Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
O synchronicitě a tvoření
Autor: sibyla (Občasný) - publikováno 15.2.2006 (18:14:25)

O synchronicitě, otevřených dveřích a tvoření

 

       Je to zvláštní stav, synchronicita, spočívá v tom, že nám přijdou pravé věci a lidé v tu pravou chvíli. Asi to znáte, na někoho myslíte a pak ho potkáte. Nebo dlouho sháníte určitou věc a pak jednou prostě jen tak bloumáte po městě, jdete tam, kam jste původně ani nechtěli a kolem obchodu, který neznáte a tu určitou věc tam objevíte. Je to o určité šťastné shodě okolností. Jdeme do knihkupectví koupit dárek a rozhodujeme se mezi třemi knihami a nakonec koupíme jednu a pak následně zjistíme, že zbylé dvě ten dotyčný oslavenec již má a my jsme koupili jakoby náhodou tu správnou.

 

        Pokud jdou věci správným směrem, tak plynou, tečou jako řeka, kloužou jako namazané máslo. Pokud ne, tak se nikam nemůžete hnout, stále se snažíte a nejde to. Je to jako zkoušet projít zavřenými dubovými dveřmi, se kterými nejde hnout ani o milimetr a my se snažíme do nich stále strkat. Také jsem to kdysi dělala, hrnula jsem se do dveří, které byly zamknuty na deset západů a šíleně jsem se divila, že s nimi nemohu pohnout. Naopak do dveří, které se přede mnou otevíraly jsem jít nechtěla. Teď jsem se však rozhodla projít otevřenými dveřmi a ty zavřené nechat za sebou.

 

Tak jako každým rokem znovu vykvete růže

a je pokaždé jiná a neopakovatelná,

tak každý člověk je jedinečný a neporovnatelný.

Proto i každé umělecké dílo je samo o sobě originál.

 

        Tvoření je radost, je to pro lidi přirozený stav. Přináší pocit uvolnění a štěstí. Je úžasné si vychutnat radost, tak jako tvoření. Zaměřením se na proces nikoli na výsledek získá člověk více radosti ze života. Není už pak tolik podstatné, zda se všem naše dílo líbí, protože nikdy se nemůže líbit vše všem. Protože každý je jiný a líbí se mu jiné věci. Někdy je pro nás samotné důležitější akt tvoření nehledě na výsledek uznání a na získaný obdiv.

 

Je vždy snazší tvořit než netvořit.

 

Je vždy snazší začít než vůbec nic neudělat.

 

A je vždy jednoduší začít skutečně dělat to co člověk miluje a přináší mu největší radost.

 

Klidně to zkuste a uvidíte…

 

       Synchronicitu můžete posilovat. Stačí si představit určitou věc nebo výsledek, kterého chceme dosáhnout. Je dobré si představovat, že tu danou věc už máme, že je součást našeho života. Možná se chvíli nebude nic dít a my si budeme myslet, že to nefunguje, ale najednou to přijde a je to úžasné. Synchronicita funguje. Pro negativisty a kritiky jen upozorňuji, že samozřejmě tyto věci fungují pro dobro, velmi těžko se dají využít k tomu špatnému. Protože synchronicita je podporována silami Vesmíru a tedy silami dobra. Věřit nemusíte… ale myslím, že každý uvnitř sebe sám cítí, jak to doopravdy je.

 

       Sněhová vločka je zázrak, je to zázrak tvoření. Nikdy není žádná sněhová vločka stejná jako ta druhá. A tak je i každý člověk něčím krásný a výjimečný.

 

       Je dobře, že sněhové vločky a růže může spatřit každý z nás. Tedy když o to bude stát. Já o to stojím a vy?

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Bell (Občasný) - 15.2.2006 > Hezké, lidské,pravdivé - pěkně napsané. Díky
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 16.2.2006 > Bell> Díky moc. :-)
<reagovat 
oliviechanel (Občasný) - 16.2.2006 > Rozhodně zajímavé a inspirující
Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 16.2.2006 > oliviechanel> Díky. :-)
<reagovat 
anae (Občasný) - 16.2.2006 >

synchronicita, telepatie ... něco na tom je, ač nezměřitelné ... o posilování náběhu věcí budoucí se právě tak trochu snažím - intuitivně, tys to tady napsala, díky, snad to funguje ... i bez zbytečnejch

šprajců :-) hezky napsaný, s životním nadhledem


Body: 5
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 16.2.2006 > anae> Díky. Jsem ráda, že Tě oslovilo. Mně to takto funguje, no zkus to, za to nic nedáš. :-)
Pokud něco chceš, tak už si představuj, že to máš a že je to součást Tvého života. To taky funguje. :-)
<reagovat 
Život (Občasný) - 16.2.2006 > Moc hezké, pravdivé a asi to aspoň trochu známe ze života všichni. Fakt se mi to moc líbí a komentáře jsou zbytečné. Napsala jsi to skvěle.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 17.2.2006 > Život> Díky. Jsem ráda, že Tě to oslovilo. :-)
<reagovat 
annandale (Občasný) - 18.2.2006 > Tahle uvaha je pro me synchronicita... ze jsem ji tady nasla zrovna dneska:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 20.2.2006 > annandale> Tak to jsem moc ráda. :-)
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 16.2.2006 >

Několik poznámek :

 

 Autor - Barča , báseň: Obyčejný záznam.

Synchonizace : uvedení různých dějů do stejného chodu. Přinucení dané soustavy , aby vykonávala žádanou činnost v rytmu popudů přiváděných zvnějšku.

Myslím, že autorovi zde jde spíš o vyjádření náhodných souběhů a sledů událostí.Myšlenky zde uvedené jsou nicméně zajímavé a inspirující.Pokud někdo dojde při úvahách o své tvorbě k nějakým  ( pro něho důležitým ) "aproximacím", značně si rozšíří okruh témat i básnických prostředků.

Otázka k diskuzi : může být zde uvedené posilování synchronicity tématem pro nějaké umělecké ztvárnění ?


Doporučil 
<reagovat 
 Život (Občasný) - 16.2.2006 > Raimund> 

Zajímavou definice synchronicity -  a i dost obsáhlou - můžete  najít v encyklopedickém slovníku Diderot. Myslím, že autorce šlo opravdu o synchonicitu ne synchronizaci. Jsou to dva rozdílné pojmy. :)


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 17.2.2006 > Život> Ano opravdu jsem psala o synchronicitě. :-) Náhoda neexistuje. :-)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 17.2.2006 > Život> Chtěl jsem to odehrát na jiné hřiště , než C.G.Jung, nu nepodařilo se.(Toho Junga nenapadlo, že v jeho experimentu s kartami hraje roli poměrně nízký počet četností a náhodná funkce v náhodném výskytu.:-}
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 20.2.2006 > Raimund> Já jsem úplně Junga na mysli neměla. Synchronicita je nádherně popsána v knize Julie Cameronové "Umělcova cesta." Ale i v jiných duchovních knížkách. :-) /Junga nestuduju ... tak nevím./
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 20.2.2006 > sibyla> Já ho taky moc nestuduju .Ten článek ale vítám jako přiblížení jednoho ze zdrojů inspirace.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 20.2.2006 > Raimund> Tak to jo. :-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 21.2.2006 >

Hnedle na začátku mě odradilo otomování, asi že na tom ujíždím.)

Obecně vzato ti tvůj pozitivismus závidím, ale mně je cizí. Bodovat nebudu, ale rozhododvala bych se mezi 3-4


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 21.2.2006 > Ztratila> Každý je jiný, tohle už neřeším. Ale i tak díky. :-)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 1.3.2006 > Ztratila> S tím o tom... máš pravdu. Mě se to taky nelíbí, když jsem se teď na to podívala. Ale úplně nevím, jak to nahradit. Napadlo by Tě něco?
díky moc :-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 1.3.2006 > spočívá v tom, je založena na tom...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 2.3.2006 > Ztratila> Díky. :-) krásný den
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 2.3.2006 > Četla jsi knihu o synchronicitě od jistého Hopkeho ?
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.3.2006 > nečekaná> Ne. Četla jsem od Julie Cameronové "Umělcova cesta". A pak od J. Redfielda "Tajemství Shambaly". Ale mám s tím i dost osobních zkušeností. :-)
<reagovat 
Bell (Občasný) - 11.3.2006 > To co jsi zde tak pěkně popsala v podstatě píše Shakti Gawain v knížce Tvůrčí představivost.Myslím tím pasáže, že když něco opravdu chci, tak to dostanu (tady nejde o hmotné majetky, abych nebyla špatně pochopena). Tahle kniha se mi dostala do rukou když mi zrovna nebylo nejlépe a o tom, že tohle funguje jsem se přesvědčila na vlastní kůži. Problém je v tom, že když se člověku začne dařit, tak zapomíná proč. Ale, to už by bylo o něčem jiném.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 12.3.2006 > Bell> Tohle je celkem známá duchovní věc, já ji používám léta, jen jsem nevěděla, že se jmenuje synchronicita. Jde o to, to využít i když se daří dobře, protože pak to jde mnohem, mnohem lépe. Zažila jsem několik opravdu zázračných okamžiků a setkání s úžasnými lidmi. Doporučuji knihu od Julie Cameronové "Umělcova cesta" - je to vynikající knížka pro umělce.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 12.3.2006 > sibyla> 

No jo už se na ni znovu vrhám, dlouhá a studená zima a moře práce a je ze mě zase takový ten unavený roztřepaný sulc. Ten  Váš článek jsem si přečetla v pravý čas. Děkuji z doporučení knihy.


<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 13.3.2006 > Bell> Pokud Ti to pomohlo, tak jsem ráda. :-) Proto jsem to i psala, aby to lidem pomohlo.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 13.3.2006 > Bell> Dovolila jsem si tykat, tak snad nevadí. :-)
<reagovat 
Bell (Občasný) - 13.3.2006 > Jistě že ne, to já ze samého respektu s tím začala Ano, pomohla. Zase jsem si uvědomila, že tohle tenkrát fungovalo, tak by to mohlo fungovat zase.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > Bell> :-) Myslím, že to funguje vždycky, jen si to chce dobře rozmyslet, co člověk vlastně chce. :-)))
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 17.3.2006 > Ehm..., co říct? Já sdílím všechny obsažené myšlenky..Je to intuitivní, lehounké, prožžité a pravdivé dílko..Zaujala jsi mě a těším se na další dílka...
Někteří lidé říkají, že se moderní člověk blíží své záhubě, Já to zas tak špatně nevidím,..když se rozhlédnu kolem sebe vidím spoustu lidí, kteří popírají superego a věří v radost v srdci,,,
Je fajn vědět, že nejsem sám,,,
S pozdravem Stín
P.S. - jak ses dostala k mojí Hlupačce Darie? Že by synchronicita?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 20.3.2006 > WhiteShadow> Díky moc. :-) Taky jsem ráda, že v určitých věcech nejsem sama. Jo, myslím, že k "Hlupačce Darie" mě přivedla synchronicita. :-) Protože ten název mně přijde trošku zavádějící, k tak úžasné povídce bych možná volila jiný. Ale něco mě k ní přivedlo.
Svět se k záhubě bližit nebude, pokud lidé budou věřit, že to tak nedopadne. Je to jen na nás. :-)
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 3.5.2006 > Moc pěkně jsi to napsala. A celkem přesně vystihla. Zkušenosti s nalézáním správných věcí ve správnou chvíli (na správný impuls) mi nejsou neznámé. A ty zamčené dveře též.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 3.5.2006 > Lin Sien Ti> Tak to jsem ráda. :-) Jo, jo zamčené dveře... s tím má asi občas problém každý.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter