Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Inverze reliéfu
Autor: tři_černí_mravenci (Občasný) - publikováno 4.3.2005 (11:30:35)

 

Inverze reliéfu

 

 

Je to jak ve špatné mapě:

ledové pevniny

na asfaltu

 

A písek

všude stopy písku

zřejmě jiný druh

než proti povodním

snad abych nespadl

nebo neodletěl s horkou hlavou 

 

-

 

Na všech třech palubách

-teď už zcela správně-

zamrzlá jezera

v prohlubních cesty

 

Loď s kamennými plachtami

zalitá v betonu

lampy a stuhy kormidla mířící

ve směru proudu

 

A díra v plotu

kterou odcházím

tak jako kdysi moře

 

-

 

Před hlavním vchodem

hromada písku

teď zcela zřejmě k očištění bot

 



Poznámky k tomuto příspěvku
marsyas (Občasný) - 4.3.2006 > fakticky nevim...mám v tom něco vidět?...bodovat radši nebudu
<reagovat 
 čtenář ryby - 4.3.2006 > marsyas> že Tobě text nic neříká, nutně znamená, že je špatný?
máš pocit, že tu všichni píšou pro Tebe? Na tohle by sis měl odpovědět bychom řekli...očekáváš snad od dílka v kategorii zpovědi, pocity, že je tu primárně proto, aby Ti něco sdělovalo??? nicméně body sou své osobní hodnocení a máš na něj právo, my z toho žádné důsledky týkající se hodnocení Tvé tvorby vyvozovat nebudeme...
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 4.3.2006 > proč nepíšeš za sebe, nádhero?...tři mravenci, jozífek a ryby, čtenář ryby...není ti to blbé...? neřekl jsem, že je špatný...jestli ho pochopí jen ten, komu je určen, proč tu je?...abych ho nečetl...? to bys ho sem nesměla dávat!
<reagovat 
KrtiCa (Občasný) - 4.3.2006 >  Poeta nebo jakýkoli člověk s dostatečným rozhledem si najde své... Mi text sedl.
Body: 5
<reagovat 
marsyas (Občasný) - 4.3.2006 > u někoho stačí málo, že...
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 5.3.2006 > nelíbí se mi ve "špatné" mapě, ale líbí se mi mapa,ledové pevniny asfalt.
díra v plotu a celá ta sloka líbí velmi, zvyšuje mi hodnotu celé básně.
závěr slabší z mého úhlu. zvláště"na očištění bot" nesedí mi to k písku - kdyby tam byly větve z věnců neřeknu nic.
jinak na korábě to znám, hřbitov taky. Někdy tam chodím na tu vyhlídku - teda minulej rok sem tam byl asi jednou - ale je to fajn místo.

Body: 4
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 5.3.2006 > Opíječ tchýní> díky...

jo, vyhlídka je fajn...

fakt tam byla hromada písku a nás tohle napadlo...

jinak my známe ze středoškolských let poměrně dobře Prosecké podzemí v pískovcích...a k tomu třeba pan Cílek píše:

"K čemu se vytěžený písek používal?
Jedno použití bylo například na štuky. Ale použití bylo víc, takže třeba v 19. století, ale i později se dělala písková mýdla, něco jako je dnes Solvina. Používal se také takzvaný babský písek na nádobí a na podlahy. V Praze byly skoro všude prkenné podlahy, hospodyňky ráno rozházely po podlaze písek a večer jej vymetly i s nanoseným blátem. Písek rozvážely pískaři na vozících tažených psem. V podzemních pískovnách v Hloubětíně se zase těžil písek na posypávání forem ve slévárnách."




<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 5.3.2006 > Jozífek_a_ryby> ale jo - máš podobnej druh argumentace jako lyryk - já vím, že se písek používá na nádobí - teda trochu jinej ale stejně. Na táboře (byl sem jednou v živ.) sem myl ešus pískem a šlo to. ale k botám z kůže nebo nějaký podobný imitace a písek stavební mi prostě nesedí. ale to neznamená, že všem ostatním to může bejt nad slunce jasný a ladný vyjádření.
to že tam ta hromada byla ti naprosto věřím, jako bych to viděl...
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 5.3.2006 > Opíječ tchýní> :o)

my to hledali taky a hlavně kvůli sobě, měli jsme neurčitej dojem , že jsme o tom písku na podlahy už někde četli...pokud ti něco v básni prostě nesedne, to žádný argumenty nezmění, to je jasný...
<reagovat 
skleněnka (Občasný) - 5.3.2006 >

josífkovi: k textu: jako celek mi moc nedrží pohormadě - první dvě sloky mi připadají moc upovídané... závěr (tedy poslení 4 sloky) - bezva!!


Body: 4
<reagovat 
miruna (Občasný) - 5.3.2006 >

A písek

všude stopy písku

zřejmě jiný druh

než proti povodním

snad abych nespadl

nebo neodletěl s horkou hlavou ...............


Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 4.3.2006 > Zpočátku mě text moc nezaujal...u druhé strofy jsem se chytl...a při třetím čtení už ve mne zanechal určité dojmy..napomohlo tomu (nebudu zapírat) i Tvé vlastní vysvětlení pod dílem. Líbí se mi od Tebe spíše texty "méně ukecané".

...ale zato zasvědcené soudy čtenáře huhu ohledně diagnostikování "nenormálnosti" na mě zapůsobily úsměvně...opravdu povedená taškařice. Původně jsem měl zalubem pouvažovat o definici normálnosti...ale radši pudu na pivo.
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 5.3.2006 > šedé> ok, díky...je to spíš taková věc trochu mimo, ale na druhou stranu nás to docela bavilo psát...

myslíš že správně se to skloňuje huha nebo huhu?

fakt netušíme, komu až tak ležíme v žaludku...my kromě toho Mráze tu snad se všema vycházíme dobře...nebo alespoň dodneška nám nikdo až takhle neomlátil o hlavu, že je nás v ní víc...:o)
<reagovat 
 šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 5.3.2006 > Jozífek_a_ryby> Vždyť víš...lidé jsou různí...třeba se huhel potřeboval odreagovat...a každý, jak známo, se odreagovává jinak ;o)
<reagovat 
 back (Občasný) - 5.3.2006 > šedé> Spíše se tady realizují nudínci z Písmáku, který je v poruše. Aleluja.
Doporučil 
<reagovat 
back (Občasný) - 5.3.2006 > Konečně bylo dáno nakouknout do nitra Jozífka a ryb. To s dosavadní stručností nešlo.
Body: 5
<reagovat 
čtenář ryby - 4.3.2006 > nám teď doma zlobí net, než se stačíme přihlásit tak vypadne a tak no...ale jsem se podepsali, tak v čem je problém?

není určen konkrétnímu člověku...a v rámci naší tvorby se jedná o extrémně popisnou záležitost bez nějakých neproniknutelných metafor (písek=písek)...Na Korábě 1 je adresa hřbitova, kam docela často chodíme, nejlépe po zavírací době dírou v plotě...abys teda jako z toho něco měl...text tu je proto, že jsme si chtěli vyzkoušet psát trošku jinak než obvykle a zajímá nás, jestli to někomu bude blízké či nikoliv, vzpomněli jsem si na něj pod dojmem jednoho fóra, kde někdo naše věci označil za ukňourané emotivní sračky...

čili že Tě dílko prostě neoslovuje a nic v něm nevidíš je pro nás zcela postačující informace a děkujeme za ni...čímž končíme tuto debatu a jdeme si užít sněhu než zase roztaje...
<reagovat 
 čtenář huh - 4.3.2006 > čtenář> tak jsem přečetl nejen dílko, ale i ty kecy pod níma.Mám pocit "ryby", že jsi schizofrenik.Rozhodně nejsi normární, když takto vystupuješ, kočko.Tvůj text je vždy ukňouraný, jasný
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 4.3.2006 > čtenář> huh? a co se podepsat tak, aby bylo možno Tě identifikovat? my jsme použili polovinu svého nicku a to pod vlastním dílkem...

No je to Tvůj pocit, nic víc, zatím o žádné tak vážné psychiatrické diagnóze nevíme...

Takto vystupuješ? Když se koukneš třeba na naše poznámky pod dílky z poslední doby, jsou nějak vybočující z toho, jak se tu projevuje většina ostatních "normálních" uživatelů? Nebo máš skutečně jen problém s tím, že používáme množné číslo?

Tento text stejně jako většina ostatních odpovídá kategorii zpovědi, pocity, že píšeme poezii jsme nikdy netvrdili...nicméně pokud se Ti tohle zdá ukńourané, tak se zřejmě hrubě neshodneme na významu slova ukňouraný...

Poslední větička tvé reakce je ovšem opravdu perlička...kolik procent naší tvorby znáš jen z toho, co máme na Totemu?
<reagovat 
 skleněnka (Občasný) - 5.3.2006 > čtenář> 

čtenáři HUH: masírovat si ego a napadat někoho - v oblasti umění obviněními (podezřeními) z duševní poruchy je přinejmenším směšné - stačí se podívat do historie - nemálo umělců trpělo nějakou duševní poruchou a dnes jsou považování za geinální. Toliko ke schozofrenii!!

Poezie je čistě subjektivní záležitost - ve finále není podstatné co do ní autor vložil - protože se zrcadlí ve čtenáři - tzn. že pokud se tobě zdá josífčí - rybí - mravenčí - vojáčkovská poezie ukňouraná možná by ses měl zamyslet sám nad sebou... Možná ta ukňouranost nepramení ani tak z textu, ale z rezonance v tobě samotném.???!!!!


<reagovat 
 back (Občasný) - 5.3.2006 > čtenář> Nenávidím tu nectnost a slabost nestát za svým názorem. Hluboce pohrdám takovým výkřikem z anonymity nicku huh. Ale chápu to. Jde o předpokládanou odplatu, které se huh alias.........  bojí, pod svým dílkem. HAWK
<reagovat 
 čtenář HUH - 4.3.2006 > Jozífek_a_ryby> Ty by sis měla říkat "MY CÍSAŘ PÁN" Ten si sice onikal, ale jsi tomu blíž než se zdá.Máš rozhodně psychickou poruchu o tom není pochyb!!Tady na Totemu jsi měla už několik nicků, asi máš důvod, viď? Proč se nepodepíši?, ale já jsem čtenář. To ti snad nestačí?
TO JE OTŘESNÉ "kolik procent naší tvorby znáš" ŽE?
<reagovat 
 čtenář huh - 6.3.2006 > back> "Nenávidím tu nectnost a slabost nestát za svým" názorem
Já taktéž
<reagovat 
 čtenář huh - 6.3.2006 > skleněnka> Možná ta ukňouranost nepramení ani tak z textu, ale z rezonance v tobě samotném.???!!!!
Myslíš,:o)))))
<reagovat 
 čtenář ryby blbům - 4.3.2006 > čtenář> pokud se nevyjadřuješ pouze k našemu dílku nebo tvorbě obecněji, ale k naší osobě, tak nám to anonymně nestačí a pokud se nepodepíšeš, dál s Tebou komunikovat nehodláme...

jen poznámka k těm nickům: měli jsme tu celkem 2(slovy dva)...Sn_vojáčka až na několik málo kritik nepoužíváme od doby, kdy jsme se zaregistrovali jako tři_černí_mravenci...tento nick jsme dvakrát přejmenovali, což jak jsme si všimli, zde není až tak neobvyklá záležitost, viz.např pan stálý redaktor Václav Mráz nebo to, co tu naposledy bylo k vidění jako ffff (+/-jedno f)...
<reagovat 
 skleněnka (Občasný) - 6.3.2006 > čtenář> čtenáři HUH: ano
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 8.3.2006 > mně se tahle zatím líbí nejvíc. Vzpoměl jsem si na jednu Janotovu písničku ale už si nevzpomenu na název - , jo mám to, Stavy Vody.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vikinga (Stálý) - 10.4.2006 > Přečetla jsem pár tvých miniatur a řekla si, ha, další akademický postmodernista...:-)
Nicméně, těší mě, že jsem se dohrabala něčeho, co ladí mému vkusu:-). A ukládám, samozřejmě...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
vikinga (Stálý) - 10.4.2006 >
<reagovat 
vikinga (Stálý) - 10.4.2006 >
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 10.4.2006 > Vikinga> dík...jen netušíme, co si představit pod akademickým postmodernismem...

(nám je obvykle vyčítáno, že píšeme moc subjektivně, emotivně, ufňukaně, obrazně, monotematicky, neoriginálně...tak nás to překvapilo no...) :o)
<reagovat 
 vikinga (Stálý) - 10.4.2006 > Jozífek_a_ryby> Akademický postmodernismus, to by bylo na dlouho:-) a navíc jsem to už psala jinam. Do reakce sem http://www.totem.cz/enda.php?fBShowOpi=1&a=133302 a do reakce sem http://www.totem.cz/enda.php?fBShowOpi=1&a=134126
:-)))

(Tohle je vyčítáno každému slušnému autorovi:-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter