Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Konec "happy endů"
Autor: Myrtille (Občasný) - publikováno 22.3.2006 (21:49:17)
 

Konec „happy endů“

 

Sedím u okna, bradu na rukách a pomalu zalévá mě studený pot. Oknu je též úzko, slabé pramínky slzí z něho stékají a rozlévají se  mi po pokoji.

Netuším, kde vzal se v nás ten žal.

To tiché skomírání našich nadějí.

 Klečím tu a v pohledu odráží se mi už jen světlo protější lampy a jemná silueta havrana.

"Mám strach," šeptám tiše okennímu rámu " bojím se toho chladu." řeknu orosenému sklu a rukou z něho setřu tu tíhu. Nejsem si jista, proč je tady ona mrazivá hrůza, netuším čím jsem se provinila. Vždyť naoko spokojeně snažila jsem se denně žít. "Věříš mi?" optám se lesklých očí posla noci. "Tak proč?" on snese se z lampy, z jediného světelného bodu, vpadne do tmy. Ta ho s mlasknutím pohltí. "Dnes je přítomnost? Jste si tím jisty? A včera, že je již za námi? Ne!!! Věřila jsem v budoucnost, vlastně, stále v ni věřím. Pro mne ona je vládkyní přítomna, ona zcela ovládá mě v dobách minulých a halasně krčí se mi na duši!". Slyším jen šelest, jako drobnou odezvu na mou noční zpověď. Ševelení větru ve větvích chudých stromů.

Propadám se  do temnot, do časů, kde již nikdo nebude ani mé usmolené okno do světa.

Když tu náhle, jako blesk, ano blesk z čistého nebe ozve se rána. A divoké oči plné děsu, kulaté korále v sazené do černotou prolezlé hlavy, oči patřící poutníku po našich životech, po našich počátcích i koncích.

Ano, zblízka se dívám na šílený výraz havrana, pošlapává mi za oknem poslední zbytky světla.

"Mám strach," jezdím prsty po skle, jako bych prosila o slitování " nech už toho, jdi pryč, odleť tvore, naháníš mi svým luzným zjevem chlad do krve!!!" zaříkám se mu, hlavně ať již nehypnotizují mě ty černé uhlíky, propalující mi  dírky do duše , tak úpěnlivě potřebné části mého bytí.

Tu najednou, okno mé prosby vyslyšelo a vyjednalo mi útěk, však jeho jednostrannost, jeho nemotorná skleněná bezcitnost mi otevřela svá křídla.

Pak už jsem jen ztratila pevnost pod rukama, kluzký povrch se rozevřel a ozvalo se "mlask"...spolkla mě Tma . . .



Poznámky k tomuto příspěvku
Lola (Občasný) - 24.3.2006 > hm..
Doporučil 
<reagovat 
 Myrtille (Občasný) - 24.3.2006 > Lola> ..hm..tak jest
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 25.3.2006 > Myrtille> Hodně jsem nad tim přemýšlela, líbilo se mi to, ale přes to jsem si nebyla jistá, jak mám bodovat....proto "hm" takovéhle věci se mi líbí...nějak mě přitahujou a dávám jim přednost...pro mě je to hodně hluboké...
Body: 5
<reagovat 
 Myrtille (Občasný) - 25.3.2006 > Lola> ..to, že tě to dovedlo k zamyšlení je pro mne velice cenné..jsem ráda, že tě to jakýmsi způsobem..oslovilo..nebo to ,alespoň \´tuklo na vrátká tebe samé..
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 19.4.2006 > Naprosto úžasné... :-) Netřeba více slov.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter