Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Přenesení z kolekce Nebeské krajiny, pozemské vidiny
Autor: Lin Sien Ti (Občasný) - publikováno 13.3.2006 (11:25:14)

 

 

Přemítám o člověku v jehož zdání stav básně zrodí se

Bude-li jehlou naslouchat nitím zpěvu

a vytuší-li z ozvěn z jakých zvuků jsme utkáni

Zastřeným pohledem vyhlížející záblesky vzdálených světel... 

 

Podobni vázám které prostorem hostí nové a nové květiny...



Poznámky k tomuto příspěvku
Periskop (Občasný) - 13.3.2006 > ten první řádek je na mě moc zašmodrchaný... jinak fajn...
<reagovat 
skold (Občasný) - 13.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
šedé (Občasný,Šéfredaktor) - 13.3.2006 >

Každý verš je "těhotný" nápaditými metaforami.


Body: 5
<reagovat 
ariel (Občasný) - 13.3.2006 >
Body: 5
<reagovat 
swedish_nigg (Občasný) - 13.3.2006 >
Body: 3
<reagovat 
Lin Sien Ti (Občasný) - 14.3.2006 > Díky všem.
<reagovat 
2.Veronika (Občasný) - 14.3.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 14.3.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Šílená svině (Občasný) - 15.3.2006 > Z mého úhlu opět překultivované, až se to opravdu zašmodrchává samo do sebe. A nyní všechny verše sou zbytečně dlouhé. Prostorem hostí - ne dobré. Zase mám dojem na ten budhismus.
Body: 3
<reagovat 
 Lin Sien Ti (Občasný) - 15.3.2006 > Opíječ tchýní> 

Zajímavé dojmy máš. Řádky jsou tady delší, protože i "záběr" měl být víc do šířky než směrem k miniatuře. Nemám repekt k nějaké dopředu vynucované formě. Pokud je nabídnuté seřazení v délce verše odpovídající obsahu, zvolím je.

Obecně mi "kultivovanost" v rámci básnictví sedí. Že je mé psaní "překultivované" je možné - věc toho, jak kdo tohle nahlíží. 

Autorské vyzrávání skrze tvoření textů a naslouchání druhým považuji za zdroj vnitřní kultivace. nemyslím, že na jejím konci je umělost či pouhá estetizace. Právě naopak.

Vrcholem psaní je (pro mne) přechod od "skládání asociatvně zakládaných básní, plných tlaku na formu či vzorec rýmování" k tomu, že text doslova vyteče či vyšlehne z autora jako přirozený odraz vnitřního stavu - v obrazech. Pokud by se to dalo vyjádřit obrazně, tak je to jednou klidný tok řeky, podruhé strom zapálený bleskem, potřetí sílící vítr v horách. 

Mělo by to být okamžitě nahlížené a pocítěné v obraznosti a vplynout do básně.

Takovéto pohnutí čekám od obrazů a rytmu básně.

Jestli to nedokážu, má chyba a výraz nesoustředěnosti. Věci a děje jsou většinou nabídnuty ve své přirozenosti, my rozrušujeme nebo soustřeďujeme jejich podobu svým přístupem. 


<reagovat 
 Šílená svině (Občasný) - 16.3.2006 > Lin Sien Ti> jo, koukám, že to máš zmáklý i teoreticky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter