Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Dusivá opojná
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 26.2.2006 (16:56:48), v časopise 28.2.2006

 

Jak hluboko sáhne

studna pod hladinu

moře určím já

 

Vykopu ji do nic

netušící země

snad o trochu víc

a nebo ne až na dno

 

vždy podle vlastní

neschopnosti

 

-

 

Přisedla si ke mně

Odhadl jsem téměř

přesně co kam říct

a řekl to houslemi

 

-

 

Nebo mi jen písklo v hrdle?

Písek?

 

Dusivá opojná voda

začla týct

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
ztratila (Občasný) - 26.2.2006 > něco se mi líbí, něco se mi nelíbí.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 26.2.2006 >

s těmi houslemi... krása:-) ale ta čeština...


Doporučil 
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 26.2.2006 > blondýna> jakože houslema? já se v tomhle prd vyznám, to je škoda... asi jako že je to neživotný žejo. dík
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 26.2.2006 >

a taky písek a písklo je těsně vedle sebe. co třeba hvízdlo, zahvízdalo, zaskřípalo... co já vím?

 

ta básnička by potřebovala vybrousit, můj názor.


<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 26.2.2006 > nechat, nám se to líbí...


Body: 5
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 26.2.2006 >

kam zmizely ty housle? to bylo pěkný:-) !!!

 

 

vezmu to po lopatě, i když se v tom taky moc nevyznám.

 

 

1. vykopu ji do nic... to zní divně, mělo by to být jinak...  vykopu ji a pod tím do nic netušící země, nebo vcelku... vykopu ji do nic netušící země

 

2. možná bych nahradila slovo neschopnost nějakým jiným slovem, tohle zní moc... civilně.

 

3.začla týct... příšerně humpolácký výraz, jak při odstávce horkovodu. začala téci, by znělo mnohem lépěji.

 

ale ten konec je klasický příklad toho, že když se začne velkou myšlénkou, tak se musí počítat s následky a hlavně umět to s jazykem.


<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 26.2.2006 > blondýna> čoveče tak to jsi mě pěkně zblbla :o)) Tak když jsou ty housle v pořádku tak já je vrátím, bylo mi jich aj líto. Výtka č. 1 ... souhlasím. Taky se mi to tam uplně nelíbí a ten přesah bych si mohl odpustit, není nezbytný.. kouknu na to. neschopnost je taková, jakou ji chci. A o civilní život "ve skutečnosti" jde... je to tak schválně. Stejně to je i s tím koncem. Jsem si zcela vědom toho, že je to řečeno humpolácky a ještě je to zdůrazněno rýmem... je to schválně. To bys mi snad mohla věřit, že takovouhle hrubost jsem neudělal omylem... Ta básnička (z mého pohledu) je určována právě tím spádem od vznešena a symbolična k lidskosti, vysílení... ael to už moc konkretizuju. Každopádně ten konec je právě vysílení... spisovným jazykem... respektive tím, co může v kontextu toho vysílení symbolizovat. Prostě jsem to tak cítil a chci to tak no. Díky moc za výhrady. Ohledně té první výtky... rozhodoval jsem se dvěma verzemi básně. jedna je bz využití přesahů s mnohem delšími řádky, prozaičtěji zní. Tahle mi vypadala líp.. hlavně rytmicky. A to, o čem mluvíš, je opravdu slabé místo... dumám nad tím.
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 26.2.2006 > ta básnička se mi svým způsobem i  líbí, proto ti udělím déčko:-))
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 26.2.2006 > ohledně toho jazyku, myslím, že je dobře když je sjednocený. pokud to ovšem okolnosti nevyžadují jinak a o to v tomhle případě nejde. prostě to na mě působí tak, jako kdyby začátek psal premiant, pak šel na svačinu a zbytek naškrabal repetent Pelnář:-) i když je možné, že ten by to napsal ještě hůř.
<reagovat 
Marita (Občasný) - 26.2.2006 >

...odhladl jsi téměř

přesně co kam říct...

určím já.......vždy podle vlastní neschopnosti....


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 26.2.2006 > Líbí, nakonec i ta čeština nepůsobí na mne zle, spíš poeticky ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 27.2.2006 > Nebo mi jen písklo v hrdle?

Písek?


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 26.2.2006 >

asi takhle:

 

 

Dobrej den,

 

Umim psát jen jednim prste  (prostřednikem), ale Solitaira dohraju bjehem 20 sekund v Profy ůrovni.

Nebojim se telefonování, povýdám si z kamarádkama 5 hodin deně.

 

Hledám prácy sekretářky, ale nesmí bejt komplikovaná.

Mám od narození malej problém (mám směšnou barvu vlasú), tagže mi můžete platit míň gdyš to výte.

 

Na tu pácy se hodim.

 

Předem děkuju za mojí odpofjeť.

 

Určitě bych se na tu prácy hodila.

 

PS: protože je muj popis trochu krátkej přikládám umj obrázek s předešlýho zamněstnání.

 

 

 

pardon:-)


<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 26.2.2006 > blondýna> Dobře, beru na vědomí, že to na tebe takto působí ;-) Jen jsem si ještě všiml toho písku a písknutí... to je vedle sebe opět schválně. Tázavě se zeptáš Písek? právě proto, že předtím někdo řekl písklo... možná by tomu prospěla živá recitace. Tohle je taky schválně. Má to být gradace prolínání těch dvou rovin, které tam jsou... studna a ona... symbol a nejistá řeč, nejistý život... no už zas moc povídám, ale když mě to provokuje :-)
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 27.2.2006 > tichotam> 

já si ráda povídám:-))

 

ty to bereš jako prolínání dvou rovin, já to beru spíš tak, že když se mi dostane do hrdla písek, tak se zřejmě zalknu, zakašlu, odkašlu, možná mi tam zahvízdá, ale leda jako meluzína a bude mi písek skřípat mezi zubama.

 

 

ale to je jedno, písek a pískání beru, ten konec nee. ten psalo nedochůdče. i když ten rým chápu:-)

 


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 27.2.2006 > 5 + D + U
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 27.2.2006 > Doporučuji pro další čtenáře.
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 28.2.2006 >
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 2.3.2006 > hlubší studna ani kritika dnes nebude :o)
snad jen - líbí se mi, jak konec propojuje první a druhou část
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 1.5.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
travička (Občasný) - 23.8.2006 > souhlasím s Jozífkem_a_rybama :-)) opět moc hezké
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter