Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
pohřeb
Autor: rajta (Občasný) - publikováno 21.2.2006 (19:33:24)

 

       Umřel. Je mrtvý. Byl a už není. Je to zvláštní pocit dívat se na mrtvého člověka. Sedí tu v křesle, tak jako vždycky, ale jen s jedním rozdílem. Nežije.

       Proč vlastně nezavolám 155? Ti by dojeli, naložili ho a odvezli pryč. Pak by byl pohřeb v kostele, spousta rodin, lidí známých i neznámých. Plno věnců a pláče. Spuštění do hrobu a symbolické hození jedné lopatičky na víko rakve. Pak hostina v nejbližší hospodě na oslavu mrtvého a jde se domů. Nějací lidé ho zakopou úplně, položí na hrob kamennou desku a zmizí. A pokaždé, když si já nebo někdo jiný vzpomene, donese mu na hrob kytku nebo zapálí svíčku. Hrob se propadne a pohřbí se tam další člen rodiny, kterého potkal stejně šťastný osud jako tady toho v křesle.

       Je to všechno tak prosté. Tak proč to neudělám a nechám ho koukat na mě nevidomýma očima?

       Musím jít ven. Nechám ho tady a až se vrátím, tak zavolám 155 a rozloučím se s ním.

       Vychovával mě. A myslím, že dobře. Mé dětství i dospělost byly v pohodě. Ovšem tohle je čára přes rozpočet. Vypadla jsem ven a zapálila si, ikdyž to často nedělám. Musela jsem přemýšlet. Nejvhodnější se mi zdál odchod na starý, polorozpadlý most, přes jakousi kaluž, které se možná kdysi říkalo potok. Po cestě malou dědinou, jsem ale potkala kámoše, a tak nastala změna trasy. Bavili jsme se o hodně věcech, abych já zapomněla. Nešlo to.

       „Ty prosím tě a kolik stojí takový pohřeb?

       „Jak tě tohle napadlo? Umřel ti někdo?

       „Ne, já jen tak se ptám. Kolik?“

       „No já to nevím přesně, ale nebude to laciné. Si vem třeba, že toho mrtvého musí někdy odvést do patřičného ústavu. Teď ho tam nějaký čas uchovávají. Pak taky se musí pozůstalí rozhodnout, jestli ho chtějí pohřbít nebo spálit...“ při vyjmenovávání jednotlivých položek je zároveň odpočítával na prstech. „...A když ho dáš spálit, tak mu budeš muset koupit urnu, pak místo. Když ho pohřbíš, tak zase rakev, místo, to někdo musí vykopat. Následuje samotný pohřeb, jo ještě taky nějaký pomník, to musíš vybrat. Pak to zas musí někdo zakopat. A taky po pohřbu je dobré, když uděláš nějakou rozlučku, třeba někde v hospodě nebo doma, a z toho je bordel. No, když to tak sečtu, tak na 30 tisíc a ještě plno starostí. Jednou jsem pomáhal zařizovat pohřeb a řeknu ti, no strašné!!

       „Jo jasně, díky. Už se stmívá a ten můj ostříž by se po mě sháněl.

       „Jo, v pohodě. A příště, až se potkáme, tak doufám, že se budem bavit na jiné téma.“ úsměv.

       „Tak čau.

       „Pa.

 

* * *

 

       Došla jsem domů a k mému překvapení tam seděl úplně stejně, jako když jsem ho opustila. Dnes už volat sanitku nebudu. Až zítra.

       Seděla jsem naproti němu v křesle a přemýšlela o tom, co mi řekl kámoš a dívala jsem se na něj za světla lampy z venku. Neměla jsem rožnuto.

 

* * *

 

       A tak se stalo, že kapky první jarní bouřky dopadaly na čerstvě rozrytou zem v naší zahradě, ve které odpočívala osoba mě blízká. Rozloučila jsem se s ním a bez starostí a bez pomoci jiných lidí a peněz.



Poznámky k tomuto příspěvku
annandale (Občasný) - 22.2.2006 > Neotrele, nicmene trestne reseni. Tim je hodnoceni celeho textu mimo misu.

<reagovat 
 rajta (Občasný) - 22.2.2006 > annandale> cože? to jako proto, že pohřbít někoho na zahradě je nelegální, tak to nebudeš hodnotit? Jestli ano takto je pěkně tupý kec.
<reagovat 
čtenář Anya - 23.2.2006 > "Priste slusne popros"...Hm, a co treba takhle na kolenou, Annadale?! To by te uspokojilo?!
Ja osobne nemuzu tvrdit, ze by to bylo nejlepsi dilko, co jsem kdy na Totemu cetla, ale nehodnotit to, protoze reseni je trestne, to mi pripada opravdu nefer. Co potom maji delat chudaci autori kriminalnich pribehu nebo hororu, tam jejich postavy pachaji trestnou cinnost v jednom kuse!!!Takze jejich texty nebudeme hodnotit!?
Rajto, mne osobne ta myslenka zaujala, ale forma mi pripada takova nedotazena - to rozdeleni na tri casti se mi moc nezda, protoze je nevyvazene. Mozna by stalo za to si s tim trochu pohrat. Podle meho nazoru to ma potencial.
<reagovat 
annandale (Občasný) - 24.2.2006 > Rajto, cituji tva slova:
chovám se jako hulvát? A kdo na mě vyjel slovem Doprdele? (ještě blbě napsané) Já sem v klidu a jestli se ti kurva nelíbí...

Odpovidam:
Slo o preklep slova Dobre. Nejsem vulgarni, narozdil od tebe.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 24.2.2006 > annandale> ano za to se ti omlouvám, moje chyba, bylo to blbě přečteno a pak mi to došlo, ale stejně to nemění můj postoj ke tvému názoru. A ano mám sklony k vulgaritě
<reagovat 
čtenář pseudoRajta - 25.2.2006 > STOJÍ TO ZA HOVNO!
s tímhle se můžeš jít zahrabat, vykváknout nějakou blbost bez hlavy a paty umí i oholený ježek
<reagovat 
annandale (Občasný) - 22.2.2006 > Dopbre, tak to zhodnotim, kdyz na ytom trvas.
Body: 1
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 22.2.2006 > annandale> super první krok máme za sebou, sice prašivý a bezvýznamný, ale nějaký.
Teď krok dvě. Něco, co mi bude aspoň k něčemu. Chci názor, slova holka, co je na tom blbě. Body umí nastřílet každý vůl.
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 23.2.2006 > rajta> Ahoj Rajto, blbe je myslenka, jak uz jsem rekla. A ted se mi pro zmenu vubec nelibi tvuj ton s jakym se mnou mluvis. Chovas je jako hulvat a mel by sis uvedomit ze hodnoceni del je tak trochu dar, ochota a dobra vule tech, kteri si dilo precetli a travi tim svuj drahoceny cas. Neni moje povinost cokoli hodnotit a uz vubec ne ridit se tvymi nehorazne pridrzlymi poznamkami. nauc se chovat a priste slusne popros.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 24.2.2006 > annandale> Já sem v klidu a jestli se ti nelíbí zhodnocovat a kritizovat díla, tak je nečti. Tohle je obchod holka, já nabídnu povídku a ty si ji můžeš přečíst s tím, že ji zkritizuješ. Proto by pro mě jaksi pobylo smyslu tady publikovat. A prosit tě rozhodně nebudu. Jinak co se týče tvé kritiky, tak to jistý čtenář Anya vyjádřil zcela perfektně, nebudu to opakovat
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 24.2.2006 > rajta> No nevim, "ctenari Anyo". Nechce se mi verit, ze by nejaky ctenar Anya prisel zrovna pod tve dilko se te rovnou zastat a pouzival tva nejen tva slova, ale i dikci. Dila hodnotim a rada.
P.S. "Tohle je obchod holka," ... tak to promluvil opravdu nekdo na vysi.
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 24.2.2006 > rajta> Obavam se, ze obchody ti moc nevychazeji. Tady si muze kazdy cist co chce a vubec nemusi hodnotit. Nemuzes nikoho nutit, aby hodnotil tve dilo, a kdyz se ti pozmaka pod dilem nelibi, byt sprosty.
Prosit pochopitelne nemusis. Ani obrazne ani doslovne. Mas-li rad obchod, jdi do skoly tvurciho psani a zaplat si. Mozna za ty penize privrou oko i nad tvou neurvalosti.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 24.2.2006 > annandale> ano, když má někdo stejný názor jako já, tak v tom musím mít prsty že ano. Krom toho to nedává smysl, proč to psát jako někdo cizí? Myslíš, že by bylo nemožno to říct jako Rajta. Asi nebude chyba ma mé straně, to je hloupost.
ale co to tu řešíme? Dík za čas, ale vážně je trhlá myšlenka, že co je nelegální je špatné o tom psát. to prostě je kravina
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 24.2.2006 > rajta> Obavam se, ze jsi to spatne pochopil. Neni spatne o tom psat. Pis si co chces. Pro me bylo bezpredmetne to hodnotit. Ta myslenka je slaba. Nerozvedena. Precti si Betonovou zahradu. Pochopis, o cem mluvim. Zrejme tech, co tve dilo nezaujalo, bude vic. Nikdo na to dosud nereagoval. Takze pis si co chces a nezapomen, ze to mozna neni moje myslenka, co je tady trhlyho.
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 25.2.2006 > rajta> No, rajto, muzu se pochopitelne mylit, ale moje intuice funguje docela dobre. A na tvou otazku ti mohu odpovedet: Za anonymni ctenare se autor muze vydavat a neco si sam pod dilo napsat. Treba i ve skrze kladne hodnoceni. I to se deje. A ptas -li se proc... pokud ses nad tim jeste nezamyslel, tak yti to rajto povim...proto, ze autor potrebuje posilu a zastani zvenci. A kdyz se mu nedostava, tak si ji vyrobi sam. A vis proc? Protoze autor je krehky, jesitny, zraneny, nasrany a neunasi to.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 25.2.2006 > annandale> nepřekrucuj holka, neříkala si že je myšlenka slabá a nerozvedená, nýbrž, že řešení je trestné, a proto nebudeš hodnotit. to za prvé. Za druhé, psát si budu samozřejmě dál o tom, co uznám za vhodné. A za třetí pokud je podle tebe dog.white a anya nikdo, tak být něma, tak se urazím.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 25.2.2006 > annandale> tvoje intuice je poněkud přehnaná, opravdu to nebylo napsáno mnou, tobě prostě neleze do hlavy, že by ses mohla plést
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 25.2.2006 > rajta> Dobre rajto, nebudu prekrucovat. Omlouvam se, ze je moje hodnoceni nedostatecne a ze jsem jej jeste doplnila o tip, ktery by ti mohl pomoci. Je to moje chyba. Preji hodne stesti v hledani schopnych ctenaru a hodnotitelu a mej se pekne.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 25.2.2006 > annandale> ale prdlajs, jeden bod příjmám v pohodě, z jistého důvodu je mi to jedno, děkuju ti za vše. Jediné co bylo mým cílem, je že bys přiznala, že je vadné psát o nezákoných věcech, to bylo všechno, ale asi to z tebe nedostanu, musela by ses asi ponížit či co
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 25.2.2006 > rajta> Dobre- naposledy- ja svou odpoved trozsirila na to, ze neni problem psat o nezakonnych vecech, nybrz ze jako pointa je to slabe a pro me bezpredmetne to hodnotit. Nemam co priznavat a nevim, proc bych se mela nebo nemela ponizovat. Proc z toho delas takovou bojovku, proboha...Draku. Tve osobni projekce, vypady a agresivita sem nepatri. Bav se tady o litereture a dilech.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 25.2.2006 > annandale> pokud se mám bavit (o čemkoli) bude to i s výpady a agresivitou, to sem sakra patří nebo si myslíš, že se budu usmívat a všechno v pohodě? Nene sorry.
No jo, my jsme myšlenku rozšířili, tudíš si za tou první už nestojíme, nebyla dobrá, tak se to snažíme okecat nějakým novým slovem.
Naopak si myslím, že nehodnotit špatné věci je chyba. To jako někomu kdo dobře píše říkáš ano tohle je dobře a tamto se ti povedlo a ti ostatní mají smůlu. Myslíš, že ten co píše dobře neví, že tahle věta je dokonalá atd? Jistě že to ví. Ale my nezruční máme smůlu, kdo nám řekne tohle si posral a je to takové a makové? To by sme museli trochu přemýšlet co? Ono je lepší vyblut, že to nestojí ani za slovo, to mi fakt pomůže
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 25.2.2006 > rajta> Je ryze moje osobni vec, co napisu pod dilo a nejsem povinna se ti zpovidat a vysvetlovat. A uz vubec ne podruhe tu samou vec.
Nemusela jsem odpovidat vubec, presto jak vidis, jeste s tebou komunikuju, ackoli jsem mohla delat neco pro mne prinosnejsiho.
Jsi stale arogantni a drzej, skutecne jsme kazdy jinde, ja nemam za potrebi vyhledavat lidi, kteri se neumeji chovat a ani s nimi debatovat. Snazila jsem se jednat s tebou slusne v domeni, ze mas dostatecne vyvinuty cit, a prizpusobis se. Zrejme ale porad nechapes. Pokud hledas diskutery se kterymi by sis rozumel a ktere budou bavit tve urazky, hledej je na sve urovni.
Pokud nejsi schopen respektovat, ze k tobe nemam zadne povinnosti, pokud nemuzes pochopit, ze me tve dilo nezaujalo a nechci se o nem bavit hloubeji, protoze mi to nestaci, pokud nejsi schopen prijmout odkaz na jine dilo, ktere by ti mohlo ukazat jiny pohled na tve tema, pak asi nebude problem ve mne.
Mas-li s hodnocenim del ci s chovanim ctenaru na Totemu nejaky problem, zkus na toto tema vyhlasit forum, treba s odkazem na toto dilo, uvidis, jak budou reagovat druzi.
Timto koncim, uz odepisovat nebudu.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 25.2.2006 > annandale> a já říkám díky
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 23.2.2006 > forma nic moc
Body: 2
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 25.2.2006 > Dog.White> díky, přemýšlím o přepsání většiny mých povídek
<reagovat 
Haricot (Občasný) - 26.2.2006 > Bez děje, nezáživné, špatná forma. Propříště raděj piš jen až budeš mít co říct. Tohle bylo jak závěr špatného kriminálního příběhu....
Body: 1
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 26.2.2006 > Haricot> mělo sem co říct, ale asi to bylo špatně napsáno. děkuju za názor
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 3.3.2006 > "Tak proč to neudělám a nechám ho koukat na mě nevidomýma očima?" - stylisticky neobratné, stačilo by trochu hlídat slovosled, toto je jen jeden příklad, bylo by toho asi víc


není to špatná povídka, forma je slušná, s přesným vývojem a pointou

to mi ovšem nestačí - tj. mám pocit, že pointa nevznikla z pocitů a činnosti hlavní postavy, ale naopak - a to se mi zdá plytké

3-4
Body: 3
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 3.3.2006 > Václav Mráz> 

jj, seš všímavý :) přesně tak

a na takovouhle kritiku se někteří nezmůžou a pořád melou blbosti, ach bože

díkes


<reagovat 
Rabb (Občasný) - 1.3.2006 >

Rajto, znám pocit, když ti někdo podupe povídku, i když na ní urputně pracuješ a tobě se zdá být geniální a bezchybná, ale já jsem se na literárních servrech naučil jednu věc a to, že čtenář nejlépe ví, zda je dílko dobré nebo stojí za prd. Není totiž k dílku nijak citově vázán jako autor a může napsat své pocity z dílka - to jen k tomu, jak se vyjadřuješ ke kritikám (vypadá to, že ty jsi pastýř a čtenáři poslušné ovečky.

Ale tak to není. To ty jsi oddán milosti a vydáváš svou kůži na trh.)

 

Tvé chování a styl vyjadřování je jaksi v rozporu s lepším vychováním a už to vypovídá o osobnosti.

A na kritice Ann není nic špatného, jedná se pouze o slova a vyjádření názoru a myslím, že Ann to myslela tak, že není trestné psát taková témata, ale to, jak se s tématem zacházelo ve tvých rukou..

 

Nicméně, špatné kritiky nech plavat a pamatuj si jen ty pozitivní..

 

Dílko jsem nečetl. Byl jsem znechucen tvými kritikami..


<reagovat 
 annandale (Občasný) - 2.3.2006 > Rabb> Dekuji za zastani.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 3.3.2006 > Rabb> 

kamaráde, kamaráde, tak jdem na to:

1)i když na ní urputně pracuješ a tobě se zdá být geniální a bezchybná

ne, nezdá, z jistého důvodu znám drtivou většinu jejich chyb a jsem si naprosto vědomo, že zpracování stojí za starou belu.

2)vypadá to, že ty jsi pastýř a čtenáři poslušné ovečky

nejsou poslušné, naopak mě div nazabijí za to že po nich, och Bože, něco chci, taková drzost

3)To ty jsi oddán milosti a vydáváš svou kůži na trh

to ano, ale to ještě neznamená, že si nechám srát na hlavu

4)Tvé chování a styl vyjadřování je jaksi v rozporu s lepším vychováním a už to vypovídá o osobnosti

není snad jedno, jak píšu poznámky? Hodnotí se tady člověk nebo dílo? A když tebe někdo nasere, ty se nevztekáš? Já teda ano, v podstatě jsem milý člověk, ale tohle chování mě zarazilo.

5)na kritice Ann není nic špatného

ne není, protože nic neřekla, řekla, že je to nezákonné a tím to haslo, pak se to snažila okecat, ale taková blbost se už nedá zachránit. V podstatě mi vůbec nepomohla, což je k pláči, když už nechci nic říct, tak držím hubu než plácnout nějakou cípovinu, jen aby to bylo.

6)a myslím, že Ann to myslela tak,

eh co? A myslíš že Ann nemá držku, aby se obhájila sama? Já moc dobře vím co řekla a neříkám, že je to dobře napsané, to ne. Jediné, co byl můj záměr aby přiznala, že psát o věcech co jsou nelegální je blbost, ale ona ne, musí se jí někdo zastávat, že to jako myslela jinak. Přečti si první její komentář, vždyť za tím není nic jiného i jistý čtenář (a vážně to nejsem já) jí tu myšlenku vytýká.

7)Nicméně, špatné kritiky nech plavat a pamatuj si jen ty pozitivní

Nestačím žasnout. To si mám jako pamatovat jen: má to myšlenku, tahle věta je dobrá...a pak to, že forma je blbě, dialogy sou blbě napsané... už ne? To si snad jenom blbě vyjádřil

8)Dílko jsem nečetl. Byl jsem znechucen tvými kritikami..

tak teď si u mě hluboko klesl, to že si to nečet znamená jen tři věci:

a) vždycky si prvně přečteš kritiky, podle nichž si uděláš názor a s ním pak jdeš číst dílo. Což je dost ubohé, nechat se ovlivnit a pak hodnotit

b)nebo si tě sama ann přizvala jako podporu, aby ses jejího stupidního nápadu zastal, chudinka

c)jsi alternick Ann

každopádně ani jedna z těchto možností není veselá, ale tragická.

 

dík že ses stavil, ani náhodou jsem se tímto nechtělo do tebe navážet nebo si obhajovat svou povídku (o které tedy vůbec nebyla řeč), jen ti musím oponovat, protože jsi trochu mimo, příště raději buď potichu.

pozdravuje zcela hodný člověk Rajta


<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 4.3.2006 > rajta> 

Je na tobě, jak si mou poznámku vyložíš, napsal jsem to, co jsem napsat chtěl..

..a), b) nebo c)? Ani jedna možnost není správně.

 

Checht..


<reagovat 
 rajta (Občasný) - 4.3.2006 > Rabb> vyložilo jsem si to tak jak jsem ti to napsalo, ono to ani jinak nejde. Ani jedno správně? tak to by mě vážně zajímala správná odpověď.
<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 4.3.2006 > rajta> Správná odpověď je za d)..
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 4.3.2006 > Rabb> 

 tak to mě dostalo :)

a ta zní? no né, fakt mě to zajímá...


<reagovat 
 Rabb (Občasný) - 4.3.2006 > rajta> 

Pokud zapomeneme na výměnu názorů u tvého dílka, tak tedy:

Na Totemu už dlouho nic nečtu, i když si nevzpomínám, že bych tady někdy něco četl..

..rád si totiž pročítám dlouhé dialogx pod dílkem mezi kritikem a autorem a když mne taková malá "diskuse" zaujme, tak se přidám..

 

Ann vůbec neznám a nejsem její alternick..

..a tu povídku si přečtu a uvidíme.. byl jsem přesvědčen.


<reagovat 
 rajta (Občasný) - 4.3.2006 > Rabb> číst ji nemusíš, ale jak chceš. Jsem rádo, že tě můj dialog zaujal, ikdyž asi v tom špatném světle, ale prostě mi nedalo neoponovat.
<reagovat 
čtenář Anya - 10.3.2006 > Pro tvou informaci, Annandale - ja existuju. Jen se nedostanu moc casto na Internet, lepe receno na Internetu jsem casto, ale nemam kdy na zabavu. Momentalne se nachazim jako studentka v zahranici a opravdu se me dotklo, ze kdyz uz se konecne jednou dokopu k reakci na nejakou povidku na Totemu, tak se nasledne dozvim, ze si me Rajta jen tak vymyslel! - Opravdu si myslim, ze tady zachazis trochu daleko. Jasne, Rajta vyjadruje sve nazory zpusobem, ktery ja osobne taky zrovna nemusim, ale v tomto pripade jsem se mu nedivila, ze vyjel. Porad totiz zastavam nazor, ze odmitnout se zabyvat neci povidkou jen proto, ze hlavni hrdina/ka provede neco nelegalne, je absurdni. Jo, kdybys napsala "hodnotit to nebudu, protoze to neni muj styl", tak by to bylo jine kafe a jsem si jista, ze by i Rajta reagoval jinak {doufejme mene sproste!}. Ale tak, jak jsi to napsala, to znelo namyslene, a jeste ke vsemu podle meho nazoru nesmyslne {viz moje mineni o povidkach a romanech, ktere jsou primo ZALOZENE na faktu, ze se v nich odehravaji vsechny mozne ilegalnosti}. - Pohravala jsem si s myslenkou, ze bych take neco zkusila na Totemu uverejnit, ale po precteni teto diskuse ztracim chut... Jsem povahy citlive a prostredi mi pripada prilis agresivni... - Jo a jeste k te zahade, ze ctenar Anya zareagoval zrovna na Rajtovu povidku: Tak to byla nahoda. Jak uz jsem se zminila, casu nemam nazbyt, tak jsem jen tak klikla, povidka me zaujala, komentar Ann mirne rozladil...A uz to bylo!
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 10.3.2006 > čtenář> 

to sou lidi co?

mně šlo o to, že ann plácla blbost a nehodlala to přiznat, jinak nejsem tak sprostý člověk.

Jinak jsem rádo, že alespoň někdo chápe o co go.


<reagovat 
 annandale (Občasný) - 13.3.2006 > čtenář> ja myslim, ze byste meli usporadat schuzi a probrat to cely od zacatku, jeste jednou...
no nevim, pripdate mi trochu nemocny... ze porad dokola resite jeden muj vyrok, ktery uz jsem asi trikrat vysvetlila, posilate mi zpravy jeste nekolik tydnu pote... atd... anyo a rajto, me je to vazne jedno, vase myslenkova zacyklenost me nezajima, jsem jinde, nereste to se mnou. Uz mi nepiste, neposilejte avuiza, Dekuji.
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 13.3.2006 > annandale> 

posledná reakcia, hej?

Schůze není potřeba, nám 2 je vše jasno. My nebýt nemocní, my se jenom bavíme nad tvou blbostí a absolutněnanic zahleděností. Výrok si nevysvětlila, výrok si radikálně změnila, přičemž si ten starý, a podle mě a any nesmyslný, neobhájila. A to, že jseš jinde jest pravdou a protože nemáš ráda, když jsem sprosté, tak nebudu říkat kde.

Tohle je poslední zpráva, už tě "otravovat" nebudu, pokud tedy nenapíšeš ty sama.

Přeji krásný den


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 14.3.2006 >

Tak. V hodnocení textu ve všem souhlasím s Vaškem. Text sám o sobě se mi docela líbil, konec mě zklamal, působí to plytce.

 

Ku debatě: Mám pocit, že tenhle konflikt vyvolala annnandale sama. Pokud má nějaký názor, je docela fajn ho umět zdůvodnit a obhájit. Důvod jejího negativního hodnocení je podle mě buď zástupný, nebo hloupý.


<reagovat 
 annandale (Občasný) - 14.3.2006 > Ztratila> Ztratilo, uz toho nechte... ja jsem se to snazila vysvetlit, ale vsichni jen vidit tu prvni poznamku. Nechtela jsem se k tomu vic vyjadrovat ne proto ze bych byla lina to rozvinout, ale pro ten ton, s jakym rajta okamzite vystartoval. Proste nemam chut se bavit s nekym, kdo hulaka jak buran a nehodla se mirnit. Nicmene i tak jsem mu nakonec naznacila jak jsem tu poznamku myslela - ze je to jako napsat povidku o tom, jak se mi nekdo nelibil, a vyresil jsem to proste vrazdou. Bez souvislosti, vnitrnich rozporu, boju, zasazeni do pribehu, v nemz to ma smysl, atd... Jako priklad jsem uvedla Betonovou Zahradu. Rajta to asi nepochopil, nechtel premyslet, a vidi stale jen tu prvni poznamku, a svuj ton nehodlal zmirnit a jak vidim nehodla ani ted. Jsem proste blba krava a basta.

<reagovat 
ztratila (Stálý) - 14.3.2006 > Ty s na to už nechtěla upozorŇovat do té míry, žes o tom založila celé fórum!;))
<reagovat 
 annandale (Občasný) - 14.3.2006 > Ztratila> To jsi spatne pochopila, ja nehodlam resit rajtu ani tuhle debatu. Aani na ni upozornovat. Vazne me nebavi tri tydny otevirat schranku s avizy na tuhle debatu. Cele to vzniklo pro jednu mou vetu. Pak jsem nad tim stravila dalsich deset clanku vysvetlovanim a ted jeste tohle... Dekuji Ti.
Ta otazka do fora byla obecna. Proste mi tady vadi hrubost. Nevim jak se mam branit. Nemyslela jsem zle ani tu prvni poznamku pod timkto textem, ani forum. Priste ho asi mam napsat pod nejakym alternickjem, ne? Nebo co bys doporucila?

<reagovat 
Anya (Občasný) - 14.3.2006 > ANNANDALE - jen pro upresneni - ja jsem ti posilala e-mail ne proto, ze bych chtela debatu o Rajtovi a o tve prvni kriticke poznamce rozebirat donekonecna, ale jednoduse proto, ze jsi Rajtu zcela nepravem osocila, ze si komentare od ctenaru pise sam. Coz se me dotklo nejen kvuli Rajtovi, ale i kvuli mne samotne. Nerikam, ze jsem se po precteni tveho komentare zavrela do pokoje a probrecela tam cely tyden, ale prece jen...
Clovek by tak trochu cekal, ze se treba omluvis...Rajtovi prinejmensim...Ono verejne nekoho obvinit {byt i jen v diskusi nekde na netu}, ze je takovy ubozak, ktery se vydava za ctenare, aby se dockal aspon nejakeho oceneni sveho dila; to je docela HNUS...A kdybych takhle nekoho obvinila ja a pak vyslo najevo, ze to neni pravda, tak bych se hanbou do zeme propadla...
A to cele nevzniklo "jen pro tu jednu tvou vetu", jak pises. Cele to vzniklo kvuli tve aroganci a neschopnosti vyjadrovat sve nazory tak, aby nezranovaly a neurazely druhe.
<reagovat 
dinkydao (Občasný) - 15.3.2006 > Mít zahradu je dobrý
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 rajta (Občasný) - 15.3.2006 > dinkydao> 

wo hou, 5D?

díky moc

PS: bez zahrady to ani nejde :)


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 15.3.2006 >

Když se podívám na začátek téhle debaty, myslím, že si za to fakt můžeš sama. Autor na tebe nebyl vulgární ani hrubý a normálně se tě zeptal, co si o textu myslíš. Ty, aniž bys udalala nějaký skutečný důvod, jsi kontrovala jedničkou. Mně by se tohle taky nelíbilo, i když bych to třeba nechala být, protože by mi to bylo jedno. Nemusí se ti líbit, že je ironický - ale ironie není trestná ani zahanbeníhodná (alesp. v tomto případě). Debata, kterou jsi otevřela ve fóru, s tímto bezprostředně souvisí. Ale tím neříkám, žes to neměla dělat, je to tvoje věc.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter