanýs (Občasný) - 2.12.2005 > Pěkné.    Nevím jestli jsem si z toho vybral co jsem měl, ale zaujalo mne to.
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 2.12.2005 > Máš zvláštní texty...napůl se mi líbí...a napůl nevím co s nimi...možná mi chybí silnější nálada, možná jsou na můj vkus moc krkolomné, možná přehuštěné, přehutnělé...většinou musím číst vícekrát, a nutit se k soustředění. Každopádně metafory vesměs oceňuji...a mám i dojem, že si na Tvůj styl (který je osobitý, ale pro mě příliš vzdálený) začínám zvykat.
Tahle se mi líbí zatím asi nejvíc (ale může to být právě tím zvykáním si :o)
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 2.12.2005 > Jo, ta krkolomnost není obyčejná krkolomnost, a tady u té básně je to přímo lahůdka !
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 3.12.2005 > Nejdřív se omluvím, sorry, a pak to řeknu: první verš ve mě vzbuzuje něco hodně blízkého tomu, co se nazývá odpor. Nebudu to měřit na jednotky, ale je ho dost. to podchycení (něčeho, ač nevím čeho) je tak nepřirozeně básnicky nastražený a chaoticky plastický, až zbytek práce nelze vnímat jinak než zaujatě. Taky hraju šachy, a myslím, že ne nejhůř, ale humor věže neznám. a vlastně se mi ani nechce to nějak pojmenovávat (ten celek) musel bych přemejšlet, to se mi taky nechce, a vlastně se mi ta báseň vůbec nelíbí. v tomto případě známku dávám z důvodu protestu k výše hodnotícím a z důvodu, abych transparoval svůj názor, že tudy cesta nevede. Ale jsem jen jedna kapka, vodstvo je velké, a já bych měl už držet klapačku. Ani nevím, proč se vyčerpávám, nikdo žádné výlevy nechce, je to¨holt se mnou špatný. .
Body: 2
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 3.12.2005 > Opíječ tchýní> Náhodou, tak dlouhou poznámku mi ještě nikdo nenapsal.Je totiž pravda, že tudy cesta nevede, ale někdy je potřeba zkusit, jestli se třebas něco nezměnilo.Pokud hraješ dobře šachy a ten způsob přemýšlení je Ti vlastní, nedivím se, že na Tebe působí básnička divně.Kdyby se líbila všem, bylo by to proti přírodě.
<reagovat 
vanek (Občasný) - 3.12.2005 > me se to libi : ve slozitosti jednoduchost
pozn : nepise se "shnilosti" ?
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 3.12.2005 > vanek> Píše, píše
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 4.12.2005 > exkluzivní!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 5.12.2005 >

promiň, myslím, že to není dobré, tohle je jenom taková hra, ze všech těch nevýrazných a mdlých obrazů snad stojí za zmínku jen abstraktní "pach kdejakosti", není-li síla básníkova v obraznosti, musí být v pravdivosti a v jazyce, přestože autor prokazuje schopnosti jazykové, tento konkrétní kus je odbytý až hrůza, zejména časování sloves v prvé části zavání až pokusem o gramatické rýmování, v druhé polovině je zase zaděláno přemírou přívlastků, které se snaží povznést nedostatečně vystavěnou obraznost, celkově to pak působí jako spekulativně vystavěná hra na přesahy, ale ve skutečnosti exhibice ...

podíval jsem se na jiné věci od tebe a mohu říci, toto je krok zpět a nebo, jestli je datace 1998-2002 skutečná, tě zdravím s radostným: chválabohu už to máš za sebou


<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 5.12.2005 > veršoun> Cheche...mám to za sebou, ale občas mám znovu nutkání něco takového..........,nemám ostatně, strach ani z gramatického rýmování.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.12.2005 > já se vrátím, teď už jsem 11 hodin v práci a hrabká mi :o) ale zdá se mi dobrá, na první čtení
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.12.2005 > Kelly> No jo,....ale zase je lepší příval práce , než žádná. Jeden si nevybere.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.12.2005 > tiché obří hmotné splachování ****

já věděla, že se mám vrátit :o) dnes jsem ještě poměrně při smyslech, a čtu a koukám a vidím, že je to chytře napsané!
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter