Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
15 minut
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 30.8.2001 (00:49:40), v časopise 3.9.2001
15 minut
r.J.Herzfeld


h. R. de Niro, E. Burns, K. Roden

Čech Emil Slovák (K. Roden) a jeho druh Rus Oleg Rasgul se vydají po svém trestu ve vězení do N.Y, kde žije jejich bývalý kolega z branže, se kterým si musí vyrovnat účty. Jejich bývalý parťák ale už peníze promrhal, pracuje jako instalatér a vede normální život. To ovšem naše chlapce, kteří vážili tak dalekou cestu, rozčílí tak, že svého bývalého druha podříznou a s ním i jeho pěknou manželku. Naneštěstí jejich čin měl svědka, a tak následuje další série vražd, které Oleg natáčí na ukradenou videokameru, jež se pro něj stává mánií. Když je při jedné policejní akci Emil postřelen ,vymyslí ďábelský plán. Zavraždit slavného detektiva E. Fleminga (R.de Niro) a nechat se zavřít do psychiatrické léčebny. Pak už jej zprostí viny a vražda detektiva se prodá mediím a pak bude moci odejít z USA jako slavný, bohatý a svobodný člověk. Vražda se podaří a je odvysílána na milionech televizních vysílačích po USA. Z vraha E.Slováka, který je dopaden se stane populární osobnost a chybí jen velmi málo k tomu, aby se mu podařilo jeho plán uskutečnit do konce.
Americký sen proměněný v noční můru? Nebo jenom další z detektivních thrillerů? Námět, kdy se z vrahů prostřednictvím médií stanou oslavované hvězdy, byl již úspěšně použit ve filmu Takový normální zabijáci. Stejně jako při předešlém snímku při něm tuhne krev v žilách a každého nutně napadá otázka:,, Je to vše chyba pouze amerického systému, nebo za vše může svět prohnilých medií? Nebo není třeba hledat vinu v člověku, který je sám opojen násilím a sám je vyhledává?“ Netroufám si kritizovat americkou společnost, ani morálně film hodnotit. Na to ať si nalezne odpověď každý sám.
Snímek 15 minut je pro mě jedním z dalších thrillerů s detektivní zápletkou. Jsou v něm solidními akční scény, je okořeněn špetkou satiry a humoru. Detektiv E.Fleming a jeho partner při vyšetřování (E.Burns) se snaží dopadnout oba zločince, ale štěstěna není moc na jejich straně, což je u tohoto žánru trochu neobvyklé. Kdo není zvyklý na krev, měl by film radši vynechat, protože jí je tam, dá se říct, až přebytek. Kamera se snaží o co nejnaturalističtější ztvárnění, a proto často zabírá detail, což někdy ruší. Film má několik dobrých scén jako třeba jedna v hořícím domě, kde je uvězněn detektiv společně s korunní svědkyní a snaží se dostat ven.
Co stojí za zmínku je výkon K. Rodena, který se ukázal jako výborný představitel negativních hrdinů a kandiduje u mě na post nejodpornějšího vraha za posledního půldruhého roku. Roden totiž k jeho chvále vraždí s takovou nestydatostí a krutostí, až člověku běhá mráz po zádech.
Přestože se snímek moc neliší od ostatních svého žánru, nelze mu upřít originalitu a rozumnou míru akce. Na to, že poukazuje na věci nepříliš viditelné ve společnosti, mu patří malé plus. Snímek rozhodně doporučuji nejenom těm, kteří se v brzké době chystají navštívit N.York C.
















Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 26.7.2002 > Ja nevím, mě se to zdá celkem dobrá recenze, to je už spíš špatný ten film (ač já ho neviděl, jen znám zprostředkovaně), ale tohle tedy na zamračený xichtík není, Tino, naopak je to svěží a svižné! Skoro se mi to zamlouvá i víc, než některé čerstvější práce :o) Hm!
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 3.9.2001 > Toto je recenze nebo obsah filmu? Obojí je dosti slabé!Škoda,ten film je kvalitní.

<reagovat 
Tina (Občasný) - 4.9.2001 > Diky ctenari prosim napis vlastni nazor rada si ho prectuk
<reagovat 
Čtenář - 5.9.2001 >
Body: 5
<reagovat 
 čtenář Dementhor - 14.10.2001 > čtenář> Tak si to přečti znova.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter