Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Holubí krev v zelené naději
Autor: Luka (Občasný) - publikováno 10.4.2006 (19:02:55)

Holubí krev v zelené naději

 

 

Jako obvykle jsem vysedával na lavičce před galerií v jabloňovém náručí.

Držel jsem v ruce skicák a hledal inspiraci. Je vcelku těžké občas najít tu správnou inspiraci, když vlastně téměř vše bylo již namalováno, takže sledovat okolí je mnohdy aspoň zábavou, když už mě nic kloudného nenapadne.

Je skoro 10, v povětří poletují spadané zelené lístky útlých jabloní a lepí se kolemjdoucím na paty.

 

Dav vystrčil z obchodu roztržitě vzhlížející ženu.

Nevím, kolik jí mohlo být, byla ale taková…

Byla jen něčím zajímavá. Její dlouhé útlé nohy zaujaly hned na první pohled, i když ty šílené vojenské boty její celkový dojem trochu kazily.

Hnědé dlouhé vlasy volně poletovaly ve větru a jabloňové lístky posílaly vzkazy do jejích rozevlátých pramenů. Dlaněmi si zakrývala obličej a roztržitě běžela ke skleněným vstupním dveříním galerie.

„No vida, vidím zajímavou ženu a stejně mě nic nenapadá“ povzdechl jsem si, když se múza zatím nedostavila.

 

----

 

Žena rozpačitě postávala a pak si ležérně sedla na obrubník. Nohy si přeložila křížem a civěla zrakem puberťáka. Vložila si do úst žvýkačku a opovržlivě ke všemu ji převalovala v ústech. Provokativně smyslným pohledem nezájmu se rozhlížela po okolí. Něco si v duchu mumlala.

 

Mám sto chutí to zabalit, nemám vůbec nic. Jsem úplně neschopná kráva, co se navezla z venkova do města. Předmět jednoduchého zneužití, naivka co si neumí o nic říct, a proto taky nic nemá.

Sedím tady, čekám a ani nevím nač. Mládí je skoro pryč, jsem navlečená do kostkované minisukně a snažím se chovat jako puberťák. Můj buličí výraz myslím mluví za všechno.

Jsem totální zoufalec!

Tak moc jsem chtěla mít děti. Tak normálně, prostě v pětadvaceti první děcko, pak za dva roky druhé. Chtěla jsem se obyčejně vdát a žít obyčejný život. Fakt by mě ta obyčejnost vůbec nevadila. Jistě bych byla tolerantní i k manželově nevěře, aspoň v to doufám. Kdo konec konců není nevěrný?

Taky jsem v našem vztahu už párkrát ulítla, ale přece to nebudu dělat veřejně a ještě to vytrubovat do světa! Navíc, když milenec byl ještě vystrašenější ze své nevěry, než jsem byla já. Ani nevím, proč jsem s ním skončila. Vlastně se mi vůbec nelíbil a ani mě nebalil, že bych ho nakonec sbalila já?!

Hm, a pak že jsou ženy slabé…

 

Před třemi lety mě požádal o ruku. Je to fakt k smíchu. Od té doby mě požádal ještě dvakrát a ani jednou to oficiálně neoznámil. Žádná svatba, jen plané naděje.

Dnes v noci jsem se rozhodla s ním rozejít, ale je mi z toho tak strašně smutno. Jako bych si sama vyrvala kus plíce. Nemohu dýchat, nemohu pořádně chodit. Duše zůstala v tom vyrvaném kusu. Bolí mě celé tělo z nespaní.Poslední milování a pak jsem spustila svůj nekrolog. Ani se moc nebránil, myslím, že to čekal.

Takové umírání vztahu. Očekávání se již neplnila pak už ani z jedné strany.

Zůstala jsem úplně prázdná, bez ničeho.

Ani žádné sny a touhy. Nevěřím, že teď si pro mě přijede krásný princ na bílém koni. To by se fakt musel zbláznit, kdyby ho žebračka zaujala.

Chlapi o mě už skoro nezavadí pohledem, to jen když sama provokuji. Vlastně, asi jako teď…

Stačí trochu povystrčit kolena a přimotat dlouhé nohy do cesty. Dělám přesně to, co jsem ještě nedávno nesnášela u pubertálních holek, když to takhle na něj zkoušely.

Samozřejmě, že se jen těžko bránil, líbilo se mu to, který chlap by ve své ješitnosti nebyl potěšen nečekaným zájmem naivního mládí?  

Jen se tak pěkně tetelil blahem. Ach ta mužská ješitnost!

 

----

 

Nechtěl jsem se na ni pořád dívat, ale musel jsem. Její prázdný pohled mě provrtával celým tělem. Byl jsem nedobrovolně připoután ke sledování jejího citového rozpoložení. Byla rozevřenou knihou, četl jsem ji snad právě uprostřed. Nevím, co se jí stalo, ale měl jsem z ní strach. Její tělo bylo příslibem něčeho hrůzného.

 

Rozdrobil jsem suchý rohlík houfu holubů opodál. Chtěl jsem přilákat do jejího vědomí i jiné tvory, než ty netvory, kteří ji zajali. Aspoň myslím, že je zajata. Působí tak na mě, když se nevrle tváří na místní omladinu.

Šediví holubi se bezostyšně motají všem kolemjdoucím pod nohy. Jsou neodbytní, zdá se mi a přesto jsem tak rád, že upřela právě na ně svůj zrak.

 

----

 

„Á, ptačí chřipka, no ta nám tady ještě chyběla!“ zašveholila si pro sebe, když dále přemýšlela o svém životě a hledala prostor, kam se bezostyšně zahledět.

Chtěla bych aspoň přátele, pár dobrých přátel na blízku. Jenomže všichni jsou někde pryč. Není tady žádný, komu bych se mohla vypovídat.

 

Beznaděj v jejím nitru vháněla slzy do očí. Skrývala je do dlaní.

Starost s bydlením, s penězi a prací na jedné straně a nechuť cokoli hledat a vymýšlet, to byly jeji otevřené otázky.

 

Být tak jednou z těch bezstarostných toulavých volných lidí, co je vídám před metrem, volně postávající a kouřící trávu. Psi pobíhají kolem, všichni vypadají naprosto spokojeně, prostě nic nemuset.

Ale já takhle žít nedokážu. Neumím nepřijít do práce bez omluvy, neumím se poflakovat a nemyslet na nic, než jen na své základní přežití.

Než přežívat, to raději nežít vůbec!

Jen ten můj hloupý silný pud sebezáchovy, takže nakonec sebevražda nepřichází v úvahu. Tak co mi pro Pána Krále vůbec zbývá?

Boží spravedlnost? Divná Boží spravedlnost, jež mě vždy zvedla z bláta, postavila a narovnala, zatímco ta samá spravedlnost mě za chvíli do toho bláta sama vžene?

 

Cítím se jako ten nejzmatenější člověk na světě.

„Hoďte kamenem, kdož jste bez viny!“

Ne, já chci být hříšná. Chci udělat něco, co ve mně zůstane nadlouho. Něco odstrašujícího, abych se mohla dívat na ty okolní obličeje jak mě křečovitě budou hodnotit. Chci zažít něco, co odvede moji pozornost mimo mě, aspoň na chvíli!

 

----

 

Dobrá tedy, donutila jste mě ke kresbě, nebo že byste již odcházela?

 

----

 

Žena se zvedla z obrubníku. Pomalu, kousek po kousku, rozhazovala žemle, které před chvíli sesbírala ze země.

„Mí malí milí přítulní holoubci, pojďte ke své popelce“ šveholila potichu, sama pro sebe.

Za chvíli byla v jejich obležení.

Pomalu zvedala těžké boty, aby je nevyplašila.

Poslední kousky rozprostřela blízko kolem sebe.

 

Zašedlí holubi se prali o spadané dobroty.

 

Svou nožku prudce spustila k zemi.

Těžkou, neohrabanou botou nevzrušeně zašlápla hladové ptáče.

 

----

 

Krev z nevinného tělíčka se rozprskla po okolí. Ostatní hebké perutě vzlétly z barevné dlažby. Po chvíli se rozprostřel po okolí její zoufalý výkřik. Vháněl husí kůži do těla. Před zraky všech dále mašírovala zkrvavené tělíčko, dupala po něm a bláznivě řvala, i když cítila, že jí to stejně moc nepomáhá.

„Já už dále nechci pořád řešit jen ty stejné problémy, vždyť to nejsou ani problémy, já se k těm pravým problémům nemohu ani dopracovat!“ Vykřikovala do nebe, aby se na tu svoji spoušť nemusela dívat a aby svůj smutek v slzách zahnala zpátky.

„Zavolejte do blázince, ať mě už konečně někdo někam zařadí!“

 

----

 

Bylo snadné namíchat barvy. „Holubí krev v zelené naději“ tak jsem nazval svůj obraz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Agatha (Občasný) - 7.4.2006 > ....došla mi slova, posílám objetí... byla bych schopna opustit svět a zůstat blízko ... a za pár dní si třeba spolu v jednom společném bytě budeme povídat o tom, že uzlíky na lanu přátelství třebas máme... a právě proto je to lano stále silnější.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cacao (Občasný) - 9.4.2006 > Dočetla jsem to až do konce, zaujalo mě to, ale je to dost depresivní ... trochu naděje na jaře by po zimě možná neškodilo, ale pak by to třeba bylo klišé ...
Písnička k tomu je pěkná, pěkně podbarvuje tu depresivní náladu ... spoň tak to cítím.
Body: 4
<reagovat 
 Luka (Občasný) - 10.4.2006 > cacao> Moc děkuji za hodnocení. Mělo to znít depresivně, ale ne až příliš. Pokud to tak zní, tak doufám, že jen na okamžik. Doufám, že nemáš zkaženou náladu, to by mě fakt moc mrzelo. Smutky jsou jen chvilková záležitost, brzy odejdou.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 11.4.2006 > že to pořád šoupeš na novější data? c-c-c...
asi je to pro tebe důležitá povídka... zkusím si najít čas ( i když to šoupání se mi teda moc nezamlouvá... kdyby to tady dělal každý...)
<reagovat 
celej on (Občasný) - 11.4.2006 > Se hned neurážej... nikdo tady neříkal, že píšeš špatně nebo tak něco (naopak já si chtěl tuhle povídku opravdu přečíst a snad přečtu když to nevymázneš)
Jen je fakt celkem podpásovka ji přesouvat na nový termíny, aby byla pořád na očích... to se jako nezlob...
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.4.2006 > nám tyhle kočovný příspěvky vaděj, je to jako předbíhat ve frontě...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 11.4.2006 > Jozífek_a_ryby> taky mám ten pocit...
<reagovat 
 Luka (Občasný) - 11.4.2006 > Jozífek_a_ryby> Dobrá, omlouvám se. Už publikuji v koši. Trvá mi to dlouho, než mi dojde, že nedostávám ani špatnou kritiku, protože to prostě nestojí za to. No, prostě někdo má dlouhé vedení. Tak promiňte slovutní mistři.
<reagovat 
 Luka (Občasný) - 11.4.2006 > DondedoG> Dobrá, omlouvám se, už je to v koši. Bez obav!
Díky za kritiku, fakt dobrá.
<reagovat 
 tři_černí_mravenci (Občasný) - 11.4.2006 > Luka> tohle je obecně problém prózy na totemu, že je málo čtená, pokud nejde o hodně známého autora...chápeme, že bys rád měl pod dílkem víc názorů, ale asi to chce jinou taktiku, třeba poprosit někoho z těch , kdo se tu próze věnují, jestli by ti něco k tomu nenapsal...

neřekli bychom že dílko je špatné...a nemusíš ho házet do koše, úplně stačí změnit datum publikace na to původní...

(jinak s mistrama jdi do háje, jsme úplně vobyčejnej pepa a hejno ryb a tenhle tón se nám ani trochu nelíbí...)
<reagovat 
Agatha (Občasný) - 18.4.2006 > Šmankote děcka.. nehádejte se :-))))))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter