Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí úvaha o jednom vztahu z kolekce duše
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 11.3.2006 (17:51:19)
další>

Neshodly sme se se Skorp, my dva to víme, ale nikdo jiný si toho nevšim.
Proč ??
Je to o toleranci a sebepoznání. To, co nám umožňuje vidět a hodnotit svět kolem, je výchova a zkušenosti. Je to tedy minulost, co umožňuje a formuje naše vidění světa. Změnit principialní postoj, ukotvený v minulosti, vyžaduje morální diskreditaci rodičů, učitelů, vychovatelů, nejbližších přátel. To nelze vykonat z venku. A neb, chci-li u bližního svého změnit takový názor, musím změnit jeho minulost a to je v pravdě krávovina. Krávovina, o kterou se stále, znovu a znovu všichni pokoušíme. Naše výchova a zkušenosti tvoří něco jako otisk prstu, jsou neopakovatelné. A proto existuje tolerance, při naší rozdílnosti, to bez ní nepojede.
     Jak člověku dojde, co ho vytvořilo a přizná si jedinečnost každého člověka, není to s tou tolerancí tolik náročný. Náročný je, přiznat si, že mě do značné míry vytvořilo to hrozné, nevychované, hrubé, blbé a všeobecně příšerné okolí. Jenže bez tohoto sebepoznání, bez přijetí časové a prostorové podmíněnosti to taky nepojede.
     Když si vážím Skorp, vážím si i lidí, kteří jí v životě dotvářeli a dotvářejí.  Mohu říct:“mám jiný názor“, ale nemohu se ohánět pravdou. Já nežil její život. Ze lži bych neobvinil jen ji, ale i skupinu lidí, které vůbec neznám, skupinu, která je Skorp velmi blízká.



Poznámky k tomuto příspěvku
Lenki (Občasný) - 11.3.2006 >

Nejvíc se mi líbí konec. 


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.3.2006 > Lenki> Opraveno, díky a ještě jednou díky ...
<reagovat 
Bell (Občasný) - 12.3.2006 > viz kidal
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.3.2006 > Bell> Jsem potěšen tvojí návštěvou, děkuji 
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 12.3.2006 > Jako bych četl Ericha Fromma - rozčileného  . Díky za tuto "úvahu".
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.3.2006 > šedé> Vopatrně s tím Frommem, šak zejtra neuvidím šutry pod nohama ...
<reagovat 
KEHTH (Občasný) - 12.3.2006 >  Krásná myšlenka, ale bohužel asi ne moc rozšířená.
Body: 4
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.3.2006 > KEHTH> Vona je spíš nerozšířená
<reagovat 
kidal (Občasný) - 12.3.2006 > z duše jako by mi prošly tyto řádky,,,bohužel je dokáže přijmout malounko málo lidiček
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 12.3.2006 > kidal> Obávám se, že máš pravdu
<reagovat 
 kidal (Občasný) - 13.3.2006 > jiri-jirik> 
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 13.3.2006 > dobrý!
Doporučil 
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 13.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
zirael (Občasný) - 14.3.2006 > ježiši...
Body: 1
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 14.3.2006 > zirael>   a sakra, to byla rychlá reakce ...
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > :-) Výstižné, i když možná stálo za to více rozvinout Tvůj vztah se Skorp. :-)
Za myšlenku dávám 4 bodíky.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > :-) Jo a ještě doporučení.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 14.3.2006 > sibyla> Díky má krásná věštkyně. Můj vztah se Skorp je zajímavej, ale vzhledem k té úvaze je nezajímavej.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 15.3.2006 > jiri-jirik> Také mě to přišlo zajímavé. :-)
<reagovat 
čtenář skorp - 11.3.2006 > Priateľstvo ľudí nespočíva v tom, že musia mať zákonite rovnaký názor a zásadne so sebou súhlasiť. Rovnako sa môže stať, že pohľad na rovnaký problém môže byť rôzny a všetky pohľady majú v sebe pravdu. Hľadať pravdu, hm, nie je asi nikdy jedna.
Ľudia vyrastajú a existujú v rôznych podmienkach, navonok podobné prežité situácie môžu byť pre nezúčastneného rovnaké, ale ak ich rozpitveš, rozdiskutuješ, sú iné. Dokonca môže jeden človek prežiť rovnakú situáciu a jeho konanie, alebo riešenie môže byť iné v každej z nich.
Tolerantnosť a snaha pochopiť toho druhého, vypočuť ho dokonca a mať dostatok empatie v sebe a dať klapky z očí, vidieť širší uhol.....to je podľa mňa prejav priateľstva a aj pochopenia voči okoliu.
A aj ak nie sme schopní vžiť sa do situácie toho druhého, aj keď nie sme v stave pochopiť, prečo zareagoval v danej situácii tak, ako zareagoval, alebo prečo tak háji niečo, čo nie sme schopní my vo svojej podstate pochopiť, mali by sme si napriek tomu uvedomiť, že to zákonite nemusí znamenať, že sa mýli, nebodaj klame.
:) možno sa ešte mnohokrát nezhodneme, nemusíme :), stačí, že netliachame do prázdna len preto, aby sme sa vzájomne presvedčili o svojej pravde.
<reagovat 
 čtenář skorp - 11.3.2006 > čtenář> :) asi som mala asi ale viac reagovať na tvoju tvorbu - no vidíš, rozdielny svet :))))), teraz sa na sebe dobre bavím.
Páči sa mi to jiri
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 14.3.2006 > čtenář> Naprosto souhlasím. :-)))
Přátelství není o stejném názoru, ale vždy o konkrétním člověku. :-)
<reagovat 
 čtenář skorp - 14.3.2006 > sibyla> :) ja som sa tu trochu rozkecala, čo sa tu nerobí :), tak sa ospravedlňujem, mala som ostať pri hodnotení. Ale vďaka za súhlas
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 15.3.2006 > čtenář> To přeci nevadí, já si ráda popovídám a přečtu různé názory. A navíc ta úvaha byla i o Tobě, takže myslím, že Tvoje vsuvka je tu na místě. :-)
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 16.3.2006 >

ale všim

má to proste tvoje...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 16.3.2006 >

len som do toho nekecala...

tolerancia je niečo, čo sa aj dá, horšie je to s pokorou a najmä v prípade, keď nám skoro celý svet dáva za pravdu (ktorá vo vnútri ale chýba)

 


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.3.2006 > maxima gali> 

bez tej vnitřní pravdy de jen vo prázdný tlachy.

Díky Maxi

P.S. já tušil, že pár lidí to zaregistrovalo


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 16.3.2006 >
Body: 2
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 17.3.2006 >

velmi dobré povídání, čtu si zrovna Emoční alchymii, je tam do jisté míry popsáno jakými vzorci emocí jsme ovládáni již od útlého dětství, neboť je tak nějak automaticky přebíráme po rodičích...a taky jak s nima pracovat..myslím, že prvním krokem je uvědomování si oněch spouštěcích mechanizmů

 

líbí se mi ten konec, nikdo totiž nemůže žít život toho druhého..to je nezměnitelný fakt..není nám proto dáno ani soudit


Body: 5
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 17.3.2006 > Zuzulinka> Jo, to s tím souzením, tam na závěr asi mělo bejt, akorát, že mě to nenapadlo.
<reagovat 
 Zu* (Občasný) - 17.3.2006 > jiri-jirik> ono to tam je jiří..alepoň pro mě ano..proto jsem to napsala:-)
<reagovat 
čtenář Ivana S. - 4.4.2006 > to mě oslovilo - jako by to psal jeden můj známý,jako bys mu z oka vypadl touto úvahou,dobrý:-)
<reagovat 
čtenář Radoxist - 15.4.2006 > Hezke,ale...ale s mnoha vecmi nemohu souhlasit.Tvrdis,ze vnima ni sveta je formovano skrze vychovu a zkusenosti(jednoduse receno vychova je taky zkusenost),souhlasim,nicmene nesmis zapominat i na VROZENE VLASTNOSTI(doufam ze toto neni server kde jsou lidi,kteri naprosto odmitaji biologicke vnimani cloveka...snad to neni moc zmatene).Dale pises vety,ktere jsou naprosto samozrejme....ano minulost formuje vnimani sveta(ostatne co jineho nez minulost by to tak i moohlo byt?budoucnost?)....pritomnost umoznuje ....
"Změnit principialní postoj, ukotvený v minulosti, vyžaduje morální diskreditaci rodičů, učitelů, vychovatelů, nejbližších přátel."
mozna jsem tuto vetu spatne pochopil,ale imho je to uplna slatanina,znamenalo by to ze nelze menit postoje ostanich lidi(rozumej presvedcit) aniz bychom diskreditovali rodice atakdale...(napis prosim co si vybavujes pod pojmem "moralni dikreditace" a jak bys to videl v praxi,dik)
"bez přijetí časové a prostorové podmíněnosti to taky nepojede.".....Promin ale tato veta me pripada jako naprosty radobychytry balast(mineno tak ze tam je proto aby text pusobil "chytre"...nebo spis"intelektualne")
Nicmene posledni odstavec je moc hezky,opravdu moc...az na jednu vec...pises ze tim ze si vazis nekoho,pak si ii vazis lidi,kteri ji ovlivnovali...nesmysl(mozna to takto funguje v pripade skorp,ale obecne nikoliv)...clovek je ovlivnovat jak kladne tak zaporne a velice velice pochybuji ze by sis vazil rodicu sve pritelkyne,kdyby to byli prave rodice kdo ji v detstvi tyrali(a ze by ji to ovlivnilo Jooo moc!!!)

<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 29.12.2008 > Člověka opravdu utváří rodina, zkušenosti z minulosti, dění v přítomnosti a mnoho dalších faktorů, které se o nás třeba jen otřou. A tolerance je samozřejmě také důležitá, ale i ta má své hranice - bohužel. Někdy toleruješ, toleruješ a najednou zjistíš, že lidi si tvou toleranci uvědomují jako samozřejmost.
A k poslednímu odstavci mohu říct jen to, že byl nejspíš myšlen směrem k hodným a úcty hodným lidem, protože z vlastní zkušenosti vidím hnusné lidi, kteří částečně utvářeli i mě a kdyby můj přítel řekl, že si jich váží, hodně, ale opravdu hodně by mě to naštvalo.
Jinak jako omluva příteli, je to moc hezky napsané:) souhlasit však ve všem nemohu.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 3 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 28 (29) 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 48 49 50 51 52 53 54 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter