Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Odpolední siesta u šálku čaje
Autor: Rabb (Občasný) - publikováno 6.12.2005 (01:17:28)
    Mávnutím ruky otevřel červotoči provrtanou, nejméně dvě stě let starou skříň.

    Z útrob vyndal dva keramické šálky bez potisku, jeden s malou prasklinou na okraji, druhý neporušený; čekal důležitou návštěvu, na které závisela jeho budoucnost. proto se musel pečlivě připravit.

    Položil šálky na ušpiněnou kuchyňskou linku poblíž pánve se zaschlými zbytky míchaných vajíček.

    Zavřel dvířka, zrezlé panty na rozloučenou lehce vrzly. Někde uvnitř k sobě magnet přitáhl malý kovový proužek; dveře zůstaly zavřené.

    Nalil do kovové konvice studenou vodu. Konvici s vodou položil na plotnu, kolečko s regulací plynu vytočil do poloviny.

    Podsunul palec a ukazováček pod konvici. Luskl.

    Z trysek, ze kterých před malou chvílí syčel plyn vyšlehly plameny, teplota vody uvnitř konve začala vzrůstat. Něco jsem se přece jen naučil, chválil se.

    Přesunul se o pár kroků vpravo, k další skříňce. Nebyla na ní nalepená jediná samolepka, nehyzdil ji jediný škrábanec.

    Zatáhl za masivní mosaznou kouli, trčící z hladkého, mistrovsky opracovaného dřeva. Dvířka se lehounce otevřela a do prostoru vypustila omamné aroma.

    Vytáhl krabičku ručně balených sáčků čaje, odstranil vrchní papírové víko a pečlivě vybíral příchuť.

    Vybral jednu lesní směs, ta bude pro mně. Jako druhý vytáhl čaj s příchutí skořice s přídavkem silného jedu, ten bude pro návštěvu.

    Šibalsky se usmál.

    Krabičku zavřel a vrátil ji zpět do skříně. Dvířka mávnutím ruky přibouchl.

    Čajový sáček s příchutí lesní směsi vložil do šálku s prasklinou, nit vedoucí od sáčku přehodil přes okraj, ta se v prasklině zasekla. Druhý sáček vložil do druhého šálku, nit přehodil stejným způsobem.

    Voda uvnitř konve začala vřít. Stáhl plyn a obsah konve rovnoměrně rozlil do hrníčků s pytlíčky.

    Přešel k domovním dveřím a prudce je otevřel. Překvapil tak muže s kápí přehozenou přes hlavu, který se chystal stisknout malý zvonek s nevyplněnou jmenovkou.

    „Nazdar Gabrieli, pojď dál. Očekávám tě.“Řekl hostitel a uvolnil cestu dovnitř.

    „Zdravím tě Petře, tvé pozvání rád přijmu.Sdělil překvapeně. Stáhl si kapuci a odhalil tak dlouhé, zářivě bílé vlasy. Dnes zemřeš jako zrádce, pomyslel si Gabriel.

    Návštěvník si sundal světle modrou kápi a pověsil ji na věšák. Z vyboulenin pod kápí se vyrýsovala dvě mohutná křídla.

    „Posaď se, vypij si svůj šálek čaje.“ Petrovi oči zářili touhou po smrti. V jeho mysli se rýsoval obraz, na kterém si Gabriel, jeho dlouholetý učitel, bezmocně svírá hrdlo a otrávený čaj pomalu a bolestivě rozežírá jeho kůži a vnitřnosti.

    „Děkuji, který je můj?“ Otázal se nesměle.

    „Nejlepší je skořicový, to je tento.“ Ukázal Petr, padlý anděl, na otrávený šálek „Byl bych rád, kdyby jsi si ho vzal. Chutná lépe než druhý. Ber, nenech se přemlouvat.

    Gabriel si skořicový šálek přisunul blíže k sobě.

    „Napij se čaje. Neváhej, je dobrý.

    „Který z čajů je lepší?“ Chtěl se ujistit Gabriel.

    „Určitě ten tvůj. Pij. Na co čekáš?

    „To nemohu, hostitel by se neměl podřizovat hostu. Vezmi si můj šálek, prosím.“ Žadonil Gabriel a skořicový čaj přisunul blíže k Petrovi.

    „Pro tebe rád obětuji ten lepší, můj hrníček má ostrou hranu, byl bych nerad, kdyby jsi se poranil.“ Oponoval Petr a nepoškozený šálek opět přisunul ke Gabrieli.

    „Budu pít z druhé strany šálku, neporaním se, věř mi.

    „Trvám si na svém!“ Mírně rozzuřen přistrčil skořicový čaj po desce stolu. Nedbalostí však hranou ruky strčil do šálku čaje s příchutí lesní směsi, ten se převrhl přes okraj stolu, dopadl na kachlovou podlahu a roztříštil se na malé kousky.

    Oba na sebe zírali. Šálek s otráveným čajem stál uprostřed stolu, z jeho útrob stoupala pára a nikdo se neměl k tomu, aby si jej přivlastnil.

    Nastalo dlouhé ticho, které protrhl Gabriel: „Čaj není důležitý, mé poslání ano. Nejvyšší nedokáže překousnout to, že jsi zneužil jeho moci a přidal jsi se na stranu zla. Dlouho tě sledoval, toleroval tvé vraždy, ale pohár trpělivosti přetekl.

    Petr sklopil zrak, styděl se; byl dobrý herec. „Věděl jsem, že dnešek je můj poslední a do dalšího dne už se neprobudím. Splň prosím mé poslední přání a vypij čaj. Jen řekni, že ti chutnal a já zemřu s úsměvem na rtech.

    „Poslední přání ti splním.“ Přisunul si šálek k sobě, uchopil jej do ruky, dávajíce pozor aby se neopařil a tasil dýku. Vše co následovalo trvalo méně než dvě vteřiny.

    Třemi prsty uvolnil dýku z pouzdra a vrhl ji proti Petrovi, přímý zásah. Během několika málo vteřin ležel Petr mrtvý na desce stolu. Do stran se roztékala tmavě červená krev.

    A Gabriel se napil čaje.



Poznámky k tomuto příspěvku
Jarmila Svobodová (Občasný) - 6.12.2005 > Pěkné, neotřelé grafické řešení. Námět celkem čitelný, stejně jako děj-proto velmi mile potěší pointa. S jednotlivými sortami čaje sis mohl pohrát více... Jemču pro andělské znalce?
Body: 5
<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 6.12.2005 > Jarmila Svobodová> 

Děkuji za návštěvu a potěšilo mne, že tě pointa potěšila :-)

S jednotlivými sortami bych si rád pohrál, ale příběh musel pokračovat... Kdybych se zasekl u čaje a popsal jej detailněji, tak by čtení odradilo více čtenářů-i tak to všichni nedočetli. :-)


<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 6.12.2005 >

"Sdělil překvapeně"-příliš škrobené?

Nápad se mi líbil, určitě by ale nevadilo trochu víc napínat čtenáře:)


Body: 5
<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 6.12.2005 > Lamarski> 

Lamaski, po dlouhé době tě zdravím...

U téhle povídky nešlo o napětí, už název by měl navozovat klidnou atmosféru.

 

Ber to jako Shakespeara... :-)


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 6.12.2005 > Rabb> Beru to jako slušnou povídku (já Shakespeara moc nemusím)
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 6.12.2005 > Takový průměr, řekla bych - místy to připomíná cvičení na přídavná jména a poněkud mi unikl hlubší význam těch barev.
Body: 3
<reagovat 
celej on (Občasný) - 6.12.2005 > No ne, že by to nemělo své kouzlo. Ale tentokrát mě to nedostalo. Ten začátek byl trošku zdlouhavý..měl navodit atmosféru...ale trošku ji délkou ubil.
Nejčtivější mi přišla sekvence, kdy se hádají nad čaji, ale v obdobách je známá. Konec jsem pobral(snad) i když mate.
Neotrávený čaj byl v nakřáplým hrníčku...pak přichází "Nedbalostí však hranou ruky strčil do šálku čaje s příchutí lesní směsi, ten se převrhl přes okraj stolu, dopadl na kachlovou podlahu a roztříštil se na malé kousky." a problém končí větou:" Přisunul si šálek k sobě, uchopil jej do ruky, dávajíce pozor na ostré místečko a tasil dýku." - text říká, že to místečko s ostrou hranou má neotrávený čaj..ten šálek je zničen...a on pak dává pozor na ostrou hranu, kterou druhý šálek nemá?
Mě to šíleně mate...
Líbilo se mi, že text nic neřve ale je klidný. Přesto mě nedostal tolik jako včerejší
Body: 4
<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 7.12.2005 > DondedoG> 

Máš pravdu, vzniklo nedopatření a já si popletl hrníčky. Naprávím...

 

Děkuji za návštěvu...


<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 9.12.2005 >
Ten začátek je opravdu moc zdlouhavý
Jinak ten závěr je dobře tragikomický....Vyvolalo to u mě úsměv , pobavil mě.
Body: 4
<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 9.12.2005 > Dog.White> Děkuji...

Reagoval bych delším textem, ale tlačí mne čas...

(s)měj se...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter