Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pohádka o Angusovi a štěstí
Autor: KEHTH (Občasný) - publikováno 18.1.2006 (19:20:40)

Pohádka o Angusovi a štěstí

 

   Angus chtěl být šťastný. Celý život nad tím přemýšlel, hledal v knihách a ptal se starších, ale nikde nenašel odpověďˇna svou otázku: „Jak mám být šťastný?“

   Nejednou si myslel, že má to skutečné Štěstí ( tak velké štěstí, že bylo úplně slyšet to velké Š na začátku) na dosah.

   Zasadil strom- vyrostla z něj nádherná vzrostlá jabloň.Angus měl dobrý pocit, ale nebyl šťastný.

   Tak tedy postavil dům- ten nejkrásnější a nejpřepychovější palác v celém kraji. Cítil pýchu, ale ani tehdy nebyl šťastný.

    Nakonec zplodil syna-  zdravé, pěkné dítě, které mu přineslo radost, ale štěstí to stále ještě nebylo.

    Po všech těch letech usilovné práce a snahy byl Angus z toho svého štěstí celý nešťastný.

A tak opustil strom, dům i syna a vydal se na opačný konec světa, aby konečně nalezl. Prošel každičký kout Země, všechny kontinenty, plavil se po všech mořích a řekách a prožil ta nejroztodivnější dobrodružství až došel na nejzazší výspu světa.

    Tady, na rozhraní země, pekla a nebe, v místě, kde se střetávají všechny živly, stál On. Největší a nejmoudřejší ze všech. Ani bozi nebyli tak mocní jako On. A obyčejný člověk, jako Angus, mu nesahal ani po palce u nohou.

    Zde se Angus zastavil a poklekl před Ním se zavřenýma očima.

   „Pověz mi, Ty nejmoudřejší a největší ze všech, jak mám být šťastný?“ zeptal se.

   A tehdy On odpověděl: „ Snaž se najít nebe.“

    A tak byl Angus šťastný.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lenki (Občasný) - 2.2.2006 > Tomu asi nějak moc nechápu, tomu závěru... Nebo možná jo, ale zdá se mi divný...
<reagovat 
back (Občasný) - 15.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 13.3.2006 > "Štěstí najdeš, až přestaneš hledat"
Body: 5
<reagovat 
KEHTH (Občasný) - 4.2.2006 >  Jestli myslíš to nebe tak to  znamená dosáhnout štěstí,nirvány..Kapiš to?
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 13.3.2006 > KEHTH> Nechápu to, že mu někdo řekne, co má udělat pro to, aby byl štastný (btw. mu k tomu ani nedá přesný návod) a on je šťastný...
<reagovat 
 KEHTH (Občasný) - 13.3.2006 > Lenki> To se těžko vysvětluje...Každej má to nebe jinde.A štěstí můžeš poznat už při jeho hledání.A jestli se ti to pořád nelíbí, tak si tam dopiš pár odstavců, abys na konci mohla říct "A tak byl Angus šťastný"
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 13.3.2006 > KEHTH> 

To já nemůžu, to je Tvoje dílko...


<reagovat 
 KEHTH (Občasný) - 13.3.2006 > Lenki> Hele ale to by mohlo bejt zajímavý.Zkus to, ale než to uveřejníš tak mi to dej zcenzurovat. Tys nevěděla, že jsem to já? A já tak naznačovala...A teď už to nebude objektivní.
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 13.3.2006 > KEHTH> 

No, radši ne, ale dík za důvěru

Nevěděla...


<reagovat 
back (Občasný) - 18.3.2006 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter