Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Myšlenky na konec světa
Autor: Šárka (Občasný) - publikováno 24.8.2001 (20:41:49)
Tichý šum moře
ten je tak uklidňující,
že všechny ty hoře,
které jsou znekliďňující
odvane za pomoci vánku,
který má na kahánku.

Vypadá to, že za chvíli to skončí,
jakoby přicházel konec světa,
to mě trochu zaskočí,
vždyť je to taková skvěta.

Proč jen mám takové myšlenky,
proč myslím jen na konec,
vždyť budou ještě takové vzpomínky,
které dám na kopec,
které jsou potom důkazem,
že jsem byla a žila,
že nejsem jen obrazem,
který se usmívá.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Šárka - 25.8.2001 > Milá Šárko, asi si budu muset dát jiné poznávací znamení ke svému jménu. Abychom se dalším lidem nepletly.
Tvá básnička má spoustu nedostatků. Za prvé rytmika. Žádná není. Každá sloka je úplně jiná a je to guláš, ne báseň. Za druhé rýmy -primitivní až prostoduché. Četla jsi vůbec někdy nějakou sbírku poezie? Možná bys měla začít. Jestli chceš psát a hlavně publikovat, nemůžeš takhle.

Tichý šum moře
ten je tak uklidňující,
že všechny ty hoře,
které jsou znekliďňující
Je fakt tabu, používat jako rým stejná slova. Uklidňující-zneklidňující, tam máš akorát jinou předponu. To je asi jako Cimrmanův absolutní rým: "Naše staré hodiny, bijí čtyři hodiny". To je vtipné a je to dobrá recese. Jenomže Ty nechceš psát recesi, ty chceš psát poezii, viď?

Vypadá to, že za chvíli to skončí,
jakoby přicházel konec světa,
to mě trochu zaskočí,
vždyť je to taková skvěta
Tohle nemá hlavu ani patu. To je obsahem totální blbost. Prosím Tě, co je to skvěta?

Proč jen mám takové myšlenky,
proč myslím jen na konec,
vždyť budou ještě takové vzpomínky,
které dám na kopec,
které jsou potom důkazem,
že jsem byla a žila
NO tohle je fakt vrchol. Na jakej kopec chceš dávat své vzpomínky? To nelze použít ani jako básnický obrat, ten přeci musí mít nějaký smysl, hloubku. Četla jsi Neználka? Tohle je jako z jeho básnického repertoáru typu - slunce-žblunce. Nebo jak ...(už nevím kdo) sní za malou chviličku horkou cihličku. Neználek to prostě napsal jen proto, že se to rýmovalo, ne proto, že to dávalo smysl. Jenomže tohle je čtivo pro děti od tří let.
Myslím si, že když má někdo nadání na poezii, je to vidět už při prvních pokusech. To se totiž nedá nabiflovat. Můžeš se hodně naučit intenzivním čtením, návštěvami autorských večerů a vlastními pokusy, poctivě rozebranými a konzultovanými. Ale musíš to mít v krvi. Prostě buď na to máš, nebo se raději věnuj něčemu, v čem jsi doopravdy dobrá. V čem můžeš vyniknout a co můžeš zlepšit. Je škoda plýtvat silami a energií jinde.
<reagovat 
m6k (Občasný) - 25.8.2001 > Milá čtenáři Šárko... ty jsi ale tu svou jmenovkyni sejmula! Ona chudák myslí na konec světa a ty jí do toho ještě tohle...
Třeba to je recese... A na rým "slunce-žblunce" na ten mi nesahej ten je geniální.
Šárko (autorko) nenech se tím odradit a na konec světa nemysli, vždyť voni ten Temelín nerozjedou...
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 27.8.2001 > Kdybys Šárko druhou a třetí sloku dala do sebe a tím jsi neříkala věci tam obsažené tak rozvlekle, ve spojitosti s tou první slokou by to bylo moc pěkné.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter