Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Revolvery nejsou, co bývaly
Autor: Hrdý (Občasný) - publikováno 6.4.2006 (12:33:39)
 

Probudil jsem se a viděl všude ten nepořádek. Špína, prach a rozházené šaty. Naštvalo mě to, ale když jsem se podíval na druhou stranu postele a uviděl Katku, jak brečí do polštáře, stala se z naštvání rozmrzelost.

"Co je ti?" řekl jsem bez zbytečných slov. Nemám rád zbytečná slova.

"Mám depku a..."

"Menzes?" přerušil jsem jí.

"Ne! Jen je prostě celej svět zlej a bezohlednej."

"To máš pravdu."

Už mě to nebavilo. Neustále jí chlácholit a ubezpečovat, že podléhá krátkodobým emocím. Mimochodem, nesnáším slovo "prostě" a ještě víc stěžování si.

"Tak to ale být nemá. Přeci existuje naděje," řekla s důrazem na slovo naděje jakoby šlo o magický pojem.

"Ne. Měla jsi pravdu, svět je zlej a bezohlednej. Všechno snažení je na nic a naděje umřela se soucitem."

Rozplakala se znovu do polštáře. "Jsi hnusnej! Hnusnej! Nesnáším tě!"

"To svět je hnusnej a ty ostatně taky."

Už neplakala jen do polštáře, ale přibrala i peřinu.

Když se podle potřeby dostatečně odvodnila slzami, položil jsem na noční stolek revolver. Byl to starý revolver, spíš starožitnost. "Skoncuj to. Všechno je hnusný a nic nemá smysl. Já jdu koupit rohlíky. Mám hlad a ty jsi zase nic nekoupila."

Odešel jsem a ona zůstala sama. Zastavil jsem se ještě v hospodě, abych jí dal víc času.

Samozřejmě se nezastřelila. Nemá tu odvahu. Spolykala prášky, ale neumřela. Jen se poblila a já to musel uklidit. Začíná mi být i protivná.

 

Ještě týden po své rádoby sebevražedné akci dělala nemocnou. Asi chtěla, abych se o ní staral. Starám se jen a jen o sebe.

Chtěl jsem jí vyhodit z bytu, ale vždycky mi do toho něco vlezlo. Jsem muž a sex potřebuju.

Jo, ale po chvíli se mi i ten sex s ní začal hnusit. Nepřirozeně při tom funěla. A taky tloustla. Ale co mě nejvíc vyvádělo z míry, byl její hlas. Nechápu, že jsem si toho už dříve nevšiml. Měla arogantní tóninu í. Kdyby aspoň mluvila málo, ale ona se vyjadřovala v rozvitých větách. Miluje monology a kdykoliv se jí připletu do projevu, je nedůtklivá a opakuje to své "Neskákej mi do řeči. Skákám snad do řeči já tobě?" Zabil bych jí, kdybych si byl jistý, že mi revolver nevybouchne v ruce.

 

V den, kdy mi neuvařila večeři, jsem jí konečně řekl "vypadni". Samozřejmě plakala, zatímco jsem jí balil věci. Už měla kufry na chodbě, když mi to řekla.

"Jsem těhotná a miluji tě. Můžu zůstat?" Vybalil jsem jí kufry a uvařil večeři pro tři.

Od toho dne jsem jí měl o něco víc rád. A nebo jsem doufal, že naše dítě bude po mně. Vlastně jsem měl rád jen to nenarozené dítě v ní.

Žili jsme si docela dobře. I vařit začala a já si poprvé v životě založil spoření. Vymýšlel jsem chlapecká jména. Na dívčí jsem raději nemyslel. Po večerech jsem svému dítěti tvořil budoucnost. Bude to fotbalista a kurevník. Nikdy se neožení.

 

Po dvou měsících se mi svěřila, že dítě nemá. Prý si to vymyslela, protože mě miluje a chce se mnou strávit zbytek života. Zastřelil bych jí, kdyby mi revolver nevybouchnul v ruce.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
.......... (Občasný) - 6.4.2006 > :) děkuji
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > ..........> co bych pro tebe neudělal:))
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 6.4.2006 > Nemocný> 

jdu si koupit nůž. svatební.

 

:)achjo, už se to ví i tady:)


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > ..........> 

to já nic nevim

 

do manželství je lepší sada nožů zepter


<reagovat 
Lola (Občasný) - 6.4.2006 > Za jedno slovo "menzes" co mi připomíná moji učitelku na dramaťák, která kdykoli ji rekneme, že nám bylo blbě tak se nás zeptá právě na tohle, bod dolu. To slovo mi skřípe v těle, jak já ho nesnášim kdykoli jen se někde mihne.
Není ten bod dolu jenom kvůli tomu. Vnitřní pocit radí 3-4, protože tohle není nic, co bych nějak zbožňovala. Nicméně je to dobré.
Body: 4
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > Lola> krásně zabarvené slovo to menzes:)
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 6.4.2006 > to známe...

děj je nudnej, závěr divnej...jinak taková nenáročná a docela zábavná četba...

pozveš nás na svatbu, když dáme body?

<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > Jozífek_a_ryby> nemluvim s tebou
<reagovat 
.......... (Občasný) - 6.4.2006 >  Tobě to tu vyzdobím takhle:)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > ..........> a teď všichni vědí, co mezi námi je...
<reagovat 
zirael (Občasný) - 6.4.2006 >

dobrý! můj cupofcoffee. taky bych tu holku zastřelila.

dávej si bacha na ji/jí.


Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > zirael> dám si na ni bacha
a kdyby to nepomohlo
tak i vágnera
<reagovat 
Čtenář - 6.4.2006 > :-) fajn věc
Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 6.4.2006 > čtenář> to jsem byl já
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 6.4.2006 > Václav Mráz> jo, blbne to
díky
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.4.2006 > je to dobrý, ale chybí tomu výraznější pointa.
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 7.4.2006 > ztratila> výraznější pointa?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.4.2006 > razantnější konec. ne snad nějaký dramatický rozuzlení, ale přeci jen nějaký výraznější předěl. tohle není ani takovej ten "fejtaut", taky je jakási nepřiměřeně nevýrazná pointa.
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 7.4.2006 > ztratila> asi nevím přesně, co si představuješ pod pointou
a větě "taky je jakýsi nepřiměřeně nevýrazná pointa" nerozumim vůbec

pointa musí být hlavně ve shodně s celým textem
já jsem zvolil návrat k revolveru, který je celou povídku jaksi na okraji... použil jsem ho k ukončení a také jako vtip (vtip je to trochu složitější, pravda)
zakončuje jejich vztah i dokresluje vypravěčovu povahu
na konci povídky by si čtěnář měl vzpomenout na povídku jako celek a já netušim, jakou chybu jsem udělal
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.4.2006 > to je moje verze maĎarštiny pro začátečníky, doufám, že se mě nesnažíš tahat za slovíčka, to by bylo laciný. já vlastně ani nevím, jde-li o tvou chybu nebo jen moje odlišný cítění, ale přijde mi, že vzhledem ke zbytku textu je konec příliš nevýrazný - asi jako kdybys byl v divadle a na konci představení řekl jeden z rozpačitých protagonistů ""to byl teda jako konec"... a diváci by se rozpačitě roztleskali. chápeš?
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 7.4.2006 > ztratila> na slově "chyba" nebazíruju
snažim se zjistit, co tim myslíš

"asi jako kdybys byl v divadle a na konci představení řekl jeden z rozpačitých protagonistů ""to byl teda jako konec"..." - to je sranda nebo příklad podobný mýmu konci?
<reagovat 
Kyra (Občasný) - 7.4.2006 >

jelikož chodím s lolou k téže učitelce na stejný kroužek slovo MENZES mě psyhicky nervuje a deptá. lola už to vysvětlila, takže se nebudu opakovat. není to mé sousto, ale ráda si ukousnu něcěho nového.

       Bodování: 5b - 1b za slovo menzes a  -1b za celek. Dala bych taktéž 3-4. Takže sem se rozhodla ti dát 3 body a doporučení, protože myslím, že si to tato povídka zaslouží:)


Body: 3
Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 8.4.2006 > Kyra> líbí se mi, jak se zaobíráte tím bodováním:))berete to svědomitě
děkuju

Mendéz je také hezké jméno:)
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 8.4.2006 > Nemocný> vidíš to, příště použij KRÁMY a máš to...;)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.4.2006 > Nemocný>  to víš to jsme my musíme mít nějaké odůvodnění kdyby se nás někdo zeptal "proč zrovna tolik bodů" 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 8.4.2006 > Max Bubakoff> ..to zní příliš maloobchodně:)
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 8.4.2006 > Max Bubakoff> přesně tak
<reagovat 
bernall (Občasný) - 9.4.2006 > zdařilé vskutku zdařilé-
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.4.2006 > mno...nám se to až tak úplně bez výhrad nelíbilo, ale rádi uznáme , že je to lepší než ta Mrázova pseudopovídka...tak o bod víc...

Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 11.4.2006 > Jozífek_a_ryby> ostrý ryby
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 13.4.2006 > ... tak mám pocit, že ve věži mi to připadalo delší...
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 13.4.2006 > Quotidiana> čtu pomalu tak složité texty

a která tys byla? podle fotky tě nepoznávám:)
<reagovat 
 Quotidiana (Občasný) - 17.4.2006 > Nemocný> to víš... do společnosti nosím make-up :p
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 17.4.2006 > Quotidiana> aha, tak neprozradíš:)
no dobře, ale pak se nedozvíš mý tajemství,hehehe
<reagovat 
WhiteShadow (Občasný) - 14.4.2006 > Čte se to dobře, ale podle mě jsi už napsal lepší věci..Tohle mě tématicky příliš nesedlo..Měj se
P.S.- vždycky když vidím ten obrázek pod tvým jménem, pěkně mě zamrazí..Nevím proč..
Body: 4
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 17.4.2006 > WhiteShadow> ten obrázek kluka jsem někde vyfotil
je to plakát, na kterym je napsáno Godot
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > :)

jo
je to dobrý
jen s koncem jsem měla potíž, tak nějak jsem to čekala
ale líbí se mi to jako zpověď neurotického muže
Body: 5
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> tuhle chcem amatérsky zfilmovat:)
jsem scénárista!:))
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > jo tak to je v pořádku
:)
hlavně vhodného hlavního hrdinu
ono ta žena nebude problém najít:)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> právě s výběrem herečky máme trochu problém
ale jednu už vyhlídnutou máme.. tak snad

mimochodem, umíš být nepřijemná a zvládneš arogantní tóninu "í"?:)))
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > jsem dokonale nepříjemná
Myslím že každá z nás je občas přesně taková
:)

<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> já mám takovou radost, když se přiznáte:)))
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > ano
já se přiznávám že někdy mi to dochází taky velmi velmi pozvolna

ale nenávidim med
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> miluju jahody
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > já ty lesní
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> ale ty jsou malý
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > ale maj úžasnou vůni
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> to je fotosyntézou
<reagovat 
kalais (Občasný) - 5.5.2006 > kašlu na to, čím to je:)
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 5.5.2006 > kalais> slunečními paprsky
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter