Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Chvíle
Autor: SammyE (Občasný) - publikováno 5.2.2006 (18:19:20)
Chvíle

První kapka na ni dopadla hned co vyšla ze dveří. V rychlých intervalech se jí do kůže zabodávaly další a další. Tenké tričko se jí lepilo na tělo a kožená sukně sklouzávala po stehnech. Síťované punčochy ztěžklé vodou jí omotávaly nohy a bránily v chůzi. Ve vysokých kozačkách čvachtala voda. Ale tohle všechno jí bylo jedno. Ráznými kroky pokračovala dál, bičována nemilosrdným deštěm. Pravou rukou, ozdobenou jednoduchým zlatým kroužkem, si chránila nos. Při sebemenším doteku v něm zaškubalo, ale byla tomu radši, než kdyby ho nechala vodě napospas. Mezi prsty se jí řinul tmavý pramínek krve. Jeho kovovou pachuť si ze rtů hbitě olízla jazykem.

Levačkou si odhodila smáčené vlasy z obličeje. Ještě že to udělala, protože jinak by neviděla pouliční lampu před sebou. Tohle místo neznala – v zatažené obloze a černých mracích působilo nehostinně. Bolest nepolevovala, naopak se stupňovala. Před očima jí opět zasvištěla zaťatá pěst a uslyšela znovu výsměšný tón hlasu, slova však splývala dohromady. Vybavila si ten pocit, když tvrdě dopadla na podlahu. Pocit, že jí někdo urazil půlku hlavy.

Ostrý zvuk klaksonu ji vytrhl z myšlenek. Vyděšeně uskočila z cesty projíždějícímu autu. Řidič přes zavřené okénko naznačil výmluvné prostředníčkové gesto. „Pitomec,“ odfrkla si. Konečně dorazila na místo, které vzdáleně připomínalo zastávku. Tyčila se tu cedule s namalovaným autobusem a kolem rostlo pár mohutných stromů. Stoupla si pod jeden z nich a čekala.

Déšť byl teplý, takže jí nebyla zima. Proužky vody jí stékaly po vlasech, tvářích i nahých ramennou. Představila si, jak s nimi odtéká její život. Všechna ta špinavost a vynucená poslušnost. Zasněně roztáhla paže a dlaně nastavila slastnému osvobození. Nechala se unášet hřejivou nadějí a cítila, dovolila si pocítit, teplo. Neobyčejné, rodinné – teplo svojí postýlky z dětství, teplo maminčiny náruče, teplo, které sálalo z jejich kamen, teplo, jež ji zalilo, když se na ni táta usmál, a pak...

Vytřeštila oči do tmy. Pak byl jen chlad, hádky, prásknutí dveří. Svěsila hlavu, vlasy jí zakryly strnulou tvář. Ruce jí klesly k bokům a prsty se sevřely. Už nechtěla nic přijímat. Bláhovost – přát si vrátit čas!! Ona je přece realistka! Omámenou myslí se jí ještě míhaly střípky z minulosti. Donutila se zvednout hlavu a zastavit tok dávných vzpomínek. Přestalo pršet, všimla si. Je zvláštní, že až teď se začala chvět. Prochladnutím, nebo prožitkem? Tato otázka kolem ní jen proběhla.

Spatřila světla autobusu. Neúčastně, s lhostejným výrazem vykročila na chodník. Když nastupovala po schůdcích k řidiči, zněla jí v uších poslední slova jejího otce: „Vždycky budeš jen děvka. Tvoje matka taky byla. Máš to v sobě.“


Poznámky k tomuto příspěvku
 SammyE (Občasný) - 5.2.2006 > Rýp> Hm...zajímavé!
<reagovat 
LOPY (Občasný) - 6.2.2006 >

Možná mi malinko utekla ta zde již zmiňovaná myšlenka, nicméně se mi líbí nápad, vykreslení scény, perfektní je podle mě závěrečná věta. Osobně mi chybí nějaká aspoň malá dějovost, abych se líp dostala do situace. Některé úryvky se mi líbí víc, jiné méně, ale četla jsem jedním dechem, protože mě hodně zajímala podstata...


<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 5.2.2006 > Proč některé autory zde napadne myšlenka, scéna, závěrečná věta a pak jsou líní domyslet zbytek ?
<reagovat 
 SammyE (Občasný) - 6.2.2006 > Dog.White> Neřekla bych, že jsem liná domyslet zbytek, ale nějaký děj jsem do tohohle nechtěla dávat. Byl to jen chvilkový nápad, takže tady šlo vážně jen o tu chvíli a scénu. :-)
<reagovat 
annandale (Občasný) - 6.2.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Bell (Občasný) - 8.2.2006 > Souhlasím s Lopy - možná by to chtělo trochu dotáhnout, vynechat pár zbytečných vět, " i nahých ramennou" je to detail, ale měla na začátku tričko... jsou to maličkosti ... ale všímavý čtenář je potvora. Jinak se mi to líbilo. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 2.3.2006 > viz rýp
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter