Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bůh Guruem
Autor: romann (Občasný) - publikováno 8.2.2006 (13:09:26)

Každý duchovní směr doporučuje vedení učitelem - gurem, jinak je nebezpečí zapadnutí do iluzí příliš veliké. Stvoření totiž naše schopnosti chápat mnohonásobně převyšuje, nejsme schopni plně pochopit ani kvantovou mechaniku. Ostatně v žádné škole učitelé nechybí. To by to vypadalo, kdyby si tam žáci dělali, co by chtěli!

Mít učitele ovšem přináší jisté závazky. Role jsou jasné, žák musí přijímat výuku a to jak výběr učební látky i její obsah. Učitel je autoritou, která rozhoduje, a také zkouší i kvalifikuje. Tím vlastně spolurozhoduje o životě žáka.

Stejně by to mělo platit i v duchovních naukách. Problém je však v tom, že skuteční učitelé téměř nejsou. Téměř nikomu to však příliš nevadí. Nechtějí většinou, aby jim do duchovnosti někdo zasahoval, ani Bůh ne. Proto vzniklo tolik různých směrů v křesťanství i jinde. Každý si chce svaté texty vykládat podle svého.

Proto mystika nikdy nebyla populární. Přijmout Boha jako Gurua je příliš odvážný čin. Přitom to není těžké, když je k tomu vůle. Každý ví, že On vidí opravdu Vše, nejen že zná naši budoucnost, jak občas mystikům ukazuje. Přitom denní kontakt s Učitelem je naprosto nutný, stejně jako ve kterékoliv škole.

Knihy známých mystiků popisují, jak dokonale je Bůh vedl a to jak slovy, tak v meditacích, kde prožívali Jeho Nekonečnou a Věčnou Velikost. Dával jim i úkoly a nebyly lehké. Přesně věděl kolik vydrží a také tolik dostali. Mystika rozhodně není selanka. Po počátečním nezvyku však přicházejí léta, kdy si již zvykne na tento, pro jiné zcela nepochopitelný životní styl neustálé aktivní přítomnosti Vševědoucnosti a Všemohoucnosti. Jakýkoliv problém s Ním ihned konzultuje.

Jen v meditacích v nejvyšších božských světech prožívá nestabilitu z ohromení, dříve tak častou. Má jistotu v dokonalé vedení, žádná náhoda neexistuje. Ví, že Bůh má v ruce karmu světa.

Poznámka:

Literatury je spousta, zejména knihy sv.Terezy Ježíšovy (z Avily) a Jana z Kříže, sv.Faustyny http://faustyna.signaly.cz/ Či Donalda Welche, jež napsal mnoho knih Hovorů s bohem, viz

http://www.hovorysbohem.cz



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter