Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Malý exkurz do duše šíleného golfisty z kolekce Bell
Autor: Bell (Občasný) - publikováno 1.4.2006 (14:36:07)
další>

Malý exkurz do duše šíleného golfisty

 

            Dnešní den začal opravdu báječně. Probudil jsem se do slunečného rána, svěží  a plný elánu. Taková rána jsou pro mě čím dál, tím více vzácnější. Častěji se probouzím s pocitem, že jsem celou noc tahal putny s uhlím do pátého patra a se zbožným přáním spát ještě dalších osm hodin.

            Žena spí stočena do neuvěřitelného klubíčka. Je to poloha embrya v mateřském lůně nebo chcete-li zimomřivé kočky. Ten pohled mě vždy poněkud dojímá, ale současně si uvědomuji první problém. Dostat ji z této polohy a hlavně z postele. Její metabolizmus po ránu je neuvěřitelná záležitost. Lenochod tříprstý je proti mojí ženušce hotové tornádo.

            Minimálně deset minut jí trvá, než zjistí, že žije. Dalších deset minut kdo je, kde je a tak to pokračuje v tom lepším případě skoro hodinu. Je-li nutné tento proces urychlit, což dnes je, jsem nucen použít fintu. Pracnou, ponižující, ale jedinou účinnou, ověřenou dlouhým soužitím. Hrnek silné kávy, pitelné teploty, nesený k lůžku pevně přikrytý - k tomuto účelu se mi velice osvědčily noviny - odkrytý v momentě, kdy je tác s kávou co nejblíže k nosu mého drahouška. Jediná metoda, která ji probere k životu, aniž by potřebovala oněch neuvěřitelných šedesát minut.

            Vůně kávy ji donutí pootevřít oči. Slastně se usměje na hrnek kávy, rozbalí klubko svého těla a posadí se. Tác putuje na klín, oči zase zavře a začne popíjet. Když se začíná objevovat dno šálku, nastává správný moment, kdy mohu navrhnout program dne. Vím, že už je schopna vnímat co se jí říká. To co jí povídám je vždy stejné.

„Broučínku, je sobota, je nádherně, jdeme hrát.“ Hlas ladím do tiché, něžné tóniny.

„Nenávidím soboty, neděle, golf a tebe,“  opáčí brouček, oči stále zavřené.

„Jdu udělat baštu a ty šup z postele,“ dotírám vemlouvavě, bráníc se učinit mému chlapství zadost a zařvat : „Padej z té postele, nebo jedu sám.“

            Jet sám by nebyl problém. Problém by byl dohrát a nesmět si dát pivko či dvě, nebo kdyby má hra byla veleúspěšná i nějakou tu whisky. Nejsem tak bohatý, abych si mohl platit řidiče. Moje žena tuto funkci zvládne docela slušně a hlavně mnohem levněji.

            Za hodinu sedíme v autě. Brouček sice ještě připitoměle kouká kde vlastně je, ale vyjíždíme.  Jsem dobrý, pouhá hodina na cestu do ráje ! Dvacet let pořád stejná rallye, cestu ani nevnímám a v klidu si promýšlím strategii dnešní hry.

            Ano, jsem jedna z obětí drogy, která se nazývá golf. Když jsem si s ní před dvaceti lety začal, netušil jsem vůbec do čeho se řítím. Hydra golfu mě uchválila a slupla jako malinu. Nevím jak pro koho, ale pro mě není golf sport, ani hra. Pro mě je to neustávající boj, se sebou samým, s hřištěm, s holemi a hlavně s tím malým bílým neřádem – golfovým míčkem. Jestli někde platí nejvíce slova Werichovy písně „jednou jsi nahoře, jednou dole“, pak jsou pro golf přímo přízračná. Měla by být jako memento napsaná na každém bagu  pro ty hrozné chvíle, kdy vás golfový Bůh zavrhne, z důvodů vám zcela neznámých. Je to zlomyslný Bůh.

            Co zavrhne. On vás zadupe do nejhlubšího bahna, rozcupuje na hadry vaše sebevědomí, poníží před ženou, přáteli. Z chlapa udělá zamindrákovaný uzlíček nervů a kupu klepajícího se sulcu z tlustého prasete. To vše bez jakékoliv výstrahy a dokonale, aby vás pak, opět z neznámých příčin, milostivě z toho marasmu pozvedl a dopřál vám se pomalu vzpamatovat. Vylížete si utržené rány a  znovu se derete vzhůru k oslnivým výkonům.

            Momentálně se těším jeho přízni. Jsem „nahoře“. Zvládl jsem jedničku dřevo, poslouchá jak švýcarské hodinky. Mám vynikající krátkou hru, skvěle patuji. Průměr dva paty na jamku je slušný. To stačí, protože jsem se zatraceně prodloužil. Mé rány jsou poměrně rovné a dlouhé, míč končí na ferveji a ne v hlubokém lese.

            Celkem vzato, kdyby nebylo smůly, která kazí moji jinak znamenitou hru, tak mistrovská kategorie je nadosah. Tu docela malá větvička stromu pošle perfektně udeřený míček hluboko do lesa, tu zůstane míček viset nad jamkou a je bezvětří a místo jasného berdy je tu jen par. Pak zase míček, z neznámých důvodů skončí v bunkru, zůstane v hluboké šlápotě, kterou nějaký golfový ignorant po sobě nezahrabal a místo paru je tu těžko uhrané bogy. To jsou vesměs maličkosti kazící mé jinak skvělé číslo. Jsem prostě ve formě. Golf je pro mě zdrojem radosti a pýchy. Vše zlé je zapomenuto a opět se mohu dívat na svět s hrdě zdviženou hlavou.

            Jsme u cíle. Ač není žádný turnaj, klubovna je plná, hučí jako včelí úl. Krásný den vylákal i sváteční hráče. Ženuška je již zcela probuzena a nastává vítání s přítomnými dámami.

„Dáme kafe, holky ?“

            Holky dají i když už každá z nich má určitě jedno v sobě. Společenská vložka je pro naše dámy nejdůležitější částí golfové hry. Mužská část osazenstva pro tuto chvíli trpně rezignuje, jejich duše však skučí bolestí nad promarněným časem. Společenské ambice našich žen je však nutno respektovat, budeme je po hře potřebovat. Trpělivě čekáme jak se situace vyvine.

            Dneska by to chtělo zahrát si s chlapama. Drahoušek sice moje rány ocení, ale jen tehdy, když je spokojena se svými, což je velice zřídka. Jsem-li ve šlágu já, ona má útlum. Ač špatně slyším, občas zaslechnu po mém krásném  drajvu místo pochvaly „abys nám nepukl, Ježíšku“, „řekneme si to na grýnu, nádivo“ a je po radosti.

            Má řádně probuzená žena má golf skoro tak ráda jako já. Je mi věrným partnerem, když nemám s kým hrát, ale málo platné není partnerem rovnocenným. Nedokáže ocenit ty jemné finty, které se mi daří zahrát. Nedocení tu sílu paží a ducha, kterou dokáži udeřit míč a poslat jej co nejdál, doprostřed ferveje. To dokáže jen chlap, spoluhráč i soupeř.

„Tak co děvčata, jak se dnes hraje ?“ Opatrně sonduji, přerušujíc ševelení dam.

            Děvčata odvětí, že hrají spolu, což je pro nás truchlící pozůstalé signál k úprku do šatny. Hurá ! Vyšlo to a jde se na věc. Dohodnuty jsou hodnoty o které se hraje, co se hraje, kdo s kým a proti komu. O co je dané – o pivo, přesto je třeba tuto skutečnost vždy upřesnit. Kolik ? Jedno za každou vyhranou jamku. Bude to boj, adrenalin v krvi  stoupá jako jarní povodeň. Tuším, že dnes je můj den a ta piva moje.

            Konečně stojíme na odpališti první jamky. Ještě poslední rozcvičení, los o pořadí. První týčko jde do země. Začíná zápolení se spoluhráči, hřištěm a boj o přízeň golfového Boha.

           



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 1.4.2006 > mně se nejvíc líbí ta pitelná teplota:-)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 1.4.2006 > zvláštní a pozoru¨hodné...není to moje sousto, ale přesto ho s cchutí polykám...Je to výborně napsané, obraty a vyjadřování se mi velmi líbí. Námět je dobrý, takový všední (myslím, jako že je to jeden ze všedních dnů)...strašně se mi líbí ten úsek s tím vstáváním, s tím lenochodem
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 1.4.2006 > Kyra> Díky moc, dělám co můžu a píši o tom co je mi blízké a co znám.  Někdy.
<reagovat 
Lola (Občasný) - 1.4.2006 > i mně se líbí začátek. Je výborně napsaný.. Konec už je slabší. nejvíc se mi líbí:„Nenávidím soboty, neděle, golf a tebe,“ opáčí brouček, oči stále zavřené.
<reagovat 
H009 (Občasný) - 1.4.2006 > jn
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 1.4.2006 > H009> Díky moc
<reagovat 
 H009 (Občasný) - 1.4.2006 > Bell> nz ale FOŤ zvířátka :)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 1.4.2006 > H009> Tak jo
<reagovat 
 H009 (Občasný) - 1.4.2006 > Bell> tak teda dobře
<reagovat 
Wicked Angel (Občasný) - 1.4.2006 > Bych jako že u vyžadovala pokračování .)))
Body: 5
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Wicked Angel> Díky, příhod by bylo spousty - spíš jde o to, že tohle téma asi  lidem nic moc neříká
<reagovat 
skorpik (Občasný) - 1.4.2006 >
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > skorpik> Díky, potěšilo - proč zastírat
<reagovat 
čtenář Václav Mráz - 1.4.2006 > no, vzhledem k tomu, kolik jsi tady rozdala hodnocení "5D za snahu a na povzbuzení", tak nějaký ten čtenářský úspěch zaručený mít určitě budeš (viz. Kyra)

přečtu si to zítra, dnes nestíhám
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 1.4.2006 > čtenář> rejpy, rejpy
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 2.4.2006 > čtenář> ano, tentokrát čtenář Mráz zasáhl hlavičku hřebíčku...
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Max Bubakoff> On snad někdy minul ?
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> párkrát jo...
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Max Bubakoff> něvěřím
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Neříkám, že mám o tobě vysoké mínění, nicméně prezentuješ se tady jako člověk s jazykovým citem, připadá mi proto divné, že pak bez uzardění publikuješ text s poměrně velkým množstvím chyb v interpunkci a chybným tvarem přechodníku.

Co se týče zbytku - není to zlé, ale slušela by tomu kategorie fejetonu. Mám-li to hodnotit jako povídku, tak tomu dost chybí.
Body: 3
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Václav Mráz> Jsem mile překvapena, čekala jsem to mnohem horší. Naše vzájemné mínění je zřejmě ve vzácné shodě. Nicméně děkuji
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 2.4.2006 > tím ovšem nechci tvrdit, že záleží na mém subjektivním názoru...jen si myslím, že v týdle disciplíně jsou pojmy lepší a horší hodně relativní...;)ale už kušuju...;)
<reagovat 
čtenář blec - 2.4.2006 > s hrůzou a narůstajícím zděšením moje milá a do mne zamilovaná Bell zjišťuju, že podle toho o čem píšeš, co fotíš a co nejspíš znáš z vlastní zkušenosti s tebou moc společnýho asi nemám. Máš ráda kočky, já je nesnáším, nemluvíš sprostě, já kurvuju kudy chodím, piješ kávu, já po ní bleju, hraješ typicky buržoazní sport, já coby zarytý proletář ho ze srdce nenávidím. A jestli časem zjistím, že se ti líbí modrý ptáci, popláču si pod milošovým portrétem ;)))

Ale přesto všechno se to čte docela dobře
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > čtenář>  jo hrála jsem ho už za totáče, jsem excelentní snob a buržoust - jsem pravičák a volím modrýho ftáka, protože nic lepšího (mimo komunistů, že áno) tady není, tak si jdi poplakat Milošovi  pod portrét - ale bohužel srdci neporučíš, miluji tě nadále
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 2.4.2006 > sákryš...tady se šlape na kuří oka...;)
mno...to jsou silná slova, jsem prostě lepší...;)
mně se rýp docela líbil, když tady něco zveřejnil a pak to stáh...a nakonec uvolnil jedno své dílko do časáku...
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Max Bubakoff> komunkační šum, myslela jsem tím, že jsem slušná holka a ne lepší pisálek než rýp
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 2.4.2006 > nějak mi tady chybí ta poznámka o skvělých vrajterech a literárních teoreticích...
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 3.4.2006 > Chyba: co je a co není sračka mohou posoudit všichni. Včetně rýpa.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > rýp> To sedí, zvláště od tebe - marně tady na Totemu hledám nějaké tvé veledílo. Docela chápu, že to nechápeš
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> tak od tebe to sedí, nejprve zde nemáš jediný příspěvek a hájíš se (oprávněně), že člověk nemusí být malíř, aby poznal slušný obraz, a pak sem hodíš tři fotky a jeden text a hned máš otočíno...

PS: kdybys hledala pořádně, tak tady jednu rýpovu povídku najdeš
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> Po přečtení tvé povídky chápu proč nepublikuješ - jen mě překvapuje tvoje drzost, když ani nevíš, kde se píší velká písmena, vajca  pod. výrazivo -  námětem jsi chtěl řící co ? Chápu i tvé hodnocení - víš to ty i já. Narozdíl od tebe bych se nesnížila k urážkám, jsem prostě lepší - s tím nic nenaděláš
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Václav Mráz> Hoď odkaz - nenašla. Vzhledem k tomu, jak tě štvu už pouhou svojí existencí jsi tentokrát docela slušný, za což ti děkuji
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > rýp> jasně, máš právo mít svůj názor, ale můžeš to říct slušně - i když já vím, že vás tady všechny štvu - no alespoň tu není mrtvo. Jo a v uvozovkách začínáme velkými písmeny a po ukončení věty také.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> Nechápu, jak si vůbec můžeš dovolit někoho poučovat o tom, kde se co píše, a mít tu vystavený vlastní text s hromadou chyb.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> http://.......
druhá polovina strany
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Václav Mráz> Konkrétně - kde - já jsem tady opravila už dost textů, tak teď zase může něco udělat ty pro mě. Normálně na to jsou lidi, kteří se živí opravováním textů (korekroři - jestli ti to něco říká)  , tady každý spoléhá na přátelskou službu. Já věděla, že tu bude dým
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> no jo, jenže já narážím na to, jak tady mluvíš o něčí drzosti a přitom...

já bych to konkrétně uvedl už prve, jenže proč se rozepisovat u příspěvku, jehož autor neavizuje zájem o hlubší kritiku?

navíc tys tady o sobě (krom mnoha mnoha jiného) tvrdila, že ses podílela na lokalizaci programů do čj, takže jsem spíše předpokládal, že ses prostě vykašlala na autokorekturu a hodila jsi to do placu bez kontroly. Že bude stačit, když tě upozorním na chybný přechodníkový tvar a hromadu chyb v interpunkci, a ty už si to budeš schopná vyhledat a opravit sama

pokud mi chceš tvrdit, že tyto věci neovládáš, tak prosím
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > rýp>  Kdybych byla taková nanyka jak píšeš, těžko by ses obtěžoval se takto vysilovat - což jsi neučinil po žádným zde publikovaným příspěvkem - d a pětky si můžu dávat kam chci a tobě je po tom kulové - považuješ-li slušnost za chorobnou upjatost, pak máš problém ty a ne já. To co je a není sračka, nech laskavě na posouzení ostatním. A vůbec, víš ty co - trhni si. Klidně dělej, že tu prostě nejsem, oki
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > rýp> já věděl, že mám s odpovědí počkat ;-)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 2.4.2006 > Václav Mráz> Nepodílela - podílím. Ukaž mi člověka, který nemá s interpukcemi problém, ukaž mi někoho, kdo nedá svoji práci korektorovi k opravě.Ukaž mi někoho, kdo vidí špatnou interpunkci ve svých textex - nevidí - vidí ji zřetelně v textech cizích. To co předvádíš je dost laciné. Prostě povídka je blbbě, protože jsou špatně interpunkce a jeden přechodník - supr. Máš kliku, že se hádám docela ráda. Teď už jen čekám, kdy se na mě sesype zbytek redakce a nandá mi to.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> jenže rozdíl je udělat sem tam chybu, nebo nasekat jich tolik, a myslím, že aspoň věc jednotnosti bys mohla být schopna pohlídat

srovnej tyto dvě věty:

1. "Je to poloha embrya v mateřském lůně, nebo chcete-li zimomřivé kočky."

2. "Problém by byl dohrát a nesmět si dát pivko, či dvě, nebo kdyby má hra byla veleúspěšná i nějakou tu whisky."

a to nemluvím tom ostudném přechodníku: "...dotírám vemlouvavě, bráníce se učinit mému chlapství zadost..."

a naučit se přechodníky je investice pěti minut času, které se pak člověku vyplatí, protože není za vola.

pořád a dokola mne fascinuje, jak je spousta lidí střílí jen tak od boku s pocitem, že jejich text pak bude kultivovanější

a nenamlouvej si, že snad stojíš za pozornost něčího "sesypání se" - ty trpíš tím pocitem, že jsi na Totemu nějakou výraznou personou, jenže houby, na to jsi tu moc krátkou dobu (pod tímto nickem), pokud někomu vadíš, tak to je spíš tím, že hloupost je otravná a ty máš přesně to, čemu já říkám typicky ženská hloupost, přesně to, co tě přiměje tvrdit, že ve většině povídek na Totemu jsou vulgarismy a pak to nejsi schopná na požádání doložit, co tě přiměje nejprve rýpovi vyčítat, že kritizuje, aniž něco publikoval, když jsi až doposavad dělala totéž, a konečně je to tvá typicky ženská hloupost, která tě přiměje i k tomu, že když už ti pak odkaz na rýpovu povídku splaším, tak jí ani nejsi schopna uznat jisté kvality a rýpeš se v chybách ve velkých písmenech, byť sama zase neovládáš čárky

pochop, že komunikace s takovým člověkem je nutně notně otravná, už z toho důvodu, že nikam nevede, po ubíjející výměně názorů mu totiž logicky argumenty dojdou a najde si zase něco jiného ;-)

<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2006 > Bell> "Prostě povídka je blbbě, protože jsou špatně interpunkce a jeden přechodník - supr"

a další ukázkou tvé "typicky ženské hlouposti" je i to, jak lidem podsouváš věci, které nikdy neřekli (i když to možná není úmysl, možná jen neumíš číst, co ti kdo píše)
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > rýp> Buď v klidu, já nemám potřebu tady cokoliv předvádět, ani povinnost tu publikovat. Pokud se mi bude chtít, tak ani tyhle ataky mi v tom nezabrání. Pokud se mi nebude chtít, tak publikovat nebudu. Budu to dělat jako ty, jen kritizovat - s tím rozdílem, že bez úmyslu někoho ponížit či mu ublížit kvůli osobní animozitě. zatím se tady zdiskreditováváš jen ty sám. Proto tolik zuřivosti. Navíc brečíš před nesprávným prahem.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > rýp> Nejsem sebestředná - jsem prostě dobrá, což tě žere. Tak už to překousni nebo tě trefí šlak. Blbej si ty, hádáš je jak malej harant o lízátko.
<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > rýp>  Doufám, že se ti bude dobře spát, sladké sny přeji.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 3.4.2006 > Bell, ty opravdu děláš hloupou: zveřejněné příspěvky mohou hodnotit všichni uživatelé a tahle činnost je jednou z povinností redaktorů. My s Václavem jsme tě tu nijak nenapadali, pouze jsme věcně vytkli nedostatky tvému textu - pokud máš pocit, že nepravdivě, zkus nám je stejně věcně vyvrátit, budeme rádi.
Konkrétně mě vyčítáš podpásovost: samozřejmě nikým nepohrdám, jen je pro mě něčí názor významnější pro jeho prokázaný talent/vkus. Takový člověk nemusí být nutně v redakci a nemusí být ani s redakcí nijak spřízněn.
Ostatně všimni si sama jednoho legračního rysu sama u sebe: pokud tě někdo pochválí, jsi milá, pokud si někdo zakritizuje, je hned zákeřný, blbec, nebo obojí dohormady.

Obdobně jako ti nikdo nemůže zakazovat tu publikovat (a ani v nejmenším to nemá v úmyslu) nemůžeš ty nikomu zakazovat svá díla tu (záporně) hodnotit.




<reagovat 
 Bell (Občasný) - 3.4.2006 > zklamala> Jsem daleka toho o někom prohlašovat, že je blbec, nebo kohokoliv jakkoliv urážet. Nenajdeš tu jedinou poznámku, že bych autora urazila, či ponížila, nebo se na něj nějak vyvyšovala. Naopak, ještě se za svoji kritiku omluvím a vysvětlím proč, si myslím, že to tak nemá být, což je tak 1 %. Taktéž jsem nikdy na žádného autora nebyla sprostá (o moji "upjatosti" se dostatečně vyjádřil rýp, kterého popuzuje - což není můj problém). Není ti divné, že u mého jediného příspěvku je takový frmol jako nikde jinde ? Proč asi ? Možná i proto, že se prostě nedám a neuznávám místní autority (ostatně ani renomované kritiky) z jednoduchého důvodu : O kvalitě stejně rozhodne čtenář a ne kritik. Navíc si myslím, že ani nemám právo někoho kritizovat, protože na to nemám literární vzdělání a mohu se pouze řídít citem, tedy libí - nelíbí. Proto se zdržuji kritik a když se mi něco nelíbí, jdu prostě dál. Jestliže mě Mráz napadne u risikovi povídky, kdy jsem měla pouze připomínky k úpravě textu, pak se bráním. To jak pohrdlivě se chováte k začínajícím, kteří tápou mě štve a mám právo to říci. Já totiž oproti těm začínajícím nejsem závislá na vašem hodnocení. Moji práci hodnotí odborníci a jsem za ni placena. Navíc netrpím ješitností, nepohrdám lidmi, netvrdím, že jsem umělec a spisovatel. Jsem řemeslník a čtenář. Nic víc nic míň. Prosadila jsem se v chlapském světě a možná proto jednám jak jednám, ale vždycky slušně a respektem vůči druhým. Howhg.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 3.4.2006 >

To už je zase metadebata, která s tímhle konkrétním textem nemá moc společnýho. Samozřejmě jsem si nevšimla, jak rozhazuješ pětky a déčka, což je jen tvoje věc, jako i tvoje reakce na negativní kritiku.

Nemám dojem, že by tvůj příspěvek vzbudil nějaký neobyčejný rozruch.

Stejně tak nesouhlasím s tvým názorem na “kritiku”. Mně osobně názor kritiků hodně zajímá, ostatně jde pořád o čtenáře, ač poučené. Vzhledem k tomu, kolik je tu čtenářů, kolik příspěvků, vzhledem k tomu, jaké metamechanismy tu fungují, najde si na Totemu svůj prostor nakonec každý příspěvek. Ale to nemění nic na tom, že dejme tomu 75ˇ% autorů tu psát neumí a nikdy se to nenaučí. A jsou tu tací, kteří umí. A i tací, kteří se teprve učí. Podle mě jim nepomůžou pětky a déčka a chvála do nebes, ale upozornění jak na dobrá místa, tak na nedostatky. Nesnažím se autory zbytečně ponižovat, ale ani se neumím přetvařovat a chválit něco, co si podle mě tu chválu nezaslouží. A (to už opakuju) vzhledem k tomu,že bychom měli autorům poskytovat především zpětnou vazbu, nepřijde mi šťastné hýkat jen nad dobrými příspěvky, ty špatné přecházet a nechávat tak jejich autory v omylu, že jsou dobří. – Což mi připomíná, že ty se tu nějak mimo mísu vymezuješ coby hodnotitelka příspěvků, já měla na mysli pouze tvou reakci na negativní kritiku pod tímhle příspěvkem.

Jinak to příliš neřeším, ale ty se tu prezentuješ dost schizofrenně. Pracující v IT. Bez lingvistický průpravy, ale s jazykovým citem. Nezávislá na našem hodnocení, hodnocena odborníky = živící se psaným slovem, a kde se pak berou ty začátečnické chyby? Třeba to neustálé opakování slov za sebou?

A že se nedáš – já jsem sledovala v počátcích tvého působení tu ty debaty na fórech a nepamatuju si, kdy bys v nějaké při takzvaně vyhrála = měla pravdu. viz Václav.


<reagovat 
čtenář kendy - 3.4.2006 > Mně se to líbí.KOmu se to nelíbí ať si atd.České pořekadlo.Jsme doma ne?
<reagovat 
Bertík (Občasný) - 3.4.2006 > Už jsem to tu sledoval včera intoši
Mráz aRýp
je cyp
jak lampa
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
1 2 3 (4) 5 6
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter