Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
BJÖRK Vespertine
Autor: Kajman (Občasný) - publikováno 13.9.2001 (00:56:39), v časopise 14.9.2001
BJÖRK „Vespertine“ (2001 One Little Indian Rec.)

Björk je pojem, o tom není pochyb. Na co sáhne, to stojí za poslech. Nemusíte ji mít rádi, ale uznat její svit musíte. Všechny předchozí desky byly vyjímečné, ba skvělé, ač každá jinak. Přidáme-li opravdu typicky dotažené originální nápady v klipech (All Is Full Of Love, Hunter, Hidden Place atd.), je o co stát.
Nová deska je jiná. Jiná a krásná, snad nejkrásnější. Stačí zavřít oči a plout na vlnách...
Prsty tančí po klávesách bezbřehého, krystalicky čistého opojení, v doprovodu chórů bíle oděných andělů, omamnost a podmanivost plná citu a lásky. Zvonkohra s harfou laskají sluch a vším pomalinku jako nůž, držený trpělivou rukou, máslem, projíždí tklivý, lkavý, naléhavý, nežný a krásný hlas islandské divy. Někde blízko probublává svou věčnou melodii pod polozamrzlou hladinou čirá, ledová voda a všechno, všechno do posledního tónu, sebeslabšího cinknutí, do sebe dokonale zapadá a tvoří vyjímečný, naprosto harmonický celek!
Je to na Björk nezvykle vyklidněná deska, deska krásná a hypnotická! Koho tahle dokonalost nedojme, je cynik, a ne že ne! Bylo by rouhačské tak rychle tvrdit, že jde o její nejlepší desku, vzhledem k vysokému standartu veškeré její tvorby, ale skoro bych tak řekl…



Poznámky k tomuto příspěvku
Godard (Občasný) - 13.9.2001 > Tahle recenze se mi líbila. Je krátká a výstižná. Jen je škoda překlepů. Mám Björk taky moc rád a znám asi všechna její alba. Je fakt těžké posoudit, které je nejhezčí. Mě asi nejvíc zaujal Debut a její soundtrack k Tanci v temnotách.
Body: 3
<reagovat 
Godard (Občasný) - 13.9.2001 >
Body: 3
<reagovat 
Čtenář - 14.9.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Kateřina Farkasová (Občasný) - 15.9.2001 > Že bych ji začala poslouchat? Recenze vypadá skvěle:-)
Body: 5
<reagovat 
Majka (Občasný) - 15.9.2001 > Björk mám také ráda- je originální, svá - sice ji znám spíš z dokumen. filmů o ní:), její CD zatím nemám.
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 15.9.2001 > Tento tyden jsem konecne byl na "Tanci v temnotach". Je neuveritelne, jak to Bjork dokazala zahrat. Musim si poridit soundtrack (a to jeji nove CeDecko taky...) :-))))
Body: 5
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 14.9.2001 > Recenze je fakt svižná...jen více takových :)
<reagovat 
TOTEM (Občasný) - 16.9.2001 >
Body: 5
<reagovat 
TOTEM (Občasný) - 16.9.2001 >
Doporučil 
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 30.9.2001 > jo zní to dobře (ta recenze:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Dusan (Občasný,Správce) - 12.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 12.8.2002 >
Doporučil 
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 12.8.2002 >
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 12.8.2002 >
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 12.8.2002 >
<reagovat 
pisisvor (Občasný,Redaktor) - 12.8.2002 >
<reagovat 
DeadKennedys (Občasný) - 3.4.2003 > Zase na mě vyšel úděl zlýho psa :o) Mám dojem, že čtenáři přede mnou hodnotí Björk a nikoliv recenzi. Píšeš dobře, ale rád bych se něco DOZVĚDĚL. Z tohodle jsem se dozvěděl, že album je dokonalý a že autor zvládá lyrický pasáže na výbornou.
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 4.4.2003 > Máš absolutní pravdu, já totiž o moc víc konkrétnější, než že se mi to hodně líbí či nelíbí, být neumím, ježto mám absolutní hudební hluch, tak to musím obbalit do té omáčky, z které se o desce nedozvíš skoro nic, fakt! Proto jsem také s tím psaním recenzí přestal, dělá mi hrozné problémy ze sebe něco vytlačit, nových i starých desek slýchám týdně nekolik a mohl bych psát o 106, spousty jich je skvělých, ale já prostě nevím, co napsat. Nejvíce by mi vyhovoval velký nápis SUPER evnetuelně SHIT , to ostatní už mě stojí hromadu námahy a pak stejně nějaká hlava otevřená pozná, kde je zakopaný pes - že se totiž o desce nezdověděla nic :o)))
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 19.8.2003 > Ze zacatku se mi to album moc nelibilo. Ale ponekolikatem poslechu jsem se zamiloval - je to krasne melancholicke, prijemne ( pekne si u toho poplacu :oDD )  Nicmene sestoupila z clubove sceny az skoro na hranici popu, ale Bjork bych odpustil kde co. Samotny film jsem nevidel.
<reagovat 
g morr (Občasný) - 11.3.2004 >

Zapomněls na škrkání budoucích technologií... předzvěsť doby, kdy lidi nebudou mít hnotný těla :))) a ona to míchá s těma harfenkama a zvonkohrama...

Ale nemá cenu se o té paní bavit... nikdo další takovej neni. A je to na celej život. Zailování.

Díky za připomenutí... sorry, body posílám gejzírům a neprofouknutelnejm anorakům :)

A trollům.


Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter