Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
umí
Autor: rajta (Občasný) - publikováno 11.1.2006 (19:52:40)

Navlíkli na mě krádež stáda krav. Neudělal jsem to. Dali mě do kobky a za týden mě chtějí zastřelit. Nezasloužím si to. Nechci dostat kulku do hlavy. Chci žít. Jasně, nejsem žádné neviňátko, ale tohle si fakt nezasloužím.
       Prásk.
       Svítá. Dostali dalšího. Spáchal to nebo ne? Udělalo se mi nevolno, při té představě, že tam budu stát já a bude to moje osudová kulka. To není možné. Musím to nějak zvrátit.




       Podle zákona, když při popravě odsouzeného nepopraví, kvůli nějaké chybě, ať už je jakákoliv, počítá se odsouzený za popraveného - papírově, ale fyzicky ho pustí.


    
       Kulky létají sice rychle, ne ne zas tak rychle, aby se jim nedalo vyhnout. Osvítilo mě. Uhnu!
       Pár dní si cvičil uhýbání kulce. Pokaždé, když někoho zastřelili, zkusil trhnout hlavou a vyhnout se svému osudu. Dny se krátily a on cvičil. Uměl uhnout hlavou hodně rychle, bude to stačit, aby ho nezabili? Snad.
       Přišel den, ráno, kdy ho měli popravit. Ani nepomyslel na to, že by zemřel. Byl pevně přesvědčen, že ho oni nezabijí. A taky že to tak bylo...
       Bylo krásné ráno. Mlha se povalovala na paloučku v lese a slunce pomalu vylézalo na oblohu. Vychutnával si to. Usmíval se a žertoval. Přemýšlel, co udělá jako prví věc, až odsud vyleze a bude ‚mrtvý‘. Dýchal čistý, studený ranní vzduch a šel dobrovolně a klidně k popravčí zdi.
       Čekali tam už vojáci, připraveni na každodenní rutinu. Všechny je pozdravil a rád se postavil k té zdi. Přivázali mu ruky k půlmetrovému kůlu, aby jim přece jen neutekl, protože byl až příliš klidný.
       Jejich velitel pozvedl šavli a zavelel:
       „Připravit zbraň!“ řada vojáků tiše kovově zarachotila puškami.
       Šavle šla do vodorovné polohy.
       „Póózor!“ opět ten nepříjemný cvakot všech kohoutů.
       Šavle klesla.
       „Pal!“
       -KŘACH-
       Mrtvé tělo se sesunulo k zemi s blaženým úsměvem na rtech. Ale nebyla zde žádná krev. Strážný přistoupil k mrtvému a konstatoval smrt.
       Příčina smrti: zlomený vaz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Já vím, že je to blbost, ale i tak budu vděčno za názor



Poznámky k tomuto příspěvku
Bílý Tesák (Občasný) - 11.1.2006 > nápad to není špatný, akorát až po sem = Osvítilo mě. Uhnu
používáš ich formu a pak najednou skok a er forma
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 11.1.2006 > Dog.White> sem si toho vědomo, dík :)
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 12.1.2006 > Tento příběh jsem četl cca před 20 lety v nějaké knize, samozřejmě si nepamatuji kde. Zpracování bylo trochu delší. Poznámka: Popravčí četa složená z vojáků obvykle nemíří na hlavu.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > fanýs> vážně? To jsem netušilo. Já nic takového nečetlo, jen sem mi jednou dostalo informace o tom, že člověka pustí, když ho nezabijí.
A to že nemíří na hlavu je má neznalost, omlouvám se.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 12.1.2006 > "Podle zákona, když při popravě odsouzeného nepopraví, kvůli nějaké chybě, ať už je jakákoliv, počítá se odsouzený za popraveného - papírově, ale fyzicky ho pustí."

no, nevím zda to někdy a někde fungovalo, ale vzhledem k tomu, že minimálně třicet let už platí, že se v takovém případě poprava opakuje, tak bych tomu moc nevěřil

fanýs má pravdu, míří se na hruď

takže nápad zajímavý, ale nereálný a s tím tedy padá celá tato povídka
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > Václav Mráz> jo, to se opravdu dělo, kdysi. Nepopravené pouštěli
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 12.1.2006 > Václav Mráz> 

no, ony se už dnes ani nekradou krávy

 

já to znám z amerických filmů


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 12.1.2006 > rajta> kde a kdy?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 12.1.2006 > ariel> krádeže krav znám z filmů taky, naopak vím, že došlo-li např. k výpadku proudu při popravě na elektrickém křesle, tak se poprava opakovala

pokud se věšelo a odsouzený si pádem nezlomil vaz, čekalo se, až se na smyčce udusí

když kat poprvé nesetnul hlavu, zkoušel to, dokud se mu to konečně nepovedlo

atp
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > Václav Mráz> chceš mě dostat nebo co?
<reagovat 
 ariel (Občasný) - 12.1.2006 > Václav Mráz> 

no, já to s těmi popravami - na elektrickém křesle - prostě znám. tečka. když tak se to pokusím najít. tečka.

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 12.1.2006 > rajta> prostě se ptám, protože ač mám maturitu z dějepisu, tak marně přemýšlím, v kterém období takový zákon mohl platit

a tvrdíš-li mi, že takový zákon skutečně dříve platil, tak toto tvrzení jistě máš něčím podložené... a nebo mi lžeš

tak zjišťuji, která z těch dvou možností platí, což ostatně hned ukáže tvá odpověď (pokud neodpovíš, je to taky jasné)
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > Václav Mráz> já osobně jsem nestudovalo dějiny, nejsem znalec, říkal mi to jeden dějepisec jako perličku.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 12.1.2006 > rajta> to by té povídce totiž prospělo - konkrétně ji časově ukotvit - právě do období a místa kdy/kde takový zákon platil (pokud vůbec platil) - pak by jí to dodalo na uvěřitelnosti

ovšem i tak by se ti případná doba a místo slučující se se zákonem jen těžko shodovala s vojenskou popravou a na té chybě se střelbou do hlavy by to nakonec stejně uvázlo
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > Václav Mráz> jo, souhlas, to sem nedomyslelo.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 12.1.2006 > rajta> Ta povídka, kterou jsem četl před cca 20 lety byla z dob divokého západu, kdy si občané zloděje koní věšeli vlastnoručně, protože státní justice k nim ještě nedosahovala. V jednom městečku je šerif střílel do hlavy a měli pravidlo, že když se netrefí, tak ho pustí (něco jako boží soud), ale on se vždy trefil.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > fanýs> Hihi, tak to je povedé, o tom příběhu sem vůbec nevědělo, náhoda:-)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 12.1.2006 > rajta> Věřím Vám to, když si nepamatuji autora, tak to asi nepatřilo k "pilířům světové literatury".
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 13.1.2006 >

Ty To, mě se to líbí a to mám maturitu z dějepisu taky;)

 

Nemáš ten text umístěn v místě ani čase, tudíž mu můžeš (ve věci střelby i propouštění nepostrefených) diktovat vlastní pravidla.

Má to hlavu a patu.

Změna osob mi nevadí - to není neohrabanost, spíše přihlášení se k současným lit. trendům.) - Jedině bych z prvního odstavce třetí části udělala poslední odstavec první části. 


Doporučil 
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 13.1.2006 > Ztratila> díky, zdá se, že se opravdu líbila
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 13.1.2006 > Inu, zajímavý nápad to jo, ale nijak zvlášt mě to nezaujalo. Napsáno je to taky dobře, takže nemám velice co vytknout. Jen jsem tam nějak hledal ten v anotaci slibovaný vtip, ale nenašel..A ta změna vypravovače působí docela rušivě. S pozdravem Stín.
Body: 2
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 13.1.2006 > WhiteShadow> mně přišlo komické, že to ten chudák uměl, ale stejně mu to bylo na nic
díky
<reagovat 
ariel (Občasný) - 13.1.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 14.1.2006 > Hele hoši, já to s tou popravou taky slyšel. Nejsem expert na právo, resp. dějiny zločinu (pochybuju teda, že by se to na gymplech standardně učilo),ale já to taky slyšel, abych se zopák. Tedy: Že v nějaký době nesměla být poprava na odsouzeném vykonána dvakrát. a pokud se to nepovedlo, tak byl propuštěn.

s hrudí to je fakt...i když si myslím, že určitě budou púřípady, že to někdo dostal do hlavy. Na světě se už stalo skoro všechno, ne?

Povídka - půl napůl. 2-3
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 12.1.2006 > Nápad pěkný...se mnou cukla ta změna z první osoby do vypravěče...takové neohrabané
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 12.1.2006 > čtenář> zapomněl jsem se přihlásit
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 12.1.2006 > DondedoG> a dějově?
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 15.1.2006 > rajta> když to beru jako malý vtipný příběh tak celkem o.k.
<reagovat 
annandale (Občasný) - 16.1.2006 > Napinavy a tragikomicky
Body: 5
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 16.1.2006 > annandale> díkes :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter