Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fimfárum
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 1.4.2006 (10:51:05)

Článek, vydaný v čísle 10/06 časopisu Naše rodina

 

Před třemi lety vzbudil pozornost animovaný snímek Fimfárum, kolektivní projekt, natočený podle stejnojmenné pohádkové knihy Jana Wericha. Nyní přichází druhý díl, zpracovávající loutkovou formou další čtyři Werichovy příběhy, a využívající znovu autorova komentáře. Také tentokrát má každá z částí jiného režiséra i výtvarníka, a tím i odlišnou poetiku.

Příběh Jana Baleje Moře, strýčku, proč je slané? je klasickou pohádkou o dvou bratřích, dobrém a zlém, a kouzelném mlýnku, který mlel sůl. Přestože peklo, kam se hrdina dostane,  není tak půvabné, jako bylo to v prvním díle Fimfára, dočkáme se zábavných milých nápadů - nejhezčím je asi ten, kdy zlý bratr přichází oloupit druhého zamaskován za lupiče, a nachází rodinu ve spánku před televizí.

Tři sestry a jeden prsten, příběh přátelského hašteření tří vdaných žen a lapálií, které upekly na své manžely, má velmi úsměvnou atmosféru. Režisérka Vlasta Pospíšilová a výtvarník Petr Poš natočili příběh, kde se nevyskytuje žádné zlo, v tradičním, mírně groteskním duchu bez moderních citací.

Na poněkud morbidnější notu je laděna orientální pohádka Tři hrbáči z Damašku. Její barvy jsou trochu temnější a postavy titulních mrzáků od Martina Velíška tradičně karikovanější.

Jen postava manželky jednoho z hrdinů se ráz naráz mění z ošklivé na krasavici.

Konečně Břetislav Pojar s výtvarníkem  Pavlem Koutským vytvořili pohádku o Palečkovi, kombinující loutkovou animaci s kresbami (ty většinou zastupují vyprávění hrdinů). Ve vyprávění o malém chlapečkovi, který to dotáhne až na králova zpravodaje, asi velké i malé diváky nejvíce zaujme zubatý obr Sněžný žrout.

Nové jsou v posledním Fimfáru  výpůjčky ze současnosti (kromě zmiňované televize i motiv Batmana či moderní letadla); nová je i nahota loutek v některých scénách, která je ovšem pojatá velmi cudně.

Nezbývá než říci, že tvůrcům to tentokrát znovu vyšlo. Fimfárum je zábavné, poutavé a různorodé, přesně tak, jak by si to Werichovy pohádky zasloužily. Doufejme, že časem dojde i na zfilmování dalších pohádek z knížky, které je zatím ve stádiu plánování. 

 

                                                                                        


Poznámky k tomuto příspěvku
Adina (Občasný) - 1.4.2006 > Jediné o čo jsem se předtím nezarazila a teď jo, je slovo karikovanější, o to se lámu.
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter