Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Světy z kolekce Nebeské krajiny, pozemské vidiny
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 1.3.2006 (13:31:48)

 

 

Dech odkudsi rozkýval větve borovic

pod nimi tak zdlouha čekající zem 

Z ní povystouplé nahé balvany 

bdí ve svém vlastním hraničení s prostorem...

 

Kolik je světů kterým už nenasloucháme?...       



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 1.3.2006 > ty Tvoje hloubky ....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 1.3.2006 >
Body: 4
<reagovat 
back (Občasný) - 1.3.2006 > Slovo rozkýval mne přijde hrozně nepoetické. Kazí to celkový dojem.
Body: 4
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > back> Jedno slovo (rozkýval) ti kazí celkový dojem?
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 1.3.2006 >
Body: 4
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 1.3.2006 > čtyřverší je dokonalé a verš navíc zbytečně doříkává, doslovuje a dělá z jnak skvělé básně lacinost
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.3.2006 > Lyryk> Ten verš není "navíc", ale samostatně. Jako u většiny mých básní. Jsou to 4 verše a oddělená, většinou otevřená nebo otevírající pointa pátého verše. Je to tak trošku mnou nalezená forma.
Rozhodně o nějakém "navíc dovyslovování" nemůže být řeč, protože mezi čtyřverším a posledním odděleným veršem je pouze volný, řekněme "filozofický" :-))) vztah.
Výraz "lacinost" může u básně, která je vážně míněna a pokouší se něco citlivě sdělit, použít jen křupan, s prominutím (nebo bez něj). :-)))
<reagovat 
back (Občasný) - 1.3.2006 > Je to jen můj subjektívní dojem, nic víc, nic míň. Já bych voli jiné sloveso. Třeba rozvlnil.......
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.3.2006 > back> Větve se "vlní" snad jen u vrby. Jinak se kývají nebo pohupují, třeba. Také volím subjektivně.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > back> 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 1.3.2006 > ten výraz lacinost tě neměl urazit, ale upozornit na nebezpečí, které lze z nějakého úhlu vidět; asi není náš slovník bez podezření .) nicméně promiň mi to slovo, respektive neber ho tak pejorativně;

jasněže jsem četl víc těchto básní a můj dojem z nadbytečného verše byl i tam; snažím se sice vcítit do tvého záměru, ale něco ve mně je silnější, než bych to přijal; já bych místo posledního verše použil samotný název básně, ale to už je styl mé rozdílné poetiky, takže piš dál jak cítíš a nerozčiluj se zbytečně .)
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.3.2006 > Lyryk> Málo co mne urazí :-))
Já v poezii moc nebezpečí necítím, nejsem v pozici kritika nebo hodnotícího. Jasně podáno, mé minimum a maximum je to, že text někoho osloví a "věřím", že třeba i něco v něm rozdýchá, uvede do pohybu. Zbytek je celkem jen akademická debata, která málokdy něco dalšího k básni "tvořivého" přidá.
Tvůj výraz "lacinost" mi vadí z důvodu zbytečného shazování tvorby jako takové. Mně osobně nijak nebere jakého slova užiješ u mne, vadí mi to jako princip "označování", jako přístup. Je to prostě má úcta k "slovu" jako daru tvořit. Ať už si o tom myslí kdo chce cokoliv, podle mne si tvůrce básně nezaslouží výraz "lacinost".
Většina "abstraktně" hodnotících soudů je ve vztahu k tvorbě v poezii naprosto mimoběžná.
Samosebou že mám na mysli poezii obohacenou o zkušenosti několika let a poučenou začátečnickými chybami. Což se ale zase někdy těžko určuje.
:-))

Pokud jde o tvé cítění nadbytečnosti v mých básní, máš na ně plné právo. Tento tvůj pohled nesdílím. Naopak mi připadá, že někdy přeháním snahu po preciznosti na úkor většího prostoru ke sdílení. :-(
Jistě, ty bys třeba použil místo posledního verše třeba název. Ale mně opravdu nejde o nějakou nápodobu čínských či vůbec východních forem básně.
Mnou zvolená FORMA se (pro mne) objevila skoro zázračně přesně šitá na to, co chci a jak chci sdělovat. Proto mám z tohoto psaní prostě radost a zkouším věřit, že i pár čtenářů třeba.
Ohledně střetu mezi našimi poetikami je asi třeba říct, že mě je tvá poetika cizí.
Možná ji špatně chápu, ale s tím asi nic nenadělám.
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 1.3.2006 > líbí se nám obsah třtího a čtvrtého verše...

otázka na závěr taky ano, ale jinak formulovaná by nám sedla víc

co bychom z našeho pohledu vytkli je zvuk...my bychom to proškrtali a udělali rytmičtější...no...


Body: 4
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 1.3.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 1.3.2006 > .)) kdybych porovnal důsledek slova laciné se slovem cizí, vyšlo by mi, že jsi na tom mnohem lépe; protože já tě čtu se snahou pochopit a ustát otřesy své vlastní poetiky, zatímco tys mne odsoudil k exilu ze své mysli, ale tak už to bývá;
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 2.3.2006 > Lyryk> Dobře. Ať nebloudíme v tom, co tím "cizí" myslím. Cizí neříká pro mne nic o nějaké kvalitě toho co píšeš, ale prostě při čtení tvých textů se ve mně neděje nic důvěrného, sdílného. Alespoň většinou. Cizí je tedy v tomto mém vyjádření opak "důvěrného, blízkého".
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 2.3.2006 > Lyryk> Obecněji - Příjde mi, že se dlouhodobě míjíme. Na otázku proč nemám zatím odpověď.
Co se týče důvodů, které stojí z mé strany proti tvým přístupům v poezii i jinde, myslím že už bylo řečeno dosti v minulosti. A navíc to asi nepatří řešit tady pod dílem, ale spíše do vzájemné korespondence.
V oblasti významů slov, termínů a přístupů k poezii a poetikám se (zdá se) hodně míjíme.
Myslím, že to není neochotou žádného z nás, ale prostě obrovitou rozdílností v mnoha rovinách jazyka, myšlení atd.
<reagovat 
Claw (Občasný) - 1.3.2006 >

To bych chtěla taky vědět. Přijde mi to jako dost zásadní otázka na to, že mi na ni NEODPOVÍDÁŠ.

Ty tři tečičky tu nemusím. A vůbec za otazníkem?... no možná, při troše fantazie.

Myšlenka ryze/hryze skvostná. Moc!


Body: 5
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.3.2006 > Claw> Díky, ale báseň podle mě není nutně a předně od toho, aby odpovídala na otázky, ale spíše aby je kladla do prostoru. A pokud už odpovídá, tak spíš možnostmi než závěrem. Někdy se pokouším i "odpovídat". :-)
Trojtečka je prostě znak otevřeného "konce".
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > Lin Sien Ti> 

?... je otevřená otázka?


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.3.2006 > Claw> No, možná to mělo být spíš: ...? :-))
Nemluvím tu o gramatice, ale o otevřenosti toho, co je "bez odpovědi", ponecháno naznačeno po stránce obsahové.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > Lin Sien Ti> 

No, já o ni právě trochu mluvím.

Co třeba: blablabla?

              ...


<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 1.3.2006 > Claw> Aha. No, tak to asi nic.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.3.2006 > Lin Sien Ti> 

Hele, někdo ty tečičky a dvojtečičky taky čte a byla by škoda, kdyby v tom byla nějaká nedorozuměnka. Takže asi tak.

Nedokončená otázka: Bla...?

"Pokračování": Bla?

...

 

 


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 1.3.2006 > Claw> ptáš se jiného člověka, než Ti může odpovědět, myslím... na Tvé bla bla bla:)
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 2.3.2006 > Claw> Tam kde ty asi hledáš důležitost teček, tam já důležitost tolik necítím. Otázka je dána otazníkem, jakkoliv významově otevřený konec je dán třemi tečkami. Tam kde je nezbytné nechat prostor otevřenosti verše, jsou významově tři tečky a na konci ještě otazník, který napovídá, že se v rámci otevřenosti výzanamové tážu.
Byla tedy asi chyba nejdřívě dát otazník a pak trojtečku. Ale myslím, že tohle opravdu není to hlavní.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 2.3.2006 > ..........> 
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 2.3.2006 > Lin Sien Ti> Ještě aby to bylo to hlavní.
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.3.2006 > Claw> :))) ne, já jenom, že jsem tak nedávno ukončila jednu děsně chytrou debatu - tak se cítím být přeborníkem v tomto způsobu vyjadřování:)))
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 2.3.2006 > ..........> Vždyť já vim, že je to geniální, ale někdy mi opravdu blabla řekne víc, než nějaké kdovíjak přechytračená odpověď 
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.3.2006 > Claw> :)
<reagovat 
Barča (Občasný) - 2.3.2006 > Je to krásný lyrický text, ale pro mne trochu krátký ..... Jinak ten závěr se mi líbí, i když je prošku v jiném stylu ...
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 5.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter