Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Světlo
Autor: Wassago (Občasný) - publikováno 1.4.2006 (19:06:40)

Světlo

 

Hodně mluvíme o osvícení a přejeme si více světla. Bože můj, nač nám ale bude všechno to světlo, když lidé nemají oči, nebo ti, kteří je mají, je schválně zavírají ?

Georg Christoph Lichtenberg

Na úvahu jsem si vybral tento citát pro jeho výjimečně dobré vyjádření dnešního světa. Člověk této doby žije jen pro vydělávání peněz, nedívá se ani napravo, ani nalevo a přitom jen přežívá. Stojí to za to? Není lepší žít v souladu s přírodou a pro ostatní?

Jsou dva typy lidí – ti, kteří vedou a ti, kteří se nechávají vést. Ti, kteří vedou by měli být lidé dobří, spravedliví …“osvícení.“ Většinou to ale tak není. V čele našich řad stojí nejsobečtější, nejagresivnější a nejotrlejší jedinci, kterým pramálo závisí na našich životech. Uvědomují si jen, že k tomu, aby přežili, nás potřebují.

A kde jsou ti osvícení? Schovávají se za ostatní, aby je nebylo vidět! Na co mají ten dar, když ho ze strachu vyčnívat pošlapou a zahodí. Žijí si své životy – pohodlné, bez starostí, relativně klidné. A nechtějí to změnit. Raději budou žít dál v pohodlí na úkor jiných, než aby jim pomohli. Bojí se to změnit. Bojí se změnit svět kolem sebe, protože jim vyhovuje. Změnou by pomohli lidem, ale sebe by odsoudili do nejistého, chudého života na dně společenského žebříčku. Ale musí se rozhodnout a skočit, neboť nic z materiálního světa není důležité.

Nevím, jak to změnit, ale pokud se člověk nepoučí z vlastních chyb a bude jen zavírat oči, vždy, když nebude chtít vidět, uvrhne svět do temnoty sobectví a tyranie a místo nás snad přijde něco lepšího, něco, co se bude řídit srdcem.

Ale ne všichni jsou stejní. Ne každý se schovává. Někteří, zvláště pak ti, kteří prošli těžkou životní situací, v sobě našli odvahu vystoupit, povědět svůj názor a otevřeně se postavit  společnosti. Ale za to byli potrestáni od těch, kteří se bojí změnit vlastní klidný a jistý život, od těch, kteří pro svou jistotu obětují cokoli – i životy druhých. A ostatní, když viděli, že lidská dobrota, pravdomluvnost, odlišný názor a osvícení jsou na tomto světě trestné, se ukryli ještě hlouběji do našich řad. Ale oni musí vystoupit! Vždyť člověk ještě má naději…



Poznámky k tomuto příspěvku
Tarzan (Občasný) - 1.4.2006 > Je to skvělé. Jen tak dál. Mám rád takové články.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
the_dark_side_of_me (Občasný) - 1.4.2006 > někteří lidé se musí schovávat, i když (třeba) nechtějí...
co třebas pojem šedá eminence v pozadí znáš?
<reagovat 
Lola (Občasný) - 1.4.2006 > Doufám, že body mluví za mě.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Smutný Ivan (Občasný) - 3.4.2006 > Proboha, tak já nevim, možná jsem děda Vševěda, ale musim říct, že tohle pro mě nebylo nic objevného. To ví každý. A já se chci dozvědět něco novýýýho!!!
A s tim tvrzenim, že jedni lidé jsou na tah a druzí na chov jsi mě vysloveně n....l. Mimochodem, mezi které se počítáš, mezi ovečky:)?

Body: 1
<reagovat 
Bell (Občasný) - 3.4.2006 > Chápu co jsi chtěl říci - mě kdysi učili, že proti slušnosti není obrany. To už dnes neplatí. Také mě učili ctít staré lidi, nelhat, nekrást, respektovat druhé, pomáhat slabším. Nenaučili mě jak se bránit hrubosti, aroganci a blbosti. Přesto, že dnešní svět je takový jaký je, tak ti slušní jsou v převaze, jen se o nich nepíše a neví. Možná je jejich chybou, že jsou příliš slušní, než aby se drali o posty a na výsluní. Znám spoustu lidí, kteří na tom ekonomicky nejsou moc dobře a přesto třeba adoptují africké děti na dálku, sbírají peníze pro nadace a pod. A protože jsou slušní, tak o tom nemluví. Prostě já bych to až tak černě neviděla. Mohu se ovšem mýlit.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Čtenář - 3.4.2006 > děkuji
<reagovat 
čtenář Wassago - 3.4.2006 > Ten čtenář, co děkuje, jsem já :)
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 9.5.2006 >

Velmi Ti děkuji, že jsi mě i mnohým ty oči pootevřel. Ne o moc, ale určitě není pohled na svět tak úzký. Myslím, že v tom mnohé poznávám, ale takké v tom mnohé už znám.  A ctím tvůj pohled na tuto věc, važ si toho, že nejsi zcela zaslepen...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter