Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Seina
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 12.2.2006 (19:03:20)

 Konečně bylo jaro. Slunce hřálo a stromy se zahalovaly do zelené barvy. Jemný vítr čechral koruny stromů, kolébal krásné zelené listy a pomáhal vyměnit studený zimní vzduch za jarní vánek. Na jednom obzvlášť ošklivém a starém stromě se pohupoval půvabný lístek, Seina.

Přešlo léto a nastal podzim. Období, kdy všechny stromy se barví do teplých odstínů barev. Seinin strom se obalil do žluté jen náš lístek dostal čistě rudou barvu a byl teď vidět na několik desítek metrů. Postupem času začaly ostatní lístky opadat, až na stromu zůstala jen Seina, která se držela a nehodlala se pustit.

 

Každoročně se na toto místo sjíždí spousta čarodějnic. Všude jsou slyšet jejich tajemné tance doprovázené bubny a tichý šepot zaříkadel.

Seina cítila, že je to nedaleko od ní. Najednou přestala myslet na držení se stromu, uvolnila se a letěla, plachtila vzduchem, až se zpustila do bublajícího kotle. Padala do vroucí vody a cítila strach z jejího konce, všechny myšlenky se jí slily do jedné a ona skončila v čarodějném lektvaru. Seina začala uvažovat jako člověk.

 

Ráno, když se probrala, bylo všechno jinak. Měla nohy, narostly ji ruce, dlouhé rudé vlasy jí zdobily hlavu a svět pozorovala velkýma hlubokýma očima a poslouchala krasnýma špičatýma ušima. Stala se zní elfa.

Několik minut strávila postavením se na nohy, další minuty na naučení se pohybovat a potom se už blížila ve svých sametových šatech, které se na ní objevily, k městu.

 

Když dorazila do městečka, došla na malé náměstíčko a než by se stačila rozhlédnout, kde to vlastně je, utvořil se okolo ní hlouček štěbetajících žen.

„Čarodějnice“, jakmile se ozvalo toto slovo z davu už to měla Seina sečtené. Ona ale nemohla nic tušit, cítila, že se na ní dívají z jakýmsi odporem. Seina si připadala jako netvor a chtěla utéct, muži ji však svázali a nehodlali ji pustit.

Seina se setkala s pohledem jednoho mladíka, který něco vykládal muži, který vypadal na to, že všechno organizuje. Nedokázal z ní spustit pohled.

„Očarovala ho, pane. On jí brání jenom proto, že ho očarovala! Je to Čarodějnice! Na hranici s ní!“Mladíka svázali a přivázali ho naproti místu, kde stavěli hranici.

 

Seinu odvedli k hranici, přivázali ji a přivedli muže s pergamenem, který začal odříkávat, co se při upalování čarodějnic povídá, Seina už nevnímala, hleděla do jeho očí a čekala na blízký konec. Oba dva věděli, co Seinu čeká. On se zatajeným dechem a se sevřeným žaludkem, ona s hřejivým pocitem v srdci, že poznala lásku.

 

Tři muži obstoupili hranici a přiložili najednou k ní oheň, Seina naposledy spatřila jeho oči a jakmile se jí oheň dotkl, umřela.

 

Navečer se šel mladík podívat k hranici, kde ji upálili. Našel tam Seinu, ale nikoli Seinu jako elfku, ale Seinu jako krásný podzimní list barvy krve. Cítil z něho její srdce a viděl v něm její krásné smaragdově zelené oči a to teplo proudící krve v jejich žilách. Navždy si uchoval vzpomínku na Seinu, jeho lásku na první pohled.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
 Lola (Občasný) - 13.2.2006 > modrá muška> děkuji:)
<reagovat 
Bell (Občasný) - 20.2.2006 > Moc pěkné, ale na pohádku moc smutné. Maličkost - začaly opadat - ty lístky  (neživotné atd.)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 20.2.2006 > Bell> Ano, je to smutné. Už hezkou dobu jsem nenapsala nic veselého..Nevěděla jsem do čeho to zařadit... (hned to opravím)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 20.2.2006 > Lola> Ono to tak bývá. Když má človíček smutek na duši, nejlépe je se z toho vypsat. Ale fakt píšeš čím dál lépe a to je fajn. Makej děvče
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 20.2.2006 > Bell> To nepíšu já, to píše srdce:)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 20.2.2006 > Lola> Tím lépe, nakonec je to z toho cítit
<reagovat 
KEHTH (Občasný) - 6.3.2006 >  To bylo...milý? Pravda smutný,ale milý.
Body: 4
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 13.4.2006 > KEHTH> Já nepíšu veselý věci Protože ani svět neni nijak radostný
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter