Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Marina a pes z kolekce Za improvizovaných tónů kytar
Autor: Lenki (Občasný) - publikováno 25.1.2006 (10:44:53)
další>

Marina a pes

 

Tu se objevil pes.

„Dobrý den,“ řekl.

„Dobrý den,“ zdvořile odpověděla Marina.

„Kdo jsi?“

 „Já jsem Marina,“ představila se Marina.

„Já jsem pes,“ odvětil pes.

„A co si to neseš za papír?“ Zeptala se Marina zvědavě.

„To je obrázek, který ležel na chodníku u mne před boudou,“  odpověděl pes.

„Koukni, jsou na něm lidé, všichni stejní, přesto je každý jiný.“ Popisuje pes.

„A v čem jsou jiní? Připadají mi všichni stejní - hlava, vlasy, dvě ruce, dvě nohy a tělo.“

„Myslím si, že každý představuje konkrétního člověka. Máš pravdu, podle rukou, nohou, těla ani hlavy to nepoznáš. Musíš se zaměřit na vlasy.“

„Aha.“

„Vidíš, někdo je má dlouhé, někdo krátké. To odlišuje holky od kluků.“ Pravil pes.

„Ano, asi máš pravdu.“ řekla Marina.

„A proč je ta jedna holka oddělena od ostatních?“ Zajímalo Marinu.

„Ano, musím se přiznat, že tím si také nejsem zcela jist. Možná je to vůdkyně těch lidí, možná se straní kolektivu, možná mezi ně nepatří, tohle vážně nevím.“ Odpověděl pes.

„Také nevím, proč některé dívky mají mašle kolem krku.“ Přemýšlel pes nahlas.

„Možná to je označení, že se spolu kamarádí,“ navrhla Marina.

„Možná,“ souhlasil pes.

„Podívej, ta jedna holka s tou mašlí má obličej, ten ostatní nemají. Co to znamená?“ Otázala se Marina.

„Možná je to ta holka, která namalovala tenhle obrázek. Možná to celé mají být její přátelé jejíma očima.“ Řekl pes.

„A proč jsou zavřeni v tom domě?“ Chtěla vědět Marina.

„Nevím, co to je za dům, na střechu mu někdo pověsil nějaký erb s číslem, neumím číst, nevím, co to znamená.“ Nešťastně prohodil pes.

„To není číslo, je to písmeno. Písmeno gé. Gé jako…“ Rychle uvažovala Marina.

„…gé jako gymnastika. Ano, gymnastika. Jsou to lidé, kteří společně cvičí. Ten domeček je tělocvična, dívka uzavřená v rohu asi předcvičuje,“ dokončila Marina svou myšlenku.

„Máš pravdu, ti lidé vypadají, že se hýbou,“ potvrdil pes.

„A to pak i vysvětluje, proč je těch kluků tak málo.“

„Děkuji Ti, Marino, žes mi pomohla vymyslet příběh obrázku, sám bych to nezvládl.“

„Nemáš zač, pse,“ odvětila Marina. „Ráda jsem Ti pomohla, ale teď už musím jít, maminka na mě čeká s obědem.“

„Ahoj!“ Rozloučil se pes. „A někdy určitě zase přijď.“

„Ahoj!“ Rozloučila se i Marina. „Přijdu.“

 

22. 1. 2006



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 25.1.2006 >

... no jo, myslím, že jako slohová práce na střední škole to mohlo být rozhodně úspěšné, originální přístup učitele rozhodně oceňuju (hlavně by mě zajímalo kolik středoškoláků dokáže popsat svůj obrázek stylem, jako slavný spisovatel)

 

 na druhou stranu.... na to, abys to publikovala bez dalšího komentáře jako povídku mi to připadá poněkud málo...remakeům v literatuře opravdu nefandím 


<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 25.1.2006 > Quotidiana> 

Nojo, naše profesorka je opravdu originální;)

Já počítala s tím, že se někdo zeptá, "co to má bejt" a já to dovysvětlím...;)Ale jinak děkuju...


<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 26.1.2006 > viz Quoti, ale opravdu originální...
Body: 4
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 26.1.2006 > Přeslička> Jak jinak?!
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 29.1.2006 > Zajímavy nápad. Návaznost na Malého Prince alespon tématicky velmi slabá...Styl a sloh dobrý, ale příběh nemá co nabídnout..a ani to co chtěl nakonec říct autor těmi obrázky není jasné.., hodně zdaru v dalším díle..S pozdravem Stín
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 29.1.2006 > WhiteShadow> 

Ono navázat tematicky, když máš popisovat něco uplně jinýho dost dobře asi ani nejde... Šlo hlavně o styl původního autora, ke kterému jsm se chtěla aspoň trochu přiblížit.

Tím obrázkem? No, na obrázku byla budova našeho gymplu, v ní 28 lidí (21 holek+7 kluků) + třídní profesorka (uzavřená v rohu), a Marina a pes si to prostě vyložili po svém...

Děkuji za návštěvu...

 


<reagovat 
čtenář Klára M. - 31.1.2006 > Hmm dobrý.Škoda že ti nemůžu dát body.Škoda žes to nečetla,nevim jesti bych to poznala.
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 31.1.2006 > čtenář> Já si čtení užila jindy;) Díky;) Se zaregistruj a můžeš i bodovat;)
<reagovat 
KEHTH (Občasný) - 2.2.2006 >
Body: 5
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 2.2.2006 > KEHTH> Děkuji...
<reagovat 
Sanny (Občasný) - 25.1.2006 >

Já malého prince miluju...ale tohle?? To je asi legrace, ne??:o))

 


<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 25.1.2006 > Sanny> 

Dá se to říct i takhle - jinak to byl takovej domácí úkol (měli jsme nakreslit, jak vypadá naše třída, načež nám pak řekla, že svůj výtvor máme popsat jako nějaký známější spisovatel...)

Tak, pokud jsem Tě příliš pohoršila, moc se omlouvám;)


<reagovat 
 Sanny (Občasný) - 25.1.2006 > Lenki> 

Ne, to je dobrý:o)) mě to jenpobavilo, víš?? Pořád jsem nechápala, kde je ten smysl:o) Je to takové milutké a já jsem už mo cnabubřelá a zapomněla jsem, jak si děti povídají:o))nemyslela jsem to zle:o) Měj se krásně, papa Sanny


<reagovat 
 Čtenář - 3.2.2006 > Lenki> ... něco nakreslit?Na to bych se rád podíval..hodnotíš tady fotky,obrázky ale od tebe jsem ještě nic neviděl..Možná je to zajímavý ale pokud to srovnáváš s malým princem...nehodnotil bych to dobře.Taky se těším na nějaké tvé obrazové a fotografické dílo ať mám přehled jak na tom jsi a mohu srovnávat a udělat si názor na tvé hodnocení jiných.Hodnotíš často tak doufám že se brzo dočkám.
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 25.1.2006 > Sanny> 

co znamená milutké?

hezký den a děkuju za návštěvu...


<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 3.2.2006 > čtenář> 

A smím vědět, kterej Ty seš?

Fotky tu nějáký mam, i když nic moc, a co se týče kreslení, tak moc nekreslim(teda spíš vůbec). Jo, je fakt, že hodnotim celkem dost, ale podle klíče líbí/nelíbí(většinou líbí, co nelíbí většinou nehodnotim)

Já neříkám, že to srovnávám s Malým princem,pouze jsem se snažila o podobnej styl, jakým je MP napsán...

Možná se jednou i dočkáš... Ale vše je ve hvězdách...

S přáním hezkého dne

Lenki


<reagovat 
stanislav (Občasný) - 5.2.2006 > začátek je pěknej. Tu se objevil pes. Ono i dál to jde, ale dílka na zakázku, i pro školu, maj takovej divnej dar bejt vesměs nic moc. lepší, když si člověk píše, co mu na mysl přijde samo. :o)
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 5.2.2006 > stanislav> 

Jo, máš pravdu, že je lepší psát jen když se mi zrovna chce a mám na to tu správnou náladu, ale tohle jsem brala trochu jako motivaci:"musim se snažit, pak to můžu dát na Totem;)" Jinak bych to asi odflákla...;)

Ale jinak Ti děkuju za návštěvu;)


<reagovat 
Medvídek Pou (Občasný) - 13.2.2006 >
<reagovat 
 Lenki (Občasný) - 13.2.2006 > Medvídek Pou> Kuju...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 7 8 9 (10) 12 13 14 15 15 16 17 18 19
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter