Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kontrast prožívání - božské versus lidské
Autor: romann (Občasný) - publikováno 22.2.2006 (12:13:20)

Otázka pro Miloše:Jak snášíš superparadoxní kontrast Multidimenzionální Dokonalosti Boha s únavou, bolestí i tísní, jež máš často mezi meditacemi, stav tak často popisovaný křesťanskými mystiky?

„Lidské je nízké, božské je nedostižně hrdě vznešené a přitom Všepřipouštějící i Všepřijímající. Jsou to protipóly jako král a žebrák, vladař a vyhnanec, režisér a poslíček.

 Běžné tupě tísnivo-bolestivé vědomí je místy až nesnesitelné. Jak svou zatemněností mysli, vnímání a slabou vůlí, celkovou ubohostí, tak sveřepou vytrvalostí, se kterou člověka na cestě do Království božího provází. Je dotěrnější než smrt, hladovější a nepříjemnější než mýtická medúza. Projevuje se i v nepříjemných událostech, jejichž prožívání je mnohdy až neúměrně zesíleno, ale o to více posouvá vpřed.

Přesto ji člověk musí přijímat, uvědomovat si ji, ale stále si přát aby odešla. Nedat sílu této vnitřní složce ega, která by se opět ráda zahnízdila a podléhala své nevědomosti.

Obě polohy, božská i omezeně lidská se střídají, střetávají a neustále promíchávají, ale duchovní složka v člověku nakonec zvítězí a převezme otěže. Spojí se se zdrojem svých lidských pocitů a nastane fáze vědomého polobožství. Omezeni hmotou, zhuštěnou energií, ale s vědomím více božským… Zájmy ega jdou stranou, když si člověk plně uvědomí, že je kontinuálním božským věčným Bytím s nekonečné síněmi zrcadel svých podob a jejich věčných proměn změnou úhlu pozorovatele a tím prožívajícího.

V tom je neskonalá a věčná sláva Boha, kterého je potřeba stále uctívat a upřednostňovat, Vždyť kdo jiný, než Stvořitel našeho světa i nás ví, proč nám to dává. Neboť na dokonalý problém je vždy dokonalé řešení. Obtíže na cestě jsou vyváženy pohádkovými, a přesto skutečnými dary.“

 



Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 22.2.2006 > Pozn.:Já to nepsal, pouze dal otázku
<reagovat 
romann (Občasný) - 23.2.2006 > V tom je častá nejasnost, co to ego je. Ego není já. Jsou to tedy emoce, a myšlení, oba odtržené od vyšších částí, tedy nadvědomí. Tvrdí, že nejsou :-) ! Lidem se to plete s individualitou. Rozdíl je v tom, že individualitu stvořil Stvořitel, ale ego je blok poznání.
Tím, že nebereme naše vyšší části, intuici, Nadjá a božské Já a jejich pokyny, oslovují nás karmou a to může bolet. Prostě jako ve firmě má být i v individualitě dělba. Nižší části jsou vedeny vyššími. Proto je to obsah všech náboženství.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 23.2.2006 > romann> Karma a stvořitel mi moc nejdou dohromady. Odkud to máte?
<reagovat 
romann (Občasný) - 24.2.2006 > Fanýs- stvořil ses sám? Pokud ne, kdo tedy to byl? Náhoda? Podle fyziky neexistuje, je jen slovem pro něco, jehož zákonitost neznáme. A pokud tě stvořil Stvořitel, tak proč? Pokud měl nějaký záměr a to asi ano, tak ho uplatňuje karmou.
Že neexistuje ego? Pak bychom byli neomylní.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 24.2.2006 > romann> 

Jestli mne stvořil Stvořitel, tak je pěkně zlomyslný a mohl si dát víc záležet.

Myslím si, že za můj vznik má vinu právě karma a tak se ji snažím překonat, aby na mne neměla vliv nebo alespoň zlepšit, kdyby se mi to první nepodařilo již v tomto životě.


Pod pojmem karma rozumím neúprosný zákon příčiny a následku nikoliv něčí vůli.
<reagovat 
romann (Občasný) - 24.2.2006 > abyste mohli podívat, jak člověk popíše Boha a Jeho projevy, když Ho vídí a prožívá, tak jsem to dal na
http://mystika.mysteria.cz/milos.htm
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 24.2.2006 > romann> Kdyby Bůh chtěl, abych v něj věřil, tak si to dovede zařídit, je přeci všemohoucí. Jestliže o to nestojí, tak si myslím, že ho nepotřebuji. Doporučuji přečíst tuto knihu http://www.hint.cz/naty/index.htm#060118  možná se pobavíte.
<reagovat 
romann (Občasný) - 24.2.2006 > hochu, hochu, vše je jinak... Ale to je na dlouhé povídání... prostě život je Sebepoznání, at chceš nebo ne, času a nástrojů karmy je nekonečně.
Že to ve školách neučí, je to jak za totáče, inu jsme rozvojová civilizace.
Prostě život je škola. A o to Stvořiteli jde. Nemusím si o Něm nic číst, dnes mám u Něj zamluvenou 83. exkurzi-přednášku. Tak dvouhodinovku. Už se těším na tu Hyperinteligenci. A dokonalé prožívání hudby... Kráása, Náádhera, Tvorba... proudy Geniality.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 24.2.2006 > romann> 

Ještě poslední dotaz, když máte kontakt na tu Hyperinteligenci. Kdo stvořil Stvořitele?

Je dobře, že se některé věci ve školách neučí. Ať si to každý najde sám.


<reagovat 
fanýs (Občasný) - 22.2.2006 > Co takle připustit, že ego neexistuje ?
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 22.2.2006 > fanýs> Ego neexistuje? A kdo tedy jsi Ty?
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 22.2.2006 > Natasha_> Když porovnám to čemu říkám "já" s tím čemu jsem říkal "já" před čtyřiceti lety, tak nacházím jen malé množství náhodných podobností. Čemu říkáte ego? Je to snad tělo nebo soubor smyslů, či schopnost vjemy smyslů vyhodnocovat?
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 22.2.2006 > fanýs> Nedá mi to, abych neocitovala jednoho zajímavého známého: "Potíž je v tom že se lidé patlají s módním "odstraňováním" ega, tím že se přímo s patologickým zaujetím začnou soustřeďovat sami na sebe, na svoje reakce a stanou se sebestřednými, čili odstraňují ego jeho posilováním."

Ego, sebe-vědomí, já. Často je prostá skromnost či pokora zaměňována za jeho absenci a jeho "odstraňování" za ctnost...a je také démonizováno jako něco, co může za všechno špatné v člověku.
Je ale špatné "vědět o sobě"?

(Promiňte tykání, je to zdejší úzus.)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 23.2.2006 > Natasha_> 

Netuším co je módní a odstaňováním něčeho co neexistuje se nezabývám. Ukažte mi tedy co vlastně je ego.

Znáte přirovnání k vlně. Podíváte-li se na vlnu na vodě připadá Vám, že vidíte něco konkrétního, ale je to jen pohyb vody, žádná vlna, která by běžela po hladině neexistuje.

To co nazývám zjednodušeně "já" je každým okamžikem jiné a po určité době se více podobá jinému člověku než tomu co jsem nazýval "já" kdysi.

Jestli je ego sebe-vědomí, tak se zeptám co o sobě víte?

 


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 23.2.2006 > fanýs> Vaše metafora není správná...ovšem to asi nepřipustíte, vzhledem k názoru, že ego neexistuje. Ego by ve skutečnosti byla ta voda (a vlna jen nějaká chvilková reakce na určitý podnět).

To, o čem říkáte, že je to stále jiné, je přece přirozený kontinuální vývoj člověka v životě. Jistě nejste stejný jako v pěti, dvaceti, třiceti letech. Ale základní stavba a především linie vývoje je jedna, je stálá, patří k vám.

Co o sobě vím - to je dost obšírná otázka, nespecifická. Jistě ne všechno, jistě ne vyčerpávající množství informací. Ale reflektuji se. Jsem si vědoma vývoje, předělů, etap.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 23.2.2006 > Natasha_> Vaše ego Vám neberu, ale pro sebe se domnívám, že žádné neexistuje. Není důvod se nějak vyčleňovat až sem jsem to já a dál je to cizí. Představuji si ego jako kapku vody, která spadla do moře. Vy hrdě říkáte já kapka se vyvíjím byla jsem kusem ledu a nyní jsem krásně aerodynamická. Není lépe říkat si já moře a nerozlišovat jednu kapku od druhé?
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 25.2.2006 > fanýs> ...právě v mnohosti je krása. Víc k tomu asi říct nemohu.
<reagovat 
romann (Občasný) - 27.2.2006 > o tom jsem, fanýsi napsal před časem článek
http://www.totem.cz/enda.php?a=100900
BTW- přednáška opravdu byla, hodně esoterická. Mám co přepisovat. Lidé toho vážně mnoho nevědí... a já jim to říkat nesmím.
<reagovat 
čtenář robinsonka - 12.5.2006 > fanys, gratuluji. jednoduchy a vystižný
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter