Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jidáš z kolekce Jidáš
Autor: guillaumka (Občasný) - publikováno 29.4.2006 (18:45:44)
           Zrovna nedávno jsem četla, že Jidáš nebyl takový zlosyn, za jakého ho celý svět a Bible považuje. Samozřejmě Bible vysloveně nepíše, že byl „parchant“, ale většina z nás umí číst mezi řádky a pochopili jsme.
Já sama Bibli nečetla. Oprava – četla. Babička mně koupila k Vánocům dětskou Bibli. Na každý týden jeden příběh. Za pět dní jsem měla přečteno. A pátý den jsem začala nenávidět Jidáše – bylo mi asi 10 let. Samo křesťanství se považuje za mírné náboženství, ale protože Ježíš hraje v Bibli „hlavní kladnou roli“, je jasné, že jsme předurčeni nenávidět toho, kdo nám nechal zabít hrdinu.
         Pod slovem Jidáš si každý představíme něco jiného, ale veskrze nikdy nic pozitivního. Jidáš – zrada, nenávistatd., ale je tohle nutné?
         Našli se spisy, velmi staré „cancy“ něčeho, co ospravedlňuje hlavního „záporáka“ Bible. Těžko říci, zda-li je to objektivní. Nic není objektivní, ani Bible ne. Spisy Kristových stoupenců se od sebe liší. Jako teď v 21. století, i tehdy už měl každý svoji pravdu a svoji představu o spravedlnosti. Těžko říci, co je v Bibli pravda a co ne?!
       Těžko říci, kdo vůbec byl Jidáš nebo spíš jestli vůbec byl někdy nějaký Jidáš?!


Poznámky k tomuto příspěvku
the_dark_side_of_me (Občasný) - 29.4.2006 > ech...co dodat. kdybych měl rejpat do křesťanství, tak by to bylo na samostatnej článek...
ale přeci. ježíš sám přeci řekl něco ve smyslu, že není nutno páchat jidášovi zlo, protože někdo ho zradit musí,aby mohl vykoupit hříchy lidstva utrpením na kříži. takže jidášova role byla vlastně předem napsaná a on ji jenom odehrál(nebo tak nějak)
počkejte si na film (kdo nečetl knihu) Šifra mistra Leonarda (v orig. Da Vinci's Code); poté snad na křesťanství budete nahlížet trochu jinak než doposud.
<reagovat 
back (Občasný) - 30.4.2006 > No.
<reagovat 
 guillaumka (Občasný) - 30.4.2006 > back> 

No?


<reagovat 
imré madáh (Občasný) - 30.4.2006 > Nebyl Ježíš, nebyl Jidáš
<reagovat 
Lola (Občasný) - 29.4.2006 >
Body: 1
<reagovat 
 guillaumka (Občasný) - 30.4.2006 > Lola> Pokud se nevyjádříš ve slovech, nemůžu ti k tomu nic říct.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 30.4.2006 > guillaumka> Asi takhle. Nevyvolává to žádné otázky, už několikrát tohle bylo řečeno, není to nijak dobře napsané, nenutí to člověka přemýšlet. Vlastně je zázrak, když to někdo dočte, i když je to krátké.
<reagovat 
 guillaumka (Občasný) - 1.5.2006 > Lola> Já díky, že sis to přečetla. Řečeno to možná několikrát bylo, ale měla jsem potřebu se k tomu ještě vyjádřit, i třeba něčím co není dobře napsaný.
<reagovat 
 Lola (Občasný) - 1.5.2006 > guillaumka> 

Pokud to nenapíšeš dobře, nevyvolá to v lidech žádné otázky, nezveřeňuj to- nemá to cenu. Chceš se vyjádřit a chceš, aby nad tím lidé přemýšleli, potom to musíš tak napsat, je třeba, aby to vyvolávalo otázky ve čtenáři.


<reagovat 
 guillaumka (Občasný) - 2.5.2006 > Lola> 

Nejsem sama sobě dobrým kritikem, proto sem to uveřejnila, abych se dozvěděla jaký to je. Že to nevyvolává otázky v tobě, co se dá dělat.


<reagovat 
dead_soul (Občasný) - 2.5.2006 > Nebudu se vyjadřovat ke křesťanství, protože to by bylo na kilometry - každý na to máme svůj názor. Nikde se nepíše, že Jidáš byl hajzlik největší....ale to už je fuk...Jinak mi to nepříjde moc zajimaví, ale je fajn že o tom přemejšlíš. Jen tak dál...
<reagovat 
 guillaumka (Občasný) - 3.5.2006 > dead_soul> Ano, přemýšlela jsem o tom. Mě se to osobně i pod tíhou kritiky líbí pořád. A je jasný, že na tohle téma asi budeme jinej názor, jinka díky za vyjádření.
<reagovat 
SammyE (Občasný) - 3.5.2006 > Na psaní je nejhezčí, že člověk může vyjádřit své názory a podělit se s nimi s ostatními.Ti ať si to vyložej, jak chtějí. Pokud jsi měla potřebu podělit se s někým o tomhle tématu, udělala jsi to nejlip, jak jsi mohla.Ale je v tom trochu zmatek, chybí mi tam tvůj názor na věc..ale hlavně že o tom přemýšlíš..Hodně zdaru s dalšími takovými myšlenkami!
<reagovat 
 guillaumka (Občasný) - 3.5.2006 > SammyE> 

Jasně, myslim že od toho tenhle web je, aby člověk uveřejnoval i svoje třeba nepovedený práce. Díky za přání , a tobě přeji hodně tvůrčích úspěchů.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter