Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Bláznivé nápady Josefa Kulíka
Autor: vejr (Občasný) - publikováno 3.11.2001 (20:32:11)



B L Á Z N I V É N Á P A D Y J O S E F A K U L Í K A





Josef Kulík?Možná,že ho někdy potkáte.Je to úplně obyčejnej člověk,který má velkou touhu po dobrodružství a nepřekonatelnej smysl pro humor.Já mám to velký štěstí,že ho znám.
Ještě než začnu vyprávět,musím napsat,že jsem s Pepanem velkej kamarád a že si z něho budu dělat legraci,jako on si ji vždy dělal ze mne.On to pochopí,protože se umí zasmát vtipu na sebe a to,nezlobte se na mne,mnozí z vás neumí.A je to škoda.protože,kdyby to uměli všichni,tak na světě není tolik sobectví,závisti a zloby.A proto píšu tyhle povídky,abyste se zasmáli,ale taky proto,abyste se zamysleli sami nad sebou.
Všechno,co budete číst je čisto čistá pravda.A to pravda taková,že nic z toho není pravda pravdoucví.

Kdo je Josef Kulík

Kdo je,co je zač,co dělá,jak ho poznáte,jak vypadá,jestli má křivý nohy nebo jestli šilhá až za roh,to všechno by mohly být vaše otázky na hrdinu těchto povídek Josefa Kulíka.A tak vám Pepu zkusím hned na začátku představit.

Postava?No,atletická zrovna není,to zase ne,ale tak středně vysoká,ve svalech mohutnější - hlavně v těch v pase.Celkově působí dost souměrným dojmem.Příjemný obličej (trošku přeháním,ale abych pořád nehanil),s veselýma očkama ,rámujou delší vlasy s čupřinou na temeni hlavy.A charakter?Inu,celkem obyčejný normální člověk s nenormálníma nápadama,s touhou po dobrodružství a bláznivým smyslem pro humor.

Co má rád a co nerad?Rád má snad všechny a všechno - v té správné míře.Nerad:teplý pivo,samotu,arogantní lidi a stereotypní práce (ta mu nehrozí,u žádný dlouho nevydrží)Ani módě moc nepodléhá a na svůj žlutozelený kostkovaný rolák s riflema nedá dopustit.
Další podrobnosti se už dozvíte v samotných povídkách....


Kulík a auto

Hned tu máme jednu podrobnost a tou je Pepovo auto.Takto jste ještě neviděli,je to Škoda 1202.Né,né to nemůžu takhle napsat,to ne,takovej název se pro to auto vůbec nehodí.Je to něco mezi trakařem,vysavačem a traktorem.Pepa si to udělal sám.Ale,radím vám dobře,s ním a hlavně s tím autem,nikam nejezděte.Já jsem to zkusil jednou a všechna sranda mne přešla.To,co on s tím dokáže,to je teda umění.Nějaký brždění do zatáček - to neexistuje,nebo ukazovat směr,když zabočuje - kdepak,ani náhodou.To byste zbytečně vyžadovali od tohoto auta a i od Kulíka.V tomto voze nemůže jet nikdo jiný než jeho majitel,neboť jen on zná všechny zákoutí,páčky,háčky,kličky a fígle,které tento vůz potřebuje - a že jich je hodně,přesně to nevím,ale něco kolem šestisetpadesátitří.Prostě neskutečný vůz a neskutečný řidič.Kulík a auto.

Svatba

Co my muži tady na tom světě máme nejlepší?Jsou to ženy.Nikdy nepochopím,jak Pepan mohl dostat to nejhodnější a nejhezčí děvče z celý vesnice.Všichni kluci jsme jí klepali na okénko - každej zvlášť.Ale otevřela vždycky jenom jednomu - Pepovi.A to,že jsme mu za ní všichni dolejzali,ho tak dožralo,že nám všem dal tak do čumy,že jsme ani oko nemohli otevřít,jak jsme byli vopuchlí.Nevím,čím to bylo,ale od té doby na okénko ťukal jenom jeden.Starý český přísloví - chodí štěstí dokola,občas padne na vola.
Dívka,kterou si Pepan vzal,se jmenuje Zdeňka Maříková,ted už Kulíková.Jednoho krásnýho dne-lilo jako z konve- se to odehrálo následovně.
Novopečený novomanžel Josef Kulík chtěl přijet svým autem na svatbu.povídá:"Já se nebudu spolíhat na ňáký vehikly,pojedu svým vozem",-nevím,jak tomuhle šrotu může někdo říkat vůz.
Čekali jsme před radnicí - já,rodiče Pepy,rodiče Zdeňky,samozřejmě Zdeňka - mimochodem krásnější než kdy jindy,a ještě moc a moc kamarádů a přátel. V 11 hodin měl začít obřad.Bylo za pět minut jedenáct a Pepa nikde.Zachoval jsem chladný klid a konejším Zdeňku:"Neboj,von určitě přijede a jestli nepřijede,tak ho určitě přivedou."-nemusím psát kdo.Bylo 11.00.Najednou jsme všichni viděli v dáli velkej kouř a dým.Někteří už běželi pro hacící přístroje.Jiní zběsile utíkali a křičeli,že se oheň rozrůstá a že snad hoří celý město.
Kouř a dým se pomalu dostal před radnici.A to bylo radosti,z dýmu a kouře se vynořil Pepa ve svátečním obleku.Když se kouř poněkud ztratil,byl vidět osmý div světa - Pepův "vůz".Když jsme se všichni společně našli - a to nebylo nic lehkýho,protože schovek na ukrytí před ohněm je hodně - vešli jsme do obřadní síně.Oddávající začal slavnostní projev."Ano"."Ano".Zaznělo obřadní síní.A už byli svoji.
Pak začala mela.Všichni jsme se vyhrnuli ven z radnice a hurá do restaurace na svatební hostinu.Byla to sláva.Pepa si ještě někam musel odskočit,takže svatební hostina začala bez něho.Hosté Zdeňky byli lidé,abych tak řekl,z vyšších kruhů.Objednali si smyčcové kvarteto a nyní se mezi sebou diskrétně bavili.Hospodští muzikanti - ti naši,byli odstrčeni vážnou hudbou vrzajících smyčců.My obyčejní jsme neměli tu troufalost začít naši typickou vesnickou zábavu a tak jsme jen tak postávali a chovali se jako ostatní.Ale všechno se v dobré obrátilo.Za necelou půlhodinku se opět objevil kouř. Pepa vlítnul do místnosti - smyčce hrály pomalou smutnou skladbu.Pepa se zarazil.Zeptal se své vlastní ženy,jestli je tady dobře na svý svatbě a jestli ne,tak ať ho omluví,že sem tak vtrhnul.Když se ubezpečil,že opravdu tady nikdo neumřel,přešel k houslistům a vykřikl:"Že neumíte tuhle - a Co ste hasiči,co jste dělali,že ste nám ten pivovárek shořet nechali - neumíte?Tak tady máte každej bůra a to vám povídám,ne abyste to někde propili hrdlem.A ted kluci hospodští,zahrajte mne tu moji.A od Tábora až k nám cestička jako mlat..."My,vesničani jsme se nesměle přidávali.Ti ostatní koukali a pomalu odcházeli.Pepa si toho všimnul:"Héj,počkejte,znáte tenhle vtip,jede pouští chlapík s velbloudem.Zvíře už nemůže.Najednou se objeví Servis velbloudů:Chlapík jde za ošetřovatelem a líčí mu potíže.Ošetřovatel povídá:Doveďte ho na rampu.Vezme lopatu a pořádně práskne velblouda přes kule.Velbloud vyletí a běží pryč bláznivou rychlostí.Chlapík na to kouká a povídá:No jo,ale co já?Teď ho nedostihnu.Ošetřovatel na to:Ale dostihnete,vlezte si na rampu."
Lidé z vyšších kruhů odcházeli.Byli jsme rádi,konečně jsme mohli uspořádat správnou veselou vesnickou svatbu.Když na to dnes vzpomínám,tak ta svatba špatná nebyla,hlady jsme neumřeli a i pro rodinu něco zůstalo.



Poznámky k tomuto příspěvku
m6k (Občasný) - 3.11.2001 > Je to tak blbý..., tak blbý... až mě to přišlo i zábavný. Na Nově by se to inscenovat dalo, no vlastně i na ČT-1, on už v tom dneska není žádný rozdíl. Dokonce jsem se i zasmál... jak ste jí všichni ťukali na to okénko - každej zvlášť!!! Možná jste měli zaťukat všichni najednou, to by teprve byla povídka!
<reagovat 
pavouk (Občasný) - 16.11.2001 > krucinal, vono se o me nekde pise a ja o tom ani nevim :-))))))))
Body: 5
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 19.11.2001 > Omlouvám se, ale nedočetla jsem to. Tenhle SMS styl bez mezer je nějaká nová móda, nebo co?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter