Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Mazlíček a Bratříček
Autor: lacca (Občasný) - publikováno 25.1.2006 (18:57:10)

 

MAZLÍČEK A BRATŘÍČEK

 

 

 

OBRAZ PRVNÍ

„ Proč chceš mladšího bratříčka? Loni jsi chtěl staršího a sám sis ho vybral, co se stalo?“

Dítě sedící na krásném koberci uprostřed kuchyně, obklopené hračkami zvedlo hlavu a utrousilo: „ Už se mi nelíbí.“

Druhé dítě v koutku, zírající na nezajímavý bod v podlaze pokoje, říkejme mu Bratříček,po něm poplašeně blýsklo očima, pak přeneslo zrak na matku u sporáku, a když zachytilo její pohled odvrátilo se.

„Bratříčku, běž si hrát do vašeho pokoje.“ Řekla rozhodně matka.

Krásný  malý chlapec se zvedl a s utrápeným obličejem a šouravou chůzí starého člověka opustil pokoj.

Chvíli bylo slyšet jen jeho loudavé kroky, cvakání barevných kostek, cinkání lžičky o hrnec a hlasy z televize, kterou stejně nikdo nesledoval.

„ Tak, co Mazlíčku, mohl bys mi říct co se ti na něm nelíbí?“ Otočila se matka od sporáku, opřela se bokem o hranu linky a pohlédla na dítě zabrané do hry.

„Chci mladšího bratříčka, abych tomuhle nemusel sloužit až budeme starý. On je starší než já a až budeme staří, tak mu budu muset držet dveře od krámu, a nosit tašky. Jsou těžký. Mladší bude nosit tašky mě.“ Prohlásil Mazlíček překotně, až se občas zadrhl a pak hned vychrlil několik dalších slov v bleskové sledu.

Matka se ulehčeně usmála a otočila se zpět k omáčce: „Ale Mazlíčku,jakpak jsi na tohle přišel? Copak můžeme Bratříčka dát zpět a jednoduše vyměnit? To nejde.“ Ukončila operace na plotně a přidřepla si před dítě, které na ni hledělo s otázkou, A proč ne, v očích.

„ Víš,tam,co jsme ho našli, tam se dávají děti,které nemá maminka ráda jako já tebe. A kdybychom Bratříčka zase vrátili, myslel by si, že ho už nikdo nemá rád, víš? Posloucháš mě vůbec?“

Ale Mazlíček neposlouchal. Věnoval se jen a jen televizi, kde nějaká moc krásná paní říkala: „Víte,stáří je jako špína,která se na vás nabaluje. A s takovou špínou jsem odhodlaná bojovat!“

 

 

 

OBRAZ DRUHÝ

„Posloucháš mě vůbec?“ Pronesla matka opět oblíbenou rodinnou otázku.

„Poslouchám, Jano.“ Odvětil rychle Bratříček a pohlédl na ni provinilýma očima v roztomilém, ale strhaném obličeji.

Chvilku sice zauvažoval o tom, říci: poslouchám MAMI, ale pak si uvědomil, že to slovo, které pro ni tolik znamená, není pro něj nic příjemného, zatímco Jana je moc hodná a nezaslouží si takové pojmenování. Nemohl ostatně pochopit, proč jí Mazlíček říká mami s takovou láskou, když Jana je mnohem lepší slovo, které nemusil nikdy použít na obranu.

Nabral si omáčku na knedlík a strčil si ho do pusy. Skousl a trochu omáčky mu vyteklo koutkem úst na bradu. Pevně stiskl víčka a pokrčil nosík, ale když se mu místo facky dostalo jemného otření papírovým kapesníčkem, zas oči otevřel a řekl: „Děkuju. Jano.“

 

 

 

OBRAZ TŘETÍ

„Vlez tam.“ rozkázal Mazlíček a ukázal na vanu plnou horké vody a prášku na praní s valchou opřenou o okraj.

Bratříček poslušně vlezl do lázně a nechal se Mazlíčkovýma rukama nasměrovat zády k valše. Pak jen vyvalil oči, pohlédl na Mazlíčka a opět je pevně semkl a stisknul zuby, aby nevydal ani hlásku, neboť Mazlíček jej,ve snaze smýt z něj špínu několika let a zajistit si odnos tašek ze sámošky, uchopil v podpaží a vláčel jej po valše nahoru a dolů. Bratříček stihl právě jen překvapěně otevřít oči, když poznal, že tahle hra nebude zábavná. Kostrč, obratle a lopatky měl po chvíli bez svrchní vrstvy kůže a do nechráněných míst se vžíral Ariel a pekelně pálil.

Vtom do koupelny vešla Jana. Zarazila se uprostřed pohybu, vyděšeně zavrávorala a pak chytla Mazlíčka a odtáhla ho od vany. Držela ho za rameno, táhnouce ho tak lehce na stranu a jen šeptala dlaždičkám proti svému obličeji: „Co to děláš, co to děláš?“ Pak se vzpamatovala a větu zařvala. Současně zvedla druhou ruku, že syna udeří, zahlédla v jeho očích strach a pak jen uslyšela za svými zády: „Jen kurvy mlátí svoje děti! Jen kurvy mlátí svoje děti! Jen kurvy kurvy kurvy mlátí svoje děti!“

Když se otočila, spatřila Bratříčka stojícího ve vaně s růžovou vodou,  s pokřiveným obličejem, jak si tlačí rukama hlavu na hruď a řve na vodní hladinu pod sebou stále dokola tu jedinou větu.

Chtěla ho utišit, ale zkameněl ve své poloze a ječel a ječel, Mazlíček dávno utekl do pokoje a Jana s Bratříčkem stále byla v koupelně.

Pak ho najednou popadla, vyvlekla z koupelny, protáhla chodbou i kuchyní a vyhodila přede dveře, které zapráskla. Křik okamžitě ustal. Jana zírající na dveře se konečně zmohla na pohyb a otevřela je. Bratříček tam nebyl. Byl už zkušený kluk odešel tam odkud si ho Jana vzala, tam kam přišel ze svého domova.

A Mazlíček dostal k Vánocům Mladšího Bratříčka.



Poznámky k tomuto příspěvku
Bílý Tesák (Občasný) - 25.1.2006 > Zajímavý nápad. Chápu potřebu určitého střihu,ale dalo by se to vyřešit jinak než obrazy, strašně to trhá kontinualitu, ale některým lidem se to líbí, tak co.

Ale jak říkám, zajímavé
<reagovat 
Draco (Občasný) - 25.1.2006 >

Neber to, jako revange, ale po tom, cos mi napsala do kritiky jsem čekal nějakou hodně dobrou povídku.

Ty obrazy mi tam moc neseděly. Nebo věta - na ni hledělo s otázkou, A proč ne, v očích - by se dala napsat o hodně lépe. Jo, a bylo tam pár vět, co mi osobně moc neseděly a napsal bych je jinak. Ale zajímavá úvaha, dávám 3


Body: 3
<reagovat 
Draco (Občasný) - 25.1.2006 > Promiň, že tak stručná krit. ale nechci se poštět do něčeho velkého.
<reagovat 
 lacca (Občasný) - 25.1.2006 > Draco> Jo tak, ja davam na uvod starsi veci, ktere ale nechci predelavat z ruznych duvodu - ackoliv jsem si vedoma jejich nedostatku. Doufam ze az se propracuju k novejsim sednou ti.
<reagovat 
 Draco (Občasný) - 26.1.2006 > lacca> O tom nepochybuju
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 22.2.2006 > jsi-li si vědoma nedostatků, nebudu se v nich tedy nimrat

3-4
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter