Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ach, ta policie
Autor: rajta (Občasný) - publikováno 14.1.2006 (00:12:39)

    

 

 

      Lubiho chudá a šlachovitá ruka sáhla po vypínači. Rožnul. Na dlouhých drátech, které vedly od vysoko se rozpínajícího stropu hangáru, se začaly rozžehat zářivky.

      „Ty vole,“ zněl Spraidův přidušený hlas.

 

      Lubi a Spraid se znali z internetové kavárny. Lubimu bylo 31 a Spraidovy 27 let. Většinou si povídali o holkách, drogách a o sexu. Každý o tom druhém nevěděl skoro nic. A to jim vyhovovalo.

      Až jednou se chtěl Lubi Spraidovy s něčím pochlubit. (Předem upozorňuji, že oba jsou heterosexuálové).

 

      Prales, prales marijánky. Skleněné Inkubátory pro trávu. Spraid procházel mezi těmi všemi miniskleníky s otevřenými ústy a nevycházel z údivu. Lubi šel klidně za ním a těšil se z jeho reakce.

      „Letos je dobrá úroda,“ začal Lubi.

      „To máš všechno pro svoji vlastní spotřebu ?“ pousmál se Spraid.

      „Ne. Ani lístek.“

      „Cože ?“

      „Nic, já ten hajzl nehulím. Jen to pěstuju a prodávám.

      „A proč je to všechno tady v tomhle ?“ zeptal se, přičemž poťukával kloubem ukazováčku na sklo. „Pro stálou vlhkost, teplotu, zároveň i taky proti škůdcům.

      „Vždyť ty se o to staráš jako o nějaký bonsaje!“ přerušil ho Spraid.

      „Taky mají speciální půdu s vyváženým pH, světlo na čidlo a tak dále a tak dále,“ odmlčel se. „Tyhle dokonalé rostlinky, ...“ ukazujíc prstem přes sklo na velký a svěže zelený list. „...nejsou nic levného. Prodávám je jen bohatým. Divil by ses, kdo sem umí čas od času zajít.

      „Kdo?“ vyhrkl.

      „Ne, to nemůžu. I za to mi platí a já o ty nemalé částky nechci přijít.

 

      Za tři měsíce

 

      Oba seděli u barového stolu v Lubiho domě. Bylo krásné odpoledne a popíjeli studený tonik s ledem. Najednou někdo rozrazil dveře. Dovnitř vletěli muži v černých kuklách a na zádech s nápisem POLICIE. Spraida i Lubiho zvedli ze židlí a rozmáčkli je na stěně.

      „Lube, co se to děje ?“ kňoural Spraid.

      „Ticho, nemluvte !“ přikázal jeden zakuklenec dřív, než stačil Lubi odpovědět.

 

      Dali je do jedné z cel.

 

      „Doprdele!“ ulevil si Spraid.

      Lubi byl v celku klidný a posadil se na dřevěnou židli.

      „To tu asi na chvíli skejsnem.“ prohodil Lubi.

      „Co?“ Spraid se otočil na pětníku směrem k Lubimu. „Jak my ? Já přece nic špatného neudělal. Já jsem jenom tvůj kámoš. Já tu nechci zůstat!

 

      Pobyli si tam ještě 3 dny

 

      Převlékli se z vězeňských do svých šatů. Přistoupili k poslednímu okénku, kde jim tlustá ženská podala igelitové sáčky s jejich věcmi, ještě každému obálku a vykopli je ven. Chytli si stopa.

      „Co máš v tý obálce ?“ zeptal se Spraid.

      „Vsaď se, že to samé co ty,.“ zněla odpověď. Spraid si chvíli četl obsah a pak ho zmačkal a vyhodil z okna.

      „Píšou, že se nám velice omlouvají, že měli podezření na pašování cédéček. To je vše,.“ zamyslel se. „Hmmm, ale stejně je to divný. Jestli se do toho hangáru nepodívali, tak já jsem papež! A jestli jo, tak jakto že nás pustili?

      „To ti to fakt ještě nedošlo ?

      „Eh, asi ne. Co mi mělo jako dojít ?

Lubi zakroutil hlavou a zadíval se z okna.

      Došli před hangár. Lubi hodil Spraidovy klíče od zámku a sám zatím rozlepoval obálku. Měl v ní stejný list jako Spraid. Byl tam ale ještě jeden papír tmavší barvy.

      Spraid odhrnul vrata a rožnul. Spodní čelist mu spadla až na doraz. V minisklenících zůstaly pouze pahýly po krásných a velkých rostlinách.

      „Trvalo jim to tři dny.“ zaskučel Lubi. Mrskl přitom papírem tmavé barvy, na kterém byla úhrada za rozkopnuté dveře.

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
WhiteShadow (Občasný) - 14.1.2006 > Četlo se to dobře. Jen ten závěr mi nepříjde zcela jasný..,asi nechápu tu úhradu za rozkopnuté dveře..
Body: 3
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 14.1.2006 > WhiteShadow> prostě k němu vpadli policajti, rozkopli dveře a vybrakovali mu skleníky a ta úhrada je něco jako výsměch policajtů
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2006 > 3-4
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 14.1.2006 > nedlíbí se mi styl kterým je to napsané, takové ty dějové skoky jako za tři měsíce nebo tři dny fakt nemám rád.
Ale chválím za to, že to má originalitu a příběh což v poslední době většina totemáckých povídek postrádá
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 14.1.2006 >
Body: 3
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 14.1.2006 > OVI - ! škube mi to nervy - "Až jednou se chtěl Lubi Spraidovy s něčím pochlubit." atp

povídka je to milá, neříkám, že nepíšeš zajímavě

beru ji, ovšem beru s nadsázkou - opět to není reálné




Body: 4
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 14.1.2006 > Václav Mráz> reálné? žádná z mojich povídek není zcela reálná, jsou založené na reálu s příměsí nereálna.
děkuju za reakci
<reagovat 
annandale (Občasný) - 14.1.2006 > Dej ctive balancuje na hranici absurdnosti a reality. Neni to hloupe. Pointa ale hloupa je a celek shazuje.
Konci to vetou:
"Lubi zakroutil hlavou a zadíval se z okna."

A tohle tam byt nemuselo:
Až jednou se chtěl Lubi Spraidovy s něčím pochlubit. (Předem upozorňuji, že oba jsou heterosexuálové).

Body: 4
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 14.1.2006 > annandale> hloupá pionta? já myslím, že ono někdy zabavování drog policajtama není zrovna čisté.
To s tím koncem...popřemýšlím.
díky za reakci
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 15.1.2006 > rajta> To asi ne, ale od toho mame vtipy o policajtech. (o hloupych, nebo zkorumpovanych- je to stereotypni stejne)

To s tim koncem prave na tehle vete- to byl jen momentalni napad. Absurdni povidka s absurdnim koncem, ktery vubec nic nevysvetluje. Mozna jen to, ze ten vypravec to vypravi zhulenej a prave se mu prestalo chtit vypravet. :-)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 16.1.2006 > Dalo se to číst. Celkem vtipné.
Ale přišlo mi to spíš jako filmová povídka...moc cukané(dějové skoky mi nevadí), jako nastříhaný záběry.
"Dovnitř vletěli muži v černých kuklách a na zádech s nápisem POLICIE." tahle věta mě trošku zaskočila...nechci polemizovat ale v okamžik kdy jsem ji četl jsem se zamyslel nad tim jestli policité ukazují záda, když někoho zatýkají...
Body: 3
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 17.1.2006 > DondedoG> myslím, že tak dokonalý nejsou, aby se náhodou neotočili, ale ano máš pravdu není to pravděpodobné, dobrý postřeh
<reagovat 
Elfman (Občasný) - 17.1.2006 > Mě to pobavilo a líbí se :-)
Body: 5
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 17.1.2006 > Elfman> to jsem rádo :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter