Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ryzí dětství z kolekce Nebeské krajiny, pozemské vidiny
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 27.2.2006 (13:37:23)

 

Takové ráno s dětským průhledem

Do modroskvoucích hlubin za duhovými odlesky 

přenáším klamné stopy věku a zdánlivého chápání

Docela jako tehdy rozpačitě přešlapuji...

 

a volám k sobě hravé bytosti jarního ovzduší...    



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 27.2.2006 > :) velmi
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
back (Občasný) - 27.2.2006 > meditace.....
Body: 4
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 27.2.2006 > no...moc ne, pro nás osobně moc optimismu a přívlastků líbivejch...
ale nějaké zvláštní kouzlo z toho cítit je...ten styl psaní se nám docela líbí...
Body: 4
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 27.2.2006 > Jozífek_a_ryby> To je právě trošku zvláštní, to s tím optimismem. Přijde mi, že zažívat a dávat ze sebe něco, co by možná zahřálo u srdce i někoho dalšího, že to se dneska nějak nenosí. Jako by "dobrý básník" byl hlavně tragéd, tvůrce chmurných vizí a "věštec zániků", anebo sebemučírna zoufalých citů a nenaplněných lásek:-)
Což si nemyslím, že je ukazatel vhledu a schopnosti tvořit...
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 27.2.2006 > to si taky nemyslíme...osobně nejradši máme krásné básně, čisté, silné obrazy a zvuky, hluboko se zařezávající...bez ohledu na celkovou náladu...

kdybychom tady měli být přesnější tak řekneme povrchní optimismus...možná spíš máme ten hlavní problém se slovy jako modroskvoucí...
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 27.2.2006 > Jozífek_a_ryby>  Bez ohledu na celkovou náladu???

Ohledně optimismu - "optimismus" ve smyslu vybřednutí z blbých či zdrcujících nálad a nasměrování k něčemu radostnému pro mne není úplně povrchní nikdy. Může se to dělat špatně, ale hlavní je myslím záměr a cíl. Škoda že většina věcí a činností spojených s tím termínem je dnes tak shazována a s nedůvěrou odstrkována. A přitom těžko ukázat člověka, který by opravdu netoužil po skutečném vnitřním optimismu a radosti. Ovšem v čem to kdo vidí a jak to realizuje je věc druhá. :-)
Modroskvoucí je termín oslavný, úmyslně zvolený, neb má oslavovat barvu nebe, nebo prostě prostoru. Chápu, že někomu může připadat něčím "nevhodný". :-)
No, mně se zase líbí.

<reagovat 
.......... (Občasný) - 27.2.2006 > jestli tedy můžu - mně až tak ryze optimistická nepřijde ... klamné stopy věku a zdánlivého chápání  ... tak jsem si ji vnímla jako spíš trošku prožité zbytečnosti a uvědomění si té zbytečnosti a tak:) - a "modroskvoucí" mi přišlo bezvadné v tomhle kontextu - to tedy říkám "můj svět" sem promítnutý:)
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 27.2.2006 > no...obecně ano...víme co myslíš a to souhlasíme...

te´d ale záleží na tom, jak na koho co působí...nás třeba pozitivní energií jednoznačně nabíjí víc podzimní a zimní krajina než rozkvetlá jarní...a takovej pořádnej deštík nebo bouřka nebo vánice...spíš než jasný slunečný den a modrou oblohou...i silně depresivní poezie nebo hudba v nás dost často vyvolává kladné emoce...

...tenhle text nás trochu míjí, i když jak píšeme, něco z něj prosvítá...
<reagovat 
Barča (Občasný) - 27.2.2006 > Zdá se mi tenhle optimismus také poněkud laciný .... asi to dělá ta forma, málo nápaditá .... i když příjemná ...( Samotná myšlenka je velmi pěkná, přirozeně radostná ... )
Body: 4
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 28.2.2006 > Nu, důvody k optimismu jsou rozličné, důležité je "být v tom" dobrém rozpoložení. A s každým živlem a ročním obdobím je to trošku jinak laděno.
Také mi při psaní nepřišlo, že by z této básně čišel optimismus. Ale kolik lidí, tolik náhledů.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 5.3.2006 >

Modroskvoucí taky nemusím, i když ten důvod chápu. Já bych asi volila jinou formu slavnostního vyjádření.

Nad hravými bytostmi jarního ovzduší také trochu váhám.

Celková nálada, která je pro mne zakotvená v dětském průhledu a tomhle verši -  

Docela jako tehdy rozpačitě přešlapuji...

 - je mi ale sympatická.


Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter