Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Blues pro vůni noci
Autor: skold (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
Lamarski (Občasný) - 30.12.2005 >

Jak jsi mě vyzval, vrhla jsem se na tvé nové dílko, ale asi tě mnoho nepotěším.

Jo, bylo to moc hezký.”-asi to opakování mělo zdůraznit obsah, ale takhle to moc nefunguje

“Do toho začalo pršet” x “Začínalo se mi to líbit”

Tady se ti nějak nepodařila použít správná slova: “...lidé schovávali pod okapy” - to mi připomíná z bláta do louže - z louže pod okapJ

proti dešťový úkryt” - tohle zase zní tak trochu jako protitankový nebo protibombový.

Časté použití sloves být a mísit se. A těch perel, perletí tam je také bohatě. Také to jo za každou čtvrtou větou mi tam nepadne. Když chceš, aby to vyznělo spíš jako lyrický popis, pak použití hovorového popř. nespisovného slova je tam jak rána pěstí mezi oči.

Blues zní strašlivě?

“Hotový obraz ze 17.století Paříže” - špatný slovosled.

Na markytánky mám stejný názor jako VM.

“Není ani potřeba slov. Stejně jako ryby ve vodě spolu mluvíme. Pohledem. Jen se bojím, aby tenhle okamžik nezemřel v nějaké špatné chvilce. Jenže neumírá, právě že se rodí. Rodí se v těch neonových lampách, které nás doprovází” “Vycházíme po schodem domu nahoru. Zase její podpatky hrají blues po schodoví. Ozvěny jsou hladové.” - tohle jsou dobré pasáže.

“Vůně ženy a vůně noci. Když se vše ideálně spojí,cigareta už dodá jen takovou pointu” - to nemyslíš vážně?

Vůbec ta propagace cigaret mě moc nebere (zbude mi tu po ní jen krabička cigaret), zvlášť když je to tak často opakované. Promiň tohle není můj vkus. Je tam o dvě kostkycukru navíc. Snad tě to neodradí, ale zkus si to, co napíšeš, nechat odležet asi 14 dní a udělat korekci. Takže zas příště;) 2-3


<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Lamarski> Taky děkuji za kritiku a myslím,že tohle mě vcelku odradilo tady házet povídky.Asi,nebo spíš určitě na to nemám abych zde publikoval povídky.Zůstanu radši u poezie.Díky a ahoj !
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.12.2005 > skold5> Vzdát se je mnohem jednodušší cesta, než ustát pár kritik. Co by ti pomohlo mazat ti med kolem huby. Kdybych v tom nic neviděla, tak bych se vůbec neobtěžovala psát tak obsáhlou kritiku. Nebo bys byl raději nečetný? Já si vždy říkám, že je lepší vzbudit jakýkoli zájem, než plout s proudem nudy a šedi. Ale už si začínám zvykat, že když tu někdo začne publikovat a hned nesklidí koledu, tak to zabalí než aby do toho vložil trochu práce. Až po čase zjistíš, zda má cenu pokračovat nebo ne. Přiznej si sám sobě kolik času tě stálo napsání tohohle kousku? Ano u poezie se dá zakotvit, je příjemná a nemusíš každému vysvětlovat smysl. Tak ať se daří. Pa.
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Lamarski> Díky.Npasl jsem to asi za půl hodinku.Taková opravdu spíš jen pocitovka.A kritika mi vážně nevadí,v toms epleteš.Jen vím kde jsou mé meze v próze.Když jsem začal pubikovat na literu básně,tak mě tam taky pár lidí odrovnalo a ted se mi tam vcelku dost dobře daří.Tady to je fajn, že je zde super kritika a jsem rád za tohle,co jste mi sem napsali.Mám v zásobě pár povídek ale ty opravdu nejsou dobré abych je zde publikoval.Mám něco rozepsaného a snad to bude dobrý,lepší než tenhle "kýč" =))..měj se a přeju také hezký nový rok ;)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 30.12.2005 > skold5> ...a vyzkoušel jsi změnit způsob své práce, než na to hodíš deku?
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Lamarski> právě Vaše kritiky mi k tomu pomáhají ;)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.12.2005 > už ve druhé větě máš chybu "jakoby" a to, že text není zarovnaný (přitom stačí jednou kliknout v editoru) taky čtenářskému pohodlí moc nepřidá

spojení "perleť perel" je hodně neobratné a stejně jako pojem "perleť" by sis mohl ujasnit význam slova "markytánka" - protože jinak by sis rozhodně nepředstavoval, jak ji doprovázíš Paříží 17. století

tolik k detailům, teď k celku: první polovina textu mi připomněla osmou třídu základní školy a dobu, kdy učitelky rády zadávaly subjektivně zabarvený popis. Druhá je sice ideálním přelomem a navázáním na obraznost první poloviny a jejím rozšířením, ale je to celkem k ničemu - ty o ničem neopíšeš, pouze o pocitu, takový obrázek jedné noci, který, ač není běžný, už jistě každý několikrát v životě zažil, takže je to především nuda a kýč, stejně tak by ses mohl rozplývat nad západem slunce. A napsáno je to... ono méně je někdy více, snažíš se psát jako profík, ale tím hromaděním obrazů a neustálým přirovnáváním akorát text zahlcuješ a budíš dojem amatéra. Nehledě tomu, že věci jako pan déšť připínající na krk perly slečně noci jsou opravdu kýčovité a nijak nové obraty.

Takže celkově bych tento text označil za nezáživný kýč, navíc s chybami
Body: 2
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 30.12.2005 > Václav Mráz> Trošku tvrdé hodnocení a netroufám si říct, zda opravdu fundované. Nicméně, některé "chybičky" jsem viděla také. S tou Markytánkou bych nebyla tak tvrdá. Výklad tohoto označení může být malinko různorodý a autor si ho také různě vyložil. Pokud použil například tento..

Markytánka

Napůl prostitutky z povolání, cestující trhovkyně středověku, které zásobovaly trůn alkoholem, tabákem a milostnými službami..dalo by se uvažovat o vhodnosti..

pokud použijeme třeba  tento Markytánka - osoba prodávající v žoldnéřských armádách obv. potraviny . je to trošku mimo. Na druhou stranu ovlivnění písní..respektive jen a pouze jejím mallinkým čtyřslovím...Víno máš a martkytánku..tak chápu a není nutno vytýkat představivost..

 

Zabarvená popisnost může být pro někoho zdlouhavá, pro jiného docela příjemná a to je vždy o úhlu pohledu. Já osobně ráda tyhle pasáže čtu. Nenudila jsem se, některé věci bych malinko poopravila, ale nejsem autorem.

 

Kýčovitost je tady dost často pranýřována, ale uvědomujeme si všichni opravdu co je to kýč a kdy a co se kýčem stává?

 

Pocitové věci miluji asi proto, že je ráda píši. Ale to je zase o úhlu pohledu. Občas tady narazím na takové slátaniny, nemající hlavu ani patu ( z mého úhlu pohledu , jak jinak..)a přesto se u nich najde velmi vysoké hodnocení. Já bych dala tak 3+ za snahu a ocenila bych právě tu pocitovost. Ale nízké bodové hodnocení dávám jen nerada, protože autora může zamrzet a demotivovat a potom, nikdo nevíme z koho by jednou mohl být třeba další Stehlík   (nekamenujte , to mě napadlo při pohledu do knihovny..pro neznalé..Země zamyšlená..)tak proč kazit nemělé začátky .

 

Jedna naprostá amatérka (které se tady docela líbí paleta smajlíků..)

 

 

 


<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Václav Mráz> wOw..trošku ostré,ale proč ne..říkal jsem předem že se to asi nebude líbit.Nu což,nelíbí tak nelíbí no,Nedělám z toho vědu ,ale povídky tady už radši dávat nebudu..ale každopádně dík za kritiku ;)
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 > Václav Mráz> teď jsem si vzpoměl na subjektivně zabarvený popisa otřásl jsem se hnusem...to slovo by se ani nemělo vyslovovat
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.12.2005 > c212h> veškeré významy skova markytánka jsou mi známy, do tohoto textu se ovšem nehodí ani jeden a především je třeba si uvědomit, že přenesení významu lze použít jen v určitých souvislostech, jinak platí prvotní význam - a tím je v tomto případě kurvící se prodavačka u pluku

kýč to z mého hlediska je, jestli z hlediska někoho jiného není, tak co má být? já píšu svůj vlastní čtenářský dojem, ovšem se snahou o jistou míru objektivity, protože co si budeme nalhávat - úhlem pohledu a individuálním vkusem by se dala obhájit i sebehorší povídka - protože i třeba tlusté a chlupaté ženské se mohou někomu líbit :-)


hodnocení to tvrdé je, ale z mého pohledu zasloužené a já rád využívám celou škálu zdejší bodové stupnice - od toho je totiž tady

<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > c212h> díky =) chtěl jsem to trochu hodit jiným stylem no a nevyplatilo se no,co se dá dělat... ;)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> to chápu, však já to taky příliš lichotivě nemyslel

mrkni sem: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty4_subjektivnidopis

(cítíš-li se na to dost silný ;-))
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> tohle jsem moc nepochopil...no ale k literu..já vím chlape,právě proto jsem přešel na totem abych tady dostal takový kritiky, který mě zaprvé solidně uzemní, ale na druhou stranu mě i nakopnou a hodí na trošku vyšší úroveň ;)
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> a tím do toho zahrnuji prózu i poezii...
<reagovat 
 c212h (Občasný) - 30.12.2005 > Václav Mráz> To nebyl útok, jen snaha o zlehčení opravdu tvrdého hodnocení. Blíží se konec roku a té tvrdosti je kolem nás i tak dost.. 
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 > Václav Mráz> brrrr..vždycky když čtu subjektivní popis , tak mám pocit že piju hnusně  přeslazenej čaj
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 30.12.2005 > hm
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 30.12.2005 > No, odpovím ti jenom na prvních pár věcí z dlouhého seznamu, protože jsi vypíchl věci důležitostí si blízké a nicotné. Tak si říkám, když čtu tvé komentáře..-jak je snadné degradovat dílo. Jo a blues si asi taky nikdy neposlouchal že?
"padaly tak lehce jako nějaké ocelové perly"..-tak tohle ti bije do očí jo? Měl bys něco cítit.., vztah k tomu dešti, ale asi se nezadařilo---
- perlet tam opet sedí
- blues v 17. století? Ta noc zněla bluesově, ne blues z kavárny..
- pokud máš pocit, že autor trpí nedostatkem fantazie a slovní zásoby,originálních spojení, že některé slova znovu opakuje, tak prosim

Jinak tohle je povídka lyrická. A tady nejde jinak než držet pocit a psát pohotově, intuitivně a hned ted. Povídky dějové jsou samozřejmě něco jiného a tam se může psát třeba i roky.
.."A vůbec nejhorší je, když si myslí, že je to nej "
..pokud vím Skold od začátku přijímal veškerou kritiku a vystupoval dost skromně, takže toto mi opět příjde zcela mimo mísu. Tady reaguju Já na ten tvůj 1 bod.
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 > WhiteShadow> pouze přehlíd

chtěls abych vypsal aspekty, proč jsem tady jedničku. Tak jsem vypsal VŠECHNY.
jestli si chceš skoro všechno smést ze stolu s tím , že to jsou niternosti, tak prosím. Rozboru jsem věnoval hodinu svého života, což je dvakrát dýl než trval porod tohohle díla

ocel prostě nemůže padat lehce. nehledě na to že je tam "tak nějak"

A tady se hodnotí povídky, zpovědi a pocity mají jinou sekci.

Spojení jsou originální, jsou to ale, když to řeknu vulgárně, blbosti.

Příběh ale už tady byl hodněkrát.

Napiš si povídku intuitivně, vždy 99% povídek je napsáno intuitivně, ale pak sprav zmatky, co si v tom zanechal.

Za svou kritikou si stojím , proč si za ní stojím sem ti řekl, takže jsem bontomu učinil zadost

(a jestli chceš, abych na tebe zareagoval, musíš příspěvek dát tak, aby mi přišel i do pošty)

."A vůbec nejhorší je, když si myslí, že je to nej " Podmět neurčitý. Nemyšlen Skold

A už nemám dál náladu vést tuto diskuzi




<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 30.12.2005 >
Body: 1
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 > přečetl jsem si pečlivě tvou obhajobu a nic neodvolávám a za vším si stojím
Buď to přijmi, nebo nech být.Mě je to jedno.

ale za těmito věcmi si stojí důrazně :
ocelová koule nemůže padat ladně. Ocelová koule spadne a ozve se ŽUCH !

Tu perleť měla ta vůně ? Připínal jí ? Ví autor jaký je rozdíl mezi „jí“ a „ji“ ? Když vezmeme v potaz , že je tam „ji“ , tak proboha kdo připínal tu vůni s perletí na koho krk ?
-no tak to snad pochopí i malé dítě že je připíná noci...

věř mi je to tam úžasně zmatité .Došlo mi , ale musel jsem přemýšlet

pomalu směřuju k tomu abys mě nenáviděl.....
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> Tys to chlape ještě asi nepochopil.Já su rád za kritiku Tvou i ostatních.Nevidím důvod proč Tě nenávidět.Vyjádřil jsi svůj názor a já ho respektuji.Jen nejsem bezmocnýa chtěl jsem si to také obhájit,jinak by to vypdalo,že se vším souhlasím.Yeah ? snad se nemusíme ani jeden nenávidět za takové blbosti.Na svá dílka mám trochu té hrdosti,ale taky mám sovu objektivnost a vím kdy se hádat a kdy to je úplná banalita.Zdar a sílu !
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 > skold5> tak to jsem rád :-) na literu mě naháněli celé bandy zhrzených autorů
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 30.12.2005 > No, věřil jsem, že se férovou diskuzí dostaneme k něčemu rozumnému, ale není tomu tak. Tohle nebyla diskuze, nýbrž prezentace. Na spoustu bodů jsi ani nereagoval, spousta nicotností ti byla logicky vyvrácena, ale ty jsi neposlouchal..-nebot jsi tvořil prezentaci.
Přístupy nás dvou už jdou jasně vidět v mém přístupu k tvé povídce a v tom tvém komentáři k té mé.
Takže Já už nemám, co říct, neb bych se opakoval.
P. S. - pěkná povídka Skolde. Jen tak dál
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 31.12.2005 > WhiteShadow> vždyť jsem ti to říkal, že radši nebudu tvou povídku kritizovat.
Za čtyři body čtyři body ? Tak to přece nefunguje. A když tohle dostává jedničku od takové kapacity jako je MAxBubakoff, tak to taky něco znamená
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 31.12.2005 > To, že Max nenapíše ani sebekratší koment taky něco znamená. Já nechtěl 4 body., mně vůbec nejde o body nýbrž o přístup.
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 31.12.2005 > WhiteShadow> nezaujals= žádný přístup.Zkus šokovat. Pak si tě zapamatujou.Podívej se na nick Prach. Ten šokoval a je teď známá figurka
<reagovat 
celej on (Občasný) - 31.12.2005 > Volil bych mín ukazovacích zájmen (ty, tyhle, tamto, to, atd.)
Pak bych pořádně prohléd, jeslti se neopakuji slova a přemýšel jaké synonyma zvolit.
Dobré je taky mít v slovních spojeních pořádek a logiku.
Ze všeho nejdřív by ses měl zamyslet co vlastně chceš textem sdělit.

Já všeobecně nemám povídky o pocitech rád. Takže to nechci moc hodnotit.
Ale neboj, jeslti tě baví psát, tak psát budeš. A třeba ti s tím pomůže i totem. Tady se lidi, jak koukám předhánějí v tom, aby ti vysvětlili co si dělal špatně...
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 >

kdyby ses aspoň zamyslel nad těmi spojeními - déšť pada lhce jak ocelové perly- ocelové perly padaj lehce ?

s novotvary opatrně, protože  nich vznika nonsens, který sice básni může být přínosem, ale próze ubližuje.

a třikrát říct moc krásnou je i na můj vkus moc.

že to chceš zabalit ? Leda z vlastní lenosti. Próza je daleko težší jak poezie. V próze musíéš najít příběh a postoj,vnést do toho pocit, rozvést to, aby bylo o čem psát, dodržovat správné členění textu.Musít být dynamická, nesmí nudit.

A když po úmorných , ale krásných, nejméně čtyřech hodinách skončíš, musíš si ještě  povídku projít slovo od slova a zkontrolovat překlepy a hrubky. Pak to ještě nechat tak tři dny odležet, aby si nad povídkou získal kritický nadhled  a pak to nastává - buď upravíš to konečné podoby, nebo ji smažeš. Spousta básníků, kteří se dají na prózu, to nechápe.

 


Body: 1
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> dobře řečeno - to o psaní prózy
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> jasně,thx.pokusím se to příště líp napsat, nebo se na to vyseru...
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> Velmi přesně. Souhlasím do puntíku. Skolda ještě čeká spousta dřiny, pokud se na to tedy nevykašle.
<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 10.1.2006 > Dog.White> zajímavej názor - to o tom jak psát prózu(s tim uleženim a tak). neříkam, že to tak nefunguje,ale asi jak u koho. ja napíšu povídku a když ji nedotáhnu hned do konce, tak už ji nemám šanci dopsat. píšu vždycky v určitém citovém rozpoložení a to se po třech dnech prostě zopakovat nedá - a tím, že bych ke svému dílku získal kritický nadhled bych nikdy nic nevydal(((:
ale někdy to zkusím.

ke článku - zajímavý nápad, provedení pokulhává, ale určitě vydrž a nevzdávej to. já to taky nevzdávám, i když zrovna super hodnocení nedostávám((:
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 30.12.2005 > Rozhořčen tvrdou kritikou, dávám Skoldovi 5 bodů namísto zasloužených 4...Tohle dílo je krásné, pocitově přesné, i přesto, že postrádá děj maximálně přitahuje pozornost..
Co to jako má být tahle kritika? Aneb jak svět přichází o básníky, o umělce..Být tebou Skolde, za tím dílem si stojím, protože má co říct, má co nabídnout..Ne každý dokáže psat tak intuitivně, lehce a pocitově, trefně a zároven..výstižně..Jen z pouhých dvou slov dokážeš navodit maximálně přesný obraz, pocit..Tvá spojení jsou originální, hodná pana básníka.
Všechno, co jsi tam napsal..ty cigerety, perly,vůně ženy, markytánky a sakra blues..dává smysl. Mně jo..., říkám to klidně a pokorně.
Pravým autorem je ten, který dokáže něco tak pěkného napsat za půl hodinky a ne ten, který svoji povídku musí vymýšlet a potit, musí analizovat reálnost každého slova ( navíc nutno zdůraznit, že tady není nic, co by bylo do očí).
Moc se mi ta povídka líbí..Je nadčasová.., naprosto volná a svobodná. Jen tak dál Skolde. Těším se na další povídku.
Body: 5
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 30.12.2005 > WhiteShadow> dobrá, budeme tedy diskutovat
že ty spojení jsou originální, to můžu souhlasit.Takhle by to málokdo použil

Víš co tady bije do očí ?

"padaly tak lehce jako nějaké ocelové perly"
lehce padá peříčko.V zákrutech a piruetách.Ocelová perla, tzn. ocelová kulička padá pěkně tvrdě.

perleť perel - perleť je tuším část perly, respektiva "to z čeho je perla udělaná" takže to moc nesedí

navíc - blues v sedmnáctém století ?
Až strašlivě bluesově zněla ta noc....Hotový obraz paříže v sedmnáctém století

slovo blues a noc se tam objevuje až moc často, jako kdyby autor neznal jinou metaforu

Stejně jako ryby spolu mluvíme.Pohledem
ta tečka tam nepatří

"zbude mi po ní jenom krabička cigaret" - cigarety v díle kouří jenom mluvčí, tak co má zbývat po té holce ?

"Ulice je jevištěm a hvězdy jsou reflektory" - už to tam osvětluje měsíc, tak co ta dělají hvězdy ?


opakují se slova

„Bylo to stejný, jakoby se od kaluže odrážely lampy neonů z celý ulice. Jo, bylo to moc hezký. Taková jedna velká černá kaluž, na který plavou smítka plamínků. Ta kaluž jen tak nevyschne“

Tři věty a třikrát kaluž

. Ty stříbrné perly zářily na jejím krku jako ty hvězdy na obloze a její vůně, která se mísila s mokrým asfaltem a kouřem vycházejícím z hospod mě až fascinovala.Každou vteřinou měla objemnější perleť a připínal jí na krk pan déšť.

Tu perleť měla ta vůně ? Připínal jí ? Ví autor jaký je rozdíl mezi „jí“ a „ji“ ? Když vezmeme v potaz , že je tam „ji“ , tak proboha kdo připínal tu vůni s perletí na koho krk ?

„přírodní náhrdelník kapalných diamantů“ – pro mé ucho to zní hrozně


"Dneska tě vypiju krásko". Zaznělo z mý pusy a šlapali jsme ke mě.“
nemá tam být místo té tečky čárka ? nehledě na to ,že když máš kolem sebe holku, slovo „šlapat“ vyvolává nežádoucí asociace

„Zdá se mi, že jdem mezi ty hvězdy . Ona je tou jedinou hvězdou a vše kolem ní šumí“ – jdeme mezi hvězdy a najednou je tam jediná.

Říkám si až tady bude ráno odcházet, bude vonět nocí a už bude den . ano, pravda, až bude ráno, už bude den

„Trochu se směje. Tak šibalsky“ - má asi hodně smyslu pro humor, když se směje jen kvůli tomu, že slyší armstronga


A ještě bych se k něčemu vyjádřil

Pravým autorem je ten, který dokáže něco tak pěkného napsat za půl hodinky

Povídku můžeš mít vymyšlenou za půl hodinu. za pět minut. Ale napsat ji trvá dlouho. Vlastně není problém napsat lineární, neoriginální povídku za půl hodiny .
Tolkein není pravý autor když ohromnou spoustu let pracoval na Pánovi prstenů ?
I po Beatnicích , kteří psali automaticky, museli editoři jejich texty dlouho editovat.

Špatný autor prózy se pozná podle toho, že má povídku napsanou za půl hodiny A vůbec nejhorší je, když si myslí, že je to nej
A próza musí něco sdělovat.Něco nového.A originálního

Tady neshledávám nic nového, nic originálního, a nic mi to nesděluje.


A poznámka na konec : Tato kritika není určena k tomu , aby potopila autora skold5. Pouze WhiteShadow si přál něco, čím bych podložil svoji předchozí kritiku a hodnocení









<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 1.1.2006 > WhiteShadow> Reaguji, jelikož mi to bylo zasláno.
A vidím, že názory se různí a přestože se snažíš uvést argumenty na podporu autorova slohu a stylistiky, musím souhlasit s DogWhitem. Ale řeknu vám, netušila jsem, jak těch pár vět dokáže rozproudit tak dlouhou diskuzi a vlastně o ničem. Obě strany pořád opakují to samé, tedy ztráta času...
<reagovat 
 skold (Občasný) - 30.12.2005 > Dog.White> nedalo mi to a na tento rozbor reaguji mým rozborem :
"padaly tak lehce jako nějaké ocelové perly"
-nevím co tady do očí bije.ocel je sice těžký kov, ale proč by ocelové perly nemohly padat lehce ? je to navíc myšleno tím, že ocel je krásně stříbrná a lesklá a to do noci podle mne zapadá
-----------------------------------------------------
navíc - blues v sedmnáctém století ?
-lehké nepochopení...blues pouze umocnuje pocit a atmosféru té noci.poslechni si někdy blues v noci a uvidíš jaké pocity umí ještě vygradovat
----------------------------------------------------
Stejně jako ryby spolu mluvíme.Pohledem
-tečka tam může i nemusí být,je to zvýraznění toho co se dělo.když se jedno slovo oddělí větou jaksi se potom zvýší pozornost na toto slovo
----------------------------------------------------
"zbude mi po ní jenom krabička cigaret" - cigarety v díle kouří jenom mluvčí, tak co má zbývat po té holce ?

-pravda,ale je to právě pohled mluvčího, který má jen ji a cigarety,proto jak odejde tak mu zbydou jen ty cigarety
----------------------------------------------------
"Ulice je jevištěm a hvězdy jsou reflektory" - už to tam osvětluje měsíc, tak co ta dělají hvězdy ?

-hvězdy a měsíc jsou snad pospolu,oddělit je by bylo trestuhodné,protože hvězdy také osvěcují oblohu
------------------------------------------------------
-s "kaluží" souhlasím
------------------------------------------------------
Tu perleť měla ta vůně ? Připínal jí ? Ví autor jaký je rozdíl mezi „jí“ a „ji“ ? Když vezmeme v potaz , že je tam „ji“ , tak proboha kdo připínal tu vůni s perletí na koho krk ?
-no tak to snad pochopí i malé dítě že je připíná noci...
------------------------------------------------------
„přírodní náhrdelník kapalných diamantů“ – pro mé ucho to zní hrozně
-ok každý tohle vidí jinak...
------------------------------------------------------
"Dneska tě vypiju krásko". Zaznělo z mý pusy a šlapali jsme ke mě.“
-jo čárka tam být má
-----------------------------------------------------
„Zdá se mi, že jdem mezi ty hvězdy . Ona je tou jedinou hvězdou a vše kolem ní šumí“ – jdeme mezi hvězdy a najednou je tam jediná.
-ok,tohle jsem měl vyjádřit líp,ale je to banalita
-----------------------------------------------------
Říkám si až tady bude ráno odcházet, bude vonět nocí a už bude den . ano, pravda, až bude ráno, už bude den
-ale to je asociace s tím, že ona bude vonět nocí i když bude den...zase nepochopení
---------------------------------------------------
„Trochu se směje. Tak šibalsky“ - má asi hodně smyslu pro humor, když se směje jen kvůli tomu, že slyší armstronga
-připadá mi to trapné znovu říct,ale nepochopení.směje se v té krásné situaci.nikdo tady nemluvil že se směje armstrongovu songu.
-----------------------------------------------------
celkově vzato jsi vytáhl k rozboru zbytečné banality a v klidu jsem si je teď obhájil...nevím proč se tady rozjela taková diskuze...podle mě to zas tak hrozné není,ale také to není na 4 či 5 jak mi dal shadow...je to věcí pohledu a každému se tohle líbí jinak...beru Vaši kritiku a nechci se vní štourat..ale tohle mi nedalo...snad už se v tom nebudemem muset hrabat...dotřetice : měj se !

<reagovat 
 the_dark_side_of_me (Občasný) - 10.1.2006 > Dog.White> >>Stejně jako ryby spolu mluvíme.Pohledem <<
ta tečka tam patří...

dovolil bych si upozornit, že neexistuje formát času, za který MUSÍ být povídka(nebo jakákoliv próza) napsaná. existují autoři, kteří to ze sebe vyhodí během půl hodiny a je to dílo hodné pulitzera a jsou autoři, kteří na tom pracujou rok a je to překombinované a na howno...

<reagovat 
 annandale (Občasný) - 3.1.2006 > skold5> Precetla jsem povidku, vydrzela i nekolik komentaru. Povidka neni zadne veledilo, ale neni ani tak strasna. Bylo by skoda, kdyby se na to Skod vykaslal.

Nevim, proc tak strasne vadi:
"padaly tak lehce jako nějaké ocelové perly" - to mi tedy nevadilo, mozna to neco rika o tom, jak byl vniman cas a prostor, komu to neni pochopitelne: pro pozorovatele letadlo taky dokaze letet velmi lehce a pomalu, ackoli nahore je to pochopitelne jinak, ponevadz, letadlo je tezke a leti velmi rychle.
Takze neni nutno analyzovat kazde prirovnani, nekdy je docela fajn vyjit autorovi vstric.

Body: 3
<reagovat 
 Bílý Tesák (Občasný) - 10.1.2006 > annandale> já to původně nechtěl analyzovat, lae okolnosti si to vynutily
<reagovat 
back (Občasný) - 12.8.2006 > Skolde. Vím kde je problém. Chceš psát povídky ? Víš co je tabula rasa ? Chce to se odprostit od poezie, nešpikovat o metaforama, začít znova. Jednuduše, neboť v tom je krása. Není to špatné. Skutečně.
<reagovat 
 skold (Občasný) - 12.8.2006 > back> jasně....zkusím to .... něco už mám v hlavě ..díky za koment
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter