Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Výsledky psychoterapií
Autor: romann (Občasný) - publikováno 3.3.2006 (12:33:02)

Před několika lety se objevilo množství nových psychoterapeutických metod, včetně hypnotické regrese a progrese, které slibovaly rychlé a trvalé zlepšení problémů. Ukázalo se, že se to stává vzácně. Po mnohaletých psychoterapiích často nalézáme problémy jakoby neztenčeny. Klient má ovšem na ně větší náhled a tím lepší vztah, což je nesmírně důležité.

Jisté ovšem je, že člověk má mnoho částí, které se musí postupně všechny změnit, takže objektivně hodnotit výsledky prakticky nelze. To často vede ke skepsi psychoterapeutů. Psychika člověka je totiž velmi stabilní, jeden život s ní moc neudělá. Základní archetypy nastavení osobnosti jsou téměř neměnné.

Zainteresovanost na výsledku je ovšem velmi důležitá. Bez mnohaleté ochoty ke změně se daleko nedojde. Vliv prostředí klienta je také velký. Jeho zlozvyky upevňují vlivy jemu blízkých lidí, což proměnu zpomaluje.

Podobná situace je u duchovních nauk. Ani po desetiletích většinou nenacházíme zásadní změny osobnosti, o kterých se tolik píše v literatuře. Je otázka, nakolik je to reálné. Ukazuje se, že za jeden život lze zvýšit úroveň vědomí maximálně o půl stupně, u některých částí o trochu více. I to je velmi vzácné.

Záleží totiž na kvalitě přístupu a ten nebývá bez chyb. Rigidita a falešný optimismus se objevují i zde. Některé metody se příliš neujaly, ačkoliv jsou velmi zajímavé, např. holotropní dýchání. Klient většinou přijde jednou, dvakrát, ale to naprosto nestačí. Měl by chodit každý měsíc po dobu alespoň deseti let. Není zájem, protože to není vždy bez bolestí jako každá terapie. Radikální metody proto nemají mnoho příznivců. Zázraky se nedají dělat v psychoterapii ani v duchovním, tedy osobním rozvoji. Dlouholetá kvalitní práce se nedá ničím nahradit.



Poznámky k tomuto příspěvku
Hells (Občasný) - 10.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář xy - 29.7.2006 > Po dlouhé době realitě odpovídající hodnocení technik.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter