Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rýmu jí
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 10.2.2006 (13:39:41)

 

Sníh obléká mnicha
jako cukráře

Uvařená štika
halí se v páře

Zalomená klika
milionáře

...

Západní mantry neopakují
Zapadní mantry ó my rýmují

A celé to tu divně zní
Cele

Divoká a lhostejná

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 10.2.2006 >

lhostejná ... vlastně


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 10.2.2006 > rýmu jí? no to je humus!
<reagovat 
Lhostej (Občasný) - 10.2.2006 >

taky mi ten název příliš "nejede"

 

tohle se mi líbí hodně:

 

Sníh obléká mnicha
jako cukráře

Uvařená štika
halí se v páře


<reagovat 
back (Občasný) - 10.2.2006 >

zaujala vším.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 10.2.2006 > ta první část se mi líbí.. ta druhá mi přijde už mimo mísu.. taková jakože reflexe té první části.. no.. ale zbytečná.. nebo tak nějak "navíc" .. ale mně to vůbec tak nějak celé drhne.. ony ty rýmy asi mají mít rýmu žejo.. no.. ale radši bych zdravé rýmy :o)) no.. no.. mnich sněhem převlečený za cukráře vařící štiku v páře.. no.. to je teda něco :o) .. o tom si nechám zdát ;o)
<reagovat 
skold (Občasný) - 10.2.2006 > kurvaže složité...občas až moc ...
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 11.2.2006 > s hodnocením moc tentokrát neváhám. Ano také nerozumím, ale já si myslím, že chyba je na vysílači.
-cukrář i ryba hezký obrázek, ale pohlednicový.
Body: 3
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 11.2.2006 > Taky se moc nechytám. Vidím to spíš jako hříčku se slovy.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 14.2.2006 > začátek bezva rozjezd,,, pak najednou milionář, kde se vzal? asi jako protiklad k chudému mnichovi? a má kliku, ten se má :o)

mnich - mantra, západ - mantra bohatství a sobectví? takhle vnímám souvislost první a druhé strofy
ovšem kde má být to TU? má to být celý svět, nebo jen tady u nás, nebo tady v cele? jsme tu jako ve vězení? je svět cela, divoká a lhostejná? asi jo :o)

k zamyšlení mě to přimělo a i jakási nálada se dostavila... ale poetika tohoto dílka se mi tak úplně nelíbí, zdá se mi rozkolísaná
Body: 4
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 14.2.2006 > Kelly> Ono tahle básnička štve snad každýho a nelíbí se nikomu, ani mě :o)). No ale co je horší, vůbec se nějak neuplatňuje na čtenářích můj autorský záměr. Asi to je špatně napsané. Pročež to rozklíčuju maličko, když je to stejně asi na nic.

První tři průpovídky jsou příklady západních manter. Jejich hlavní vlastností je naprostá nahodilost, líbivá rýmovanost a dejme tomu jakási malebnost v detailu. Interpretace každé průpovídky by sice byla proveditelná, ale jen bych jí zastřel to, že je v podstatě jedno, jaká je. Jediné, co jsem tam dal nelibovolně, je jakýsi pocit umělosti jako korelát k onomu západnímu původu. Štika není v rybníce ale v hrnci... černý mnich je přírodou jakoby demaskován, ironizován, desakralizován... takže to bychom měli nastřelenoé duchovno a přírodu.. a nakonec člověk jako takový... milionář... měl kliku a tak mu to přineslo prachy... ta klika je zalomená, tedy nějak pokřivená... i když v našem světě je to běžné: kliky jsou všechny zalomené. Takže první část měla pouze navodit jakýsi styl západních manter.

Pak následuje ona úděsná pasáž... kde je samé "í" a podobně... Celá báseň se jmenuje Rýmu jí... což je až trochu vulgární parodie na rýmování... Stejně vulgární, jako je hrubé zacházení se souzvuky v druhé části. Přitom druhá část pronáší různé pravdy, deklamuje a osvětluje... a právě při tom zní tak neposlouchatelně, cele.. všechno to ní prostě hnusně... nic se neopakuje(východní mantry se pakují dokola), vše se tvoří nové a nové, žádná tradice, samá výroby a ozvláštnění zvukem a dekorem v jednotlivost... a ve chvíli, když už jsem byl znechucen i já tím jak tu pointu servíruju vulgárně a jak s tím stylem kleslo uplně všechno.. tak dávám poslední verš, který naprosto s ničím nesouzvučí, a zní proto až blagodárně absurdně, "divoká a lhostejná"... Nevím co.. ale to je jedno, hlavní je, že divoká a lhostejná... v té divokosti a lhostejnosti se přeci ani nechci ptát co je divoké a lhostelné.. protože jsem divoký a je mi to lhostejné... mluví sama slova a absurdita, kochám se tím ulehčením od toho hnusu nad tím, je to místo, ve kterém jsem se svou básničkou nevydržel v jednom pokoji a musel jsem na druhou stranu, čímž se uzavřel kruh. No a nikomu se to nelíbí a přitom jsem to takpěkně namyslel :o))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.2.2006 > tichotam> ohooo, to je mi náramná klíčenka! :oD
já myslím, že se úplně až tak neminul tvůj autorský záměr - rozhodně jsem poznala, že to je "proti" západním mantrám a pokřiveným milionářům ;o)
jen mi nějak nedošlo, že první strofa mají být ty mantry,,, západní,,, náhodou ten první obraz, s mnichem, je docela poetický - vybavil se mi obrázek Maltézského náměstí, nebo tam někde, plno padajících vloček,,, a i ta ryba v hrnci mi k tomu pasuje, na páře,,, jednoduché starodávné jídlo :o)
ale fakt je, že milionář s klikou se najednou objevil v dost velkém protikladu

poslední verš mi taky přišel úplě absurdně vytržený,,, ovšem jak mám tendence po spojitosti, přidala jsem si ho ke zbytku, k celku, k cele, k životu,,, a mi tam sedí a já jsem spokojená ;o) nenapadlo mě, že by mělo jít o schválnou nespojitost
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 14.2.2006 > Kelly> já myslel že když po souzvučení dohnaném až k nesnesení bude poslední verš bez jakéhokoli souzvuku trčet :-) Ale samozřejmě oceňuji tvou intepretátorskou práci a vážím si, musela to být fakt dřina :o)) Jinak k tomu, že ty první jsou poetické.. ano, takové mají být. Máš si jakoby naběhnout :-). Ono dnešní svět enní jen negativní... je v tom spousta pěkného... ale jako mantra to neobstojí, protože je opakování vyměněno z něco jiného. Mám ale k západnímu světu docela vztah, jsem zápaďan. První dvě říkačky mě docela bavily a chtěl jsem je udělat pěkné... až umělost tematizující :-) Ono to není totiž nutně jen "strašné" ale taky třeba sranda... není to patetická báseň, je jen jízlivá, divoká a lhostejná tomu, že je taková schyzoidní :-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 16.2.2006 > tichotam> zatrčel, inu zatrčel... a já ho zasadila :o) a naběhla jsem si, jistě
tož si asi máme svůj západní svět užívat a nedělat z něj mantry, cožž? :o)
divoká báseň to rozhodně je, hihi
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 22.2.2006 >

promiň, neubráním se:

 

Divoká a lhostejná

 

lejna


<reagovat 
kikinna (Občasný) - 4.7.2006 > mě se nelíbí, že se to rýmuje, ty rýmy se mi nelíbí
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter