Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Když hledíš mi do očí
Autor: Lola (Občasný) - publikováno 6.3.2006 (23:42:05)

Když hledíš mi do očí

Sladké tóny hudby se rozléhají po celém sále. Podivné prázdno je cítit ve vzduchu, vládne nesnesitelná atmosféra. Nehlučná, nesoustředěná.

Pozoruji, jak se tanečníkům a tanečnicím vlní večerní šaty, blyští náhrdelníky na krcích, drahokamy na rukách a jejich chladný pohled, který se upíná stále na jediný bod. Cítím, jak jim smrtící prázdnota vládne nad  myslí a srdce svazují trnité provazy. Hledím jim skrze oči, snažím se porozumět jejich duši. Zdá se jakoby ztratili pro co žít.

                                                                                                        

Mladá žena leží uprostřed silnice s šípem, který jí proťal břicho. Těžce oddychuje, je na konci svých sil. Běží k ní muž a chytá ji za ruku. V očích se mu třpytí slzy. Vyměňují si pohledy, však ani jeden nemluví. Jen na sebe upřeně hledí. Zavírá oči a srdce jí pomalu přestává bít.

Muž hlasitě vykřikne žalem. Z těla vychází duch mrtvé, obchází ho a dotýká se jeho ramen, aby jej uklidnil. On stále drží ruku ženy, už mu jen proudy pocitů ztékají po tváři v podobě vody. Poslouchá a odkudsi mu někdo šeptá: „Smrt nás rozdělila, ale jednou nás znovu spojí. Zase budeme spolu“

 

Zpoza okna smutně vyhlížejí dvě veliké modré oči už několik hodin. Nikdo nepřichází, stále čekají, zůstávají nalepené na sklo a dívají se, jak po cestě proudí davy lidí, kteří míří na trh. Den se přelívá v noc a noc zase v den. Víčka jemně klesají a znova pozvolna stoupají. Najednou sebou trhnou. V modrých očkách se teď odráží dvě objímající se postavy. Jedna v bílých, nadýchaných šatech a druhá v černém obleku.

Starší pán vchází do dveří domu, kde celou noc nikdo nespal. Naproti, ve výši jeho očí, se houpe oběšená, mladá dívka. Přiběhne k ní a vezme ji do náruče a slabostí se sesune na podlahu. Snaží se něco říct, však jeho roztřesené rty se jen bezzvučně pohybují v bolestivé slůvko: „Dcerko!!!!!“

 

Pán v bílém plášti pohlédl přes kulaté brýle na roztřesenou osůbku s kruhy  pod očima: „Slečno, měla byste se rozhodnout.“

„Opravdu není žádná šance, pane doktore?“ Pohlédla na něj krví podlitýma očima.

Doktor zavrtěl  hlavou „Jen mu můžeme zkrátit utrpení.“

„Jak dlouho by ještě takhle mohl žít?“

„Dva dny, možná i tři. Ale upozorňuji vás, slečno, tohle je jen bolestivé přežívání na přístrojích.“

„Zmírnit bolest nemůžete,“zeptala se, ale dobře věděla, že už je rozhodnuto.

„Jen do jisté míry, ale potom už člověk ani neví, že žije.“

„Dobře, jiné řešení mi asi nezbývá, že?“Její hlas se tak třásl, sotva jí bylo rozumět.

„Myslím, jsem si tím jist, že to bude tak nejlepší… Souhlasíte tedy?“

„Ano,“ přikývla, rozloučila se s doktorem a urychleně opustila prostory nemocnice, aby se konečně mohla nadýchat čerstvého vzduchu. Tam si sedla na lavičku a tiše se rozplakala. Žaludek se jí svíral, cítila prázdnotu v duši a osamění. Pořád si dokola opakovala, že by stejně zemřel, že to pro něj bylo nejlepší, nepomáhalo to. Brečela čím dál hlasitěji a zrychleně přitom dýchala, měnilo se to ve vysilující záchvat. Až nakonec jí došly síly a ona se vysílením položila na lavičku, kde ležela dokud se jí znova nezklidnil dech a nepřestala se třást.

 

 

Ještě jeden pohled vrhám na tančící přízraky, zhluboka se nadechuji a otáčím se. Pomalu odcházím z plesu bezduchých do tichých nočních ulic.

 

Každý člověk má pro co žít, jen je třeba hledat, když to ztratíš. Zdá-li se, že život se vám hroutí, položte si otázku, co je to vlastně život? Kdo zná odpověď stejně jako já, zjistí, že za každým mrakem se opravdu skrývá jen a jen slunce.



Poznámky k tomuto příspěvku
Efča (Občasný) - 6.3.2006 > umíš dobře popisovat děj
Body: 4
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 6.3.2006 > Efča> No vidíš a já jsem si vždycky myslela, že je to právě to, co mi jde ze všeho nejmíň;) Ale slíbila jsem si, že až jednou dospěju,(to je ale přece jenom ještě docela dost času)budu nejlepší;):) (o čem sice pochybuji, ale stejně v to doufám:) )
<reagovat 
celej on (Občasný) - 6.3.2006 >

Pěkně popsaný, to je fatk.

Vybrala sis srdceryvné okamžika a zpracovala si je. Nemůžu se ubránit pocitu, že je to trošku efek´tárna(ale třeba ten příběh o oběšené je pěkný). Po technické stránce se mi to líbila, snad jen tam bylo moc "očí".


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 6.3.2006 > DondedoG> Díky, ale musím se přiznat, že tenhle příběh jsem měla strach uveřejnit, nebyla jsem si jím vůbec jistá. Měla jsem ho celý týden schovaný a přemýšlela jsem, jestli stojí za to ho uveřejnit. A k "efektárně" můžu říct jen to, že až budu psát něco takovýho, nebudu si vyčítat, že mě moje příběhy hrozně odhalují.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.3.2006 > Lola> Na strach kašli...nejdo o to si tady udělat dobré jméno pár povídkama a pak si kousat nechty, jestli se bude nový kousek líbit, stejně jako předchozí a jestli nevybočuje od toho na co jsou zvyklý.
Chceš přece aby si to lidi přečetly a řekli co se jim líbí a co ne. Testuješ reakce. Nemůžeš testovat donekonečna na stejný typ povídky...
Jo a tvé poznámce o efektárně jak už to bývá nerozumím...vystřelíš vždycky nějakou frázi jako obraný mechanismus...jen jsem chtěl říct, že si se uchýlila k dosti zavedneným srdcebolným tématům...a je celkem jasné jakou reakci to vyvolá...to podkládají i některé další komentáře ( a věřím, že ještě přibudou)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 6.3.2006 > DondedoG> Já si nehty nekoušu, já si je lakuju:))))))) Netestuji reakce, testuji sebe. Jak jsem řekla, já chci být dobrá;) Ale stejně mi nikdo nevymluví, že tamto, co jsem psala předtím bylo lepší.
Po mně nic veselýho nechtějte, to já nepíšu.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.3.2006 > Lola> neboooj....nechci nic veselého...
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 6.3.2006 > no teda nehty s CH ...
Body: 5
<reagovat 
Bell (Občasný) - 6.3.2006 >

Čím dál tím lépe :-)

Mám jen pár technických poznámek : nelíbí se mi "náhrdelníky na krcích" - možná by lylo lepší pro tohle použít obvyklejší "šíje", pocity stékají - ne z, přelévá ne přelívá. Prkotiny, ale jinak se mi to líbí moc. Možná ještě taková malá nelogičnost (čtenář bývá na tohle docela háklivý) " Pokud se oběšená houpala ve výši očí, těžko ji mohl vzít do náruče aniž by ji před tím neuvolnil. Ne, že mi vynadáš do hnidopychů. Tolik k technice.

 

Povídka(y), mají emoční náboj a jsou popsány bezvadně, jen postrádám souvislot mezi těmi příběhy. Ale i tak se mi to moc líbí. Nakonec je možná dobře, že tady není cítit rutina

Brečela čím dál hlasitěji a zrychleně přitom dýchala, měnilo se to ve vysilující záchvat.  Tahle věta mi moc nezní, snad "její pláč se měnil ..."

 

DoneG : lidi přečetli - i mistr tesař .... připomíná mi to moje "vyděli"

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 6.3.2006 > Bell> Až budu mít čas tak to opravím(když se mi bude chtít). No v tom souvislost je úplně jasná. To jsou příběhy těch lidí, co jsem viděla v jejich očích...Proto i ten název "Když hledíš mi do očí"
Jo a k tomu:Brečela čím dál hlasitěji a zrychleně přitom dýchala, měnilo se to ve vysilující záchvat... S tím jsem měla problémy, věděla jsem ten pocit, co chci popsat, ale nějak mi to nešlo;)
Neříkej čím dál tím lépe, já pořád dávám přednost tomu, co jsem napsala předtím. Myslela jsem, že tohle bude horší.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.3.2006 > Bell> No ne že by se utnul...pořád nemám gramatiku zažitou...bojuji s tou mrchou. A u reakcích píšu své myšlenky a moc se nezajímám o pravopis.
Což je trapné, když se tam objeví něco jako shoda Pod s Přís.
Musím si dávat bacha:)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 6.3.2006 > DondedoG>  to je v pohodě, moje parchanty jsem to učila : ty boty, ti lidé, ty děti, ty ženy, ti muži, protože podmět a přísudek jim dodnes nic neříká  
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 6.3.2006 > Lola> 

No chtít by se ti mělo ... ale dělej jak myslíš ... měj na paměti, že ty nerozhoduješ zda se bude tvé psaní líbit, či nikoliv. Laskavý čtenář je ten kdo to bude číst, nebo to hodí do kouta na podpal v krbu. Jo a ještě řekne všem známým, že se to nedá číst, neřád.

Jsi vnímavá, dokážeš o věcech přemýšlet, tak to nezahazuj. Teta Bella


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 6.3.2006 > Bell> Mně se chce, ale neni čas a hlavně zatim neni klid. Celý večer nevím, co dělat dřív... A já neumím nic psát ani opravovat, když nemám klid:):):):):) Jo a ještě něco..On ji uvolnil, ale já jsem to tam nenapsala;)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 7.3.2006 >

Není to úplně ztracený, ale je na tom práce jako na kostele. Obecně je to příliš zamotaný, na takhle krátký text postav  a příběhů jako na orloji, snaha o efektivitu či efektivnost vyznívá naprázdnoa  spíš účinek ohlušuje. jazyktrochu schematický, některá přirovnání či popisy vyloženě klišé. moudro na konec tomu nedodá.


Body: 2
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.3.2006 > Ztratila> Co je na tom zamotené? Předtím to bylo, že je můj příběh nelogický, dnes mi tvrdíte, že tam dávám nebo se snažím dávat jakousi "efektivitu". Připadá mi jako kdybyste si mysleli, že já nad každým slovem přemýšlím, že všechno, co napíšu vymyslí mozek. Jako kdybych byla bez duše nebo co? Nikdy nepřemýšlím o nějaké efektivitě.
Ale dobře beru tvoje hodnocení jen chci přímo všechno vysvětlit. Každý detail, co ti nesedí. Všechno. Musíš převést vše do řeči, které porozumí dítě jako jsem já.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 7.3.2006 > až budu mít víc času, tak určitě. a nebuĎ tak hysterická, je to jen psaní, z toho se nestřílí:)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.3.2006 > Ztratila> upozornuji te ze se odbyt nenecham dokud mi to plne nevysvětlíš. Nejsem hysterická jen požaduji srozumitelné vysvětlení.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 7.3.2006 >

Nebo jinak: na takhle krátký text příliš mnoho dějů a postav.

Mám pocit, že jsem zatím žádný tvůj text nečetla. Nemůžu obhajovat názory někoho třetího, které ani neznám, to si vyřiď s jinými. Texty vymýšlí skutečně tvůj mozek, protože duši mají jen ryby a víly. A auta a jízdní kola. A přemýšlet nad texty, lámat si nad nimi hlavu, na tom není nic špatného – naopak.


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.3.2006 > Ztratila> Je vidět, že jsi nepochopila o čem to je. pokud si myslíš, že duši nemáme, potom ani nechci vědět, co píšeš ty.
<reagovat 
Adina (Občasný) - 7.3.2006 >

Myslím, že určitě máš fantazii, to jo. Rozhodně i emocionalitu, ale nezlob se, mě to přijde jako telenovela, nebo červená knihovna.

 


Body: 3
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.3.2006 > Adina> stejně jako mnoha dalších nechápeš o čem to je, hledej pod textem třeba něco najdeš, pokud věříš, že lidi nejsou jen pohybující se mozky jako Ztratila.
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 7.3.2006 > Lola> Hele já mám pocit, že vím co je za tím, hodně emocí za tím  je, ale zdá se mi, jako by to bylo motivově nevybroušený. A navíc černobílé, protože ty tvoje osůbky cejtěj dost emocí, ale takovejch krajních, prostě čistej zármutek, čistou lásku a tak, ale ona ta emoce ve skutečnosti až tak přímočará není, bejvá to pomíchaný a navíc ten civilní život a jeho přesah je právě o tý pomíchanosti, takže spíš hovořím o psychologii jednotlivejch postav:o))
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 7.3.2006 > Lolo, ty tu kontruješ tím, že jsme to asi špatně pochopili/y - ale stejně jako čtenáři mohou text špatně pochopit, může ho autor špatně napsat. Obdobně jako u kohokoli jiného nemá můj literární talent se schopností pracovat s texty moc co dělat. Ten můj výrok o absenci duše u člověka je samozřejmě provokativní, chtěla jsem tím především říct, že nikdy nebudeš psát dobře, pokud do psaní nezapojíš hlavu a nebudeš přitom přemýšlet.
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 7.3.2006 > začátek nás skoro odradil...
ale dál se nám to líbilo (a zpětně i s tím začátkem!)...spíš než cokoliv jiného to celé působí jako popis snu, tak nějak neživě, nereálně,trochu mdle...jakože bychom tyhle přívlastky brali jako kladné hodnocení...a možná bychom zvolili jinou formu v té třetí části místo dialogu, aby to bylo jednotnější...

jen úplnej závěr fuj...teda my osobně bysme si ho rozhodně odpustili...
Body: 5
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.3.2006 > Jozífek_a_ryby> Přesně jste to vystihli! Mě inspiruje totiž hudba a tadyta byla velmi zvláštní ani nevím proč jsem si ji vybrala. Chci jen říct, že tento příběh je vlastně popis hudby. Byla neživá, smutná..Úplně mi vymývala mozek. Původně ten třetí příběh neměl vypadat tak jak vypadá, ale v té době jsem přešla na jinou písničku a vzniklo toto(ono je těžké poslouchat pořád tu jednu písničku dokola několik dnů). Děkuji, že jste si to přečetli, moc mi pomohlo, když někdo vystihl přesně můj příběh, tu zvláštní atmosféru.
<reagovat 
Adina (Občasný) - 7.3.2006 >

Hele já to vidím jinak, třeba v tý první pasáži.....V životě jsem takový mužův výkřik neslyšela jinde, než v telenovele. Reálně spíš takový pár vykřikne " A kurva kurva, shit, shit, shit" a pak se možná po mužsku s s přesahem rozbrečí....

 

Tak tak, trochu bych to vrátila do životní reality


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 7.3.2006 > Adina> Nikdy se moje příběhy nedotýkají reality. Nikdy bych nenapsala, co řikáš, protože se to do mé atmosféry, kterou jsem chtěla, aby vyjadřoval příběh, rozhodně nehodí.
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 8.3.2006 > Lola> Naprosto souhlasím se ztratilinou poslední poznámkou......A vždycky musíš počítat s tím, že ten příběh uchvátí teda pouze určitou skupinu. A to myslím, že jakože uchvátí. A ten zbytek se bude stavět kriticky a ta kritika ale vůbec nebude znamenat nějaký osobní odmítnutí:o) Dobře, já jen říkám, že takhle mi to poněkud sládne na jazyku:o) Určitě máš na čem stavět. Tak se ještě chvíli prohrabuj v literatuře a oni ty posuny přijdou samy:o)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.3.2006 > Adina> Nevadí mi kritika, pokud mi ale nekdo rekne ze je telenovela, tak potom to bude mit se mnou strasny. a ja s ni nesouhlasim mně neni 17 ale 13;)
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 8.3.2006 > Lola> to mnohé vysvětluje:o)) Na třináct je to dobrý:o))
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.3.2006 > Adina> Nevysvětluje to nic. Věk nehraje roli a nikdy hrát nebude.
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 8.3.2006 > Lola>  Neuč ptáka létat, studuju psychologii. Hraje a hrát bude:o) nebo mi chceš tvrdit, že desetiletá holka by napsala to co ty teď? :o))
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.3.2006 > Adina> to nevím, rozhodně ale můžu to napsat lepší já než někteří starší a to mi nevymluvíš. Muj tatka studoval jako další vysokou(jinak je ing) psychologii a co má být. neučím ptáky létat, učím lidi naslouchat tomu, co neslyší.
<reagovat 
 Adina (Občasný) - 8.3.2006 > Lola> To je ale děsně hezky řečený:o)
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 8.3.2006 >

na 13 je to opravdu dobrý text. a věk hrá u kvality textu, hlavně prozaického velkou roli. jsi teprve na začátku, měla bys mít víc pokory a o některých bchybách, které ti druzí vytýkají, někdy fakt přemýšlet. přesvědčení, že jsem "fakt dobrá" kvalitu nezaručí. 


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.3.2006 > Ztratila> Dobrá nejsem ale chci být. nic nehraje roli jenom duše a na začátku jsem byla, když jsem napsala první příběh v sedmi letech.
<reagovat 
Cappie (Občasný) - 8.3.2006 > ja se z tebe zblaznim.... to je hruza, jaky hadky.....
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 8.3.2006 > Ono i když je hezké držet se svého názoru, myslím, že jsi (neoprávněněně) příliš sebevědomá. Měla bys mít víc pokory a popřemýšlet o výtkách ostatních. Na třináctiletou holku to není špatný text, ale ani žádná anomálie, něco, co by nesvedla spousta jiných třináctiletých holek.
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 8.3.2006 > A v čem se mnou nesouhlasíš?
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.3.2006 > Ztratila> Sebevědomí. Hm...ehm... No nemyslím si, že píšu úžasně v tom si řikej, co chceš, ale já jednoduše nesouhlasím s tvým myšlením. To je asi všechno. Jo máš pravdu jsem průměrná třináctiletá holčička, který neumíš ani odhadnout věk...
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 9.3.2006 >

Ty jsi zbytečně vztahovačná a přepjatá:) Když někdo zareaguje ne podle tvého gusta, zápasíš, což je dobře, ovšem - a to je špatně - bez toho, že by ses nějak zamyslela nad těmi kritickými připomínkami. Cílem lidí, kteří píšou poznámky pod texty není zneškodnit autora, prostě vyjadřují svůj názor k textům. A cílem autorů obvykle bývá zjistit, jak jejich text funguje u čtenářů tááákhle širokého záběru (různý pohlaví, různý vzdělání, různý zájmy, různý pohledy na svět). Nejpříjemnější je samozřejmě čistokrevná chvála. Která tě ale nikam neposune.


<reagovat 
 Lola (Občasný) - 9.3.2006 > Ztratila> Zápasím jen, když mi někdo tvrdí něco s čím moje srdce nesouhlasí. Já se nad nimi zamýšlím, ale pokud někdo tvrdí, že se píše mozkem, bohužel, to pak se se hádám a v poslední době se často hádám. Ale je spousta autorů, kteří ví, co se tady snažím vysvětlit. Nejkrásnější je, když je člověk spokojen se svou prací a ví, že lepší by to nedokázal napsat.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 9.3.2006 > 1-2
Body: 2
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 9.3.2006 > zirael> Ptát se proč je asi zbytečné. Zopakuješ, co řekla Ztratila.
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 9.3.2006 > Lola> no... tak nějak;)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 9.3.2006 > zirael> Ok. Další osoba milující šedé buňky mozkové a nesnášející srdce. Ale beru to, protože znám tenhle zkažený svět:) Měj se;)
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 9.3.2006 > Lola> 

srdce docela můžu, zvlášť k snídani


<reagovat 
ztratila (Občasný) - 9.3.2006 >

Jen bych ještě doplnila: možná je to jen otázka METAFOR, to, čemu ty říkáš psát srdcem je pro mě cit (coby opak rozumu), ale i tak je mozek pro psaní důležitej, musíš uvažovat nad jazykem, volbou slov, pravopisem, kompozicí, jestli to, co píšeš, má hlavu a patu a  potenciál říct čtenáři to, co mu říct chceš. Tady bychom se asi fakt neshodli, protože podle tebe stačí mít to srdce, tu duši, ten cit... Spousta zdejších autorů má problémy s lecčíms, ale zatím jsem se nesetkala s autorem, který by na sobě nechtěl pracovat a byl přesvědčenej, že když má to srdce, zvládne všechno. Srdce mají všichni lidi i duši nějakou, coby vágní pojem, ale ne každý umí dobře psát. protože ne každý má ty věci, které jsem už několikrát vypsala výše a úplně bych zapomněla na píli!:)

 

and: já opravdu neoplývám schopností poznat, kolik je autorovi let. Popravdě mě to primárně ani nezajímá, pro text to není důležité. Jen určité věci vezme čtenář od mladšího, nezkušeného a naivního autora a řekne si hej, třeba se z něj něco vyklube, kdežto kdyby tenhle text psala třeba třicátnice, působilo by to od ní nepatřičně a hloupě. A leckterá třicátnice to schopna napsat je, protože máme i hloupé třicátnice a jiné:)

 

Mluvím tu jako velká stará protivná zlá opáprda, která nejsem. Přesto - jak užý jsem psala, čtenáři tu nejsou tví protivníci, ale zpětné vazby.


<reagovat 
sibyla (Občasný) - 9.3.2006 > Klobouk dolů. :-)))

Zamotané mě to nepřijde. :-)

Mezi těmi, kde je láska ... smrt je nikdy nerozdělí. Neboť smrt není začátek a není to ani konec. Pouze přechod jinam...:-)

Máš můj obdiv ... na svůj věk máš velmi duchovní náhled. :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter