Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Aspoň jeden smysl pro nesmysl
Autor: Luka (Občasný) - publikováno 16.3.2006 (22:02:18)

Aspoň jeden smysl pro nesmysl

 

 

Je pozdě, ale přesto jsem vystoupila na úplně neznámé zastávce metra a rozhodla jsem se prozkoumat okolí. Nevlídné počasí venku sice příliš nelákalo k pochůzkám po městě, ale nechtělo se mi prostě ještě vracet domů.

Okolní cestující do mě naráželi, všichni prostě někam spěchají, maminky s dětmi, milenci na schůzky...

Skoro to vypadalo, že si nikdo jen tak prázdně nebloumá v hale metra.

 

----

 

Vyšla jsem ven z vestibulu, když jsem jej spatřila opodál.

Byl takový nezvyklý a vlastně, líbil se mi hned na první pohled, i když jsem viděla hezčí.

Lidé kolem něj procházeli, tak nějak s nezájmem. Občas mu někdo uštědřil krutou ránu. Bylo mně ho líto, když před nelítosnými nemohl ani zmizet.

Sledovala jsem chvíli jeho bezstarostné povalování v blátě. Byl již celý špinavý a příliš se nemohl hýbat nakonec.

Možná strach a nechutný pohled na jeho pomačkané vzezření, kdo ví, ale pro mne byl prostě přesný. 

 

Váhavě jsem k němu přistoupila a sedla si vedle.

Ruka mně projela po vlhké zvrásnělé kůži. Injekční stříkačka vražená skrz plášť vháněla hrůzu do těla.

Nepříjemná hrozba se mi vsadila do mysli a s obavami jsem přemýšlela, jak ji vyndám ven.

Lomcovala jsem jí svými útlými prsty přetáženými rukávy od bundy, abych si je aspoň něčím chránila.

Celý se mi ztrácel v náručí.

 

----

 

Soumrak rušilo pravidelné blikání.

Dva mohutní chlapíci ve své obvyklé uniformě se ke mně blížili.

„Copak tu děláte slečno?“ vyzvídali, ale jejich zvláštně zabarvenou otázku jsem nechala bez odpovědi.

 

Pustili se do své večerní rutiny.

Skoro vždy prý někoho, nebo něco zachraňují. Aspoň to ten jeden povídal, když mě se zájmem sobě vlastním vysvětloval smysluponost své práce.

„Když to nezachráníme my, je to už většinou navždy ztracený“ uzemnil příliš optimistickou odpověď jeho druhý kolega.

Vylekali mě nakonec oba.

 

----

 

Z dálky jsem zahlédla známou tvář. Celá ustrašená a téměř s pláčem mě objala.

„Bála jsem se, kde jsi tak dlouho?!“ hubovala výčitkami.

„Co to tam schováváš?!“

 Nechtěla jsem vůbec odpovídat. Jen jsem mlčky poodstoupila, abych mu byla blíže.

 

Chlapíci již skoro dokončili práci.

„Máme odvézt i tamto?“ jeden z nich ukázal prstem za mě.

 „Samozřejmě!“ rychle zareagovala, aby se navždy zbavila všeho, co mohlo komukoli nějak ublížit.

 

Hystericky jsem zatarasila cestu a začala jsem pomalu natahovat před zraky všech.

 

„Co trojčíš?!“ zděšeně se mě dotazovala, když viděla můj zarputilý výraz ve tváři, jež by se za chvíli mohl změnit v neutuchající pláč.

Objala mě svou máminou náručí: „Prosím tebe. Jeden starý, roztrhaný míč!“ a voňavě mě ještě dlouho konejšila. 



Poznámky k tomuto příspěvku
celej on (Občasný) - 16.3.2006 >

Tak si nejsem jistý, jestli se dá povídka, vystavět na jednom "šokujícím odhalení". Přiznám se, že na začátku (tím myslím tak první zmínku o něm) jsem se fakt modlil, aby to zase nebyl nějaký příběh a holčičím snu. Ovšem rychle jsem začal tušit, že v tom bude ten "šokující konec".

"Váhavě jsem k němu přistoupila a sedla jsem si na bobek vedle něj." - zato bobek jsem málem nevydýchal. Nastinuješ obraz ponurého nehostiného světa já se snažím příjmout tu hru na melodrama a náhle BOBEK! Pak už jsem to nemohl brát vážně...

"Své nástroje již měli..." celý tenhle odstavec nechápu. Metači hmm...asi...a večer hmm...sem myslel, že chodí jen brzo ráno (jindy je nevídám).

Pozdě večer, kdy už se maminky bojí o své děti (o hlavní postavu) a jiné si to pádí vesele na kroužek...

 

Myslím, že to neni děs a hrůza pokud tě baví psát:...piš, piš, čti čti, najdi si svůj styl (během čtení) 


<reagovat 
 Luka (Občasný) - 16.3.2006 > DondedoG> Popeláři jezdí i večer. Nikde není psáno, že se děj odehrává v ČR.
A moc děkuji ...
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 16.3.2006 > tak ještě jednou:

falešná březost je svinstvo...

je to "přemýšlivý" text, svým způsobem sám tvoří takovou jednu velkou (a dobrou) metaforu, jako problém bych viděl to (krom much jako: "Bylo mě jej líto"), že je to dost okaté - tj. ten styl: "popisuji něco, tak, že vyvolám dojem, že je to tohle a ono se na konci ukáže, že je to něco úplně jinýho" Autor si v podstatě sám nahraje na smeč a pak skóruje, ale těžko díky tomu může doufat bouřlivý potlesk překvapených diváků - je to spíš hra a tobě tam navíc pár detailů nesedí

3-4
Body: 4
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.3.2006 > Václav Mráz> PS: fakt nemám rád, když se datluju s kritikou, aby pak svou povídku autor promptně smazal i s onou kritickou poznámkou a za pár hodin publikoval opravenou verzi textu.
<reagovat 
 Luka (Občasný) - 16.3.2006 > Václav Mráz> Omlouvám se ...
Kritiky si samozřejmě vážím, i když s tak rychlou kritikou po uveřejnění v noci jsem opravdu nepočítala.
Moje chyba, i když za poznámky děkuji.

<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 16.3.2006 > Luka> v poho
<reagovat 
celej on (Občasný) - 16.3.2006 > Jo tohle mě ještě přišlo zvláštní:
"„Copak tu děláte slečno?“ Ironicky vyzvídali." - Moc ironické mi to nepříjde...
"„Co to tam schováváš?“ výhrůžně se vyptávala." vyhružné vyptávání:) Chápu co si chtěl/a napsat, ale...
Já to měl na jazyku(klávesnici) už před tím, ale v rychlosti jsem zapomněl...až budu hodný a klidný:)
<reagovat 
Periskop (Občasný) - 17.3.2006 > Trošku zmatené a chtělo by to po sobě párkrát přečíst milej pane... :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter