Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
beton
Autor: gitterbox () - publikováno 2.3.2000 (16:58:04), v časopise 10.3.2000
O zbytečně moc betonu


--------------------------------------------------------------------------------
.............U vchodu do té stavby stálo neustále pár zedníků. Byli co možná nejblíže u plotu a nespouštěli oči z lidí na ulici. A těmi oči jakoby jim říkali"Nebojte se a pojďte dál do naší stavby". A když někdo do té stavby přecijenom vešel, zedníci se na něj vrhli jako sršni a o čemsi s ním promlouvali. Zvrat nastal když se objevilo auto s betonem nebo s cementem. Zedníci rázem ožili. Pobíhali a skákali okolo auta, pletli se mu pod kola až to auto pomalu nemohlo projet. Občas nějakého zedníka přejelo, ale všichni ostatní dále natahovali ručky na korbu auta. Bylo slyšet pouze táhlé volání "BETON, BETOOON!" Za chvíli zaburácely motory a smečka žigulíků s vozíky vyrazila někam za město. Bylo otázkou času kdy se život na stavbě vrátil do starých kolejí. To znamená že u branky stalo zase pár zedníků a žigulíky vyjížděly jen občas. Šel jsem se tam tedy podívat. Jen co jsem vstoupil za plot, hned se na mně sesypali a křičeli jeden přes druhého "Máš cement, máš cemeeeent?" Řekl jsem " NE!" Nereagovali protože to přes ten svůj křik nejspíš neslyšeli, což bylo docela možné. Musel sem se dost ohánět prknem než mne nechali na pokoji a soustředili se zase na vyhlížení přes branku. Šel jsem tedy dál a drze si to namířil k bednění. Bylo však vyschlé. U druhého bednění stál zedník a plnil ho betonem, do kterého pak nasypal basu prázdných láhví, načeš tam hodil i tu prázdnou basu. Pak mne zahlédl. Radostně mi zamával a přiběhl ke mně. Jestli prý nemám nějaký ten cement na zbyt. Odvětil jsem že nemám a že se mne už ptali jeho kamarádi u branky a proto že je hloupé se mne na to ptát, protože i kdybych nějaký ten cement přeci jenom měl tak bych ho už stejně rozdal jeho kamaradům u branky a na něj by už nezbylo. "Snad se můžu zeptat, neee?" odsekl zklamaně. Ještě než odešel, položil jsem mu otázku, proč že háže ty flašky do betonu. Zrudl a byla na něm poznat bezradnost. Asi jsem našel jeho Achillovu patu. "Proč hážu flašky do betonu? To ví přece každé malé dítě. Já ten .....beton...." Chvíli urputně přemýšlel. Náhle se rozzářil" já ten beton injektuji!". Očividně neměl o smyslu tohoto slova ani potuchy.Proto sem řekl že je blbej. To ho trochu schladilo a začal ze sebe soukat "To....není...." Nedokončil větu a jako malej spratek zdrhnul někam za hromady cihel.Prohlížím si podezřelý skelet a náhle slyším hluk. Otočím se a vidím zedníky s pytly přes rameno jak běží okolo stavby, za nimi běží mistr a křičí. Proběhnou kolem mě nejdříve zedníci, pak přiběhne zadejchanej mistr. Je na něm vidět že už nemůže. Zastaví u mne a prudce vydechuje, povídá: "Na ty jejich běhy já prostě nestačím." Trošku ho ale potěšilo že vidi něco jiného než jen zedníky a lahve. Vypráví mi že ty zedníci tady kradou beton a staví si z něj za městem garáže ze "zbytečně moc betonu". Ty garáže jsou prý staticky neurčité a parkují v nich se svými žigulíky. "A pak se tady ještě naparujou, kdo má tu garáž víc předimenzovanou" žaluje mi. Taky říká že už ho to štve a chce se na to vykašlat a nechat ty zedníky, ať si tu stavbu klidně sežerou. Je už dost starej na to aby honil zedníky s pytly cementu po stavbě jako malé děti. A jen tak mezi řečí podrazí jednomu zedníkovi s pytlem cementu, který probíhal okolo něj, nohy. Ten upad a cement se mu rozsypal. začal fňukat a mnul si odřené koleno. Nakonec utekl s pláčem do maringotky. zajeli jsme s mistrem k těm garážím za město. Byly úplně celé z betonu, a hned když jsme přijeli tak přiběhl jeden zedník a začal se naparovat, že jeho garáž je tak předimenzovaná, že s ní může klidně ovládat svět.Řekl jsem mu, že zedník se tím, že předimenzuje svou garáž stane blbej. Načeš pravil "Ale já nejsem ....." "No a co tak sem blbej!" Všimli si nás ostatní a začali se taky naparovat, ale jestli prý o těch garážích někomu jen ceknem tak nás zabijou.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 14.3.2000 >
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi ()   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter