Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
***(zatím bez nazvu)
Autor: lithee (Občasný) - publikováno 11.12.2005 (17:47:51)
Být básníkem víc než život sám,
neochvějně krvácet na papír,
vidět jak se slova mísí s prachem
a linky se spékají pod zklamanými víčky

Můry prší světem
noci tma a lidský pach jim trhá křídla
tají v krocích, mrznou v ústech milenců
a tříští se o touhu.

Obrazy z jednoho vrhu
lesknou se v zátiší s potrhanými údy,
chodící vernisáž s podpisem strachu
a bolest světu víc než básník.



Poznámky k tomuto příspěvku
Raimund (Občasný) - 11.12.2005 >
Body: 3
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 12.12.2005 >
Body: 1
<reagovat 
 lithee (Občasný) - 12.12.2005 > drfaust> Kdyz uz davas tak malo bodu, tak bys mohl alspon napsat proc...
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 12.12.2005 >

Proč jsem dal tak málo bodů? Protože se mi to zdá po všech stránkách nevyzrálé. Použitá obraznost i téma... je to opravdu nezdařené. Řekl bych, že to pochází z pera člověka, který má minimalní zkušenost s moderní poezií (poezií 20. stl.). To smaozřejmě nemohu vědět. Ovšem platí, že některé věci/způsoby si k alespoň trochu sečtělému čtenáři jen těžko najdou cestu.

 

Nevěš ovšem hlavu; bodovat a vážit je velmi těžké. Stejně jako je minimální rozdíl mezi 5 a 4 body, tak je minimální rozdíl mezi 1, 2 a třemi. Alespoň u mne. Kdybych měl naprosto zodpovědně bodovat, tak nedělám nic jiného, než se zabývám příspěvky na totemu.... a člověk musí taky někdy pracovat, aby bylo za co žít, člověk se chce taky někdy bavit, aby bylo proč žít. Dál tu máme i spoustu osobních faktorů, které i při nějlepší vůli mohou ovlivnit bodování... prostě body jsou výsledná suma mnoha vlivů, kde sice základem je dílo, ale... pokud oslovuje, je to kandidát na 4-5 a ještě vyšší hodnocení. Pokud neoslovuje, tak se dostane někam mezi 3 - 1. Ale neoslovuje je taky výslednice mnoha věcí. Člověka taky může neoslovit dílo, které jinak nevykazuje ždáné (v uvozovkách) vady. To je pak asi lepší ani nebodovat.

 

Ale nikde taky není napsáno, že to příští, nebude o poznání lepší. Ale především to chce, asi, mít s poezií zkušenost... přečíst občas něco. Získat rozhled. Samozřejmě, že netuším, koho mám před sebou, ale obávám se... A taky se mohu plést a být zcela mimo. To riziko je tu vždy.

 


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 14.12.2005 > Líbí se mi tříštění o touhu a vernisáž s podpisem strachu. Zbytek, bohužel, ne.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter