Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Fialové pole čehosi z kolekce Jižní Čechy
Autor: dawe.zb (Občasný) - publikováno 1.3.2006 (15:24:10)
suchý pastel


Poznámky k tomuto příspěvku
KrtiCa (Občasný) - 1.3.2006 > Podle mého laického pohledu je to moc dobré.
Body: 5
<reagovat 
Marusa (Občasný) - 1.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 1.3.2006 >

Co je dneska s tou fialovou?

Jinak taky se mi to líbí...


Body: 5
<reagovat 
hnedoocko (Občasný) - 1.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
dawe.zb (Občasný) - 2.3.2006 > moc děkuju všem za psané názory, kritiku i výhrady  ... líbí se mi, že občas se názory liší podle osoby- to mi pomáhá si pak tvořit názor svůj tak ještě jednou děkuji
<reagovat 
Bell (Občasný) - 2.3.2006 > Klidně to můžeš nazvat levandulové pole - ta je sice modrá, ale v podvečer při posledních paprscích slunce je do fialova :-) Co mě osobně vadí je, že pozadí je přepečlivě prokreslené a popředí jen tak, aby tam něco bylo. Detaily se vzáleností ztrácí. Mělo by to být naopak. A snad maličkost - roztíráš-li pastel, pak s citem (pole). Mraky jsou bezvadné.  Jinak už tu bylo řečeno vše.
Body: 5
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 2.3.2006 > Bell> myslel jsem si, že to je levandule ale takhle sem mi ten název líbí víc... btw díky za koment!!!
<reagovat 
rohoz (Občasný) - 2.3.2006 > tak ten se mi líbí pro svou odvážnou barevnost, opětovnou dynamiku, ale třeba i pro tu bouřkovou oblohu, pod kterou stojí obydlí. Přijde mi toto sepětí velmi poetické, jako že neutíkáme před nevolí. Ta barevnost je opravdu hezká. Četl jsem znovu minimalistovy pokyny, jsem opravdu rád, že ti věnuje pozornost, je to forma ocenění. Díval jsem se i na tvé racky, rovněž se mi líbili. Jako laik jsem schopen tyto obrázky vnímat dobře i s vytýkanými nedostatky, které jaksi nevnímám, ale docela je možné, že bez nich by to třeba bylo ještě i lepší. Ale i tak.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 2.3.2006 > rohoz> jsem rád, že se ti mé práce líbí... díky
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 2.3.2006 >

Myslim, ze zatim jasne tve nejlepsi. Cetl jsem rozsahle poznamky vyse. Castecne s nimi nesouhlasim-to cim je to o tolk lepsi, krom vyraznejsich barev je prave prostor - je pravda, ze se tlaci dopredu, ale to a/takove svetlo v prirode vyjimecne byva a je efektni b/ je to trochu nezvladnute popredi, ktere prostor nedodava, spise deformuje a je nevyrazne..

Ale prostor tu je pritomen narozdil od tech predchozich. Dum-statek nalevo a strecha mezi stromy a obloha dobre, pole vyborne. /samostatne stromy bohuzel nejsou jeste dle meho ono, ker napravo dokonce pada a nesedi na poli a o popredi jsem se zminoval/

4 a kousek


Body: 4
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 2.3.2006 > Lumig> 

wow...od tebe mě to těší


<reagovat 
Minimalista (Občasný) - 1.3.2006 > Pěkný obrázek, zase se mám o čem rozepsat. Barevně zajímavý obrázek, fialová barva mi nevadí, je zajímavá, ozvláštňuje celý výjev. Líbí se mi okolí louky u levého horního okraje a taky ta nezvyklá fialová barva. A teď po uších: Dawe konečně vzal na vědomí stavbu obrazu ze tří prostorových plánů. První plán-cesta v popředí, střední plán-fialové pole, třetí plán(pozadí)-domky s oblohou. A jako obvykle zase něco pomíchal, převrátil. Detaily-ty nejlépe rozeznáváme v popředí, kde je také zobrazujeme - zde je popředí pouze nahozené, skoro bez detailů, nevýrazné. Naopak pozadí, kde se dá očekávat, že rozeznáme toho už málo, detaily přímo překypuje, je na obraze dominantní. Správně to má být naopak. Nejlépe vychází střední plán s dobře vystiženým klesáním povrchu. V popředí u cesty chybí něco dominantního - např. keř, vysoké bodláčí, divizna, patníky, postava,..... Vzdušná perspektiva - opět převrácená. Popředí, kde by měly být nejsytější barvy, je mdlé, zatímco pozadí, které by nemělo mít rozhodně syté barvy, je má. Čím dále od pozorovatele, tím barvy ztrácejí na své intenzitě a dostávají vlivem vodních par a různých nečistot ve vzduchu šedomodrý nádech. Zde nikoli. Tímto je prostorový dojem zcela potlačen. Pozadí se dere dopředu a pouze rozumem jej vnímáme tam, kde má být. A to hrozné "drátování" černou barvou! To tam vůbec nemá být. A navíc je ještě na pozadí, kde zdůrazňuje obrysy (kontury) a objem, až v dáli se objem zčásti ztrácí, předměty se jeví plošší, vzdušnější, s neostrými konturami. To vše má být zdůrazněno v popředí, kde bohužel není. Co s fialovou barvou? Jeví se mi příliš izolovaná. Každá barva na obraze se musí objevovat na různých místech. Například zelená je vhodně zastoupená na všech plánech. Žlutá - např. na průčelí domlu vpravo, vlevo na louce a v popředí na okraji cesty - to je dobré. Červená je taky zobrazená na vícero místech. Akorát fialová je izolovavná - potřebovalo by ji použít v popředí na cestě, na pozadí, na obloze - ale ne jako syté čáry, pouze náznak! Oko diváka toto všechno spojí dohromady a výsledný dojem je, že tam ta fialová rozhodně patří. Teď se dívám pozorněji - a objevuji vpravo a uprostřed na okraji pozadí s oblohou náznaky vzdálených stromů zobrazené správně namodralou barvou. Zde autor opět přesvědčuje, že má dobrý cit pro barvu, ale s pastelem stále nezachází jemně, nepouští mezi jednotlivé barevné plošky světlo a vzduch. Obojí pracně vymodelává barvou. Ale kupodivu se na obrázek celkem dá dívat.
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 2.3.2006 > Minimalista> pěkně si se rozepsal... díky ti za to
<reagovat 
 surma (Občasný) - 7.3.2006 > Minimalista> Obrázek je zajimávý ma svého ducha i částečně originalitu, něčím působí, ale jak popisuješ jsou určité zákonitosti které se musí v prostoru a krajině dodržovat ... jedině že by to autor udělal tak silně expresivní že by originalita a osobitost ty to věci předčila, ale to by musel být autor větší machr, zatím to tak není, ale je tu dost předpokladů že by se k tomu mohl dopracovat... zaleží jen na něm...
<reagovat 
 Minimalista (Občasný) - 2.3.2006 > dawe.zb> ... protože je to Tvoje asi  nejlepší doposud zveřejněná práce. Ale příště se musím krotit. Včera jsem zapomněl přidat body, tak tedy dnes.
Body: 4
<reagovat 
 dawe.zb (Občasný) - 7.3.2006 > pavel surma> dík za komentář;)
nějak jsem, ale nepochopil v jakém směru by tomu pomohlná silná expresivita??
<reagovat 
 surma (Občasný) - 7.3.2006 > dawe.zb> asi jsem se trochu špatně vyjadřil....expresivita v rukopisu a "osobitost rukopisu" nezaměnitelný ruposis... nemusí to být zrovna expresivita, ale jde o to že někdo maluje třeba postavy tak že je anatomie zdeformovaná... ale ted jde o to jestli tu derformaci uděláš tak že to je tvůj osobní nezaměnitelný způsob až rukopis za kterým je víc než deformace nebo jestli to je nedostatek technický kdy se dá poznat že jsi ji zdeformoval proto aby jsi zamaskoval své technické nedostatky...
<reagovat 
Tom.Black (Občasný) - 8.3.2006 > jo ....i ten název
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
3 (8)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter