Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Afrika musí žít!
Autor: WhiteShadow (Občasný) - publikováno 12.3.2006 (12:02:35)

Vzpomínáte na červencový summit států G-8 v Edinburgu o prominutí dluhů nejchudším africkým zemím?
Jednalo se o velký krok na cestě k řešení africké krize. I když otázkou nemělo být zda pomoct, nýbrž jak pomoct co nejefektivněji.
Svět si zase jednou vzpomněl na Afriku. Milióny lidí tam umírají hladem, další milióny na AIDS. Některé děti se tam od narození neusmály - celý život cítí jen nedostatek a strádání - počínaje už potřebou mateřského mléka. Děti tam ještě neumí chodit a už se musí samy přikrývat dekou na ulici..Některé záběry sotva se pohybujících kostlivců připomínají záběry z koncentračních táborů.
Někdy se tolik stydím,..tak moc, že jsem součástí těch nekonečných morbidních keců, té pohřební diplomacie...Není o čem dál hovořit. Umírají lidé!
Je to neuvěřitelné..., miliardy na zbrojní průmysl, další miliardy na cesty na Mars.
Jak strašný jsem člověk..Chrání mě česká ústava, ale někdy bych byl radši chudý Somálec. Snad se jednou vykoupím...

50000 lidí zemře v Africe každý den na následek extrémní chudoby. Každý den takový jeden Holocaust. Jak s tím můžeme žít? A jak můžou oni?

"Jsem hrdá, že jsem Etiopanka",..Jednoduchá slova, ale jak silně zní z úst 14 dívky, jejíž rodina je ráda za každý den bez hladu.
Pro nás "civilizované" lidi tady v Evropě je Afrika zaostalá, chudá a velmi vzdálená. Lidé v Africe ale (jakkoliv jsou chudí a možná právě proto) umějí skutečně žít. Mají cennou kulturu, tradice, umění a společenský život.
Zato my civilizovaní lidé tady často vstáváme ještě za tmy, abychom postíhali všechny ty nesmyslné věci, které s opravdovým žitím nemají nic společného. Říkáme tomu bezpečí a jistoty. Jsme tady tak bezpeční, že téměř nezažijeme ani něco tak krásného a všedního jako je průvan.



Poznámky k tomuto příspěvku
Bell (Občasný) - 12.3.2006 >

Stíne, tohle téma je tak velké, že se do úvahy prostě vejít nemůže. A  věř mi, že  Africe - té černé, peníze nepomohou. Miliardy mizí jak v černé díře, zkorumpované vlády se o to postarají. Navíc kmenové nenávisti, náboženské půtky zavlečené do ní kolonizátory ...  tohle je na dost dlouhé povídání. Smysl má adopce na dálku, lékařská pomoc, boj s katolickými kněžími, kteří hlásají z kazatelen, že chráněný styk je hřích, vzdělání a mnoho jiného potřebují tihle lidé. ... to opravdu nemá cenu, tady na to není prostor. Ale je od tebe pěkné, že chceš pomoci. Jestli si myslíš, že Evropa je v bezpečí, tak se mýlíš. Jugoslavie je Evropa :-(( a pod. Nejvíc pochopíš, když se zúčastníš nějaké mise třeba do Boswany nebo Zimbabwe.  Ta úvaha je lidsky báječná, jen jí škodí, že je psána příliš emotivně.


<reagovat 
ztratila (Stálý) - 12.3.2006 > kolik je ti let?
<reagovat 
 WhiteShadow (Občasný) - 12.3.2006 > Ztratila> 22
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.3.2006 > Děkuji za kritiku Bell. Je to jen miniúvaha. Co se týče té pravé pomoci pro Afriku, tak naprosto souhlasím.., né cpat tam peníze, ale cílevědomě se zabývat efektivními projekty.., postavit dřevěné školy, osvěta o obřízce,..a mně jde především o osvětu tady v Evropě, protože i nás se to týká..A právě toho bych rád docílil na mých stránkách..Třeba skutečnost, že v Sůdánu zemřely za poslední 2 roky asi 2.5 milionů lidí nebo že Sierra Leone, kde nedávno skončila občanská válka, kmeny i rodiny zavrhují znásilněné dívky, nebo, že nejkvalitnější etiopská káva neobohacuje samotný etiopský lid.., o takových věcech bych chtěl mluvit azvyšovat povědomí. Nechci zpasit Afriku penězi, ne to ne...
Jo a s tou přílišnou emotivitou máš asi pravdu, ale takový je Stín.
P.S.- nezabýváš se náhodou tvorbou webových stránek?
<reagovat 
D.K (Občasný) - 12.3.2006 > Výborné, držím všech jedenáct
Body: 5
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 12.3.2006 > Absurdní je, že "pomoc" Evropy vlastně Africe škodí.
Myslím tím hlavně minulost.

Je hloupost se míchat do něčí kultury.
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.3.2006 > Škodila jí v minulosti už když na africkou pevninu vkročil první bílý muž, dnes je to nutnost.., Je třeba uvědomit si co se děje, mluvit o tom, občas se zamyslet..

<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 12.3.2006 > WhiteShadow> Těžko jim pomoci.
Leda je znovu postavit na vlastní nohy. Těžký úkol.

Když to vezmu tvrdě, tak dříve prohráli svůj boj a je na čase, aby se zvedli.
Přece jen velká část závisí na nich.
S naší podporou.
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 12.3.2006 > Ano, velká část závisí na nich.., s naší podporou..
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 13.3.2006 > text, kldyž už sem to přečetl, tak ohodnotím: dva. Nejedná se tolik ani o nějakou seriozní úvahu jako o dojem.
Body: 2
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 16.3.2006 > Úvaha zajímavá. Myslím, že každý se zamýšlí nad něčím jiným. Co okupace Tibetu a nebo v Indii, v Indii mnoho dětí také žije na ulici a nemají co jíst.

Myslím, že je to na každém, jak se k tomu postaví. Je potřeba změnit myšlení, myšlení lidí jako celku. Až pochopí, že nejde jen o to, že oni se mají dobře, teď. Ale že bude také zítra a hlavně, že i jinde žijí lidé, pak se možná něco stane.

Ale myslím, že už se hodně lidí probudilo a není jim to lhostejné.
Body: 4
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 16.3.2006 > Myslím, že je dobře, že jsou lidi jako Ty co mají srdce. :-)))
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 13.3.2006 > S tím se dá souhlasit.., stejně díky
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 18.3.2006 > WhiteShadow> Souhlasím se Sybilou - je bezvadné vědět, že jsou mladí lidé, kteří mají schopnost vcítit se do bídy tohodle světa a chtějí pomoci. A každý takový má moje sympatie, obdiv a držím mu palce, aby se mu alespoň částečně podařilo naplnit svoji vizi a pomoci. Byť by to bylo jedinému člověku. Stínečku, kdykoliv a cokoliv budeš potřebovat, tak piš !!!!!! 
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 4.4.2006 > Afrika je mi velmi blízká. Je škoda, žes schrnul celý problém Afriky do pár vět. Myslím, že by si měl o tom ještě něco napsat a rozepsat to. Jejich chudoba se netýká jen peňez. Jsi o 9 let starší, takže víš o tom mnohem víc než já, ale jednou by si se mohl zaměřit třeba na tradice, podruhé na aids, potřetí na ekonomický a problém, počtvrté třeba na kmeny a po páté na zvěř (lvi jsou má nejoblíbenější zvířata. Až vyrostu a budu mít dostatek peněz, chci je věnovat právě na charitu v Africce a na záchranu afrických zvířat, především lvům). A to vše bys mohl například shrnout do : 5 o africe, nebo 5x afrika. Ale to už je na tobě. Jinak sem ráda, žes to uveřejnil právě tady. Je to velmi emotivní a jsem ráda , žes uveřejnil své myšlenky. Souhlasím s tebou v těch výletech na Mars. A velmi mě štve,že např. ČR spaluje obilí, místo aby se EU rozhodla to poslat do Afriky. Ach jo. Naše škola adoptovala jednoho afrického chlapečka:) Chtěla bych někdy uspořádat dobročinnou sbírku na téma Afrika. Ale ještě sem na to příliš "malá". Podle ostatních jenže vím o Africe 2x tolik co můj táta...Tak kdo je tu malý:) Můj brácha byl rok v Africe, a jeho otec tam dělá gynekologa. U nich je balíček Bon- Parů obrovská vzácnost. Ale ty děti jsou mnohem dospělejší než naše rodiče, jelikož my nevíme,. co je svobodný život. 6ijeme podle pravidel atd...Myslím, že mi někde v hloubi duše rozumíš...
Doporučil 
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 4.4.2006 > Na něco jsem zapomněla. Já se u toho tak rozčilovala nad lidskou neschopností, že sem zapomněla obodovat:)
Body: 5
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 4.4.2006 > "Ale ty děti jsou mnohem dospělejší než naše rodiče"
- tohle jsi napsala moc hezky. Děkuju ti.
<reagovat 
Lola (Občasný) - 6.4.2006 > Pravdivé... Jelikož jsem v Africe byla, vím jaké to tam je. Bere to za srdce. Hodně lidí to přehlíží a radši by dál zkoumali další planety, dávaly na to miliardy než aby pomohli tam, kde je to třeba...
Každý člověk má právo žít. jediné co udělali bylo, že se narodili v Africe. ¨
Nechutně jsou lidé slepí. Aspoň někteří, ale podle výsledku bych si troufala tvrdit, že nevidoucích je převaha.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 WhiteShadow (Občasný) - 7.4.2006 > Lola> Děkuju ti mnohokrát..
"Každý člověk má právo žít. jediné co udělali bylo, že se narodili v Africe. .."..-svatá pravda.
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 12.5.2006 > Až  budu dospělá, a budu mít určitěj přísun peněz, chci si adoptovat africké dítě na dálku. Poté tam možná žít a dělat etnoložku
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 12.5.2006 >

Proč se to blbý doporučení přesouvá?


<reagovat 
Kyra (Občasný) - 22.7.2006 > Znovu jsem se vrátila. Jestli by jsi chtěl pomoci s tou internetovou stránku, klidně se na mě obrať. Znovu a znovu to čtu. Tohle téma se nedá ututlat a nikdy se neunaví...Uplně se do toho vžívam........ale to už je zase jen má osobní věc:o)těším se až znovu něco napíšeš, paranoiu si přečtu po prázdninách, je to moc dlouhý a já na to nemám zatím tolik čaśu. S pozdravem Kyra   P.S. Ten konec je úžasný!
<reagovat 
Minerva (Občasný) - 24.7.2006 > Jeď tam, zjisti si sám jak se věci mají, a pak něco piš. Tohle je pustá agitka. Milujeme Sovětský svaz, Amerika je ráj svobody, všecky nás zabije AIDS/SARS/ptačí chřipka/meteorit, musíme pomoct chudé Africe... Pořád to samé. Blá blá.
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 24.7.2006 > Ehm..Kyro, Já ti sice děkuji, ale za tímhle dílem si tu moc nestojím. Vlastně je to to nejhorší, co jsem tu kdy zveřejnil. Byla to jen součást jednoho projektu a tak jsem to tu šoupnul.
Osobně si myslím, že hlavním nedostatkem tohoto díla je, že je příliš povrchní,..- měl jsem se spíš zaměřit na jedinou věc, protože africká krize je mooooooc široký pojem. Taky tu škodím přílišnou emotivitou.
Ale jsem rád, že tě to tématicky zaujalo. O takových věcech je důležité mluvit.
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 24.7.2006 > Možná ti to Minervo přijde pořád to samé, ale tyhle stejné řeči, co se pořád říkají, pomáhají. Sice pomalu, málo, ale přece jen se to zlepšuje.A myslím, že je lepší mluvit, než jen sedět, a nečinně přihlížet, jak Afrika upadá. Možná už ti to přijde nudné....samá afrika, proč se každý nestará sám o sebe...Ale představ si, jaké by to bylo, kdybychom si "nepomáhali" a co tě to stojí, trochu se nad tím zamyslet? Záleží na tobě, možná jednou změníš názor...
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 25.7.2006 > Kyra> Mně jsou vaše peníze fuk, posílejte si je kam chcete. Do toho mi nic není, když jsou vaše. Hnusí se mi ta stádnost. V televizi řeknou Afrika, můžete se skrz Afriku potrhat. Řeknou tohle, řeknou onohle a zas poběžíte. A ještě budete ty jejich zbleby přepisovat a vydávat za vlastní názor.
<reagovat 
zajik (Občasný) - 23.3.2006 > můžu ti něco říct...tady v anglii každý den vidím minimálně pět reklam na pomoc africe, dětem o hladu. myslím, že je třeba změnit národ. jenže problém je v tom, že blbé čechy nezměníš.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > zajik> Ale změníš, jen to chce čas - generaci, dvě ? Stín je příkladem, že i mezi mladými lidmi nejou všichni ignoranti. To co tady zanechalo 40 totality se nespraví za jednu generaci. I když máš pravdu, že tady nikdy nikdo nebyl ve vlastní zemi za úspěchy ctěn. Závist a malost téhle zatuchlé kotliny je smutná. Docela tu funguje adopce na dálku. Supr pocit, když dostaneš zprávu, že za směšný peníz dvě děti chodí do školy a dobře se učí ... jistě kapka v moři ... jen chci říci, že ne všichni jsou lhostejní.
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 24.7.2006 > Bell> Češi nejsou o nic blbější než jiné národy. A ani o nic chytřejší. Jo, kup si dvě africké děti, plač nad jejich bídou, buď strašně obětavá, nadmi se tím, jak jim ohromně pomáháš - a zároveň nadávej na bezdomovce, že ti smrdí v tramvaji. Africké děti v televízi nesmrdí, to je pravda.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 26.7.2006 > Minerva> Nenapsala jsem, že jsou lid český je blbý, napsala jsem, že je z nich cítit malost , závist a nenánávist. Úspěch se tu neodpouští. Nic jsem si nekoupila, jen místo 250tých botiček prostě pošlu pár kaček přes Net. Na bezdomovce nenadávám, proč ? Každý jsme si strůjcem svého osudu, jen děti ne. Aby jimi mohly býti potřebují vzdělání. Na druhou stranu mě štve, že je to vzdělání katolické, protože většina škol je misijních. Že jsou učeni věřit v něco pro co se sami nerozhodly ... a vůbec to je opravdu jen mlácení prázdné slámy ... tohle je téma, které tady nelze rozebrat. Svět nespasím, ale pomoci mohu. Jo a vůbec se nenadýmám, není proč, tak neštěkej čecháčku zatuchlej a zlej.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter