Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Nic se nemění...
Autor: michalR (Občasný) - publikováno 28.10.2001 (20:42:13)
Zdravíčko,
Tak jsem tady zase po roce a k mému překvapení se tu v podstatě nic nezměnilo. Je možné, že lidi, kteří praktikují, nemají potřebu dávat příspěvky... nevím. Chtěl bych upozornit na neustálé články od Romanna. Přiznávám se, že jsem je všechny nečetl(z toho bych pak měl pořádnej guláš) a chanelling jsem nikdy nepraktikoval a mám o něm jen minimum informací. Děkuju za kritiku od čtenáře 3022 nebo podobné číslojméno. Cítím tam ryzí slova a souhlasím s ním.(Kritika je v posl. článku od Romanna).
Romanne, taky mám pocit, že v tvých slovech není něco v pořádku. Uvedu jen pár příkladů. Bude se týkat právě tvého posledního výtvoru. Máš období, kdy nejseš s intuicí spokojen? Odpovídá "jen pár otázek denně". A kolik Ti jich má odpovědět? Nemáš pocit, že to na ní svaluješ?
"Dokonce jsou někteří dál"(než Ty, jak jsem pochopil) taky o něčem svědčí. A v odpovědi na kritiku - nabízíš, že ho to naučíš "zadarmo". Nerozumím na co upozorňuješ. Tam je taky "Vůle Boží je Jiná." Jak znáš Vůli Boží, když sám Bohem nejseš? To ti ji sděluje? A "On řídí a rozhoduje".
Je to hodně autoritativní Bůh. Mám pocit, že Bůh je spíš náš přítel a ochránce...A dává nám neuvěřitelnou svobodu a dokonce si myslím, že to je i jeho přání. Stejně jako táta si nepřeje, aby jeho děti se cítily nějak omezovány, ale na druhou stranu je musí chránit. A ostatně "Proste a bude Vám dáno." Jen by si člověk měl správně vybírat.
A jak už Ti bylo mnohokrát sděleno. Jak víš, že tvé zážitky nejsou pouhou Tvou fantazií? A pro koho píšeš?
Jsou to pouze mé poznatky a třeba se mýlím. Přesto jsem měl velkou potřebu to napsat.
Myslím si, že duchovní cesta není let nahoru, do až vysněných krajin, ale "průnik" do běžné reality. Je to spíš nudná práce, až otravná... Práce se sebou v každodenním životě. Práce s chůzí, dýchaním, postojem těla, všímáním si drobností. Řešení běžných záležitostí, setkávání se s lidmi, práce s komunikací. Snaha vyjádřit pocit co nejvhodnější formou. Snaha o zmenšení sebestřednosti. Obnáší to častou sebereflexi svého konání a pocitů, která však může snadno přejít v "záseku" na sobě samým, v sebezahleděnost. Práce s pocity strachu, viny, zklamání, hněvu,z kladnými pocity.
Základem asi je získání základní důvěry ve vše... A hlavně v sebe samého a vytvoření pravdivého, upřímného vztahu k sobě a okolí. "Miluj druhého jak SEBE SAMÉHO" něco předpokládá, že jo? Ale jak si vytvořit laskavý, vstřícný a upřímný vztah k sobě? To můžeme udělat jen my, a nikdo jiný! A jak? Vždyť jsme to my, tak to snad v sobě objevíme. Je to furt dokola...
Přeju hodně síly a trpělivosti...
Když se rozhlédnem kolem, objevíme, že svět je plný malých zázraků.
beruška na oroseném stéblu trávy...
červená odloženeho trička...
východ slunce za baráky na Vinohradský ulici
úsměv profesora na přednášce z patobiochemie
procházka v davu lidí na Můstku, jejich tváře
pohlazení od přítele...

Mějte se krásně a poho...
Michal


Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 6.11.2001 > článek obsahuje mnoho dobrých postřehů, ale i nepochopení. Píšeš, že o mystice a channelingu toho moc nevíš, ale přesto kritizuješ. To je tenký led. Já jsem si také duchovní práci představoval podobně jako ty, jako selanku. Dlouho jsem se nemohl hnout z místa a pak to vypuklo a já jsem tam kde jsem. Blíže http://www.baraka.cz/baraka/Baraka/b_7/b_7_channeling.html Připomíná mi to slova zpěváka Hůlky o návštěvě Himalájí. Přiznal, že si to představoval naivně. Ne, že by nic z toho nebyla pravda, ale je to Jinak. V bibli, kterou si také kdekdo vysvětluje po svém je to také, viz Starý zákon, viz ukřižování - Vem svůj kříž a následuj mne, říká Kristus. Máme třinácté, počlivě uzamčené komnaty a když se otevřou... co pak uděláš???
S intuicí jsem spokojen vždy, i když mi ukazuje chyby. Mí přátelé jsou někteří dál, ale také toho mají plné kecky, také jim pomáhám... Píšu to pro ty, které to zajímá, přijdou a pak v TOM lítají také...
Zázraky co popisuješ jsou pškné, ale co když uvidíš Boha, prožiješ Věčnost, co pak? Třeseš se jako kvakeři...
I jiní dělají chann a píší o tom, viz Hovory s Bohem, http://www.spirala.cz/clanek.asp?id=1972
má kniha: http://www.spirala.cz/dokumenty/mystika.zip
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 13.11.2001 > romann> Problém ovšem vidím v tom ,že zatímco já si můžu svůj životní postoj víceméně logicky zdůvodnit a když se řídím intuicí (čemuž se nijak nevyhýbám) ,říct si ,že prostě věřím sám sobě a svým pocitům ,ty spoléháš na nějakého boha ,který vůbec nemusí být a dost dobře může jít o nějakou "duševní poruchu" o kterou já jsem třeba chudší...

Aneb: spousta šílenců si myslí ,že k nim promlouvá bůh. Které zavřít do cvokárny a které ne?
<reagovat 
romann (Občasný) - 14.11.2001 > ale já také, Bůh je logika sama... Kdybys Ho znal, věděl bys to. Někdy stačí trip se settingem... Božská síla je i intuice, co by byla jiného.
Zavřel bych jen ty nebezpečné :-)Bože, bože, my jsme civilizace.... jsme jí vůbec?
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 14.11.2001 > romann> Aha ,takže jak já tomu rozumím ,vše co je pravdivé a dobré je podle tebe božské? Já logicky přemítám ,řídím se intuicí a ty ,dělaje v podstatě totéž ,"nasloucháš bohu"? Inu pokud je to tak ,pak se bez tvého "boha" docela dobře obejdu - a budu své logice a intuici říkat logika a intuice ,nikoliv "bůh". Nějak mi to tak vyhovuje líp... a s veškerým respektem k názoru jiných ,duševně se tak cítím nějak zdravější...
<reagovat 
romann (Občasný) - 15.11.2001 > ano, ale myšlení a intuice není totéž, navíc i intuice má svou hierarchii vedoucí do Nekonečna. Jsou to stupě k Bohu - emoce, myšlení, intuice, Nadjá božské Já, chápeš?
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 15.11.2001 > romann> Obávám se ,že asi nechápu. Chceš říct ,že bůh je pro tebe ideál? Že "cílem" se sám se stát bohem?
<reagovat 
romann (Občasný) - 16.11.2001 > ano. urychlit vývoj víc než mají druzí, posunout se výš do světa polobohů, pak bohů, pak božstev...
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 16.11.2001 > romann> Nevím ,ale já nějak nemám zájem urychlovat vývoj ,nebo se stávat bohem. Plně by mi stačilo ,kdybych se dokázal stát prostým a obyčejným člověkem...
<reagovat 
romann (Občasný) - 26.11.2001 > a kdo ti brání? Ty myslíš, že už jsi dokonalý? Nebo ji nepotřebuješ?
<reagovat 
 3022 (Občasný) - 26.11.2001 > romann> Ach jo. Promiň, ale seš doslova zmagořenej tou svojí dokonalostí.
<reagovat 
romann (Občasný) - 27.11.2001 > až Ji zažiješ, nebudeš se moc odpoutat... Přitom take pišeš o moudrých... paradox
<reagovat 
3022 (Občasný) - 27.11.2001 > Promiň, ale ty seš vážně úplnej magor. Klidně si hraj na hlas boží a dokonalost samu, ale faktem je, že my ostatní jsme jen obyčejní lidé a naše "dokonalost" spočívá v tom, že jsme si toho vědomi a dokážeme se z toho radovat. Jestli chceš ztrávit celej život hledáním své dokonalosti a hraním na soudce, je to čistě tvoje věc, ale neprezentuj to jako dogma. Když já hovořím o "moudrých", vyjadřuju tím jen svůj názor, jsem ochotný diskutovat a polemizovat. Neberu to smrtelně vážně, jako fundament.
<reagovat 
čmelák (Občasný) - 4.12.2001 > Vzpomněl jsem si na slova jednoho mýho kamaráda : "Ještě nejsem tak hlubokej, abych byl schopnej se vysmát sám sobě.!
Romane jsi přesně opačnej příklad. Ty seš tak hlubokej, že ses nám někde v sobě samym ztratil a nevíš jak z toho. Znám to, taky jsem měl problémy se ze "svýho" světa dostat ven. Ale zkus se od toho odpoutat. Jdi na procházku a nekoukej na stromy jako na fraktály, nebo jako na duše, ale jako na stromy a to je celý.
<reagovat 
romann (Občasný) - 4.12.2001 > 3022 -nechápeš, prostě jsem rozvinul intuici, co je na ni špatného, ta ti pomůže v každé práci. Nedělej ze mě Boha :-) -
<reagovat 
romann (Občasný) - 4.12.2001 > to je taky blbost, není to pravda. Nikde jsem se neztratil, mám víc intuice a přírodu mám moc rád. Lítám na padáku, koukám po ženských, prostě mám rozšířené vědomí, tím i pohled, nic víc. Je sranda jak to nikdo nechápe. Což je to tak těžké??
<reagovat 
michalR (Občasný) - 5.12.2001 > A chapes lidi, který to nechápou? Cmelak se neptal, jestli přirodu mas rad nebo ne ale, prostě... jednoduše... lehce... jemne... nekomplikovane... jestli se umis podivat na sklenici jako na sklenici, auto jako na auto, na to ze ses dneska probudil jako nato, ze ses dneska PROBUDIL...NIC VIC. Rozvinul jsi intuici a na tom neni nic špatného. A 3022 nedělal z Tebe Boha a napsal, že si můžeš klidně na Něho hrát, jestli chceš.. pokud Tě to baví. A na tom taky, podle mě není nic špatnýho, pokuď Tě to baví, proč ne?
Líbí se mi slova od Čmeláka. A mimochodem, každej jsme v sobě ztracený. Cha cha. Heezkej den
A co takový forum?
<reagovat 
 čtenář já - 5.12.2001 > michalR> a nemyslíš, že právět koukat "na sklinku jako na sklinku, na auto jako na auto, nic víc.." je to pravý ořechový? to přece děláme pořád, o tom je celý náš život, že to jinak neumíme, jinak nechápeme..a pokud třeba někdo pronikl hlouběji a vidí víc než "nic víc"? v onom "nic víc" je možná rezignace, možná strach z neznáma, možná lenost, možná všechno to dohromady a možná nic z toho:) a možná je to právě ten kámen úrazu, pro který někdo vidí a chápe víc a někdo jen auto jako auto a nic víc..
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.12.2001 > vnímáme jen jedno procento informací kolem más, není to málo?
<reagovat 
michalR (Občasný) - 7.12.2001 > Pro čtenáře já. Formulaci první věty jsem nezvlád. Jako že je lenost to brát jednoduše, možná strach atd? Možná, nevím. Ale mám větší strach z toho, že prostě NIC VÍC. A taky strach ze smrti, pokud teda po ní něco je, ale to je trochu z jinýho soudku.Dá se na to navázat. Bojíme se umřít, nechat to být, vzdát to, říci - nevím a možná nebudu vědět. Schválně to zkus, na chvilku. Opravdu nic neřešit, prostě jen tak... nic víc.
Život má hloubku, krásnou hloubku, bezednou. Mám však názor, že je třeba začít od nejjednodušších věcí. Opravdu od nejjednodušších. Máme oči. Tak se dívejme. Všímejme si detajlů.Nechme to na sebe působit. Máme uši atd.Uvědomme si, že jsme. Že jdeme po chodníku, třeba po koberci, že sedíme na židli, že voda, kterou ses napil je studená a osvěžující a vítr, a tvar a pohyb a... pro to je třeba být TADY a TEĎ. Nemít pocit, že jseš na špatným místě. Udělat si čas pro pozorování, všímání. Neutíkat myšlenkama do jiných pokojů, prostorů, ve kterých nejsme(možná sice jsme, ale teď nejpravdebodobněji ne :) ).Nežít ve fantazii, takovýto - bude to lepší, až budu mít vlastní byt, tak to teda bude, až si najdu perfektní ženskou, tak jí budu šukat celej den a bude mi fajn... Nemlýt pro sebe stálé vzorce , které probíhají hlavou.Jsou to klišé. Uklidnit neustálej trysk myšlenek, tu žvatlající hubu v nás a jen chvilku tiše být. Ale to už asi dávno víte... Mějte se a poho...
<reagovat 
čtenář já - 13.12.2001 > koukat na svět tak, jak koukáš, je otázka zvyku..a v tom je to "nic víc". a není "tady a teď" jako "tady a teď"..většinou je to naše tady a teď spíš pravým opakem či vybledlým stínem...když to začíná být to pravé, člověk to pozná :)
spíš jsem chtěl jen mít stručnou poznámku k tomu útěku do jiných pokojů a protorů, ve kterých ani nejsme...co když v nich jsme? co když jsme ve všech naráz? proč se potom omezovat jen na jeden kamrlík, když prodlívám v obrovském paláci? tady a teď? :)

<reagovat 
michalR (Občasný) - 13.12.2001 > Ano, je to otázka zvyku. Ale v tom přápadě nejdu moc do hloubky. Mě jde ot to jít ZA zvyk. Jakej zvyk ? Že jsem tady a teď? Jseš toho schopen, opravdu, nezaplétat se do svých myšlenek, být delší dobu si vědom toho, co ti hlavou probýhá? Zkus změnít svůj zvyk ?
Máš pravdu, že není "tady a teď" jako "tady a teď". A souhlasím, že většinou naše tady a teď je vybledlým stínem(hezky řečeno). Ale proč je to vybledlým stínem ? Z jakýho důvodu ? A ten obrovskej palác - někdy se z něho může stát pevnost, tvrz, a člověk zabloudí v chodbách... Nebo má připravený děla a vojáky, když mu ho NĚKDO nebo NĚCO bourá a ohrožuje.Někdy ani neuslyším klepání na dveře, když budu zdobit. Já tady nemluvím o tom, že by člověk měl všeho nechat a nechat to pasivně být. Nic neřešit. Nepřemejšlet, nezajímat se o filozofii,o smyslech věci, nejít myšlenkově do hloubky, nečíst technický věci, chemii, umění, nečíst beletrii, nechodit z kámošema na pivo atd... Je to třeba. Ale je třeba vycházet z něčeho, z nějakejch základů.A tím jsem já, to jak přemejšlím, jak se chovám, jaký mám emoce. Prozkoumat to. PODÍVAT SE NA TO. A jak se chceš podívat na něvco, když mysl má potřebu skákat ? No nic, končím. Rád bych slyšel tvou odezvu, protože je možný, že mluvíme o stejný věci různým jazykem nebo jsem na omylu. Měj se fajn a dík.
<reagovat 
enka (Občasný) - 2.1.2002 > niekto radsej plava, a niekto sa radsej potapa...

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter