Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Chvála transu
Autor: romann (Občasný) - publikováno 1.2.2006 (09:15:04)

Chvála transu

Při oslavách Mozartova jubilea jsem sledoval řadu koncertů. Prožitek při poslechu skladeb silně závisel na tom, kdo je zahrál. Zda Česká filharmonie nebo salzburské hudební těleso s japonskou klavírní virtuoskou. Při její hře, jež u mě silně zesilovala extatický pocit božské intuice, jsem si opět uvědomil, jak moc se Mozart liší od běžných skladatelů, i současných. Že by se mu asi nelíbilo, jak jeho skladby hrajeme. Řemeslnická kvalita hudebníka je od virtuozity tak pozadu... To si asi uvědomovali i jeho současníci, proto vzbuzoval tolik vášní. Vyčnívat se z řady se nepromíjelo nikdy. Bez virtuozity se ale nedá skutečná hudba hrát. Právě ona mu dodává božskou kvalitu a božské i přivolává.

Virtuoska se při hře ovšem chovala podivně, podobně se choval Mozart. Její dynamika grimas byla v naprostém rozdílu k rigidním tvářím ostatních hudebníků. Odráženy jejich vnitřní pochody. Ne vždy byly grimasy virtuosky harmonické, ale vždy byly tvořivé. Pocity a grimasy vlastně symbolizují i vnější projev.

Jako psycholog jsem poznal, že je vlastně v transu. Je to změněný, či rozšířený stav vědomí, tedy vlastně autohypnóza. Pokud se nasměruje Nahoru, může člověk využít neomezený tvořivý potencionál božské intuice.

Přechod do transu člověka změní. Například rozhovor se zpěvačkou Lisou Gerrard (tři skladby ke stažení jsou na www.lisagerrard.com )byl sice zajímavý, ale když se soustředila u mikrofonu, náhle se zcela změnila. Z celkem obyčejné ženy se stala bohyně s naprosto jiným výrazem tváře i naprosto jiným hlasem. Byl božský. Zpívala se zavřenýma očima, aby z transu nevypadla.



Poznámky k tomuto příspěvku
cit-i-zen (Občasný) - 1.2.2006 > silně zesilovaný extatický pocit božské intuice!
<reagovat 
romann (Občasný) - 1.2.2006 > jasně a když si dám deci kvalitního červeného, pak ...
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 1.2.2006 > romann> s červeným mám také dobré zkušenosti...jen
žádná extáze
<reagovat 
romann (Občasný) - 1.2.2006 > bez prožitku extáze to není to pravé božské :-)
Doporučuji též Petra Piňose a Garbarekovy chorály, to člověk rychle uvidí Boha
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 1.2.2006 > romann> ohledně boha a božství cítím jisté rezervy i rezervovanost, ale kuodivu Petra Piňose ani Garbareka neznám!
<reagovat 
romann (Občasný) - 1.2.2006 > Tak to zkus:
http://www.prana.cz/disko.html
o Garbarekovi je také na webu plno
<reagovat 
romann (Občasný) - 2.2.2006 > Ještě jsem připsal:
Mezi lidmi, dokonce i lékaři stále přežívá řada mýtů. Nejčastěji o tom, že je to stav, kdy si člověk neuvědomuje kde je a nic si nepamatuje. Tak hluboký trans se však téměř nevyskytuje.
V obyčejném transu si člověk uvědomuje kde je, co se s ním děje a také si dost pamatuje čím procházel. Může hloubku transu měnit v širokých mezích.
Kdysi jsem při hypnotické regresi provázel klientku událostmi v středověku. Najednou ji zazvonil mobil. Zmlkla a znejistěla. Vyřiďte ho, vyzval jsem ji. Celkem normálně to udělala a pak pokračovala v popisu dávných prožitků.
I při meditaci, kdy vnímáme božské procesy, si je většinou část vědomí vědoma sebe. Pokud je potřeba, není problém zareagovat, třeba přepnout hudbu, a pak se znovu ponořit do vnímání těžko popsatelných projevů nadvědomí. Strach z transu je tedy zbytečný.

<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 4.2.2006 > Strach z transu, jako obranný mechanismus integrity vědomí, zbytečný není. Exaktnost psychologie a psychiatrie je eště pořád v plenkách.
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.2.2006 > souhlas, ale můžeš se dostat dál než oni.
<reagovat 
romann (Občasný) - 28.2.2006 > na tento článek navazuje http://www.totem.cz/enda1.php?a=129182
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 19.3.2006 > Chudáci umělci.
<reagovat 
romann (Občasný) - 21.3.2006 > proč chudáci? Je to krááása tvořit...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 21.3.2006 > romann> To jo.Ale proto ze mně nemusí jiní dělat šaška.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter